Конспект уроку з всесвітньої історії для 9 класу на тему "Німецька імперія"

Про матеріал

Конспект уроку розроблений у повній відповідності до оновленої програми зі всесвітньої історії для 9-го класу (2017 р.) , спрямований на формування предметних компетентностей.


Перегляд файлу

 (Всесвітня історія 9 клас)

Тема: Німецька імперія.

Мета: аналізувати соціально-економічне та політичне становище Німеччини; показувати на карті територію Німеччини, німецьку колоніальну імперію; характеризувати становлення німецької соціал-демократії та її вплив на світову соціал-демократію; аналізувати готську та ерфуртську програми;

Формувати вміння учнів аналізувати окремі історичні процеси, події, роль особистості в історії, розширювати понятійний апарат учнів;

Виховувати учнів в дусі заперечення війни як засобу вирішення конфліктів у суспільстві.

Тип уроку: Комбінований .

Поняття: «рейхстаг», «рейхсканцлер», «кайзер», «картель», «концерн», «Винятковий закон проти соціалістів», «культуркампф», «Союз трьох імператорів», «світова політика»

Основні дати:

18 січня 1871 р. — утворення Німецької імперії;

1871– 1890 рр. — канцлер Бісмарк;

1872–1876 рр. — культуркампф;

1873 р. — «Союз трьох імператорів»;

1882 р. — Троїстий союз.

Історичні особистості: О. фон Бісмарк, Вільгельм ІІ

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.  (слайд 3)

1. Розкрийте причини  франко-прусської війни.

2. Яка битва була вирішальною в ході війни? (під Седаном)

3. Коли був підписаний Франкфуртський мир? (10 травня 1871 р.)

4. Як і коли було повалено 2-гу імперію у Франції? ( 4 вересня 1870 р.)

5. Хто став першим Президентом ІІІ Республіки у Франції? ( А. Тьєр)

6. Поясніть поняття: антисемітизм, радикал.

7. Що таке Паризька комуна ?

8.  Які  реформи провели комунари? (була реформована судова система на основі виборності суддів, гласності судочинства, забезпеченні обвинувачуваних захистом; був прийнятий декрет про відокремлення церкви від держави; запроваджувалася загальна обовязкова й безкоштовна освіта; були надані громадянські права жінкам; робочий день був скорочений до 10 годин, на заводах і фабриках заборонялися штрафи, на виробництві запроваджувалась охорона праці.)

9. Охарактеризуйте «героїв» французьких політичних скандалів 80-90 років XIX ст. Який повчальний досвід може взяти для себе сучасне українське суспільство?

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів

 Бесіда   (слайд 4)

1.  Коли утворилася єдина Німеччина? ( 18 січня 1871 р.)

2.  З ім’ям якого політичного діяча пов’язана ця подія?

3.  Чому сучасники стверджували, що об’єднання Німеччини відбулося «залізом і кров’ю»?

(слайд 5)

  • Яка подія зображена на картині? (проголошення Нім. Імперії)

 

IІІ. Вивчення нового матеріалу  

Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 6)

План  (слайд 7)

1. Особливості економічного розвитку країни.

2. Особливості політичного життя країни.

3. Внутрішня політика О. фон Бісмарка.

4. Зовнішня політика О. фон Бісмарка.

5. Вільгельм ІІ. Перехід Німеччини до «світової політики».

 1 питання.

Вищі органи влади Німецької імперії за Конституцією 1871р. (слайд 8)

 

Повноваження вищих органів влади Німеччини  (слайд 9)

 

Фактори, які впливали на економічний розвиток Німеччини в 1817 – 1900рр. (позитивні і негативні)    (слайд 10)

 

Особливості економічного розвитку (слайд 11)

 

Період бурхливого економічного піднесення Німеччини в 70-х роках ХІХ століття дістав назву «ГРЮНДЕРСТВО» ( від нім. – засновувати)

(слайд 12)

2 питання.

Особливості політичного життя країни.(слайд 13)

 

3 питання.

Внутрішня політика О.фон Бісмарка.

  • Самостійна робота з підручником.

Опрацювати ст. 118-119 §19  і основний зміст кожного напрямку внутрішньої політики О. фон Бісмарка.  (слайд 14)

 

4 питання.

Зовнішня політика Німеччини   (слайд 15)

 

Зовнішня політика О. фон Бісмарка.  (слайд 16)

  • Створення союзу трьох імператорів  -  1873р.
  • Погіршення відносин з   Росією та Великою Британією.
  • Укладення Троїстого союзу -

1882 рік

  • Початок колоніальної політики.

5 питання.

Перехід Німеччини до «світової політики».   (слайд 17)

Основні цілі «світової політики» Німеччини:

  • Претензії на панування в Європі;
  • Прагнення зміцнити свої позиції на Близькому, Середньому та Далекому Сході;
  • Прагнення до переділу сфер впливу в Африці, Азії, Океанії.

 

Колонії Німеччини:  (слайд 18)

  • У Африці:  - Того, Камерун, Німецька Східна Африка і Німецька Південно-Західна Африка.
  • В Азії - порт Циндао (Кайтчоу) на півострові Шаньдун, захоплений в 1897 році, а потім "орендований" у китайського уряду на 99 років.
  • В Океанії - Нова Гвінея, Мікронезія (Науру, Палау, Маршаллові, Каролінські, Маріанські острови), Західне Самоа.

 

Утворення Троїстого союзу.   (слайд 19)

  • Троїстий союз — військово-політичний блок Німеччини, Австро-Угорщини та Італії, який склався в 1879-1882 і був спрямований проти Франції і Росії.
  • Започаткував утворення Троїстого Союзу Австро-Німецький договір від 7.10.1879, який передбачав спільні дії обох країн у випадку нападу Росії на одну із них. Цей двосторонній союз 20.5.1882 був доповнений договором між Німеччиною, Австро-Угорщиною та Італією.

 

 

ІV.  Закріплення знань учнів.  (слайд 20)

 

  • Яке місце в Європі і світі посіла Німеччина щодо промислового розвитку? (перше в Європі і друге у світі)
  • Які чинники сприяли економічному піднесенню Німеччини?
  • Хто відігравав особливу роль в політичному житті Німеччини?(О. фон Бісмарк)
  • Назвіть основні напрямки внутрішньої політики О. фон Бісмарка (зміцнення імперії, «Культуркампф», соціальний реформізм, боротьба з соц.. рухом)
  • Які напрямки зовнішньої політики О. фон Бісмарка? (Створення союзу трьох імператорів  -  1873р., погіршення відносин з   Росією та Великою Британією, укладення Троїстого союзу - 1882 рік, початок колоніальної політики.)

 

  • Коли утворився Троїстий союз? (1882 р.)
  • В чому полягала суть «світової політики» Німеччини наприкінці ХІХ століття?

 

Словниковий диктант.

1.  Рейхстаг ( парламент Німеччини)

2.  Бундестаг (нижня палата парламенту)

3.  Бундесрат ( верхня палата парламенту)

4.  «Культуркампф» (заходи уряду О. фон Бісмарка в 70-х роках XIX ст., спрямовані проти католицької церкви )

5.  «Залізний канцлер» ( Отто фон Бісмарк)

7.  «Союз трьох імператорів» (союз трьох імператорів: Німеччини, Росії і Австро-Угорщини в 1873 р.)

8.  Троїстий союз (воєнно-політичний блок Німеччини, Італії та Австро-Угорщини -1882 р.)

9. «Світова політика» (формування власної колоніальної імперії)

 

V. Домашнє завдання

1.  Опрацювати текст параграфа 19, вивчити нові історичні поняття та  дати.

doc
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Щупак І.Я.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
11726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку