Цей урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням різних інтерактивних технологій навчання, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.
3 клас
Навчальний предмет «Я у світі»
Тема. Україна – європейська держава.
Мета: формування ключових компетентностей:
Формування предметних компетентностей:
спрямовувати пізнавальну активність учнів на самовдосконалення.
Обладнання уроку: кросворд, географічна карта Світу, глобус, калейдоскоп прислів’їв про Україну (на окремих аркушах паперу), мікрофон.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Особливості проведення уроку: урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних технологій навчання, мультимедійної презентації, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
Анас, людей, без батьківщини.
Мозкова атака – це ефективний метод заохочення творчої активності , швидкого генерування великої кількості ідей. Застосовується для вирішення конкретної проблеми або пошуку відповіді на якесь питання. За допомогою даної вправи давали відповідь на запитання «Що ви знаєте про Україну?»
Асоціативний кущ («гронування») використовують для входження в тему, яку розглядатимуть у подальшому. На відміну від «мозкової атаки», де висловлені думки стосуються інформації з приводу певної теми, то метод «гронування» спонукає учнів думати вільно та відкрито про певний предмет, образ , тему, у тому числі висловлювати почуття, емоції, ставлення. У даному конспекті діти називали слова, з якими у них асоціюється Україна.
А зараз ми з вами сплетемо «словникову павутинку» до слова Україна. (Рідний край, рідна земля, Батьківщина, тато, мама, Дніпро, Карпати, життя, краса, люба, неозора, моя держава).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вправа «Очікувані результати»
Девіз уроку: «Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.»
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання. Правила проведення:
1. Говорити має право тільки той, учень у кого «символічний» мікрофон.
2. Відповіді не коментують і не оцінюють.
3. Коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.
- Діти, в руках я тримаю «чарівний» мікрофон. Він допоможе нам пригадати, що ми знаємо про Україну.
- Що таке держава? (країна , в якій ми живемо)
- У якій державі ми живемо? (в Україні)
- Хто ми за національністю? (українці)
- Яка наша держава ? (незалежна, самостійна, правова.)
- Хто є господарем нашої країни ? (народ)
- Хто є главою держави ? (президент)
- Про що говорить дата 24 серпня 1991р.? (проголошено незалежність України)
- Які державні символи України ви знаєте? (Державний Прапор, Державний Герб, Державний Гімн )
- Державною мовою України є … ? (українська мова)
- Столицею України є …? (місто Київ)
2. Робота з географічною картою та глобусом. (Додаток 2)
- Діти, давайте попрацюємо з географічною картою. На карті позначено частини світу.
- Знайдіть частину світу під назвою Євразія. До цієї частини світу належить Європа.
- Тепер знайдіть на глобусі Європу.
Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.
Вона є одна із найбільших за територією країн Європи. Поступається площею лише Росії. Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією.
Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.
Фізкультхвилинка.
(Учністають в коло і виконують рухи під віршА. Камінчука «Україна»)
Україна (розводять руки в сторони)
Рідний край (піднімають руки догори)
Поле, річка, (нахили вправо - вліво)
Синій гай. (присідають)
Любо стежкою іти (ходьба на місці)
Тут живемо я і ти. (беруться за руки)
(Фізкультхвилинку можна повторити кілька разів.)
V. Закріплення і систематизація вивчених знань.
1. Робота з підручником.
а) читання методом «Передай іншому».
б) аналіз прочитаного, розгадування кросворду «Моя Україна »
- Діти, нам потрібно розгадати кросворд. Якщо ви уважно читали текст у підручнику, то впевнено і швидко зможете його розгадати і прочитати ключове слово. (Додаток 3)
- Яке ключове слово ви прочитали? (Україна)
1). Дібрати якнайбільше ознак до слова Україна. (Додаток 5)
2). Діти, наш український народ, який надзвичайно любить, шанує, оберігає свою Батьківщину, склав багато прислів’їв і приказок про Україну, адже за незалежність нашої держави боролися наші батьки, діди та прадіди. В наш час також точаться складні бої на Сході України. Боротьба триває саме за незалежність та цілісність неньки – України.
Вам потрібно буде з поданих частин утворити прислів’я.
Наша слава – умій за неї постояти!
Батьківщина-мати, віддамо життя і долю.
За народ і волю українська держава.
( Наша слава – українська держава.)
( Батьківщина-мати, умій за неї постояти!)
(За народ і волю віддамо життя і долю. )
VІ. Підсумок уроку.
- Чи виправдалися ваші очікування від уроку?
Вправа «Продовж речення»
ДОДАТКИ
Додаток 1
«Асоціативний кущ» .
Додаток 2
Географічна карта Світу
Додаток 3
Кросворд «Моя Україна»
1. |
|
|
|
|
У |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
Ї |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
Н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 5
«Гронування» до слова Україна.
Комунальний заклад «Дніпропетровська академія безперервної освіти»
Авторська розробка
фрагментів уроку
з використанням технології
критичного мислення
Виконала
Золотухіна Анастасія Вікторівна
вчитель початкових класів
КЗШ І-ІІІ ст. №21
Кривий Ріг
2019