28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект уроку за темою "Роль «маленької» людини у сучасному світі. Аналіз повісті «Шинель» М. В. Гоголя"

Про матеріал
Конспект уроку з використанням картки мультимедійного супроводу та призентації за темою "Роль «маленької» людини у сучасному світі. Аналіз повісті «Шинель» М. В. Гоголя"
Перегляд файлу

Апробований опорний конспект з використанням картки мультимедійного супроводу

Урок №                                                                                               _____ _______

Тема:  Роль «маленької» людини у сучасному світі. Аналіз повісті «Шинель» М. В. Гоголя

Мета: формування предметних компетентностей: схарактеризувати Миколу Гоголя як особистість різнобічну, ознайомити школярів з історією написання повісті «Шинель», розкрити значення поняття «маленька» людина; розкрити гуманізм письменника; аналізувати образ Акакія Акакійовича, визначити роль шинелі в його житті, розкрити вплив інших персонажів на долю головного героя; сформувати світогляд маленької людини у сучасному світі та її право існування; розвивати словниковий запас, навички зв’язного мовлення, критичного мислення, ідейно-художнього  аналізу художніх творів, творче і асоціативне мислення учнів, вміння порівнювати образи - персонажі, давати власну характеристику головному герою; виховувати у старшокласників потребу до високих естетичних  та гуманних цінностей;

формування ключових компетентностей: уміння вчитися: актуалізувати пізнавальну діяльність та критичне мислення учнів; комунікативної: формувати навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок та почуттів інших; розвивати навички роботи з художнім текстом; загальнокультурної: виховувати естетичний смак та читацькі інтереси учнів, розширювати кругозір школярів.

 

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок

Форма уроку:

Обладнання: текст повісті Гоголя «Шинель», портрет Гоголя, мультимедійна презентація( додаток 1), картка мультимедійного супроводу(додаток 2).

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності
  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 1

Перегляньте буктрейлер до повісті.

Які емоції у вас викликає головний герой твору?

  1. Актуалізація опорних знань:
  • Метод незакінчена думка
  1. Автор повісті «Шинель»… (М.В. Гоголь)
  2. Твір «Шинель» був написаний у   (1842 році)
  3. Миколу Гоголя наштовхнула на написання повісті…(історія про мисливця який втопив рушницю і від горя захворів.)
  4. Головний герой твору… (Акакій Акакійович Башмачкін)
  5. Головний герой працював (мілким чиновником)
  1. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні, діти, ми з вами продовжуємо вивчати повість Миколи Гоголя «Шинель». На уроці ми спробуємо глибше вивчити зміст та проаналізуємо образ головного героя та його життя. А за допомогою методу  мультимедійного супроводу, порівняємо письмовий варіант твору та його екранізацію.

  1. Робота над темою уроку
  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 2.
  • Перегляньте титри.
  • Пригадайте героїв повісті «Шинель».
  • Створіть у зошитах кластер – характеристику головного героя.
  • Робота з підручником
  • Знайдіть у підручнику опис Акакія Акакійовича.
  • Зачитайте його.
  • Бесіда за змістом прочитаного.
  1. Яким постає перед нами головний герой?
  2. Що можна сказати про його життя?
  3. Як звали батька головного персонажа?
  4. Чому Башмачкіна назвали саме так?
  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 3.
  • Перегляньте фрагмент Башмачкін та лихвар.
  • Який висновок ми можемо зробити про життя Башмачкіна?
  • Пригадайте з прочитаного вдома, чому Акакій захотів купити нову шинель?
  • Де згодом він отримав гроші на придбання нової шинелі?
  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 4.
  • Як поводить себе Акакій коли бачить нову шинель.
  •  Як ви гадаєте, що відчуває у цей час Башмачкін?
  • Складання колективної порівняльної  таблиці

Давайте створимо колективну порівняльну таблицю «Значення шинелі»

Давайте заповнимо першу колонку. Яке значення має шинель у житті Башмачкіна.

Порівняльна таблиця

Значення шинелі для Акакія

 

Мрія

 

Предмет гордості

 

Ідол

 

Символ високого положення

 

Друг

 

 

  • Слово вчителя

Але радість від нової шинелі не була довгою. Так сталося, що Башмачкін втратив свою головну мрію.  Що ж саме сталося. Перекажіть цей фрагмент.

  • Переказування учнями уривку з пограбуванням.
  • Бесіда за змістом переказаного.
  • А чи міг Башмачкін змінити події?
  • Як він почуває себе коли втратив шинель?
  • Як Акакій вирішує діяти?
  • Творча робота. Словесне малювання.

Поглянь на головного героя повісті.

Який він постає на першій ілюстрації?

Чи змінився він після того як вдягнув нову шинель?

Уяви , який міг бути Башмачкін, якщо з самого початку був впевнений у собі?

  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 6.
  • Перегляньте епізод «Акакій у генерала»
  • Знайдіть відповідний у тексті. Зачитайте його.
  • А як ви гадаєте, чи розуміє генерал значення шинелі для Акакія? (Шинель для генерала – просто одяг, який можна собі придбати і не несе ніякої цінності. А для Башмачкіна шинель – це велика цінність, його справджена мрія.)
  • Складання порівняльної таблиці.

А тепер давайте повернемось до нашої таблиці, і після прочитаного фрагменту визначимо, що означала шинель для генерала.

Значення шинелі для Акакія

Значення шинелі для генерала

Мрія

Одяг

Предмет гордості

Дрібниця

Ідол

Річ, яку можливо купити у будь який час.

Символ високого положення

Не має цінності

Друг

 

Запис таблиці у зашити.

  • Висновок. Отже, дійсно шинель у житті Башмачкіна має велику роль, а найголовніше вона стає основою трансформації його образу.
  • Інтерактивна вправа «Гронування»

Як ви гадаєте хто впливав на Башмачкіна?

«Вплив на Башмачкіна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запис гронування у зошити.

  • Бесіда.
  1. Що сталося після того як генерал відмовив Башмачкіну?
  2. Як ви гадаєте чому саме захворів Акакій?
  3. Що підкреслює автор хворобою Акакія?
  • Творче завдання «Сторітелінг».  Групова робота

          Уявіть себе автором.

Як би ви змінили хід повісті після відвідування Акакієм генерала?

 

  • Робота з карткою мультимедійного супроводу. Завдання 7
  • Перегляньте останній епізод.
  • Знайди відповідний у підручнику. Зачитай.
  • Чи однакове бачення фіналу повісті автора та режисера?
  • Висновок.
  • Чим же закінчується повість? (Смертю Башмачкіна та фантастичною появою привида чиновника.).
  • А що хоча саме хоче показати  автор появою привида? (Привид забирає шинелі у жителів міста , і нарешті добирається до чиновника який колись образив його. Так Башмачкін помстився генералу після своєї смерті)
  • Чи з’являвся привид після помсти? (Ні, він помстився – а це була його головна мета)

5. Підбиття підсумку уроку

  • Проблемне питання «Чому Микола Гоголь назвав свою повість саме так»?»

(Навколо шинелі розгортаються усі дії у творі. Вона пов’язує всіх персонажів повісті і є центральним образом. Саме назва твору, підкреслює головне значення шинелі для кожного.

  • Слово вчителя.

Микола Васильович Гоголь надає шинелі особливого значення це прихисток для маленької, непотрібної людини. Акакій став заручником цієї речі. Втім, можливо Микола Васильович описав саме себе, замкнуту, боязливу людину, заручник суспільної думки.

Та врешті решт, саме Гоголь, розгледів «маленьких, непомітних людей» та зобразив їх життя у світовій літературі.

6. Домашнє завдання. Повторити поняття «романтизм» та «реалізм»

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
14 березня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку