Конспект уроку з зарубіжної літератури в 6 класі «Літературні паралелі (Міфи Давньої Греції та оповідання В.О. Сухомлинського)»

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Літературні паралелі (Міфи Давньої Греції та оповідання В.О. Сухомлинського)." Використані інтерактивні методи та міжпредметні зв'язки.
Перегляд файлу

КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради»

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку з зарубіжної літератури  в 6 класі

 

«Літературні паралелі

(Міфи Давньої Греції та оповідання

В.О. Сухомлинського)»

 

Підготувала і провела

вчитель зарубіжної літератури

Талашко О.А.

 

 

 

 

Тема: Літературні паралелі (Міфи Давньої Греції та оповідання В.О. Сухомлинського).

Мета: поглиблення знань учнів про міфологію, міфи, про міфологічних героїв, розвивати уміння давати характеристику героя, працювати з текстом,  розвивати компетентність комунікативну та полікультурну; логічне і критичне мислення, пам’ять , увагу;

аргументувати стійкий інтерес до культурної спадщини, виявляти міжпредметний і між літературні  зв’язки, виховувати почуття благородства, кращі моральні якості.

Обладнання: учнівські ілюстрації до прочитаних міфів; тести міфів, оповідання В.О. Сухомлинського, картки, презентація.

Тип уроку: позакласне читання.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Привітання та перевірка готовності до уроку.

Добрий день діти і гості. Сьогодні на  нас чекає цікава подорож. А що необхідно обов’язково брати у подорож? Звичайно гарний настрій. Давайте ж посміхнемося і побажаємо один одному гарного настрою. Нехай він супроводжує вас не тільки під час нашої подорожі а впродовж усього дня.

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

  1. Літературознавча розминка
  • Що таке міф?
  • Коли виникли міфи?
  •  Що таке міфологія?
  • Які групи міфів ви знаєте?
  • Що спільне між міфом і казкою?
  • У чому відмінність міфу від казки?
  1. Акророзминка  (розшифрувати кожну літеру у слові міф)

М - минуле

І - історії

Ф – фантастика

III. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

Овіяна солоними морськими вітрами, розпечена ясним південним сонцем Еллада. Саме так, милозвучно і ласкаво називали свою землю давні греки. Мало в світі народів, які попри свою нечисленність (200-300 тис. чол..) так доленосно вплинули б на історію і культуру всього людства. А вони створили чудо – саме тут народилася і розквітла духовна культура, що пережила віки. На попередніх уроках ми прочитали чимало міфів різних народів. Сьогодні ми продовжимо знайомство з чарівним світом давньогрецьких міфів, які дивують розмахом фантазії та захоплюють цікавими подіями.

IV.    Оголошення теми й мети уроку. Запис у зошити.

  • Чи всі слова в темі уроку є вам зрозумілими?
  • Що таке паралелі?
  • На яких уроках ви зустрічали цей термін?

 

 

 

Географічна паралель або рівнобі́жник (грец. Παράλληλος — уздовж одне одного) — лінія перетину поверхні земної кулі площиною, паралельною (рівнобіжною) до площини екватора.

В геометрії, паралельними прямими є прямі на площині, які ніколи не зустрічаються; тобто це такі дві прямі на площині, які не перетинаються або торкаються одна одної в жодній точці.

V. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

Отож, сьогодні ми з вами спробуємо провести ці літературні паралелі між далеким і близьким минулим. Ви знаєте, що цього року (28 вересня)  відзначається 100-річчя від дня народження відомого українського педагога, письменника Василя Олександровича Сухомлинського.  Минулого року ми з вами на уроках зарубіжної літератури та на виховних годинах знайомилися і з його життям і творчістю.

Отже, сьогодні на нас чекає ще одна зустріч з творами В.О. Сухомлинського,

але це трішки пізніше. А зараз надамо слово кожній з груп, яка мала домашнє завдання прочитати міф, стисло підготувати його переказ, намалювати ілюстрацію.

2.Групова робота

а) кожна група презентує міф, який вона прочитала в дома, ілюстрацію до міфу;

б) усі решта груп складають «Візитівку твору», яку вчитель перевіряє вибірково після представлення міфу кожною групою.

Візитівка твору

  1. Назва твору.
  2. Герої.
  3. Тема .
  4. Ідея.

1. Перша група. Міф «Деметра і Персефона».

  • Як люди відчули журбу Деметри? (Земля перестала родити, пов’яли квіти повсихали джерела; життя на землі ніби завмерло.)
  • Як мудрий Зевс розрішив суперечку між богами? (Дві третини року Персефона буде проводити на землі з матір’ю, а одну третину – у підземному царстві з чоловіком Аїдом.)
  • Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Зміна пір року, виверження вулкану.)

2.Друга група. Міф «Нарцис».

- У чому полягало покарання Нарциса? ( Він закохався у самого себе, побачивши своє віддзеркалення у воді.)

- Що  трапилося з Нарцисом після смерті? ( Він перетворився на прекрасну білу квітку – нарцис.)

- Що сталося з німфою Ехо? (Від страждань вона худла, доки не зосталися в неї лише кістки та голос. Кістки перетворилися на камінь, а голос живе досі.)

- Які природні явища пояснюються у цьому міфі? (Виникнення луни та квітки нарциса.)

- За що поплатився Нарцис? (За свій егоїзм.)

3. Третя група. Міф «Сізіф».

- Які риси характеру Сізіфа були визначальними ? (Хитрість і підступність)

- Як покарано Сізіфа? (Його засуджено викочувати на високу круту гору величезний камінь. Напружуючи всі сили, працює Сізіф. Піт заливає йому очі від тяжкої праці. Все ближче вершина; ще зусилля — і скінчена буде праця Сізіфа; але виривається з рук його камінь і з шумом котиться вниз, здіймаючи хмари пилу. Знову береться Сізіф до роботи. Так вічно котить камінь Сізіф і ніколи не може досягти вершини гори.)

- Що означає вислів «Сізіфова праця»? (Це безплідна, важка, нескінченна, а то й зовсім непотрібна праця.)

4. Четверта група. Міф «Дедал та Ікар».

-  Чому загинув Ікар? (Він не послухав батьківської перестороги і піднявся високо до сонця.)

- Як пам’ять про Ікара увінчалась на землі? (На його честь був названий острів Ікарія та Ікарійське море.)

- Яку одвічну мрію людства втілено у цьому міфу? (Мрію про підкорення небесного простору.)

-  Чому у віках залишилося ім’я Ікара, а не розумного, талановитого Дедала? (Ікар є втіленням непереможного потягу до неба, за яке він ладен був віддати своє життя.)

3. Слово вчителя.

А зараз з далекої Еллади , з дуже давніх часів ми перенесемося на територію нашої держави в недалеке минуле. Настав час звернутися до оповідань

В.О. Сухомлинського.

- Пригадайте, що таке оповідання? (Оповіда́ння — невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох сформованих персонажів.)

4. Групова робота

Василь Сухомлинський дуже любив дітей. Для них він написав 1500 оповідань та казок. На партах у вас лежать деякі із цих оповідань. Зараз ви попрацюєте в групах. Вам потрібно прочитати оповідання В.О. Сухомлинського і спробувати визначити, чим оповідання близьке з міфом який ви читали.

  1. Перша група. «Дід Осінник»
  2. Друга група. «Народження егоїста»
  3. Третя група. «Бабуся Мотря й Андрійко»
  4. Четверта група. «Будеш із гнізда випадати?»

VI. . Рефлексія

Інтерактивна вправа «Рюкзак»

«РЮКЗАК»

Наповніть рюкзаки враженнями за урок, побажаннями.

Я дізнався  ____________________

Я запам’ятав __________________

Мені дуже сподобалось ____________________

Я хочу подякувати ________________________

VII. Підведення підсумку уроку.

Учитель. Сьогодні ми здійснили цікаву і захоплюючу подорож . Елліни залишили народам світу багатий спадок: величні споруди, чудові мармурові і бронзові статуї та видатні літературні твори, які люди читають і зараз. Неможливо сьогодні уявити світову літературу, живопис, скульптуру без образів запозичених з давньогрецьких міфів, що залишилися від еллінів.

Давньогрецька міфологія вважається однією з найбільш відомих, які збереглися до наших часів. Вона стала основою для виникнення античної літератури, яка вважається колискою європейської літератури.

VIII. Домашнє завдання.

  1. Прочитати роман Жуль Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
  2. * Скласти власне невеличке оповідання за мотивами прочитаних міфів та оповідань В.О. Сухомлинського.
  3. * Намалювати ілюстрацію до оповідань В.О. Сухомлинського.
docx
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку