Тема. Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел.
Мета: розглянути усі варіанти складу числа 8; навчати складати, розв'язувати й записувати рівності на додавання в межах 8; знаходити невідоме число способом підбору; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати старанність.
Бондаренко Людмила Володимирівна,
Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Звитяга»
Урок математики. 1 клас
Тема. Склад числа 8. Складання прикладів на додавання. Вправи на знаходження пропущених чисел.
Мета: розглянути усі варіанти складу числа 8; навчати складати, розв’язувати й записувати рівності на додавання в межах 8; знаходити невідоме число способом підбору; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати старанність.
Обладнання: малюнки Колобка, Білочки, Кошеняти, Зайчика, Лисички, абак, картки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Зараз у нас урок математики. І сьогодні до нас завітав веселий, кругленький, трішки хвалькуватий і неслухняний казковий герой, в імені якого є три букви О. Хто це? (Колобок)
Ви знаєте, що в його казці був не дуже добрий кінець, тому давайте створимо свою казку про Колобка. І саме від вас буде залежати доля Колобка. Якщо ви будете старанно працювати, то й Колобок залишиться живим і неушкодженим.
ІІ. Усний рахунок
Отже, жили собі дід та баба. Попросив одного разу дідусь спекти Колобка. Спекла бабуся і поклала на вікно, щоб він охолов. Лежав, лежав Колобок, набридло йому, скочив він із вікна і покотився по доріжці. Котиться і рахує:
1 2 4 5 6 8
1 2 3 4 7 8
1 3 4 5 6 7 8
Аж тут назустріч Білочка.
Але ж Колобок ще не вміє добре рахувати. Допоможемо?
Індивідуальні завдання:
Білочка дещо зробила, але чи вірно – не знає.
6 + 1 = 5 8 > 6
5 + 3 = 8 4 > 7
4 + 2 = 7 5 < 5
3 + 2 = 4 6 > 3
2 + 1 = 3 5 < 4
А от зі складом числа 7 Білочка ніяк знає, що робити.
7 |
|
1 |
|
|
2 |
3 |
|
|
5 |
Ще є завдання друзів Білочки (3 картки на склад чисел 5, 6, 7)
А інші діти розв’яжуть усні задачі.
Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок,
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх пташок було? (8)
У Наталочки в руці
Три кольорові олівці.
А в її подружки Віри
Ось погляньте – вже 4.
Полічіть-но всі оці
Кольорові олівці (7)
У папуги Гоші
Було трохи грошей.
Він на них собі купив
Чобітки, пальто і бриль.
Й парасольку на додачу.
Скільки всіх нових речей
Він повіз собі на дачу? (4)
Подякувала Білочка і Колобок покотився далі. Аж тут Котик. Шукає Кошеня приклади з відповіддю 7. Допоможемо?
3 + 2 5 + 1 1 + 6
2 + 2 3 + 4 1 + 4
4 + 3 5 + 2 6 + 1
3 + 3
Дякує вам Котик. А Колобок котиться далі. Назустріч йому Зайчик із морквою.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
Давайте пропишемо рядочок цифри 8.
ІV. Фізхвилинка
V. Ознайомлення з новим матеріалом
Зайчику потрібно назвати усі випадки складу числа 8. Це і наша тема уроку. Утворювати приклади на склад числа 8 у нас будуть учні-вчителі. (діти виходять до дошки, на абаці розставляють моркву у 2 ряди і записують приклади)
7 + 1 = 8
6 + 2 = 8
5 + 3 = 8
4 + 4 = 8
VI. Добирання невідомого числа
Котиться Колобок далі і прикотився до Лисички. А та хитра – дала йому складні приклади.
3 + = 6 3 + = 8 6 + = 7
VII. Підсумок уроку
Допомогли ми Лисичці, але вона хитра та ще й голодна, може з’їсти Колобка. Йому потрібно перейти через річку. Містка немає. Тому у цьому йому допоможе найдовший відрізок-кладочка. Знайдіть його. ( на дошці прикріплено 4 відрізки різної довжини. Діти вибирають найдовший )
От ми і створили нову казку про Колобка. І його не з’їла Лисичка – він від неї втік, дякуючи вашій гарній роботі.
А наостанок Колобок дає завдання для кмітливих.
У Катрусі зелений олівець коротший за червоний, а червоний коротший за жовтий. Який олівець довший – зелений чи жовтий?
Оцініть свою роботу сонечком чи хмаркою.