Конспект уроку зарубіжної літератури Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Сюжет і композиція повісті. Т.Л. Поглиблення поняття про повість. Композиція твору.

Про матеріал
«Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.» (Ч. Діккенс) Ми на попередніх уроках розпочали знайомство з твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі». Згадайте, для кого і для чого він її написав? (Д. вірив у всемогутню силу різдвяних оповідань, це була проповідь добра і взаємодопомоги, він прагнув різдвяним дзвоном розбудити людські душі. Він бачив у різдвяних святах не тільки вияв релігійних почуттів, а й уродженої доброти, радості бідних людей).
Перегляд файлу

Конспект уроку

Тема: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі». Сюжет і композиція повісті.

Т.Л. Поглиблення поняття про повість. Композиція твору.

Мета: 

  • навчальна:  познайомити учнів з новими розділами твору, допомогти  усвідомити ідейно – художній зміст повісті, композицію.
  • розвивальна:  розвивати навички аналізу художнього твору, характеристики героїв, визначення жанрових та художніх особливостей, уміння висловлювати свої думки.
  • виховна: виховувати повагу до людей, прагнення до добра і справедливості, повагу до християнських традицій.

Т. Л повість, казка, оповідання, пісня, композиція, сюжет.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: ілюстрації, портрет Ч. Діккенса,мультимедійна дошка,  відео, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

«Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.»

(Ч. Діккенс)

Слово вчителя: Ми на попередніх уроках розпочали знайомство з твором Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі».

 Згадайте, для кого і для чого він її написав? (Д. вірив у всемогутню силу різдвяних оповідань, це була проповідь добра і взаємодопомоги, він прагнув різдвяним дзвоном розбудити людські душі. Він бачив у різдвяних святах не тільки вияв релігійних почуттів, а й уродженої доброти, радості бідних людей).

  • «Це радісні дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині дні в усьому календарі, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця».
  • Чи радієте ви Різдву?
  • А чи радів йому Скрудж? ( Ні, тому що перед Різдвом списувалися борги.)
  • А яким був Скрудж?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Про що повідомив Скруджа привид Марлі? ( Про прихід трьох духів: Минулого, Майбутнього і Теперішнього Різдва).
  • Відправимося у подорож сторінками твору.

Робота в групах

І група

Подорож з Духом минулого Різдва

ІІ група

Подорож з Духом теперішнього Різдва

ІІІ група

Подорож з Духом

майбутнього Різдва

  • Опис Духа
  • Куди привів Скруджа Дух?
  • Опис Духа
  • Як готуються до Різдва в сім’ї Крачитів?
  • Які страви на столі?

 

  • Читання уривку
  • Опис Духа
  • Що відчував Скрудж?
  • Що його злякало?

Складання плану подорожей

Учитель: Перегорнемо останні сторінки повісті «Переродження героя» (зачитуємо уривок).

У повісті казковий кінець. Письменнику хотілось, щоб усі померзлі серця і заскорузлі душі велінням різдвяних чарів перетворилися на добрих і чуйних. Він вірив у Любов і Милосердя, вірив у Добро. І допомогло Скруджу в цьому Різдво. Складання сенкану.

Різдво           

             Веселе, світле

                       Радіє, дарує, прощає

                                                            Наставляє людей на добро.

                                                            Милосердя.

 ІV. Робота над сюжетом і композицією твору.

1.Колективне складання плану твору.

1.Самотній різдвяний вечір Скруджа.

2. Прихід привида Марлі.

3. Подорож у дитинство та юність.

4. Подорож у сучасне.

5. Подорож у майбутнє.

6. Відродження героя.

2. Складання ланцюжка помилок Скруджа:

Чому добра людина стає злою?  Вияснимо причини деградації героя.

Любов до багатства – жадібність – скнарість – жорстокість до підлеглих – байдужість до оточуючих – зрада кохання – самотність – нерозуміння справжніх цінностей життя .

Деградація – занепад.

  1. Визначення елементів композиції твору.
  • Експозиція – зображення життя Скруджа, його характеру.
  • Зав’язка – поява привида Марлі.
  • Розвиток дії – подорожі.
  • Кульмінація – присутність на власному похованні.
  • Розв’язка – духовне відродження Скруджа.

 «Різдвяна пісня у прозі. Різдвяне оповідання. Повість- казка». То що ж це насправді?

Пісня.  Так! 5 строф, 5 куплетів. Є рими, мелодія, особливе звучання!

А ,може, це казка?  Щасливий, фантастичний кінець, привид, Духи.

Ні, це повість, яка поєднує в собі елементи пісні і казки. Вона складається з кількох оповідань, в неї розгалужений сюжет, має багато персонажів, необмежена у просторі і часі.

Мова твору: Мелодійна, нагадує симфонічний оркестр. Дзень! Дзелень! Бом! Бом!

Рефлексія:

Робота в групах

  1. Прикрасити ялинку теплими словами.
  2. Підготувати вітання з Різдвом.
  3. Скласти «Заповіді милосердя».

Експрес - опитування :

  1. Напередодні якого свята написано « Різдвяну пісню у прозі»?(Різдва).
  2. Скільки духів приходило  до Скруджа?(4)
  3. Що показав Скруджеві перший Дух?(Дитинство,юність,минуле).
  4. Який момент твору є найнапруженішим, кульмінаційним?(Присутність Скруджа на власному похороні).
  5. Як звали сестру Скруджа? (Фан).
  6. Тема твору: подорож Скруджа, його відродження.
  7. Ідея твору: людяність, добро, любов, милосердя рятують душу людини.
  8. «Різдвяна пісня» за жанром? (Повість).
  9. Чому Скрудж так сильно змінився?(Повірив в добро, силу любові, милосердя).
  10.  Що б ви попросили у Духа Майбутнього Різдва?

V. Підсумки уроку. Оцінювання.

VI. Продовжити історію Скруджа.

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку