Апробований опорний конспект з використанням картки мультимедійного супроводу
Урок № _____ _______
Тема: Роль «маленької» людини у сучасному світі. Аналіз повісті «Шинель» М. В. Гоголя
Мета: формування предметних компетентностей: схарактеризувати Миколу Гоголя як особистість різнобічну, ознайомити школярів з історією написання повісті «Шинель», розкрити значення поняття «маленька» людина; розкрити гуманізм письменника; аналізувати образ Акакія Акакійовича, визначити роль шинелі в його житті, розкрити вплив інших персонажів на долю головного героя; сформувати світогляд маленької людини у сучасному світі та її право існування; розвивати словниковий запас, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, ідейно-художнього аналізу художніх творів, творче і асоціативне мислення учнів, вміння порівнювати образи - персонажі, давати власну характеристику головному герою; виховувати у старшокласників потребу до високих естетичних та гуманних цінностей;
формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок та почуттів інших; розвивати навички роботи з художнім текстом; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів, розширювати кругозір школярів.
Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок
Форма уроку:
Обладнання: текст повісті Гоголя «Шинель», портрет Гоголя, мультимедійна презентація( додаток 1), картка мультимедійного супроводу(додаток 2).
Хід уроку:
Перегляньте буктрейлер до повісті.
Які емоції у вас викликає головний герой твору?
Сьогодні, діти, ми з вами продовжуємо вивчати повість Миколи Гоголя «Шинель». На уроці ми спробуємо глибше вивчити зміст та проаналізуємо образ головного героя та його життя. А за допомогою методу мультимедійного супроводу, порівняємо письмовий варіант твору та його екранізацію.
Давайте створимо колективну порівняльну таблицю «Значення шинелі»
Давайте заповнимо першу колонку. Яке значення має шинель у житті Башмачкіна.
Порівняльна таблиця
Значення шинелі для Акакія |
|
Мрія |
|
Предмет гордості |
|
Ідол |
|
Символ високого положення |
|
Друг |
|
Але радість від нової шинелі не була довгою. Так сталося, що Башмачкін втратив свою головну мрію. Що ж саме сталося. Перекажіть цей фрагмент.
Поглянь на головного героя повісті.
Який він постає на першій ілюстрації?
Чи змінився він після того як вдягнув нову шинель?
Уяви , який міг бути Башмачкін, якщо з самого початку був впевнений у собі?
А тепер давайте повернемось до нашої таблиці, і після прочитаного фрагменту визначимо, що означала шинель для генерала.
Значення шинелі для Акакія |
Значення шинелі для генерала |
Мрія |
Одяг |
Предмет гордості |
Дрібниця |
Ідол |
Річ, яку можливо купити у будь який час. |
Символ високого положення |
Не має цінності |
Друг |
|
Запис таблиці у зашити.
Як ви гадаєте хто впливав на Башмачкіна?
«Вплив на Башмачкіна»
Запис гронування у зошити.
Уявіть себе автором.
Як би ви змінили хід повісті після відвідування Акакієм генерала?
5. Підбиття підсумку уроку
(Навколо шинелі розгортаються усі дії у творі. Вона пов’язує всіх персонажів повісті і є центральним образом. Саме назва твору, підкреслює головне значення шинелі для кожного.
Микола Васильович Гоголь надає шинелі особливого значення – це прихисток для маленької, непотрібної людини. Акакій став заручником цієї речі. Втім, можливо Микола Васильович описав саме себе, замкнуту, боязливу людину, заручник суспільної думки.
Та врешті решт, саме Гоголь, розгледів «маленьких, непомітних людей» та зобразив їх життя у світовій літературі.
6. Домашнє завдання. Повторити поняття «романтизм» та «реалізм»