Конспект уроку з я усвіті "Україна – європейська держава"

Про матеріал

Цей урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням різних інтерактивних технологій навчання, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.

Перегляд файлу

3 клас

Навчальний предмет «Я у світі»

Тема. Україна – європейська держава.

Мета: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися  - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;
  • громадянської компетентностізастосовувати процедури й технології захисту власних інтересів, прав і свобод громадян, виконання громадянських обов'язків у межах держави; орієнтуватися в проблемах сучасного суспільно-політичного життя в Україні;
  • соціальноїкомпетентності– проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з партнерами у команді (групі), проявляти ініціативу; 

Формування предметних компетентностей:

  •  ознайомити учнів із становленням України як європейської держави, збагатити, поглибити, закріпити знання історії  своєї  Батьківщини, розкрити особливості діяльності європейських регіональних організацій та участі у них нашої держави;
  •  розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, співставляти, робити висновки, послідовно і тактовно висловлювати власну думку;
  •  виховувати громадянські та патріотичні якості особистості, почуття гордості за власну державу, її здобутки, відповідальності та обов'язку;

спрямовувати пізнавальну активність учнів на самовдосконалення.

Обладнання уроку: кросворд, географічна карта Світу, глобус, калейдоскоп прислів’їв про Україну (на окремих аркушах паперу), мікрофон.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Особливості проведення уроку: урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних технологій навчання, мультимедійної презентації, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Читання акровірша. 
  •  Діти, прочитайте уважно вірш і зверніть увагу на першу букву кожного рядка.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

Анас, людей, без батьківщини.

  • Яке слово ви утворили? (Україна)
  1. Мозкова атака. Вправа «Асоціативний кущ» (Додаток 1)

Мозкова атака – це ефективний метод заохочення творчої активності , швидкого генерування великої кількості ідей. Застосовується для вирішення конкретної проблеми або пошуку відповіді на якесь питання. За допомогою даної вправи давали відповідь на запитання «Що ви знаєте про Україну?»

Асоціативний кущ («гронування») використовують для входження в тему, яку розглядатимуть у подальшому. На відміну від «мозкової атаки», де висловлені думки стосуються інформації з приводу певної теми, то метод «гронування» спонукає учнів думати вільно та відкрито про певний предмет, образ , тему, у тому числі висловлювати почуття, емоції, ставлення. У даному конспекті діти називали слова, з якими у них асоціюється Україна.

 А зараз ми з вами сплетемо «словникову павутинку»  до слова Україна. (Рідний край, рідна земля, Батьківщина, тато, мама, Дніпро, Карпати, життя, краса, люба, неозора, моя держава).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Ви вже здогадалися, що сьогодні ми з вами будемо говорити про Україну.
  • Прочитайте тему уроку. (Україна – європейська держава.)

Вправа «Очікувані результати»

  •       Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Дізнатися, чому Україну називають європейською державою, що таке Європа,  хто такі європейці, що таке «Євросоюз»).
  •       Діти, дійсно, сьогодні ви дізнаєтеся, чому Україну називають європейською державою, що таке географічний центр Європи, де саме він знаходиться. Ми з вами ознайомимося з таким поняттям як «Євросоюз»,  ви будете знати, які країни входять до Євросоюзу, коли відзначають День Європи.
  •       Девізом нашого уроку будуть звучати такі рядки.

Девіз уроку:   «Працюй наполегливо, швидко, старанно,

                          Щоб жодна хвилина не втратилась марно.»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вправа «Мікрофон»

Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання. Правила проведення:

1. Говорити має право тільки той, учень у кого «символічний» мікрофон.

2. Відповіді не коментують і не оцінюють.

3. Коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.

- Діти, в руках я тримаю «чарівний» мікрофон. Він допоможе нам пригадати, що ми знаємо про Україну.

- Що таке держава? (країна , в якій ми живемо)

- У якій державі ми живемо? (в Україні)

- Хто ми за національністю? (українці)

- Яка наша держава ? (незалежна, самостійна, правова.)

- Хто є господарем нашої країни ? (народ)

- Хто є главою держави ? (президент)

- Про що говорить дата 24 серпня 1991р.? (проголошено незалежність України)

- Які державні символи України ви знаєте? (Державний  Прапор, Державний  Герб, Державний Гімн )

- Державною мовою України є … ? (українська мова)

- Столицею України є …? (місто Київ)

2. Робота з географічною картою та глобусом. (Додаток 2)

- Діти, давайте попрацюємо з географічною картою. На карті позначено частини світу.

- Знайдіть частину світу під назвою Євразія. До цієї частини світу належить Європа.

- Тепер знайдіть на глобусі Європу.

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.

  • Знайдіть на глобусі нашу державу Україну.

Вона є одна із найбільших за територією країн Європи. Поступається площею лише Росії. Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією.

  • Діти, давайте ці країни розглянемо на глобусі.

Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.

Фізкультхвилинка.

(Учністають в коло і виконують рухи під віршА. Камінчука «Україна»)

Україна (розводять руки в сторони)

Рідний край (піднімають руки догори)

Поле, річка, (нахили  вправо - вліво)

Синій гай. (присідають)

Любо стежкою іти (ходьба на місці)

Тут живемо я і ти. (беруться за руки)

(Фізкультхвилинку можна повторити кілька разів.)

V.    Закріплення  і систематизація вивчених знань.

1.  Робота з підручником.

а) читання методом «Передай іншому».

  •         Діти, тепер ми працюватимемо із підручником.  Зараз ми  читатимемо  текст на сторінці 111 (читання у групах і обговорення )

б) аналіз прочитаного,  розгадування кросворду «Моя Україна »

- Діти, нам потрібно розгадати кросворд. Якщо ви уважно читали текст у підручнику, то впевнено і швидко зможете його розгадати і прочитати ключове слово. (Додаток 3)

- Яке ключове слово ви прочитали? (Україна)

  1.  Робота в групах ( Інтерактивна вправа «гронування»).
  •       Молодці! Я задоволена вашою роботою.  Продовжуємо працювати у групах. Кожна з груп отримує такі  завдання.

1).  Дібрати  якнайбільше ознак до слова Україна. (Додаток 5)

2). Діти, наш український народ, який надзвичайно любить, шанує, оберігає свою Батьківщину, склав  багато прислів’їв і приказок про Україну, адже за незалежність нашої держави боролися наші батьки, діди та прадіди. В наш час також точаться складні бої на Сході України. Боротьба триває саме за незалежність та цілісність неньки – України.

Вам потрібно буде з поданих частин утворити прислів’я.

Наша слава –                              умій за неї постояти!

Батьківщина-мати,                   віддамо життя і долю.

За народ і волю                          українська держава.

( Наша слава – українська держава.)

( Батьківщина-мати,  умій за неї постояти!)

(За народ і волю віддамо життя і долю. )

VІ.  Підсумок уроку.

- Чи виправдалися ваші очікування від уроку?

Вправа «Продовж  речення»

  • Сьогодні на уроці я … (дізнався, що таке Європа).
  •       Цей урок допоміг мені … (розібратися, що означає поняття «Євросоюз»).
  •         На уроці я навчився … (розрізняти два поняття: Європейський Союз і країни Європи за територією).
  •    Цей урок допоміг мені зрозуміти,  (чому Україну називають європейською державою).
  • Найбільш цікавим було …(розгадувати кросворд).
  • Мій успіх на уроці – це …(розуміння хто такі європейці).
  • Тепер я знаю … (де знаходиться географічний центр Європи.)
  •         Яким був сьогоднішній урок?  
    VІІ.  Домашнє завдання.
  • Опрацювати статтю підручника «Україна – європейська держава » (ст.110- 113)
  • Урок закінчений. Дякую за співпрацю.

ДОДАТКИ

Додаток 1

«Асоціативний кущ» .

Додаток 2

Географічна карта Світу

C:\Users\111\Desktop\GPWorld.jpg

Додаток 3

Кросворд «Моя Україна»

  1. Одна із країн з якою межує Україна. (Білорусія)
  2. Область, в якій розташований географічний центр Європи. (Закарпатська)
  3. Яку назву має об’єднаний союз деяких країн Європи? (Євросоюз)
  4. Календарний  місяць, в якому відзначають День Європи? (травень)
  5. Столиця України. (Київ)
  6. Як називаються державні  документи, які спільно приймаються країнами Євросоюзу? (закони)
  7. Материк Землі,  на якому знаходиться Європа? (Євразія)

1.

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

Ї

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

«Гронування» до слова Україна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад «Дніпропетровська академія безперервної освіти»

 

 

 

 

Авторська розробка

фрагментів уроку

з використанням технології

критичного мислення

 

 

 

 

 

Виконала

Золотухіна Анастасія Вікторівна

вчитель початкових класів

КЗШ І-ІІІ ст. №21

 

 

Кривий Ріг

2019

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
5385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку