Конспект уроку з всесвітньої історії для 8-го класу на тему «Англійські колонії у Північній Америці. Війна за незалежність (1775 – 1783 рр.) Утворення США»

Про матеріал

Тема. Англійські колонії у Північній Америці. Війна за незалежність (1775 – 1783 рр.). Утворення США

Мета: з'ясувати, як відбувалася колонізація Англією узбережжя Північної Америки; скласти уявлення учнів про життя колоній, здобуття незалежності США, відмінності цієї держави від європейських; продовжувати формувати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; виховувати учнів у дусі ідеалів демократії.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 8-го класу

на тему «Англійські колонії у Північній Америці.

Війна за незалежність (1775 – 1783 рр.) Утворення США»

Підготувала учитель історії та правознавства

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміїівської районної ради Харківської області»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Англійські колонії у Північній Америці. Війна за незалежність (1775 – 1783 рр.). Утворення США

Мета: з'ясувати, як відбувалася колонізація Англією узбережжя Північної Америки; скласти уявлення учнів про життя колоній, здобуття незалежності США, відмінності цієї держави від європейських; продовжувати формувати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; виховувати учнів у дусі ідеалів демократії.

Обладнання: підручники, атласи, ілюстративний матеріал

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Співвіднесіть дати та події.

Дата

  1. 1700 – 1721 рр.
  2. 1713 р.
  3. 1759 р.
  4. 1794 р.
  5. 1768 – 1774 рр.

Події

А повстання Тадеуша Костюшка

Б Російсько-турецька війна

В Північна війна

Г битва біля Кунерсдорфа

Д Раштадтський мирний договір

Е Уртрехтський мирний договір

Відповідь: 1В; 2Е; 3Г; 4А; 5Б.

  1. Закресліть зайве слово та словосполучення та складіть речення.

А. 1701 р., імператор Карл ІІ, заповіт, війна, престол, мирний договір, Філіпп Анжуйський. (У 1701 р. імператор Карл ІІ заповів престол Філіппу Анжуйському).

Б. коаліція, конфлікт, переважна більшість, суперництво, 18 століття, думка, характер. (Переважна більшість конфліктів у 18 столітті мали коаліційний характер).

В. Росія, війна, поразка, сім років, участь, виявити, конфлікт, європейська політика, чинник. (Участь у Семилітній війні виявила Росію як вагомий чинник європейської політики).

3. Доповніть речення.

  • До повстання Тадеуша Костюшка призвели… (поділи Польщі)
  • Семилітня війна розгорнулася між… (Пруссією та Австрією)
  • Вирішальна битва у Семилітній війні відбулася… (1759 р., біля Кунерсдорфа)
  • Кючук-Кайнарджийський мир передбачав… (до Росії відійшли території між Бугом та Дніпром, фортеці в Криму та землі Кубані).
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Слово вчителя.
  • Сьогодні на уроці ви довідаєтеся про утворення Сполучених Штатів Америки та їх довгий та не легкий шлях до незалежності.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з таблицею.
  • Користуючись текстом підручника (с. 210) заповніть таблицю «Створення американських колоній Англії»

Створення американських колоній Англії

Причини

Пошук придатної для обробітку землі

Характер

мирний

Поселення

1607 р. - Віргінія

Засновники

Торговельні компанії; великі власники

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника та заповніть порівняльну таблицю «Соціально-економічний та політичний розвиток колоній».

Критерії

Південні колонії

Північні колонії

Ставлення до місцевого населення (індіанців)

Повне знищення

Укладення торговельних угод та союзів

Економіка

Плантаційне господарство: постачали тютюн, рис, цукрову тростину, бавовну.

Фермерське господарство та промисли

  1. Слово вчителя.

Нація – це стійка соціально-економічна спільність людей, що характеризується спільною територією, культурою, мовою, традиціями, сталими економічними зв’язками.

З часом у колоністів склалися своєрідні спільні культура і побут, відмінні від європейських. Спільною мовою стала англійська. Переважна більшість колоністів визнала свою національну належність за новою батьківщиною. Великим наставником юного американського капіталізму називали Бенджаміна Франкліна (1706 – 1790 рр.).

Оскільки колонії ставали все багатшими та багатолюдними, їх все складніше було утримувати в економічній залежності. Ситуація змінилася після Семилітньої війни. Англійський парламент запровадив гербовий збір, згідно з яким усі документи в колонії треба було оформлювати в англійських чиновників на спеціальному гербовому папері. Це спричинило хвилю невдоволення. Гербовий збір скасували, але не на довго. Колоністи відмовилися сплачувати будь-які податки під гаслом «Жодного податку без представництва». Офіційним приводом до війни стало так зване «Бостонське чаювання» 1773 р.

  1. Робота в малих групах за текстом підручника (с. 215 – 217).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.

1-ша група.

  • Скласти план з 5-6 пунктів питальних речень.

2-га група.

  • Скласти план до тексту з 5-6 пунктів-заголовків.

3-тя група.

  • Скласти 6 запитань до тексту підручника.

4-та група.

  • Виписати хронологію подій.

1774 р. – Перший континентальний конгрес.

1775 р. – Другий континентальний конгрес.

1776 р. – проголошення у Віргінії Декларації незалежності.

1776 р. 4 липня – ухвалення Декларації незалежності. Утворення США.

1776 р., серпень – захоплення англійцями Нью-Йорка та Філадельфії.

1777 р. – битва поблизу Саратоги.

1781 р. – битва під Йорктауном, капітуляція англійського армії

1783 р., 3 вересня – Версальський мир.

  1. Робота з історичною картою (с. 218 підручника)
  • Випишіть назви англійських колоній в Америці;
  • Покажіть та назвіть місця найважливіших битв;
  • Прокоментуйте дії англійських та американських військ.
  • Покажіть кордон США з 1783 р.
  1. Робота з текстом підручника (с. 219 – 221).

1777 р. – «Статті Конфедерації» (перша Конституція США).

1787 р., 17 вересня – підписання Конституції США.

1791 р. – затверджено Білль про права.

1777 р., 14 червня – затверджено національний прапор США.

1782 р. – герб.

1931 р. – гімн.

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Хронологічні задачі.
  1. Обчисліть, яку річницю незалежності святкуватимуть США у 2018 р.

2018 – 1776 = 242 роки

  1. Обчисліть, на скільки років Конституція США старша від Конституції України.

1996 – 1787 = 209 років

  1. Обчисліть, на скільки років національний прапор США старший від національного прапору України.

1992 – 1777 = 215 років

  1. Практична робота.
  • Проаналізувати Декларацію США і встановити, які ідеї просвітництва  в ній відображено (с. 217 підручника).
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 24 підручника.
  2. Виконати завдання до параграфа.
docx
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
7535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку