Конспект уроку з всесвітньої історії для 10 класу на тему: "Сполучені Штати Америки"

Про матеріал
Конспект уроку з всесвітньої історії для 10 класу на тему: «Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба «проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки»
Перегляд файлу

image 

Конспект уроку 

з всесвітньої історії для 10 класу 

на тему:

«Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба

«проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його

складові та основні наслідки»

image 

 

Мета:

              дати оцінку наслідкам Першої світової війни для США; охарактеризувати добу «проспериті» у США; визначити причини і наслідки «Великої Депресії» у США; проаналізувати шляхи подолання проявів світової економічної кризи у США («Новий курс Ф.Д. Рузвельта); 

              формувати у здобувачів освіти вміння аналізувати і узагальнювати історичний матеріал: аналізувати доступні для розуміння історичні джерела та літературу,  інтерпретувати історичну інформацію, розглядати події і явища; давати оцінку діяльності провідних політичних діячів; розвивати історичне мислення та мовлення, сприяти злагодженій співпраці старшокласників у дослідницьких групах; уміння переносу знань та навичок у нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності;

              сприяти зростанню інтересу здобувачів освіти до історії іноземних держав, їх бажання самостійно поповнювати свої знання, удосконалювати власне розуміння історії; створити сприятливий емоційний фон доброзичливості, взаєморозуміння, співпраці для самореалізації особистості, підвищення статусу учня, значення його власного внеску у вирішення загальних завдань уроку. Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма проведення: урок - віртуальна подорож

Основні поняття: «проспериті», сухий закон, ізоляціонізм, гангстери, «чорний вівторок», «Велика депресія», «Новий курс», фондова біржа, економічна криза, громадські роботи, безробіття, кейнсіанська теорія державного регулювання економікою.

Обладнання:  дошка, підручник (Гісем О. В. Всесвітня історія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. – Харків: Вид-во

«Ранок», 2018), мультимедійне обладнання, роздатковий матеріал, портрети американських президентів, карта світу (США), символіка США.

Основні постаті:  Ф. Рузвельт, Г.Форд, Дж. М. Кейнс.

Міжпредметні зв’язки: історія України, основи правознавства, економіка, фінансова грамотність, іноземна мова (англійська), громадянська освіта, географія, мистецтво.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент:

(підготовка до уроку, емоційне налаштування, перевірка присутніх).

Вчитель історії: 

Дорогі учні! Сьогодні ми починаємо вивчення нового розділу всесвітньої історії «Провідні держави світу в міжвоєнний період». Протягом наступних занять ви дізнаєтесь особливості розвитку Великобританії, Франції, Іспанії, Італії, Німеччини та СРСР. А найбільш провідною країною в світі є, безперечно, Сполучені Штати Америки. І саме з цієї країни ми з вами починаємо цікаву подорож в часі і просторі. Ми перенесемось на вулиці бурхливого Нью-Йорка та гангстерського Чикаго, уявімо себе брокерами на ньюйоркській біржі, будемо спостерігати за найбільшою економічною кризою в світі, а також познайомимось з легендарним президентом Франкліном Рузвельтом.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань: 

Вчитель історії: 

1. Історичне лото (учні відповідають на запитання): 

1.         Які наслідки для США мала Перша світова війна?

2.         Який статус отримала країна після Першої світової війни?

3.         Яку позицію відстоювали США на Паризькій мирній конференції? 

2. Клоуз-тест (вставити пропущене)

1.                   Зовнішня політика американських президентів називалась … (політикою ізоляціонізму).

2.                   Американський президент Вудро Вільсон пообіцяв своїм виборцям …(не втручатися у справи Європи).

3.                   Під час Першої світової війни до США з Європи …(переїхала велика кількість емігрантів), які завозили в країну … (гроші та коштовності, капітал) та склали дешеву … (робочу силу).

4.                   Під час Першої Світової Війни Сполучені Штати Америки змінили свій фінансовий статус зі … (світового боржника на світового кредитора).     

3. Гра «Хто Я» (випереджальне завдання: учень виступає з доповіддю англійською мовою (історичний портрет видатної постаті), необхідно вгадати ім’я історичного діяча).

Вчитель історії:

На попередніх уроках ми з вами вивчали велику тему …(Облаштування повоєнного світу. Версальсько-Вашингтонська система), і сьогодні до нас завітав гість з минулого, якій розкаже про себе, але ця розповідь буде англійської мовою. Вам, як добрим знавцям, потрібно назвати його ім’я.

 

Hello everybody! 

I live in the USA. I am a well-known historian and political scientist, as well as a Nobel Peace Prize laureate for peace-making efforts.

In 1919, I arrived in France, where I participated in the Paris Peace Conference. The main messages of my speech were as follows:

1.                  Prohibition of secret diplomacy, open international policy.

2.                  Absolute freedom of merchant shipping in peacetime and wartime.

3.                  Destruction of obstacles to international trade.

4.                  Armaments of countries will be reduced.

5.                  The right of nations to self-determination.

6.                  Liberation of all captured territories by Germany.

7.                  The creation of an independent Poland with access to the sea and the annexation of territories inhabited by Poles to Poland.

8.                  Creation of an international organization that will unite all nations. Thank you for attention!

 

Ш. Вивчення нового матеріалу:

Вчитель історії:  

 Таким чином, ми пригадали, що Сполучені Штати Америки вийшли з Першої Світової Війни з найменшими матеріальними та людськими втратами. Більше того, заробили чималі статки, торгуючи зброєю та продовольчими товарами та вперше спробували себе в ролі лідера міжнародних відносин.

Тож, запишіть тему нашого уроку: «СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ. ЗРОСТАННЯ РОЛІ США НА МІЖНАРОДНІЙ АРЕНІ. ДОБА «ПРОСПЕРИТІ». ВЕЛИКА ДЕПРЕСІЯ. «НОВИЙ КУРС» ФРАНКЛІНА РУЗВЕЛЬТА, ЙОГО СКЛАДОВІ ТА ОСНОВНІ НАСЛІДКИ».

Учні записують план План:

1.   Доба «проспериті» у США.

2.   «Велика депресія»: причини та наслідки.

3.   «Новий курс» Ф.Д. Рузвельта.

 

1. Доба «проспериті» у США. 

Робота в групах. Аналіз історичного відеоматеріалу. Створення схеми

Вчитель пояснює організацію роботи: учні проглядають відеоролик «Американське

«проспериті». Перша група заповнює схему  «Економічний розвиток США в 20-х роках     ХХ ст.», друга група – «Негативні наслідки економічного процвітання». Аналіз роботи. Висновки. 

 

(приклад)

image 

 

 

Вчитель історії: 

Сторітелінг

В цей період в країні виникла справжня «індустрія розваг» з кіно, радіо, театрами, танцювальними майданчиками, різноманітними шоу. Найбільшої популярності у той час досяг сер Чарльз Спенсер (Чарлі) Чаплін — американський кіноактор, сценарист, композитор і режисер, універсальний майстер кінематографа.

18 листопада 1928 р. створюється знаменитий мультиплікаційний персонаж, один із символів американської культури Міккі Маус. Його створив Уолт Дісней. Спочатку відомий мультиплікатор хотів назвати мишенятко Мортімером, але його дружина запропонувала свій варіант — Міккі. Дісней довго сам озвучував Міккі-Мауса в своїх мультфільмах. 

Найбільш популярною американською музикою став джаз, який досягнув до свого розквіту в 20- ті роки і визначив не тільки музичну моду, а й стиль життя того часу. Це була ера джазу! Джаз став першим внеском Америки в музику світу, періодом розквіту афроамериканської культури. Пов'язано це з іменами великих майстрів джазу Луї Армстронга, Бенні Гудмана, які зробили дуже багато для популяризації джазової музики.  

Ще одним новим і безперечно найбільшим негативним явищем періоду

«проспериті» та найсильнішим суспільним злом стає мафія – організована злочинність. Її осередком було місто Чикаго, де жив і діяв легендарний Аль Капоне. Для прикриття незаконної торгівлі спиртними напоями злочинець відкриває по всій Америці мережу дешевих пралень. Саме там крутяться тіньові гроші і народжується вираз «відмивання грошей».

Розповідь супроводжується демонстрацією - фото і відеоматеріалів.

    Завдання: проаналізуйте, які негативні наслідки для держави має діяльність подібних злочинних утворень?

 

2. «Велика депресія»: причини та наслідки.

Вчитель історії: 

29 жовтня 1929 року відбувся крах на Нью-Йоркській фондовій біржі («чорний вівторок»), який показав, що розпочалася «Велика депресія» – найбільш глибока економічна криза в світовій історії. Обвал вартості цінних паперів за 1 день становив      

10 млрд. $;

Аналіз історичного відеоматеріалу. Учні переглядають відеоролик  «Велика депресія» та записують «Причини та наслідки «Великої депресії». 

(Безробіття, розквіт криміналу, дефіцит, втрата житла через несплату кредитів, інфляція, занепад сільського господарства, зниження зарплат, голод, неспроможність банків давати кредити).

 

3. «Новий курс» Ф.Д. Рузвельта.

 Вчитель історії : 

На президентських виборах в листопаді 1932 року, набравши майже 23 млн. голосів, переконливу перемогу здобув кандидат від демократичної партії  Франклін Делано Рузвельт. Тридцять другому президенту США судилося стати найвизначнішим із американських політиків ХХ століття.

 

Вчитель історії :

Які заходи Франкліна Рузвельта вивели країну з Великої депресії? 

Робота з підручником 

(державне регулювання торгівлі і кредитів; боротьба з монополіями; зменшення безробіття через «Кодекс чесної конкуренції»; модернізація гідроелектростанції - здешевіла електроенергія; кредити на сільське господарство; праця молоді на суспільних роботах; страхування безробітних).   ІV. Закріплення вивченого матеріалу:  

1. Фоторепортаж

Учні коментують слайди, називаючи відповідні факти: 

1.        «Велика депресія»

2.        Культурний розвиток.

3.        Сухий закон та злочинність.

4.        Франклін Рузвельт, «Новий курс».

 

2. Pres-formula: позиція→обгрунтування→приклад→висновки

(Учням запропоновано сконструювати судження на задану тему, використовуючи Pres-formula) 

 

Вчитель історії : 

Таким чином, ми з вами закріпили та перевірили новий матеріал. Звичайно, історія дає нам багато цікавих знань в різних сферах нашого життя. Наприклад, сьогодні нами були обговорені, крім суто історичних, проблеми економіки, права, культури, географії, повторили англійську мову. 

 

V. Підведення підсумків уроку:

-   Оцінювання загального враження від уроку.

-   Оцінювання відповідей учнів.

 

VІ. Домашнє завдання:

1.                       Опрацювати §8 підручника, виписати періодизацію розвитку США у 1920-   1939 рр.

2.                       Скласти історичне есе на тему (за вибором): «Які заходи Ф. Рузвельта ви б запровадили в Україні для подолання економічної кризи?» або «Яку роль у політичному житті США відігравала дружина президента Елеонора Рузвельт?»

3.                       Пройдіть        тест     для      закріплення    матеріалу       на        сайті    На       Урок

https://naurok.com.ua/test/spolucheni-shtati-ameriki-111361.html

 

 

Заключне слово:

Ось і підійшло до завершення наше заняття. Дорогі друзі, сьогодні ми дізнались історію великої держави, мудрих та сміливих правителів. Мандруючи сторінками історії, ми бачимо  все те цінне, могутнє, монументальне, що побудували інші народи. Хочеться запросити всіх до вивчення історії, адже це безмежна скарбничка безцінного досвіду, який так потрібен нашій країні сьогодні, а вам – на майбутнє, тому що саме вам створювати нашу історію.

pdf
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Щупак І.Я., Морозова Л.В.)
Додано
21 березня
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку