Звуконаслідування. «Береза розвивається». Коли твір відкриває свої таємниці «Ремез» Анатолій Камінчук.

Про матеріал
На уроці літературного читання використаний міжпредметний зв’язок. Мета - показати учням тісний зв’язок читання з природознавством.
Перегляд файлу

Урок літературного читання                                                 2 клас

Тема:  Звуконаслідування. «Береза розвивається».

Коли твір відкриває свої таємниці «Ремез» Анатолій Камінчук.

Мета: продовжити роботу з учнями над творами А. Камінчука, ознайомити з новим літературним терміном «звуконаслідування»; вдосконалювати та розвивати свідоме, виразне, швидке читання, уяву, мимовільну увагу, пам’ять, вміння слухати, чути, фантазувати, працювати самостійно, в парах, групах, порівнювати, аналізувати, використовувати природничі терміни в читанні; виховувати цікавість до пізнання, вивчення природи.

 Обладнання: відеофільми: https://www.youtube.com/watch?v=29BxMj4mfcY, https://www.youtube.com/watch?v=46eI1vG4SSk,  фото птахів, гнізда ремеза.

 

Організаційний момент.

Актуалізація опорних знань, умінь.

  • Сьогодні я пропоную вам помандрувати сторінками читання та природознавства.

1. Робота з скоромовками.

1) Повторення вивчених раніше .

2) Вивчення нової скоромовки.

Їде Зоя в зоопарк,
Ось її зупинка.
Вийшла Зоя із таксі,
Засміялась дзвінко.
"Зебра, заєць, зубр, змія –
Тут їх всіх побачу я!"

  • Які звуки ми можемо там почути?  (Відповіді учнів)

2. Робота з деформованими реченнями. Робота в групах.

  • Допоможіть відновіти речення. Всавте пропущені слова.

Качка …., а жаба……            (кряче, кумкає)

Кішка …., а собака……         ( гарчить, нявчить)

Зозуля ….., а півень ……..     (кукурікає, нявчить)

  • Спробуйте відновити звуки, які видають тварини.
  • В літературі є такий термін – звуконаслідування. Поясніть значення такої назви терміну. (думки, пояснення дітей).

Ознайомлення та робота з новими творами.

1. Ознайомлення з твором «Береза розвивається».

      1) Читання твору вчителем.

Завдання: про яку пору року розповів нам автор?

      2) Читання твору учнями. Гра «Бджілки».

      3) Бесіда за змістом твору.

 - Що відбувалося з березою?

- Як цей процес називається в природознавстві?  (сокорух)

- Щ сказав автор про зозулю?

- Які природничі терміни можна сюди віднести? (приліт, гніздування)

- Про що свідчать рядки твору про сонце? ( день стає довшим, сонце піднімається вище і тому більше тепла)

- Прочитайте самостійно твір і знайдіть рядки, в яких сказано про зайчика і доберіть природничий термін. ( весняне линяння).

      4) Читання твору «Читання другу».

(Учні аналізують читання свого товариша: виразність, точність, словами чи складами; висловлюють побажання)

2. Ознайомлення з твором «Ремез».

      1) Робота за фото.

Результат пошуку зображень за запитом "Ремезові"  Результат пошуку зображень за запитом "Ремезові"

- Розгляньте фото. Як ви думаєте, що це? (передбачення).

- Так. Це гніздо. Можливо хтось знає, який птах будує такі гнізда?

      2) Читання твору вчителем.

- Хто це птах?

      3) Читання твору учнями. Гра «Буксир».

      4) Самостійне читання твору «Читання для себе».

Завдання: на що схоже гніздо птаха?

      5) Перегляд відеофільму.

Завдання: чи дійсно в природі гніздо ремеза схоже  на рукавичку?

https://www.youtube.com/watch?v=46eI1vG4SSk

      6) Робота на розвиток мимовільної пам’яті.

- З чого будував птах гніздо, які будівельні матеріали вона використовує?

3. Слухання  пізнавального тексту с. 97.

- З чого будує гніздо?

- Скільки часу потрібно ремезу для будівництва будинку?

- Які терміни з природознавства ми можемо побачити у творі? (гніздування, виведення пташенят).

- Які звуки видає птах? З якою метою він співає? ( зазиває самку)

      7) Круги Венна.

- Давайте порівняємо два останні твори. Що в них спільного і відмінного.

(робота в групах)

 

 

 

Підсумок уроку.

1.Гра «Продовж речення».

- На уроці ми працювали з ………

- З твору……. я дізнався (дізналася)…….

- Батькам я прочитаю…….

Дома я розповім про…….

Домашнє завдання

1. Виразне читання творів автора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку