1
Тема Загальні способи одержання
оксидів, основ, кислот, солей
Мета Ознайомити учнів із загальними способами одержання оксидів, кислот, основ, солей. Розвивати навички роботи з навчальною літературою. На прикладі одержання різних класів неорганічних сполук показати взаємозв’язок між будовою, властивостями та способами одержання цих речовин.
Обладнання та матеріали Періодична система хімічних елементів, опорна схема, ряд активності металів, навчальна таблиця.
Базові поняття й терміни оксиди, кислоти, основи, солі, валентність.
Тип уроку творчо-продуктивний.
Форма проведення урок-подорож-змагання
Методи та прийоми а) словесні:створення емоційного настрою, робота в групах, бесіда, рефлексія; б) практичні: робота з додатковими джерелами інформації; б) наочні: відео сюжет.
Міжпредметні зв’язки: математика, українська література.
Структура уроку
І. Організаційний етап ...........................................................................................5 хв
II. Перевірка домашнього завдання ...................................................................2-3хв
III. Актуалізація опорних знань учнів................................................................2-3хв
IV. Вивчення нового матеріалу ..........................................................................30 хв
1. Добування оксидів.
2. Добування кислот.
3. Добування основ.
4. Добування солей.
V. Узагальнення й систематизація знань учнів ..................................................5 хв
VI. Домашнє завдання ........................................................................................1-2 хв
1. Ярошенко О.Г. §21 ст. 98-101. № 1
2. Високий рівень – №4
VII. Підбиття підсумків уроку ...........................................................................1-2хв
ППЕРЕБІГ УРОКУ
I. Емоційне налаштування
Привітання з учнями:
В цьому класі усі друзі,
Я і ти, і ми, і всі.
Добрий день тому хто зліва,
Добрий день тому хто справа.
Посміхнись тому хто зліва,
Посміхнись тому хто справа.
Привітай того хто зліва,
Привітай того хто справа.
Тож почнемо наш урок.
Девіз уроку: «Будь завжди готовий допомогти товаришу»
Оголошення теми уроку, плану й основних цілей уроку.
Я б хотіла вас знову запросити до чарівної країни «Класи неорганічних сполук», де панує 4 королівства. Давайте згадаємо, які саме?
У нас вони зашифровані:
слитоки
сліо
сиокид
дксигіроди
Для того щоб наша подорож була цікава та захоплююча. Ми повинні зібрати багаж. А багажем є наші знання. Ото ж в путь!!!
Схема на обкладинці зошита (в кінці)
Хто може дати визначення цим класам?
Нашими цілями на сьогоднішньому уроці є:
Ст.86 Тобі треба зачитує учень
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учням було задано виконати завдання по групах.
IІI. Актуалізація опорних знань учнів
Між класами неорганічних сполук існує генетичний зв'язок. Проаналізуємо, що означає поняття «генетичний зв’язок класів неорганічних сполук»:
Можливе одержання різних класів неорганічних сполук із простих речовин шляхом взаємоперетворення складних речовин.
IV. Вивчення нового матеріалу
Логічна схема
Складаємо разом з учнями
V. Узагальнення й систематизація
1) Са → СаО → Са(ОН)2 → СаСl2
2) S → SО2 → Н2SО3 → К2SО3
Чи реагує з хлоридною кислотою:
Які сполуки є продуктами в кожній реакції? Яке це королівство з нашої країни?
Складіть формули 10 кислот, комбінуючи наведені нижче складові частини кислот по горизонталі, за умови, що частки кислот стоять поряд.
Н |
||||||||
Н2 |
Сl |
Н |
||||||
Н |
SО4 |
Н2 |
NО3 |
Н |
||||
Н2 |
Сl |
Н2 |
S |
Н3 |
РО4 |
Н2 |
||
Н |
Вr |
Н |
SО3 |
Н |
І |
Н4 |
SіО3 |
Н2 |
Хлоридна кислота
Магній
Купрум (ІІ) гідроксид
реагує з магнієм
реагує з киснем
розкладається при нагріванні
реагує з міддю
реагує кальцій карбонатом
Я бачу ви вже й стомилися. Може трішечки відпочинемо. Вам доводилося читати книги різними мовами. Хімічна мова – це мова хімічних формул і символів. Тому я даю вам жартівливе завдання: перекласти рідною мовою такі вирази:
Виграшний шлях:
СО |
Fе2О3 |
|
СаО |
Сr2О3 |
Nа2О |
S |
Мg |
Сl2 |
НF |
СО |
Н2SО3 |
Fе |
Н2СО3 |
НСl |
Н2SО4 |
СО2 |
Н2О |
Аu |
КОН |
Н2О2 |
Ва(ОН)2 |
NаОН |
Н2S |
Са(ОН)2 |
LіОН |
АlСl3 |
СаСО3 |
АgСl |
ВаSО4 |
Р2О3 |
Р2О5 |
В |
Nа2SО4 |
Н2 |
КСl |
Охарактеризуйте дану групу
Виправте помилки в рівняннях:
Мg + О2 → МgО2
МgО + Н2С1 → МgС1 + Н2О
СаО + Н2О → СаН2 + О2
2HС1 + АgNO3→ АgС12 + H2NO3
Zn + НС12→ ZnС12 + Н
Яке це королівство з нашої країни? Який це клас?
VІ. Домашнє завдання
1. Буринська Н.М. §15 ст 86-89. №2 б, 3
2. Високий рівень – №4
VІІ. Підбиття підсумків
Рефлексія:
Взяти з літер слово
Дружба
На кожну літеру учні кажуть слово, якими вони були на уроці.
Д – добрими, доброзичливі, дружелюбні
Р – рішучі, розумні, риторичні
У – успішні, уважні
Ж – жваві, жадані,
Б – браві, боязкі
А – активні, артистичні
Літеру вішаємо – і в результаті утворюється слово.
Наша подорож добігла до кінця. Хотілося б вам побажати:
Я дуже рада за вас, діти,
Що ви могли чогось навчитись.
Отож, старайтесь й надалі
Щоби нові скорити далі,
Щоб знов змогли чогось навчитися
В житті, повірте, це згодиться.