Урок з математики у 1 класі "Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел"

Про матеріал

Тема. Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел.

Мета: розглянути усі варіанти складу числа 8; навчати складати, розв'язувати й записувати рівності на додавання в межах 8; знаходити невідоме число способом підбору; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати старанність.

Перегляд файлу

Бондаренко Людмила Володимирівна,

Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Звитяга»

 

Урок математики. 1 клас

 

Тема. Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел.

Мета: розглянути усі варіанти складу числа 8; навчати складати, розв’язувати й записувати рівності на додавання в межах 8; знаходити невідоме число способом підбору; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати старанність.

Обладнання: малюнки Колобка, Білочки, Кошеняти, Зайчика, Лисички, абак, картки.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

 Зараз у нас урок математики. І сьогодні до нас завітав веселий, кругленький, трішки хвалькуватий і неслухняний казковий герой, в імені якого є три букви О. Хто це? (Колобок)

 Ви  знаєте, що в його казці був не дуже добрий кінець, тому давайте створимо свою казку про Колобка. І саме від вас буде залежати доля Колобка. Якщо ви будете старанно працювати, то й Колобок залишиться живим і неушкодженим.

ІІ. Усний рахунок

Отже, жили собі дід та баба. Попросив одного разу дідусь спекти Колобка. Спекла бабуся і поклала на вікно, щоб він охолов. Лежав, лежав Колобок, набридло йому, скочив він із вікна і покотився по доріжці. Котиться і рахує:

1 2   4 5 6   8

1 2 3 4      7 8

1   3   4 5 6 7 8

Аж тут назустріч Білочка.

  • Добрий день, Колобок. Я дуже засмучена. Почала робити домашнє завдання і щось нічого не виходить. Допоможи мені, будь ласка.

Але ж Колобок ще не вміє добре рахувати. Допоможемо?

 

 

 

Індивідуальні завдання:

Білочка дещо зробила, але чи вірно – не знає.

6 + 1 = 5  8 > 6

5 + 3 = 8  4 > 7

4 + 2 = 7  5 < 5

3 + 2 = 4  6 > 3

2 + 1 = 3  5 < 4

 

 

А от зі складом числа 7 Білочка ніяк знає, що робити.

7

1

 

 

2

3

 

 

5

 

Ще є завдання друзів Білочки (3 картки на склад чисел 5, 6, 7)

А інші діти розв’яжуть усні задачі.

 

Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок,

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх пташок було?  (8)

 

 У Наталочки в руці

 Три кольорові олівці.

 А в її подружки Віри

 Ось погляньте – вже 4.

 Полічіть-но всі оці

 Кольорові олівці (7)

 

У папуги Гоші

Було трохи грошей.

Він на них собі купив

Чобітки, пальто і бриль.

Й парасольку на додачу.

Скільки всіх нових речей

Він повіз собі на дачу? (4)

Подякувала Білочка і Колобок покотився далі. Аж тут Котик. Шукає Кошеня приклади з відповіддю 7. Допоможемо?

3 + 2  5 + 1  1 + 6

2 + 2  3 + 4  1 + 4

4 + 3  5 + 2  6 + 1

3 + 3

Дякує вам Котик. А Колобок котиться далі. Назустріч йому Зайчик із морквою.

  • Скільки морквинок у Зайчика? ( 8 )

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

Давайте пропишемо рядочок  цифри 8.

 

ІV. Фізхвилинка

 

V. Ознайомлення з новим матеріалом

Зайчику потрібно назвати усі випадки складу числа 8.  Це і наша тема уроку. Утворювати приклади на склад числа 8 у нас будуть учні-вчителі. (діти виходять до дошки, на абаці розставляють моркву у 2 ряди і записують приклади)

7 + 1 = 8

6 + 2 = 8

5 + 3 = 8

4 + 4 = 8

 

VI. Добирання невідомого числа

Котиться Колобок далі і прикотився до Лисички. А та хитра – дала йому складні приклади.

3 +   = 6  3 +   = 8  6 +   = 7

 

VII. Підсумок уроку

Допомогли ми Лисичці, але вона хитра та ще й голодна, може з’їсти Колобка. Йому потрібно перейти через річку. Містка немає. Тому у цьому йому допоможе найдовший відрізок-кладочка. Знайдіть його. ( на дошці прикріплено 4 відрізки різної довжини. Діти вибирають найдовший )

От ми і створили нову казку про Колобка. І його не з’їла Лисичка – він від неї втік, дякуючи вашій гарній роботі.

А наостанок Колобок дає завдання для кмітливих.

У  Катрусі зелений олівець коротший за червоний, а червоний коротший за жовтий. Який олівець довший – зелений чи жовтий?

Оцініть свою роботу сонечком чи хмаркою.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1727
Оцінка розробки
4.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку