Конспект уроку "Задачі на швидкість"

Про матеріал
Урок підійде для дітей із затримкою психічного розвитку. Завдання спрямовані на засвоєння учнями поняття "швидкість"
Перегляд файлу

Урок математики

4- Г клас

Вчитель: Зубченко О. О.

Тема: Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», скороченим позначенням швидкості при числах, простими і складеними задачами на знаходження швидкості, пояснити правило знаходження швидкості руху за даними відстанню і часом руху; розвивати навички усних та письмових обчислень; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:

Ход урока

 

І. Організація класу.

- Доброго дня, шановні гості! Четвертий клас радий вітати вас сьогодні на уроці математики.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання ( № 488, 489. Підручник, ст. 78 )

2. Фронтальне опитування.

- Зараз вам необхідно перевірити свої знання.

 – Яка величина зайва?

18009м, 6027дм, 5407км, 4078 кг, 3080см

– Назвіть величини у порядку зростання.

18009м, 6027дм, 5407км, 3080см

3. Усні обчислення.

– Виберіть вирази, значення яких не можна обчислити і знайдіть значення виразів, що залишились.

203 км – 1200 м = ……………….(И) (201км800м)

12 год - 8 см =

28 м – 140 см = ………………….(Д) (26м60см)

7385хв + 6980 дм =

- Якщо правильно розв’язати ці вирази, то можна дізнатись зашифровану букву.

3. Математичний диктант.

6 грудня

Класна робота

М. д.


 Знайти суму чисел 36 і 38. (І)

 Знайти різницю чисел 480 і 150. (С)

 Збільшити 40 у 6 разів.(Т)

 Збільшити 17 у 4 рази. (Ь)

 Зменшити 180 на 90. (К)

 На скільки 920 більше, ніж 108? (В)

 Знайти 1/4 від 60. (Ш)

Відповіді: 74, 330, 240, 68, 90, на 812, 15.

(ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Складіть слово із букв-ключів.

ШВИДКІСТЬ

- Це і є темою нашого сьогоднішнього уроку. Також ми з вами навчимося розв’язувати задачі про швидкість, або інакше в математиці вони називаються задачами на рух.

- Але, перш за все, треба вияснити, що ж таке швидкість і яка вона буває.

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1.Пояснення нового матеріалу.

- Як ви розумієте слово швидкість?

- Які речі чи явища ви можете пов’язати зі швидкістю?

(Учитель демонструє рисунки про швидкість розв’язання прикладів, швидкість росту бороди, швидкість течії…)

  •                   Які з даних рисунків тільки про рух? (автомобіль, велосипед, пішохід…)
  •                   Отже, швидкість руху – це швидкість, з якою щось або хтось переміщується у просторі.

2. Розв’язання задачі. Знайомство з правилами та формулами.

- Відкрийте підручники на с. 79.

- Прочитайте умову задачі №490 самостійно.

- Альоно, будь ласка, прочитай задачу вголос.

- Про що ця задача? (Про рух автобуса)

- Яке питання задачі? (Скільки кілометрів автобус проїжджав за 1 годину?)

- Що означають 2 години? (Час руху автобуса)

- Що означають 120 кілометрів? (Відстань, яку проїхав автобус)

- Як цю задачу розв’язали? (Дією ділення. 120:2=60 (км))

- Тобто, відстань, яку проїхав автобус, розділили на час його руху. От ми і вивели правило знаходження швидкості.

Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

- Якщо за кожну годину автобус проїжджає 60 кілометрів, то говорять, що він рухається зі швидкістю 60 км за годину.

- Це позначають так: 60 км/год. Запишіть у зошити.

- Звичайно швидкість позначають латинською буквою V, відстань буквою S, а час – буквою t, щоб не писати такі довгі слова (записати у зошити).

V – швидкість,

S – відстань,

T – час.

- Тепер ви перевірите, чи вірно ми сформулювали правило (сторінка 79 підручника).

- Це правило в математиці записують формулою:

V = S : t

3. Первинне закріплення.

Практична робота над вправою.

- Спробуйте застосувати правило.

 

Рухомий об’єкт

Швидкість

V

Час

t

Відстань

S

Велосипедист

?

2 год

28 км

Літак

?

3 год

1500 км

Ластівка

?

2 год

180 км

 

Швидкістю називають відстань, яку долають за одиницю часу. За годину, хвилину, секунду, рік і т. д.

Запишіть одиниці швидкості:

м/с, м/хв, км/с, км/хв, км/год

  •                   Повторимо правило.

Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

Фізкультхвилинка

  •                   Поясніть зміст висловлювань:

«Літак летить зі швидкістю 800 км/год»

«Машина їде зі швидкістю 60 км/год»

«Катер пливе зі швидкістю 22 км/год»

«Равлик повзе зі швидкістю 50 см/хв»

V. Закріплення та осмислення знань.

1. Робота в групах.

1 група

Задача. Велосипедист був у дорозі 6 год, а мотоцикліст – 2 год. Велосипедист проїхав 72 км, а мотоцикліст – 100 км. На скільки швидкість мотоцикліста більша за швидкість велосипедиста?

 

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Велосипедист

?       

             на ? Б.

?

6 год

72 км

Мотоцикліст

2 год

100 км

 

План розв’язування

  1.                Чому дорівнює швидкість велосипедиста?
  2.                Чому дорівнює швидкість мотоцикліста?
  3.                На скільки швидкість мотоцикліста більша за швидкість велосипедиста?

2 група

Задача. Відстань 400 м хлопчик пробіг туди й назад за 4 хв. З якою швидкістю біг хлопчик?

 (Повторення умовних позначень швидкості, відстані і часу. Вибір формули необхідної для знаходження швидкості руху. Під контролем вчителя.)

V = ?

S = 400 м

 t = 4 хв

Розв’язання

V = S: t

V = … м : . хв

V = … м/хв

Відповідь: … м/хв швидкість хлопчика.

2. Гра «Хто швидший?»

Вчитель демонструє зображення тварин, а діти визначають, яка тварина швидша.

VI. Рефлексія.

Закінчіть вислови.

Я дізнався …

Я навчився…

Зрадів тому, що…

VIІ. Домашнє завдання.

  •                   Вдома ви розв’яжете схожі задачі.

С. 80, №№ 498, 499.

VІІІ. Підсумок уроку.

Відгадування загадки про швидкість.

  •                   Що на Землі найшвидше? (Думка)

                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\загруженное (8).jpgG:\загруженное (7).jpgG:\загруженное (6).jpgG:\загруженное (5).jpgG:\загруженное (4).jpgG:\загруженное (3).jpgG:\загруженное (2).jpgG:\загруженное (1).jpgG:\images.jpgG:\images (10).jpgG:\images (9).jpgG:\images (8).jpgG:\images (7).jpgG:\images (5).jpgG:\images (4).jpgG:\images (3).jpgG:\images (2).jpgG:\загруженное.jpgG:\загруженное (9).jpgG:\images (1).jpg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
2980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку