Урок № 13. Узагальнення й тематичне оцінювання за розділом II «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі».
Мета: оцінити навчальні досягнення учнів, набуті під час вивчення розділу II «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі».
Обладнання: аркуші із завданнями (І і II варіанти).
Тип уроку: перевірка знань.
Очікувані результати: учні зможуть перевірити свої знання, уміння та навички, набуті під час вивчення розділу II «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі».
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Евристична бесіда
Учитель організовує евристичну бесіду за матеріалами розділу II «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі».
III. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Тестові завдання
І варіант
1. Як називався один із напрямків у християнстві, що виник під час Реформації?
А протестантизм
Б людиноцентризм
В протекціонізм
Г протицерквізм
2. Хто очолював англіканську церкву?
А Папа Римський
Б архієпископ
В монарх
Г дворянин
3. Укажіть назву «золотого віку» італійської літератури, образотворчого мистецтва, філософії та науки (кінець XV — перші десятиріччя XVI ст.).
А Високе Бароко
Б Високе Відродження
В Високий Ренесанс
Г Високий Гуманізм
4. Установіть відповідність між іменами людей та їх характеристикою.
1 |
Рене Декарт |
А |
лікар |
2 |
Томас Мор |
Б |
письменник |
3 |
Галілео Га лілей |
В |
астроном |
4 |
Іван Федорович |
Г |
математик |
|
|
Д |
друкар |
5. Укажіть, про кого йдеться.
Народився в сім’ї лондонського судці. Здобув юридичну освіту в Оксфорді. Був пажем в архієпископа Кентербері. Був обраний до парламенту, але за його виступи король заарештовує його батька, тому змушений відійти від суспільної діяльності. Після смерті короля повертається до публічної діяльності та стає одним із шерифів Лондона. Потім є членом Таємної ради короля, його висвячують у рицарі. Згодом стає лордом-канцлером, але через розбіжності поглядів із королем іде у відставку. Відмовляється присягнути королю, за що його було заарештовано й страчено. Католицька церква залучила його до лику святих.
А То мас Мор
Б Вільям Шекспір
В Франсуа Рабле
Г Джордано Бруно
6. Установіть хронологічну послідовність подій Селянської війни у Німеччині.
А Створення «Статейного листа»
Б Знищення загону Т. Мюнцера
В Створення «12 статей»
Г Поразка Селянської війни
7. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер імені.
1) Фернан Магеллан, 2) Джордано Бруно, 3) Христофор Колумб, 4) Галілео Галілей, 5) Миколай Коперник, 6) Васко да Гама, 7) Бартоломеу Діаш, 8) Афанасій Нікітін, 9) Рене Декарт.
УЧЕНІ ТА ВИКЛАДАЧІ |
МАНДРІВНИКИ |
|
|
8. Складіть план відповіді за темою «Відродження».
9. Складіть порівняльну характеристику творчості Рембрандта ван Рейна та Пітера Пауля Рубенса.
10. Побудуйте причинно-наслідковий ланцюжок виникнення протестантизму за планом: причини — привід — події — наслідки.
11. Зобразіть структуру Ордену єзуїтів у вигляді схеми.
12. Проаналізуйте текст і дайте відповіді на запитання.
А взагалі-то війна, яку настільки всі прославляють, ведеться дармоїдами, злодіями, убивцями, затятими боржниками й іншими покидьками суспільства, але аж ніяк не освіченими філософами.
1) Як ви вважаєте, хто автор цих рядків?
2) Про що пише автор?
3) Наскільки ці слова актуальні в наші дні?
II варіант
1. Як називався суспільно-політичний та ідеологічний рух у Європі у XVI ст., що був спрямований проти католицької церкви?
А Реставрація
Б Реінкарнація
В Реформація
Г Ренесанс
2. Як називався рух у Європі, що був спрямований проти Реформації?
А Контрибуція
Б Контрреформація
В Консисторія
Г Контубернія
3. Укажіть іншу назву періоду Ренесансу.
А Відновлення
Б Відродження
В Віросповідання
Г Вознесіння
4. Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1 |
єзуїт |
А |
старшина церковної громади |
2 |
пресвітер |
Б |
один із напрямків протестантизму, заснований Кальвіном |
3 |
кальвінізм |
||
4 |
англіканство |
В |
голова католицької церкви |
|
|
Г |
один із напрямків протестантизму, що виник в Англії |
|
|
||
|
|
Д |
член католицького чернечого ордену |
5. Укажіть, про кого йдеться.
Народився у Флоренції. Був геніальною людиною з різнобічними інтересами: ученим та інженером, архітектором і музикантом, поетом і винахідником. Живопис вважав найголовнішим видом мистецтва і досяг у ньому досконалості. Винайшов парашут і танк. Стверджував, що наука та мистецтво взаємно доповнюють одне одного.
А Леонардо да Вінчі
Б Рафаель Санті
В Мікеланджело Буонарроті
Г Альбрехт Дюрер
6. Установіть хронологічну послідовність подій.
А Аугсбурзький релігійний мир
Б Відлучення від церкви М. Лютера
В Складання «95 тез»
Г Селянська війна в Німеччині
7. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер назви країни.
1) Північна Німеччина, 2) Англія, 3) Швейцарія, 4) Данія, 5) Нідерланди, 6) Іспанія, 7) Італія, 8) Польща, 9) Франція.
ПЕРЕМОГА РЕФОРМАЦІЇ |
ПЕРЕМОГА КОНТРРЕФОРМАЦІЇ |
|
|
8. Складіть план відповіді за темою «Бароко».
9. Складіть порівняльну характеристику католицизму та протестантизму.
10. Побудуйте причинно-наслідковий ланцюжок про виникнення гуманізму за планом: причини — привід — події — наслідки.
11. Зобразіть структуру католицької церкви у вигляді схеми.
12. Проаналізуйте уривок та дайте відповіді на запитання.
Сплять вони до полудня; найманий піп стоїть напоготові біля ліжка й, щойно пан прокинеться, негайно ж наспіх пробурмоче молитву. Відразу після сніданку подають обід. Потім ігри в кості, шашки, а далі дурні, блазні, забави й потіхи... Потім настає час вечері, за яким слідує п’яний бенкет. Таким чином, без найменшої нудьги проходять години, дні, місяці, роки, століття.
1) Як ви вважаєте, хто автор цих рядків?
2) Про що пише автор?
3) Наскільки ці слова актуальні в наші дні?
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Випереджальне завдання
Підготуйте повідомлення про діяльність кардинала Рішельє та королів Франції періоду XVI — першої половини XVII ст.