Сьогодні на уроці ми будемо: формувати знання про кількість речовини, одиницю її вимірювання; розвивати навички обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини та кількість речовини за числом атомів, молекул; розвивати ключові та формувати предметні компетентності; виховувати допитливість.
Задача для групи «Монети». У Давньому Римі з простої речовини було зроблено водопровід, монети, кухонний посуд. Це призвело до масового отруєння, бо елемент, який утворює цю речовину, уражає ЦНС, кістковий мозок, кров та ембріони. Назвіть цей елемент, якщо масова частка Оксигену в його вищому оксиді становить 13,37 %, а з Гідрогеном він утворює сполуку ЕН4. Визначте загальний вміст структурних частинок цього елемента у 25 молях речовини.
Назва цього металічного елемента походить від імені непосидючого бога торгівлі Гермеса. Просту речовину знали ще давньогрецькі вчені Аристотель і Діоскорид. І проста речовина, і сполуки цього елемента надзвичайно отруйні, викликають руйнування хромосом. Назвіть цей елемент, якщо його масова частка у вищому оксиді ЕО становить 92,62 %. Визначте загальний вміст структурних частинок цього елемента в 50 молях речовини. Задача для групи «Термометр».
Задача для групи «Фото». У лабораторії відомої жінки-хіміка, двічі лауреата Нобелівської премії Марії Складовської-Кюрі одного разу розбився термометр. Пари ртуті дуже отруйні. Жінка легко впоралася з проблемою і зібрала речовину. Обчисліть кількість ртуті, що містить 2,5* 1019 атомів Меркурію. Запропонуйте спосіб безпечного збирання ртуті.