"Від молока до сиру"

Про матеріал
На уроці я намагалася збагатити уявлення дітей про молочні продукти, як цінні і корисні складові для зростання дитячого організму; розширити знання дітей про тварин, які дають молоко, про молочні продукти.
Перегляд файлу

Я  досліджую   світ.  2  клас.

Тема: Від  молока  до  сиру.

Мета: збагатити  уявлення  дітей  про  молочні продукти,  як  цінні  і  корисні  складові  для  зростання  дитячого  організму;  розширити знання  дітей  про тварин, які дають молоко, про  молочні  продукти;  сформувати  розуміння  для  чого  людині  потрібно  вживати  в  їжу  молоко  і  молочні продукти;  стимулювати бажання до дослідницької  діяльності;    формувати  ціннісне  ставлення  до  свого  здоров’я, формувати навички роботи в парах, групах; виховувати почуття дружби та товариськості.

Обладнання: відеопрезентація  «Від  молока до  сиру», пластикові   стаканчики  з  молоком  і  водою,  стаканчики  з  молочною  продукцією (кефір); одноразові ложечки  на  кожну  дитину, предметні малюнки, малюнки тварин, які дають молоко;  набори лего  «шість цеглинок», аркуші з назвами молоко  продуктів ( за кольорами  цеглинок), сюжетний ланцюжок подій «Від молока до сиру»

Тип уроку: урок-дослідження

ХІД  УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ   МОМЕНТ.

    Вірш про здоров’я

         Здоров’я- це сила, здоров’я- це клас!

         Хай буде здоров’я у вас і у нас.

         Сьогодні гадаєм, якраз буде вчасно

         Щоб був у нас справді чудовий настрій

  • Уявіть, що на ваших долоньках – частина вашого гарного настрою. Здуйте його легким подихом, нехай летить та зробить день трохи приємнішим комусь із твоїх однокласників.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 


     1.Очікування від уроку

 

 

 

 

Ми на уроці будемо складати пазл, який пов’язаний з нашою темою. Після кожного  успішно виконаного завдання на уроці , ми будемо отримувати частинку пазлу, з якого складеться картинка. А що саме , з’ясуємо наприкінці уроку.

 

  • - А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо здобувати нові знання, підтримувати один одного, радіти своїм успіхам та успіхам своїх однокласників + задіяти корзину самооцінювання

 

  • Що потрібно робити, щоб бути здоровим? (варіанти відповідей дітей, серед яких  «Вживати корисну їжу»)

2. Гра « Вибери корисне»

- Давайте пограємо в гру «Вибери корисне». Я  називаю корисну (тільки молочні продукти) і шкідливу їжу. (Молоко, шоколад, чіпси, йогурт, кефір, цукерки, сир,…)

- Що є спільного в назвах корисних продуктів (вони з молока)

-Чи замислювались ви звідки вони беруться на полицях наших магазинів?

  3. Об’єднання в групи

-  Пропоную об’єднатися в групи (кожен учасник витягає малюнок з молоком, кефіром, йогуртом). У  нас утворились три групи

 -Пригадаємо правила роботи в групі

  ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ  УРОКУ

- Отож тема сьогоднішнього уроку «Від молока до сиру»

  Ми збагатимо наше уявлення про молоко, зрозуміємо для чого людині вживати в їжу молоко і молочні продукти і будемо проводити досліди.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. АОЗ. Гра «Тварини, молоко яких ми вживаємо» з лего «шість цеглинок»

(У кожної дитини шість цеглинок, на дошці приклеєні фото з відповідями до загадок, під кожною відгадкою цеглинка відповідного кольору. Діти відгадують загадки і будують вежу)

1.Я в ґадзівстві допомога

Маю вим’я і два роги.

Цілий день траву жую,

Молоко смачне даю.     (Корова)

2. Пасеться на лугу тварина:

Пухка і сіра, як хмарина.

Вона нам вовною дає

Турботу і тепло своє.          (Вівця)

 

 

3. Має дуже прудкі ніжки,

Наставляє грізно ріжки

На великого собаку.

Той сховався з переляку.

А дасте ви їй травиці,

Кухлик чистої водиці —

Молочком вас пригостить.

Хто вона? Ану скажіть!     (Кізочка)

4. Я великий, я красивий,

Як біжу, то в’ється грива.

Хвіст у мене довгий-довгий,

Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)

5. Що природа наготує
Все повільно розкуштує,
В горбики запас складає,
Як плюватись добре знає!   Верблюд

6. Ой, великий упертюх
Сей сіренький клаповух.
Кличе - Ія до ясел,
Називається ...

2.Слово вчителя про користь молока

Більшість істориків вважають, що пити коров’яче молоко почали близько 10 тисяч років тому, коли тварини ці були вперше одомашнені.

Молоко завжди вважалося одним із найцінніших продуктів харчування, особливо для дітей, бо містить майже всі основні поживні речовини, необхідні для здоров’я: жири, вуглеводи, білки, вітаміни, мінерали.

Та якщо одні вважають, що максимум користі приносить коров’яче, то інші віддають перевагу козячому, мовляв, цілющих властивостей у нього набагато більше. 

Доведено, що коров’яче молоко допомагає при безсонні, мігрені та звичайному болю голови. Одним із найпопулярніших народних рецептів є склянка молока з медом, випита за годину до сну, корисне коров’яче молоко і при болю в шлунку та печії. Але варто пам’ятати, що для нормального засвоєння молоко слід пити теплим, повільно, маленькими ковтками.Ми сьогодні юні дослідники, тож давайте проведемо досліди.

3.Властивості молока (робота в групах)

4.Пригадаємо правила роботи в групі на дошці

 Для дослідження тобі знадобляться: склянка молока.

Проведемо  досліди.

Дослід 1. «Чи має молоко запах»

Запропонувати дітям понюхати воду потім молоко.

Висновок: молоко має приємний слабо виражений запах

Дослід 2.«Чи  є  у  молока  колір?»

Запропонувати  дітям  розглянути  і  порівняти  молоко  і  воду.  Якого  кольору  молоко?  А  вода? (  вода  прозора,  безбарвна,  а  молоко  біле).

   Висновок: молоко  біле, а  вода  безбарвна.

Дослід 3. «Чи має форму»

Налий молоко в келишок. Яку форму має молоко? Вилий молоко в склянку. Чи змінилася форма?

Висновок:  Молоко– рідини, тому спочатку набудуть форми келишка, потім склянки.

Дослід 4. «Чи  молоко  текуче?»

Запропонувати  дітям  крапнути  на  тарілку  декілька  крапель  молока  і  нахиляючи  в  різні  боки  перевірити  ,  чи  воно  текуче.

Висновок: молоко  текуче.

Дослід 5. «Чи  розчинне  молоко?»

Запропонувати  дітям  крапнути  декілька  крапель  у  воду.

Висновок:  молоко  розчиняється  у  воді

Дослід 6. Налий молоко у пластикову склянку і постав у морозильну камеру. Через годину вийми склянку. Що ти помітив?

Молоко перейшло у твердий стан.

 Висновок : При охолодженні рідини можуть переходити до твердого стану.

Дослід 7  Якщо молоко залишити в теплі, або додати певні добрі бактерії , що стане з молоком? Воно закисне. «Що  буде  з кислим  молоком,  коли  його  нагріти?» (  нагадати  про  техніку  безпеки)

Запропонувати  нагріти  кисле  молоко  над  полум’ям  свічки. (Гріє  вчитель,  а  діти  спостерігають).

Висновок:  молоко  згортається.

Як називається цей продукт?

Як  людина  використовує  цю  властивість?  А чи знаєте ви, що з творога виготовляють твердий сир? А давайте розповімо і покажемо , який довгий шлях пройшло молоко, щоб стати сиром.

 5. Ланцюжок подій «Від молока до сиру»

Діти в групах складають з малюнків шлях, який пройшли молочні продукти, перш ніж потрапити до нас на стіл і коментують його.

Після роботи в групах перевіряємо правильність на дошці

6. Робота з підручником С.65

Дати відповідь на питання:

    -   Які професії задіяні при виготовлені молочних продуктів?

     - З молока яких тварин ще можна виробляти сир?

      - Які види сирів ви знаєте?

V.ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота в парах з картками. Обведи страви , в приготуванні яких використовують молочні продукти.  (для дітей з ООП адаптовані завдання).

Взаємоперевірка.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Про що ми сьогодні на уроці  говорили?

Для чого нам потрібні знання, які ми здобули сьогодні на уроці?

Погляньмо на на наш пазл, який ми складали протягом уроку . Чи все нам вдалося на уроці?

САМООЦІНЮВАННЯ НА УРОЦІ . Оцініть свою роботу на уроці

В залежності від компонентів, які додадуть до сиру, він буває різного смаку і різного кольору

 

-Розфарбуйте шматочок сиру у відповідний колір:

Зелений -  якщо все вдалося

Синій – були деякі помилки

Червоний - ой.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку