Конспект уроку: "Закріплення знань про речення"

Про матеріал

Тема: Закріплення знань про речення.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, закріпити навички правильного інтонування речень, вчити розпізнавати ці речення на слух; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати, зв'язне мовлення, мислення, пам'ять, увагу, виховувати почуття доброти, дружби, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема: Закріплення знань  про  речення.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, закріпити навички правильного інтонування речень, вчити розпізнавати ці речення на слух; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу, виховувати почуття доброти, дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: казкові герої з казки «Рукавичка», конверти із завданнями,  таблиця «Види речень» , іграшковий мікрофон, сигнальні картки.

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу.

 

Зміст уроку:

І. Організаційний момент

     Сьогодні урок – відкритий для всіх.

     Багато гостей! Тож вітаємо їх!

 

ІІ. Мотиваційна частина. Завдання уроку.

- Сьогодні ми продовжуємо цікаву мандрівку по Країні Граматиці, а саме у цікавому місті під назвою Речення. Там живуть великі і малі родини, а на вулицях розташовані різні знаки. До цього міста ми йдемо не вперше, тому маршрут ви знаєте. На уроці пригадаємо, які речення бувають за метою висловлювання і за інтонацією, які розділові знаки потрібно ставити в кінці відповідного речення.

    Тож нині завдання на уроці такі:

             Не просто слухати, а чути.

             Не просто дивитися, а бачити.

             Не просто відповідати, а міркувати.

             Дружно і плідно працювати.

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

      1. Запис дати уроку.

                   А щоб слова і букви правильно писати,

                   Хвилинку каліграфії треба починати!

 

  1. Пишемо каліграфічно рядкову букву м, мм, мм безвідривно

 ( починаємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії і ведемо вниз, біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч і ведемо пряму похилу лінію до верхньої рядкової, після цього, не відриваючи руки, пишемо пряму похилу паличку з заокругленням внизу, яке доводимо до верхньої рядкової, і знову, не відриваючи руки, пишемо ще одну паличку із заокругленням унизу.)

  1. Пишемо склади мо, ме, ми, ім.
  2. Слово «мова».

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Фронтальне опитування з теми «Текст».

— Що таке текст? (Зв’язані за змістом речення, до яких можна дібрати заголовок).

— З яких частин він складається?(Зачин. Основна частина. Кінцівка)

— Як слід писати кожну частину тексту? (З абзацу).

— З чого складається текст? (З речень.)

— Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)

— А в писемному мовленні? (Розділовими знаками.)

— З чого складається речення? (Зі слів.)

— Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

— З якої букви пишеться перше слово в реченні? (З великої).

 

б) складання «Асоціативного куща»;

-Яку тему  ми вивчали на попередніх уроках?

-Що ви уявляєте, коли чуєте слово речення?

-Давайте складемо «Асоціативний кущ» до слова речення.

 

        виражає закінчену думку               Велика буква            

окличні                                                          питальні

неокличні                      РЕЧЕННЯ              спонукальні

                                                                           розповідні

складається  із слів

V. Виконання завдань.

1. Вступне слово вчителя.

     Сьогодні, коли я гуляла вранці містом Речення, то в парку зустріла старенького дідуся. Він був дуже зажурений і розповів сумну історію. Зараз сильні морози, і в мене дуже мерзнуть руки, бо під час прогулянки до лісу загубив рукавицю. Згодом повернувся туди,  а в ній живуть різні звірі. Хотів її забрати та звірі не віддали. Сказали, що повернуть лише за умови, якщо виконаю всі завдання, які вони запропонують.  Коли почув їх, то зрозумів, що це мені не під силу. Дідусь давно ходив до школи і не пам'ятає цей матеріал.  Просив допомоги учнів. Я дідуся заспокоїла і розповіла, які в мене гарні школярі, вони неодмінно допоможуть.

     Хто хоче допомогти старенькому, то відправимося до лісу.

Похожее изображение

 2.   Робота в групах. 

Завдання від Мишки – шкряботушки.  Гра «Роз’єднай слова»

  Утворіть речення і запишіть його.

 

Дітипрочиталиукраїнськуказкуушкільнійбібліотеці.

  Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?

 3. Робота в парах.

Завдання від Жабки – скрекотушки. Гра «Слова загубились»

  Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх.

 

Прийшла зима.  Випало   снігу.  Діти надумали   гірку.  Вони взялися … до роботи.

Гірка … на славу. Як весело взимку!

(Багато, зробити, дружно, вийшла)

 

  Скільки речень ви записали?

  Доведіть, що це речення.

  Прочитайте розповідні неокличні речення.

  Прочитайте розповідні окличні речення.

  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  неокличного речення?

  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  окличного  речення?

 

4. Самостійна робота.

Завдання від Зайчика – побігайчика.

— Спишіть речення, розкриваючи дужки.

— Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.

 

Білочка виглядає з (дупло).

Дятел шукав комаху в (кора).

Мишка сховалась у (нірка).

 

 

5. Робота в групах.

Завдання від Лисички  - сестрички. Гра «Розсипанка»

Кожна група отримує конверт зі словами. З цих слів потрібно скласти речення і назвати головні слова (підмет і присудок).

 

І гр.  - За,  сховався, зайчик, високим, біленький, пагорбом.

         - Лисиця, вовчика, руда, перехитрила.

 

ІІ гр. -  Мишка, зернинку, сіренька, знайшла, маленьку.

         - Ведмеді, взимку, бурі, сплять.

 

6. Руханка.

 

7. Робота впарах.

Завдання від Вовчика – братика. Робота з малюнками.

     Кожна пара отримує малюнок. Потрібно скласти речення.

 

8. Робота із сигнальними картками.

  Завдання від  Кабана – іклана. Гра «Назви вид речення»

- Зараз я буду  читати речення, а ви повинні сигнальними картками вказати вид речення.

                     Півнику, мій півнику, що ти наробив?

                     Півникові  меншому голову розбив.

                     Як тобі не соромно меншенького бить?

                     Я не буду, півнику, більш тебе любить!

                     І пшонця не дам тобі, не наллю води.

                     Помирися з меншеньким, зараз підійди!

                     Помирились півники і пішли в садок.

                     І обом сипнула їм жменьку крихіток.

 

Діти, до чого закликає автор вірша?

( Дружити між собою, не битися, не ображати менших за себе.)

 

9. Колективна робота.

Завдання від Ведмедя.  Поширте речення за питаннями.

Дівчатка (що роблять?) … (яку?) … пісню.

У лісі (хто?) … знайшли (кого?) …

Білка (що робить?) … на зиму (що?) …

По морю (що робив?) … плив (який?) … корабель.

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

Дідусь подякував учням. Він дуже радий, що пригадав матеріал, який вчив дуже давно.

Можна переконатись в цьому.

1. Зупинка «Перевірна». Тест.

Завдання: Підкреслити правильну відповідь.

             1. Речення виражає:

                 А) закінчену думку;

                 Б) звертання.

             2. Речення складається із:

                 А) букв;

                 Б) зв’язаних за змістом слів.

             3. Слова в реченні пишуться:

                 А) окремо;

                 Б) разом.

              4. За метою висловлювання речення бувають:

                  А) окличні, неокличні;

                  Б) розповідні, питальні, спонукальні.

               5. За інтонацією речення бувають:

                  А) розповідні, питальні, спонукальні;

                  Б) окличні, неокличні.

 

  2. Гра «Впіймай оплесками речення».

Учень читає. Читає книжку. Гаряче серце. Б'ється серце. Шелестить пшениця. Золота пшениця.

 

VІІ. Підсумок уроку.

1. «Вузлик напам’ять»

 Як називається місто, до якого ми сьогодні подорожували? (Речення).

  Що нового ви дізнались на уроці? (Що речення можуть складатися з одного слова).

— З чого складаються речення? (Зі слів).

— Що є головною ознакою речення? (Речення виражає закінчену думку).

 

2. Рефлексія «Незакінчене речення».

— Діти, ви виконали всі завдання. Незнайко задоволений вашою роботою.

— Найбільше на уроці мені сподобалося….

— На уроці я дізнався…..

—Тепер я обов’язково….

— Я зрозумів…..

—Найкраще в мене вийшло…..

 

 Сподіваюсь, наша подорож вам сподобалась, і ви її запам’ятаєте.

                  Уроку нашому кінець.

                  Хто трудився – молодець.

                  А я хочу, щоб ніколи  

                  Не лишав вас світ казковий.

                  Навіть, коли ви станете

                  Дорослими людьми.                                                                                                                                                                                                                

                  Щоб з вами радо зустрічались

                  І завжди щиро усміхались.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
2948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку