Урок української мови в 2 класі (за оновленою програмою)на тему: "Узагальнення знань і умінь."

Про матеріал

Перевірити рівень знань, умінь та навичок учнів з вивчених тем: "Мова і мовлення", "Текст", "Речення", "Слово", "Значення слів"," Будова слова","Іменник", "Прикметник", "Дієслово"; розвивати мислення, увагу, творчі здібності. Виховувати уміння бачити красу природи.

Перегляд файлу

         Українська  мова (за оновленою програмою).

                       Мовна тема 2 клас                                                             

  Тема: «Мова і мовлення», «Текст»

 Мета: Перевірити рівень знань учнів за темою "Мова і мовлення. Текст". Поглибити знання учнів про мову як найважливіший засіб людсько­го спілкування; навчити дітей диференціювати зміст термінів "мова" і "мовлення"; розвивати індивідуальне мовлення кожного учня. Виховувати любов до природи, уміння бачити ознаки неживої природи навесні.

Хід уроку:

1 Визначте  правильне твердження:                                                                                                                                                                      

а) Наше мовлення складається зі слів;                                                                                                                                           б) наше мовлення складається зі звуків;                                                                                                                                                        в) наше мовлення складається із речень.                                                                                     

2.Прочитайте і визначте, чи становлять наступні речення зв’язний текст.   Доберіть і запишіть заголовок до тексту.    

     На річці тріснула крига. Над водою кружляють чайки. Прокинувся ведмідь. Дзвінко стукає дятел.   Світить сонечко.  Тануть сніги. Плачуть бурульки.   Стрибнув на пеньок заєць. Звірі й пташки радіють теплу й весні.

3.  До якого типу належить цей текст?                                  

                                                       Весна

           Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах будинків плачуть бурульки.   Усі радіють теплу.  Дмитрик і Василько пускають на воду паперові човники. Та вночі ще лютує мороз і кидає холодним сніжком. Але весна зиму перемагає.  

а) Опис;                                                                                                                                                                                                         б) розповідь;                                                                                                                                                                                                                                 в) міркування.                                                                                                                                       

4. Прочитайте  речення. Пронумеруйте їх так, щоб утворився текст.

( ) Посміхнулась за моїм вікном тополя. (4)                                                                                                                                                  ( ) Зраділи весні синички і їжачок. (3)                                                                                                                                                                 ( ) На вербах зацвіли котики. (2)                                                                                                                                                             ( ) Весна прийшла. (1)

5.Прочитайте текст і визначте його мету .

                                       Букет квітів

         Весняного дня  Олексій з братом поїхали до лісу. Там хлопчики назбирали величезний букет квітів. Вони вирішили подарувати його мамі. Але поки діставались додому, квіти зів'яли. Вдома мама подякувала синам. Але довго і сумно на них дивилася. Чому вона не рада?

Виберіть правильну відповідь.                                                                                                                                                              Мета цього тексту:

1)  Розповісти про вихідний день.                                                                                                                                             2)  Розповісти, як хлопчики збирали квіти.                                                                                                                       3)  Розповісти про те, як треба відноситися до квітів.

6. Допишіть кінцівку тексту.

Рано прийшла весна. Починають її жайворонки. Ніхто не знає, де вони зимують. Але степу не покидають. Тільки пригріє сонечко.

 

 

              Мовна тема 2 клас                                             

          Тема: «Речення»

Мета:   Перевірити рівень сформованості знань учнів за темою «Речення»; розвивати писемне мовлення, уважність, уяву. Виховувати допитливість, інтерес до рідної природи, бережливе ставлення до неї, учити бачити красу природи восени.

Хід уроку:

1.Визнач тип речення за метою висловлювання.

    Прийшла пишнобарвна чарівниця осінь.                                                                           

а) розповідне;                                                                                                                                                                                б) питальне;                                                                                                                                                                       в) спонукальне;

 2.Пошир речення за питаннями. Вибери правильно записане речення.

(Що робить?) вітер з дерев (що?).

а) Зірвав вітер з дерев листки.                                                                                                                          б) Зриває вітер з дерев жовті листки.                                                                                                                          в) Зриває вітер з дерев листки.

3.Перетворити розповідне  речення в окличне.

Журавлі відлітають у теплі краї.                                           

4.  У  якому  реченні є звертання.

1) Восени лісові мешканці заготовляють на зиму харчі.                                                              

2) Білочко, наповнюй своє дупло горіхами та грибами.                                                                                                                                     

5. Складіть із слів речення  і встановіть зв'язок  у цьому реченні, підкресліть основу речення.

  Ліс; золотим; листочків; від; жовтих; здається . (Ліс від жовтих листочків здається золотим.)                             

6.Складіть речення про осінь за схемою:

  Який ?---------Хто?----------Що зробив?---------Коли?

 

 

 

                             Мовна тема  2 клас                                    

 Тема: «Слово. Значення слів. Будова слова.»

Мета: перевірити рівень знань, умінь та навичок учнів з вивчених тем;  збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення; уважність. Виховувати культуру поведінки на природі, особливо взимку.

Хід уроку:

 1. Обери рядок, в якому слова вжиті в переносному значенні.

1) сонячна посмішка, золотий годинник, кам’яний будинок                                                                                2) кам’яне серце, золота осінь, зима люта.                                                                                                   3) залізні двері, сонячний день, гострий ніж.                                                          

 2.Складіть речення із словом  Земля  в різних значеннях .                                                                                                                                                                                                     

1. Зимою на планете Земля випадає сніг;                                                                                                            2. Верхній шар земної кори взимку промерзає;                                                                                                          3. У Ґрунті ростуть рослини ;                                                                                                                                        4. Україна- наша Держава.                                                                                                                                       

3.Запишіть:

1) слова-синоніми:                                                                                                                                   2) слова-антоніми:

Сувора зима – тепле літо; лютий, холодний січень; літають, кружаться сніжинки; пожовкле, зав’яле листя; стужа взимку-жара влітку;  зимові дні короткі, а влітку довгі;  північний, зимній вітер; морозна погода- літня погода.

4. Оберіть рядок, в якому подано спільнокореневі слова .Знайдіть в кожному рядку “зайве” слово. Запишіть слова, що залишилися. Виділи корінь у словах.

1)Сніг, сніжок, сніжинка.                                                                                                           2)Озимина, зійшли ,зимній.                                                                                                                 3) Ялинка, ялинки, ялинковий. 

 5.Вставте пропущені е, и.  Доберіть до слів перевірні.

З..мовий ліс -…                                                                                                                  л..генький вітерець-…                                                                                                              п..рнаті друзі-…                                                                                                                     в..рхівці ялинки-                                                                                                                                            засніжені д..рева-

6. Запишіть текст з пропущеними буквами. Уставите потрібні літери. 

  Настає з..ма, і світ навколо змінюється. Морозним под..хом вона зачаровує пр..роду. Усе навколо завм..рає. Голі д..рева мерзнуть на холодному вітру. Тоді з..ма-чарівниця пос..лає чудові білі одежі з снігового хутра, в яких їм тепло та зат..шно ч..кати на т..пло.  Річки, озера та моря з..ма сковує товстою льодовою кригою, щоб вони змогли відпочити до в..сни. І поки пр..рода спить, з..ма співає їй колискові протяжними голосами завірюхи.   

 

 

                       Мовна тема  3 клас                                                           

  Тема: «Іменник.» «Прикметник.» «Дієслово.»        

Мета: перевірити рівень сформованості знань учнів за темами «Іменник» «Прикметник» «Дієслово»; розвивати мислення, увагу, творчі здібності. Виховувати уміння бачити красу природи, особливо влітку.

Хід уроку:

 1. Прочитай текст. Познач заголовок, який відповідає змісту.                                                                                     

Був прозорий свіжий ранок, омитий ще вночі рясним дощем. Поспішно танули на зігрітій синяві останні хмарки. По оздобленій росою землі безшумно гуляло ласкаве сонце.

а) Останні хмарки.                                                                                                                                                      б) Ласкаве сонце.                                                                                                                                                                            в) Ранок.

2.Іменники, прикметники, дієслова-запишіть слова в три колонки.

Туман, співають, вітерець, легенький, роса, світить, тьохкає, літній, світлий.

3. З тексту випишіть спочатку іменники в однині, а потім іменники в множині.

                              Літо - улюблена пора року

Літо - моя сама улюблена пора року. Улітку можна радуватися сонцю й теплим денькам. Особливо прекрасна влітку природа . Можна гуляти по квітучих лугах і любуватися ромашками, плести вінки з кульбаб. Влітку оживають ріки й озера,  у воді снують  мальки.  Прокинулись птахи. У гаях витьохкує соловей. Лічить усім довгі літа зозуля. Це весна передає червню чародійний ключ від щедрого літа.

4.Випишіть іменники 1) чоловічий рід; 2) жіночий рід;3) середній рід. 

 Літо - це пора року, яке радує своїми барвами. Трава зелена, листя на деревах і кущах теж зелені! Небо в літню пору - яскраво-блакитне. Світанок - ніжно-червоний. Безліч фарб дарують літу квіти. Червона троянда, біла ромашка, помаранчева садова лілія, фіолетові дзвіночки, пурпурна мальва. Літо - барвиста пора. Просто літо щедре та різне саме по собі. У нього багато різних сторін, дарів, секретів. Хочеться насолодитися, поки літо ще не закінчилося.                                                                                                                                                   

5. До поданих іменників доберіть прикметники, , визначте їхній рід і число.

Травень(який?)- …, …, ….                                                                                       Райдуга(яка?)- …, …, ….                                                                                               Небо(яке?)- …,…, ….

6.Випишіть з тексту дієслова і поставите питання до них.

На тополі розкрились маленькі клейкі листочки. Перші розвідувальні вильоти роблять золоті бджілки. Вони дзижчать і кружляють над клумбою. А живуть вони на балконі у дядька Трохима у вулика. У вільний час дядько Трохим доглядає за бджолами.

 

  Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку