Конспект уроку за темою : " Г.Малик "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії. Морально-етичні проблеми в казці : добро і зло, відповідальність за свої вчинки "

Про матеріал
Вчити аналізувати літературний твір шляхом порівняння, зіставлення; виробляти компетентності розрізнення понять мораль, етика, добро, зло; розвивати логічне мислення, зв’ язне мовлення, прагнення до самовиховання; виховувати щирість, відкритість, наполегливість у досягненні мети, відповідальність за свої вчинки.
Перегляд файлу

                         Конспект уроку

                 української літератури

                                5клас

Тема. Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети.

Мета: вчити аналізувати літературний твір шляхом порівняння, зіставлення; виробляти компетентності розрізнення понять мораль, етика, добро, зло; розвивати логічне мислення, зв’ язне мовлення, прагнення до самовиховання; виховувати щирість, відкритість, наполегливість у досягненні мети, відповідальність за свої вчинки.

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

                      Перебіг уроку

І. Забезпечення емоційної готовності.

Зробіть один одному комплімент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Гра «Впіймай помилку»

Вчитель читає цитати з повісті, учні усувають помилку самостійно, роблячи записи. По закінченні вправи проводиться взаємоперевірка.

«…Коли сьогодні всі поздоровляли бабусю, Аля була  певна: дарує рушничка з вишитими маками».(Півнями).

«Та найбільше здивувалась Аля, коли подивилася на небо. Там сяяло не кругле сонце, а рівнесенько відрізана його третина».(Половина).

«Один будинок наче ножем перерізаний навпіл. У кімнаті на четвертому поверсі на трьох ніжках стояв стіл , А в четверта висіла в повітрі . На випадок дощу будинок увесь був укритий блакитними парасольками».(Різнокольоровими).

«Я- король! У мене тільки корона зламана. Бо Михайликові з другого класу доручили полагодити її…»(Вовці).

«-Цікаво, чи всі бажання тут виконуються?- голосно промовила Аля. Їй дуже захотілося шоколадки з горіхами».(Морозива).

«Внизу дівчинка помітила написану дрібненькими літерами примітку: «До Недоладії переноситься лише  той, хто не доробив  рівно п’ ятдесят справ».(Сто).

«Перший Недорадник наказав відрубати голову Головному Недокухарю нібито за те, що королю на обід він подав пересолену картоплю».(Круті яйця).

«Але ж і чудернацькі були ті солдати в старих , іржавих, погнутих залізних латах. У одного замість шолома на голові стирчала стара чорна каструля  без дна».(Зелена).

«У підземелля її! Пильнувати як зіницю ока! Завтра, рівно о десятій годині їй відрубають голову!».(Дванадцятій).

«За гратами з кутка в куток, наче розлючений лев бігав Перший Недорадник…без голови!»(Тигр).

«А Недождень тим часом , щось радісно вигукуючи , накинувся на одного з гвардійців і почав виривати у нього з рук рушницю. Солдат не чекав такого нахабства і тому відчайдушно боронився»,(Списа).

«Недороль Десятий влаштувався працювати столяром».

( Нічним сторожем).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1.Цілевизначення

- Чого б хотіли дізнатися на сьогоднішньому уроці?

ІV. Опрацювання навчального матеріалу.

2.Евристична бесіда.

- Як ви розумієте поняття «мораль», «етика»?

- Отже, під час уроку ми повинні з ясувати цінності персонажів твору, що визначаються крізь призму їх вчинків.

- Які бувають вчинки?

- Про що вони свідчать?

Заповнення таблиці «Добро, зло» на основі аналізу вчинків персонажів, цитат з твору.

-Кого з героїв ми поважаємо, а кого менш любимо, чому?

- Назвіть, будь ласка, персонажів твору. Якісь дивні імена, чи не так? Як називається країна, в якій вони живуть?

Як же вони туди потрапили?

-Відповідальність. Що це?

3. Мікрофон.

-Я намагаюсь бути відповідальним(ною), але…

-Де у тексті ми бачимо порушення цієї проблеми?

4.Складання сенканів «Аля вдома», « Аля в країні Недоладії»

 

  Аля                                                     

Лінива, неорганізована       

Недоробляє, недопиває, недоїдає                                                                                                                                          

Потрапляє в країну Недоладію.

Ледащиця

Аля

Спостережлива, відповідальна

Доробляє, виправляє, допомагає

Знаходить справжніх друзів.

Особистість

-Чому дівчинка змінилася?

-То чи важливо бути відповідальним?

-А вміти долати труднощі потрібно?

-А ще дуже часто потрібно перемагати самого себе.

Тобто заставляти себе мінятися.

-Аля змінилася?

-Що її змінило?

- Чи зустрічали схожих персонажів, назвіть їх?

-Що приносить людині знання моральних цінностей, правил поведінки?   За яких умов людина особистість?

5.Створення літературного грона.

 Особистість – розумна, відповідальна, тактовна, роботяща…

V. Підсумок уроку.

Незакінчене речення.

Аля – це…

Дівчинка змусила мене замислитись над…

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Написати фанфік.

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
2462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку