Презентація створена для роботи з класом під час дистанційного навчання. Тому багато уваги приділено розв'язанню основних завдань з теми: "Формула n-го члена арифметичної прогресії ".
Арифметична прогресія Формула n-го члена арифметичної прогресії..9 клас. НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцейм. Добропілля. Учитель ЛОСЄВА Г.І.
Номер слайду 2
𝟏𝟎𝟎;𝟏𝟓𝟎;𝟐𝟎𝟎;𝟐𝟓𝟎;𝟑𝟎𝟎;𝟑𝟓𝟎;𝟒𝟎𝟎;𝟒𝟓𝟎;… Михайло Іванович отримав спадок. У перший місяць він витратив 100$, а кожен наступний місяць він витрачав на 50 доларів більше, ніж в попередній. Скільки доларів він витратив за другий місяць? за третій місяць? за восьмий місяць? за десятий місяць?ЗАДАЧА.
Арифметична прогресія – це числова послідовність, в якій кожен наступний член, починаючи з другого, дорівнює сумі попереднього члена, до якого додається одне й те саме число.- різниця арифметичної прогресії (число)Означення арифметичної прогресії.𝑎1; 𝑎2; 𝑎3;….; 𝑎𝑛;….
Запишіть перші п'ять членів арифметичної прогресії, якщо1) , Ответ: 7; 12; 17; 22; 272) , Ответ: 11; 9; 7; 5; 3
Номер слайду 8
Завдання арифметичної прогресії формулою n –го членаперший член арифметичної прогресіїрізниця арифметичної прогресії
Номер слайду 9
Завдання №1.𝑎20−? 𝑎20=𝑎1+19𝑑 𝑎11=𝑎1+10𝑑 𝑎11−?
Номер слайду 10
Усна робота. Дана арифметична прогресія -19; -15; -11; х; -3; …1. Назвіть перший член прогресії.2. Знайдіть різницю прогресії.3. Знайдіть невідомий член прогресії.4. Знайдіть шостий член прогресії.а1=-19d=4х=-7а6=1
Номер слайду 11
Розв'язання. Відповідь. Запишіть формулу n –го члена арифметичної прогресії: 25; 21; 17; 13 …Завдання № 2.
Номер слайду 12
Запишіть формулу n –го члена арифметичної прогресії: 1; -4; -9; -14 …Розв'язання. Відповідь. Завдання №3.
Номер слайду 13
Завдання №4. Дана арифметична прогресія (an), для якої a10=19, a15=44. Знайдіть різницю прогресії.𝑎10=𝑎1+9𝑑𝑎15=𝑎1+14𝑑 19=𝑎1+9𝑑44=𝑎1+14𝑑 𝑎1+9𝑑=19𝑎1+14𝑑=44 5𝑑=25 𝑑=5 𝟐 спосіб. 𝑎15=𝑎10+5𝑑 44=19+5𝑑 5𝑑=44−19 5𝑑=25 𝑑=5
Номер слайду 14
Властивість n –го члена арифметичної прогресії. Кожен член арифметичної прогресії, починаючи з другого, дорівнює середньому арифметичному двох сусідніх з ним членів. Якщо 𝒂𝒏−𝟏;𝒂𝒏;𝒂𝒏+𝟏 , тоді 𝒂𝟖=𝟑,𝟓; 𝒂𝟏𝟎=𝟐,𝟕. Знайти 𝑎9. Завдання №5 Розв'язання. Якщо 𝒂𝟖;𝒂𝟗;𝒂𝟏𝟎 - послідовні члени арифметичної прогресії, тоді 𝑎9=𝑎8+𝑎102 𝒂𝟗=𝟑,𝟓+𝟐,𝟕𝟐=𝟔,𝟐𝟐=𝟑,𝟏. Відповідь. 𝒂𝟗=𝟑,𝟏
Номер слайду 15
Задача№6. Підготовку до іспиту Альоша починає з 15 хв. У кожен наступний день час на підготовку він збільшує на 10 хв. Скільки днів слід Олексію готуватися до іспиту в зазначеному режимі, щоб досягти максимальної тривалості підготовки, що не впливає на стан здоров'я підлітка, 1год 45 хвилин. Розв'язання. 𝒂𝒏= 𝒂𝟏+𝒅(𝒏−𝟏)𝟏𝟎𝟓=15+10∙(𝒏−𝟏)𝟏𝟎𝟓=𝟏𝟓+𝟏𝟎∙𝒏−𝟏𝟎𝟓+𝟏𝟎𝒏=𝟏𝟎𝟓𝟏𝟎𝒏=𝟏𝟎𝟓−𝟓𝟏𝟎𝒏=𝟏𝟎𝟎, 𝒏=𝟏𝟎 Дано: (𝑎𝑛)−арифметична прогресія, 𝑎1=15 хв. 𝑑=10 хв. , 𝑎𝑛=1ч 45хв. Знайти: 𝒏 Відповідь. 10 днів
Номер слайду 16
Чарівне дерево, початкова висота якого 1 м, кожен день збільшує свою висоту в 2 рази. При цьому через 36 днів воно «дістане» до Місяця. Через скільки днів воно дістало б до Місяця, якби його висота в початковий момент часу була 8м?Логічна задача. Розв'язання. Через 33 дня. Один день-2м. Два дня-4м. Три дня-8м. 36-3 = 33 дня.
Номер слайду 17
Дороги не ті знання, які відкладаються в мозку, як жир, дороги ті, які перетворюються в розумові м'язи. Герберт Спенсер, англійський філософ
Номер слайду 18
Довести, що послідовність, яка задана формулою , є арифметичною прогресією. Потрібно довести, що різниця одна і та ж для всіх n (не залежить від n). Завдання №7.
Номер слайду 19
Вкажіть число невід'ємних членів арифметичної прогресії 13;10;7; … . (з такими числами це легко зробити усно, та треба зрозуміти алгоритм розв'язування таких завдань в більш складних випадках )Завдання №8. Розв'язування: 𝑑=𝑎2−𝑎1=10−13=−3 𝑎𝑛=𝑎1+𝑑(𝑛−1)≥0, 𝑎𝑛=13−3(𝑛−1)≥0,13−3𝑛+3≥0, 16−3𝑛≥0, −3𝑛≥−16, 𝑛≤−16−3, 𝑛≤513, Отже, невід'ємні всі члени прогресії до п'ятого. Усі наступні члени прогресії, починаючи з 𝑎6, відємні. Відповідь. 5 чисел.
Номер слайду 20
В арифметичній прогресії 𝒂𝟏=−𝟕,𝟑 і 𝒂𝟐=−𝟔,𝟒. На якому місці (вкажіть номер) знаходиться число 26? Завдання №9. Розв'язання: 𝑑=𝑎2−𝑎1=−6,4−−7,3=−6,4+7,3=0,9. Число 26 - член нашої прогресії, але не знаємо на якому місці, значить це 𝑎𝑛=26.𝑎𝑛=𝑎1+𝑑(𝑛−1)26=−7,3+0,9(𝑛−1)26=−7,3+0,9𝑛−0,9−8,2+0,9𝑛=260,9𝑛=26+8,20,9𝑛=34,2𝑛=34,2:0,9=342:9=38. Отож, 𝒂𝟑𝟖=𝟐𝟔. Відповідь. На 38.
Номер слайду 21
Завдання №10. Які чотири числа треба вставити між числами 𝟒 і -𝟓, щоб вони разом з даними числами утворювали арифметичну прогресію. Розв'язування: 𝟒;𝒂𝟐;𝒂𝟑; 𝒂𝟒;𝒂𝟓;−𝟓. Тобто 𝑎1=4;𝑎6=−5. Тоді, 𝑎6=𝑎1+5𝑑; −5=4+5𝑑;5𝑑=−5−4;5𝑑=−9; 𝑑=−1,8.𝑎2=𝑎1+𝑑=4−1,8=2,2; 𝑎3=𝑎2+𝑑=2,2−1,8=0,4; 𝑎4=𝑎3+𝑑=0,4−1,8=−1,4;𝑎5=𝑎4+𝑑=−1,4−1,8=−3,2. Відповідь. 2,2; 0,4; -1,4; -3,2.
Номер слайду 22
Завдання №11. Знайдіть перший член і різницю арифметичної прогресії (𝒂𝒏), якщо 𝒂𝟑+𝒂𝟕=𝟑𝟎, 𝒂𝟔+𝒂𝟏𝟔=𝟔𝟎. Розв'язування. 𝑎3+𝑎7=30, 𝑎6+𝑎16=60. 𝑎1+2𝑑+𝑎1+6𝑑=30, 𝑎1+5𝑑+𝑎1+15𝑑=60. 2𝑎1+8𝑑=30, 2𝑎1+20𝑑=60. 𝑎1+4𝑑=15, 𝑎1+10𝑑=30. −𝑎1−4𝑑=−15, 𝑎1+10𝑑=30. Отже, 6𝑑=15,𝑑=156=52=2,5.𝑎1+4𝑑=15, 𝑎1=15−4𝑑=15−4∙2,5=15−10=5. Відповідь. 𝒂𝟏=𝟓, 𝒅=𝟐,𝟓.
Номер слайду 23
Домашнє завдання. Вивчити п.16 Уважно ще раз розгляньте розв'язування задач в презентації;Розв'яжіть №16.18№16.21№16.23№16.25№16.31(1;3)
Номер слайду 24
Бажаю вам не зупинятися на досягнутому, а наполегливо рухатися вперед до нових вершин!«Прогресіо» - рух вперед.