Урок №43.
Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту формул «квадрат суми» та «квадрат різниці двох виразів»; виробити первинні вміння застосовувати ці формули для перетворення квадрата двочлена у многочлен стандартного вигляду.
Тип уроку: засвоєння знань.
Хід уроку
І. Аналіз тематичної контрольної роботи
Вчитель приділяє на цьому уроці 5–10 хвилин навчального часу на пояснення розв’язання найскладніших задач.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Подайте у вигляді добутку: ; ; ; ; .
2. Знайдіть добуток: ; ; ; .
3. Прочитайте словами вирази (використовуючи поняття «сума», «різниця», «квадрат», «добуток» і т. д.):
; ; ; ; ; та ; та ; та .
4. Порівняйте: та ; та ; та .
IV. Засвоєння знань
Запис формул та прикладів у зошити може мати такий вигляд:
Конспект 12 Квадрат суми двох виразів |
|||
Квадрат суми двох виразів |
= квадрат першого виразу |
+ подвоєний добуток першого та другого |
+ квадрат другого виразу |
Формула
|
|
|
|
Приклади |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Квадрат різниці двох виразів |
|||
Квадрат різниці двох виразів |
= квадрат першого виразу |
– подвоєний добуток першого та другого |
+ квадрат другого виразу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Засвоєння вмінь
Виконання усних вправ
1. Прочитайте рівності. Чи є вони тотожностями? Чому?
1) ; 2) ; 3) ;
4) ; 5) ; 6) .
2. Піднесіть до квадрата двочлен:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) .
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ; 6) .
2. Подайте вираз у вигляді суми:
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5) ;
6) ; 7) ; 8) ; 9) ; 10) ;
11) ; 12) .
1) ; 2) ; 3) ;
4) ; 5) ; 6) .
VI. Підсумки уроку
Допишіть замість (*) такі вирази, щоб рівності стали правильними:
; .
VII. Домашнє завдання
№ 1. Використовуючи формули «квадрат двочлена», перетворіть у суму вирази:
6) ; 7) ; 8) ; 9) ; 10) ;
11) ; 12) .
№ 2. 1) Піднесіть до квадрата вирази: ; ; .
2) Замініть вирази на протилежні. Як це зробити? Запишіть утворені вирази у вигляді суми та піднесіть до квадрата за формулою «квадрат суми двох виразів».
Спростіть утворені многочлени та порівняйте їх із многочленами, здобутими в попередньому пункті.