«Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю»

Про матеріал
Поглибити знання дітей про рідну землю, про Україну; актуалізувати знання про національні символи нашої держави, розширити уявлення про етнічний склад населення; Виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі; сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в країні.
Перегляд файлу

План-конспектуроку мужності

у 4-б класі

«Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю»

 

 

 

Мета. Поглибити знання дітей про рідну землю, про Україну; актуалізувати знання про національні символи нашої держави, розширити уявлення про етнічний склад населення; Виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі; сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в країні.

Матеріали до заняття:презентація "Моя Україна", ілюстративні матеріали про Україну, плакати із зображенням Державних символів України, мультимедійні засоби, схематична (контурна) карта України, кольоровий папір, ножиці,  простий олівець, клей.

 

Хід заняття

І. Емоційне налаштування на сприйняття теми.

Слайд 1,2

Епіграф до уроку: “Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина — то найкращий край.”

Вчитель: Діти! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає на світі.

Діти (з буквами)

Слайд 3

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніше їм своя пустиня,

А ніж земний в чужині рай,

Її шануй, люби, оберігай.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

Вчитель: - Яке слово утворилось? (УКРАЇНА)

- Давайте прочитаємо тему сьогоднішнього уроку.(На дошці надпис).

«Тепло своїх долонь, і розуму, і серця я Україні милій віддаю»

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

  •                   Наш урок присвячений Україні. А допоможе нам у розгляді цієї теми усний журнал. Прочитаємо як називаються його сторінки.

Слайд 4

● Сторінка 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.

● Сторінка 2. Державні символи України.

● Сторінка 3. Народні символи України.

● Сторінка 4.Бліц-турнір “Моя Батьківщина”

● Сторінка 5. Обійми Україну теплом своїх долонь

ІІІ. Розкриття теми заняття

● Сторінка 1. Рідний край. Україна. Батьківщина. Вітчизна.

Слайд 5

Вчитель.  Слова цієї сторінки дорогі кожній людині нашої країни.Діти, послухайте легенду про те, як з’явилася наша Україна.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки забарилися і землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час саме молився, і вони не посміли йому щось сказати.  Стали чекати. Він їм запропонував чорну землю. “Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”. “Ну, тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там все є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога”.

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. Країну свою назвали Україною, а людей — українцями.

Ось так утворилася наша держава.

Слайд 6,7

Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Подивіться уважно на карту України. Простір землі, яку заселяють українці, такий великий, що, аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30км. Найближчі наші сусіди – росіяни, білоруси, поляки, чехи, словаки, угорці, румуни, молдовани, болгари.

  •                   Україна – це Держава. Вона має свою Конституцію – Основний Закон України, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України.

Слайд 8

  •                   Ми всі повинні пам’ятати дату – 24 серпня 1991 року. В цей день прийнято Акт проголошення незалежності України. Україна є суверенною і незалежною, демократичною державою.
  •                   Що означає вислів «Україна – суверенна країна?».(Вона має право самостійно, без втручання інших держав, вирішувати всі свої зовнішні та внутрішні справи.)
  •                   А ще Україна – демократична. (Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи – Конституційний лад).

Робота в парах.Асоціативний кущ

- Які слова спадають вам   на думку, коли ви промовляєте слово Україна?

(Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна.)

● Сторінка 2. Державні символи України.

Слайд 9

Вчитель. Послухайте таку казку-легенду:

Слайд 10

(З'являєтьсямати-Україна і троє синів)

Автор. Давно-давно жила жінка і було у неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Готові були віддати за неї своє життя

Син 1.Мамо, піду я межи люди, подивлюся світ.

Україна.Ну, що ж, сину, іди, та пам'ятай рідну домівку, а на згадку візьми золоту корону, з трьома промінцями  Хай в далекому краї зігріває вона тебе.

 Автор. Минув час, син став князем і дали йому ім'я Тризуб, а знак, що дала йому мати назвали гербом.

 Син 2.Пустіть, мамо, мене світ подивитися

 Україна. Візьми, сину, в дорогу жовто-блакитний одяг і своїми ділами прославляй матір.

 Автор. Одержав син імення – Прапор. А там, де був наймолодший син завжди лунала дзвінкоголоса пісня

 Син 3.Пустіть, мамо, мене світ подивитися.

 Україна. Подарую, я тобі, сину, соловейків голос

Автор. І одержав син за свій голос і величний спів  ім'я – Гімн.

(Виходять всі три хлопчики і стають біля мікрофонів.)

Слайд 11

Тризуб.

Знак країни головний –

Це тризубець золотий.

Він – як сонце в небі синім,

В ньому слава, в ньому сила,

В нім священне слово «воля»,

Що рятує від недолі.

Вчитель. Тризуб – герб України. Це ще родовий знак князя Володимира.  З найдавніших часів тризуб шанують як магічний знак, своєрідний оберіг. Тризуб був викарбуваний на монетах. Він символізував поділ Усесвіту на небесне, земне й потойбічне, поєднання трьох природних стихій – повітря, води й землі.

Слайд 12

Прапор.

Синьо-жовтий прапор України –

Це безхмарне небо, синє-синє,

А під небом золотіє нива,

І народ – і вільний, і щасливий.

Вчитель. Державний прапор України був затверджений постановою Верховної  Ради від 1992 року. Прапор складається з двох смуг: блакитної та жовтої, синє небо над золотою нивою. Жовта – багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; блакитний – чисте небо, колір води. А якщо змішати ці два кольори, то утвориться зелений колір -  колір життя.

Слайд 13

Гімн.

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна – вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

(Звучить гімн)

Вчитель. Гімн – це урочиста державна пісня «Ще не вмерла Україна». Цією піснею починається ранок і закінчується день. Вона підносить національний дух українців. Слова Гімну написані українським поетом Павлом Чубинським, музика – Михайлом Вербицьким.

Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку - Україну.

 

Фізкультхвилинка-руханка «Україно, ми твоя надія»

Слайд 14

 

● Сторінка 3. Народні символи України.

Слайд 15

Майже в усіх народів є улюблені народні символи.

Які народні символи знаєте ви?

Так, я з вами згідна.

У кожного народу є свої улюблені речі, дерева, рослини.

Слайд  16 Калина — символ життя, крові, вогню. Деякі дослідники пов'язують її назву із сонцем, жаром, паланням. Калина символізує материнство: кущ — сама мати; цвіт, ягідки — діти. Це також уособлення дому, батьків, усього рідного. Калина уособлює й саму Україну.

Слайд  17 Ось верба - символ краси,неперервності життя. Вона дуже живуча: встромиш у землю гілочку - і виросте дерево, засип рану порошком меленої кори - і кров зупиняється. З давніх-давен вербу вважали святим деревом. Діти, коли ми освячуємо вербові вітки? (На Великдень). Освячені її гілочки служили оберегами полів від граду,обкурювали хату від хвороб, клали у купіль немовляти.

Слайд  18А ось хрещатий барвінок-символ вічності. За легендою ця рослина заздрила запашній фіалці. яка мала аромат,красу і людську любов. Однак богиня Флора не змогла нагородити рослину великою красою. Зате дала їй гучну назву «вінка»,що означає «перемога». Що ж переможливого вбачали люди  у  цій скромній, з синіми квіточками рослині? В ній прихована могутня цілюща сила перемагати тяжкі недуги.

Слайд  19 Українським птахом-символом є лелека. Говорили колись, що Лель живе у душі доброї людини, а лелека мостить гніздо на подвір'ї добрих людей.Лелека є символом птаха, що за старовинними переказами в давній Україні-Русі символізувала Матір Славу - жіночий образ Святого Духа - покровительки України-Русі. До речі, символом Олімпійської збірної України теж є лелека.

Слайд  20 Вінок — символ життя, долі, життєвої сили; символ дівоцтва. Вінок є також символом довершеності:

Слайд  21 Писанка - це символ Сонця; життя, його безсмертя; любові і краси; весняного відродження; добра, щастя, радості. Кожен орнаментальний мотив має певне сакральне значення. З них на писанці складається мальована молитва про злагоду і мир поміж людьми. У християнській культурі українців писанка стала символом воскресіння. В народі кажуть: «У світі доти існуватиме любов, доки люди писатимуть писанки».

Слайд  22 А тепер погляньте на ці рушники. Це теж символ українського народу. Дім без рушників,як сім’я без дітей. Рушники старовинні обереги дому. Вишитий різними візерунками  рушник є неодмінним атрибутом багатьох обрядів:з ним зустрічають дорогих гостей,справляють обжинки,проводжають в армію;дівчина подає рушник на знак згоди при сватанні,молоді стають на рушник під час шлюбного обряду,з рушником проводжають в останню путь. У кожному регіоні України свої кольори і орнаменти. Ви сьогодні теж одягнені у вишиванки, що є одним із символів нашої славної України.

● Сторінка 4Бліц-турнір “Моя Батьківщина”

Слайд 23

  1.              Скільки кольорів має прапор України? (Два.)
  2.              Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.)
  3.              Синонім до слова «держава»? (Країна.)
  4.              Що зображено на державному Гербі? (Тризуб.)
  5.              Яка головна річка України? (Дніпро.)
  6.              Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське)
  7.              Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня)
  8.              Хто є Президентом нашої держави? (Петро Порошенко)
  9.              З якою державою Україна межує на сході? ( З Росією.)
  10.         Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот.)
  11.         Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини.)
  12.         Хто був, є  і залишається в серцях українців Кобзарем? (Т. Шевченко.)

● Сторінка 5. Обійми Україну теплом своїх долонь

Слайд 24, 25

Виконання практичного завдання "Обійми Україну теплом своїх долонь"

І на завершення нашого заняття кожен учень  на кольоровому папері  відмалює свою долоньку, виріже її ножицями і ми все це розмістимо навколо ось такого схематичного зображення  території  України( тобто карти) , щоб наша  Батьківщина була захищена  любов’ю, теплом наших  долонь. Цю карту ми повісимо у класі  й будемо завжди пам’ятати, що ми  є громадяни своєї милої  України. Ми її сини і доньки , а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви , діти, будете старанно вчитись на благо своєї Вітчизни.

 

IV. Підсумок заняття

Слайд 26

От  і завершилися сторінки нашого з вами журналу. Ви - майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйтеїї культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте  гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть  волю і незалежність України, поважайте  свій народ і його мелодійну мову.  Шануйте  себе і свою гідність, і шановані будете  іншими.

І на закінчення уроку, я пропоную переглянути відеоролик «Це моя Україна».


УКРАЇНА

Завантаження...
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку