Конспект уроку "Зачарувала все зима"

Про матеріал
Урок проведено з використанням інтерактивних метолів навчання, методів критичного мислення. У дітей виховується любов до літератури, до природи.
Перегляд файлу

Тема:  Зачарувала  все  зима

Матеріал  до  уроку: Андрій  Бобенко «Прийшла  зима  біловолоса».

Мета: Формувати  уявлення  про  характерні  ознаки  зими, вдосконалювати  навички  виразного  читання  поетичних  творів,  збагачувати  словниковий  запас  учнів, вчити  відчувати  образність  художнього  слова,  розвивати  творчу  уяву, виховувати  естетичні  почуття  у  дітей.

Обладнання: Таблиці  для розчитування, картки  зі  словами, фотоілюстрації  зими, матеріал  для  роботи  в  групах.

ХІД  УРОКУ

І.Організація  класу.

ІІ. Розчитування.

А) розчитування  за  таблицею  №1, №2,

Б) робота  зі  скоромовкою

ІІІ .Підготовка  до  вивчення  нового  матеріалу.

1.Розповідь  учителем  казки.

- Послухайте, діти, казку, яку  приніс  ранковий  вітерець.

За  синіми  морями, за  високими  горами, в  густому  лісі  на  узліссі  стоїть  хатинка. А  ліс  цей  незвичайний. У  ньому  і птахи, і  звірі, і навіть  дерева  розмовляють. Ось  і розповіли  вони, що  в  цій  хатинці живе  старий,  але  дуже  мудрий  дідусь. Є в нього  чарівна  палиця. Стукне  він  нею об землю і дива  творяться:  то  сніг  іде, то  квіти  розпускаються, то  яблука  достигають.   А звати того дідуся – РІК. Є у нього  чотири  доньки. Та  такі  гарні, що й очей  не можна  відірвати:  добрі, швидкі, ласкаві, але  між  собою  не схожі. Найменша вітає  журавлів, пробуджує  поля,  небеса, струмки, заквітчує гаї – це ВЕСНА. Добра і весела, завжди  з квітами і ягодами – це щедре ЛІТО.  Золотокоса красуня, в золотому намисті, що без пензля  і без  фарбів  малює  золотом  листя - це ОСІНЬ.  А    загадка  вам  скаже,  як  звали найстаршу  Рокову  дочку:

Чудо – сани  прилетіли,

Скакуни  в тих  санях  білі.

В  санях  тих  сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Рукавом  махає,

Сріблом  все  вкриває. (зима)

- Які  слова  допомогли  відгадати  загадку?

2. Читання анаграм.

- Які  з поданих  слів «зайві»? Чому?


Ісечнь (січень)

 гісн (сніг)                                                                 

Розом (мороз)

Тімельаз (заметіль)

Юлийт (лютий)

Еберзень (березень)

Другень (грудень)

тивік (квіти)


3.- Багато  ознак  у красуні  зими. Складемо  «Асоціативний  кущ»  ознак  зими.

(холод, мороз, вітер, сніг, іній, бурульки, заметіль,  сніжки, замети, завірюха, санки, лижі, лід, крига, ковдра, шапки, ялинка)

- Як називаються ці слова у мові?

- Знайдіть  спільнокореневі  слова, синоніми.

- Про зиму  прекрасно  розказували поети. Уявіть, що ви поети, доберіть  рими до цих слів. Доберіть  слова – ознаки до цих слів.

  ІV. Повідомлення  теми  уроку.

(відкриваються фотоілюстрації  зимової природи)

-І справді  зима – красуня. Скільки  гарного  навкруги! Блискучі  бурульки, ажурні  сніжинки! Казкова  краса  зими  притягує, хвилює, бентежить. Обмерзлі  дерева  і кучугури  перетворюються  на  чудернацькі  скульптури. Вигадливі  морозні  малюнки  вражають  своєю  красою. А скільки  див  може  статися  у  тихі  зимові  вечори і ночі, скільки  чарівних  свят  несе  нам  зима! Отже, друзі, вирушаємо у світ  зимової  краси .

V. Опрацювання  вірша  А. Бобенка «Прийшла  зима  біловолоса…»

1. Виразне  читання  вірша  вчителем.

- Постарайтесь  запам’ятати, де  вже  побувала  зима.

2. Словникова  робота.

3. Повторне  читання  вірша  учнями.

4. Аналіз  вірша і вибіркове  читання.

- Як автор змальовує поле,  село,  сонце,  річку,  небо?

- Чому  сонце не  таке, як  влітку? Чому  дерева  не шумлять?

- Прочитайте  вирази, вжиті в переносному  значенні. Що автор хоче   передати  кожним  із  них?

  яких  рядках  вірша  зима  змальована як  жива  істота?

- Що  з описаного  у вірші  можна  побачити? Чи  можна  щось  почути?

5. Вправи  на  розвиток  швидкості  читання.

А) Гра « Хто  швидше?»

- Знайдіть  у  вірші, які  прикметники  використав  поет  для  опису: зими (біловолоса), снігу (блискучий), полотна (біле), неба (широке), сонця (блискуче), ковдри ( скляна), очерету (сухий).

- Знайдіть  у  вірші  і  прочитайте, які  дії  виконували: зима (прийшла, зачарувала), село ( одяглося), небо ( простяглося), сонце ( налилося, не так дивиться, не так стоїть, не горить), річка ( замовкла, укрилась), верболіз (не шелестить), тополі (дрімають).

Б) Вправа «Прочитай  з початку»

В) Гра «Розвідники» - робота в парах: 1.Знайти слова з ненаголошеними ]е,и]. 2.Знайти  у вірші  слова  із  сумнівними  приголосними. 3.Знайти  слова  з префіксами і назвати  їх.

Г) Гра «Знайди  риму»

Д) Читання «ланцюжком»

Е) Словесне  малювання.

К) Робота  в групах: скласти  з окремих  слів речення  і  пояснити їх зміст.   (Грудень  око  снігом  радує, а за  вуха скубає. Січень – року  початок, зимі  середина. Лютий  зиму  замикає, новому сезону доріжку  вказує.)

Ж) Конкурс на  виразне  читання  вірша.

VІ. Підсумок  уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
2127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку