Мета.
Навчальна: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5, вправляти дітей у використанні слів «попереднє» і «наступне» число; закріпити знання складу чисел. Розвивальна: розвивати мислення школярів, увагу, математичне мовлення.
Виховна:виховувати старанність, любов до книги.
Тема. Закріплення знань про число 5. Порівняння чисел у межах 5. Попереднє і наступне число.
Мета.
Навчальна: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5, вправляти дітей у використанні слів «попереднє» і «наступне» число; закріпити знання складу чисел.
Розвивальна: розвивати мислення школярів, увагу, математичне мовлення.
Виховна:виховувати старанність, любов до книги.
Обладнання : малюнок Попелюшки, таблиці на склад чисел, картки для роботи в парі, лічильний матеріал, малюнок карети з геометричних фігур, математичні віяла, книжка « Попелюшка».
Тип уроку. Урок закріплення досліджуваного матеріалу. Урок – казка
Структура уроку
І Організаційний етап.
Раді ми гостей вітати
І урок розпочинати.
Будемо навчатись гарно,
Швидко , весело і вправно.
Вчитель . Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас на гостинну поспішає казка. Це казка не звичайна, а математична. Хто саме до нас завітає ? Ми відгадаємо вмить!.
Плакати мені не личить,
Просто засмутилась я,
Що загубила черевичок
На балу у короля. ( Попелюшка)
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
Ми сьогодні відтворимо казку « Попелюшка» на свій математичний лад і водночас повторимо склад чисел, попрацюємо з геометричним матеріалом, розв’яжемо віршовані задачі. Отже. казка починається.
В одному царстві жив заможний чоловік. Жінка його померла, залишивши дівчинку – добру, привітну. гарну. У мачухи були свої дві дочки. Вони не любили Попелюшку, змушували її виконувати найбруднішу і найважчу роботу. Попелюшка мовчки терпіла знущання злої мачухи.
- Поки Попелюшка миє посуд, ми проведемо усний рахунок.
Усний рахунок.
• Олексій пішов до річки
І знайшов аж три плотвички.
Кошеня одну вхопило.
Скільки рибок залишилось?
• Під дубочком три грибочки.
Під пеньочком ще один.
Скільки разом всіх грибочків,
Ти швиденько полічи.
* Лічба від 1 до 10.( рахують всі разом, рахують дівчатка, рахують хлопчики) і від 10 до 1.
—Назвіть числа, наступні до числа 1; 2. 3.4.
— Назвіть «сусідів» числа 2, 4, 3.
* Робота з математичним віялом.(показати число скільки я простукала разів, подзвонила у дзвоник, скільки вікон є у класі.)
3. Гра « Впізнай число»
ІІІ. Етап закріплення нових знань.
4. Гра « Допоможи Попелюшці».
Фізкультхвилинка
Вчитель. Одного разу король надумав організувати в королівстві бал. Отримали запрошення і мачуха з дочками. Вони наказали Попелюшці пошити їм гарні сукні. Одне – для мачухи і два – дочкам. Скільки суконь необхідно пошити Попелюшці ? Пошила сукні Попелюшка, почала їх прикрашати. Та раптом ...
Краплинки – намистинки покотилися , у зеленій травичці і загубилися. Допоможіть , малята. Їх зібрати та на ниточку тоненьку нанизати.
Які намистинки покотилися? Назвіть їх і запишіть у зошит.
5.Письмо цифри 5 і 2. ( Завдання 6)
6. Робота над нерівностями.
- Працювали ви старанно,
Зшили суконь на карнавал.
І поїдемо , напевно,
З Попелюшкою на бал.
- Нарешті настав довгоочікуваний день. Мачуха сердито поглядала на радісну Попелюшку.
- Добре! – мовила вона. – ти зможеш поїхати на бал, але спершу виконаєш завдання , що я тобі дам.
Коли всі спали , хитра мачуха перемішала зерна пшениці з гречкою і наказала Попелюшці їх перебрати.
*«Постав знак»( робота в парах)
5 * 4, 3* 5, 3 * 3, 5 * 4, 2 * 1, 4 * 4.
7. Робота над геометричним матеріалом
- Попелюшка виконала всі завдання,сіла і заплакала. Раптом з’явилася фея – її хресна мати. Вона пообіцяла , що дівчина потрапить на бал, якщо прикотить із городу гарбуз. Попелюшка виконала завдання феї , а та перетворила гарбуз на чудову карету. Ось яку!
-З яких геометричних фігур складено карету? Що ви знаєте про трикутник ?
( чотирикутник?)
Вчитель. - Мишенят фея перетворила на звірів . Давайте і ми з вами виберемо тварину, яка швидко довезе дівчинку у палац.
Виконання завдання 5 ( зошит)
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Ось і пролунав дзвінок –
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам . друзі!