Конспект уроку зарубіжної літератури для 8 класу "В.Шекспір «Ромео і Джульєтта». Історія створення трагедії. Конфлікт справжнього почуття і забобонів".

Про матеріал

Мета уроку : Допомогти учням зрозуміти зміст трагедії, поглиблювати навички аналізу образів п'єси, навчати вдумливому і уважному читанню, розвивати акторські здібності, вміння ставити запитання, творчу уяву, вміння відстоювати свою точку зору, виховувати повагу до людських почуттів.

Перегляд файлу

Зарубіжна література, 8 клас                                                                Дата……………

Похожее изображениеУроки_____

Тема : В.Шекспір «Ромео і Джульєтта». Історія створення трагедії. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

Оспівування чистого і пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.

Мета : Допомогти учням зрозуміти зміст трагедії, поглиблювати навички аналізу образів п’єси, навчати вдумливому і уважному читанню, розвивати акторські здібності, вміння ставити запитання, творчу уяву, вміння відстоювати свою точку зору, виховувати повагу до людських почуттів.

 ХІД  УРОКУ

І.  Актуалізація опорних знань

Перевірка знання тексту трагедії

Тест (Ур.2)


1) У чому полягала причина туги Ромео?

а) У коханні до Джульєтти;

б) у коханні до Розаліни;

в) у ворожнечі двох сімей.

2) За кого батьки хотять видати заміж Джульєтту?

а) За Тібальта;

б) за Бенволіо;

в) за Паріса.

3) Як познайомилися Ромео і Джульєтта?

а) На балу у Капулетті;

б) на святі у Монтеккі;

в) на площі у Вероні.

4) У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:

а) Ромео;

б) Меркуціо;

в) Тібальт.

5) Чому загинув Тібальт?

а) Був заколотий Ромео;

б) помер від чуми;

в) був убитий Бенволіо.

6) Як Ромео був покараний князем?

а) Посаджений під домашній арешт;

б) посаджений до в’язниці;

в) висланий із міста.

7) Що радить Ромео брат Лоренцо?

а) Розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;

б) перечекати у Мантуї;

в) поїхати з міста.

8) Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?

а) Утекти з міста;

б) випити «отруту»;

в) кинутися з башти.

9) Чому Ромео отруївся?

а) Дізнався про «смерть» Джульєтти;

б) життя не мало сенсу для нього;

в) був винен у смерті інших людей.

10) Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти?

а) Примхи долі;

б) ворожнеча Монтеккі та Капулетті;

в) сильне взаємне кохання.

11) Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?

а) Примиряються;

б) ворогують ще сильніше;

в) не звертають уваги один на одного.

12) Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульєтти у Вероні?

а) Трагедія про їхню любов;

б) пам’ятники із золота;

в) любов їхні батьків.


Взаємоперевірка тестових робіт


Літературний диктант із взаємоперевіркою (Ур.1)

  1. Події трагедії В. Шекспіра “ Ромео і Джульєтта ” відбуваються…
  2. Ромео і Джульєтта зустрічаються на …
  3. Паріс  - це…
  4. Про кохання Ромео і Джульєтти знала тільки…
  5. Головних героїв таємно вінчає …
  6. Тібальт на поєдинку вбиває …
  7. Ромео стає вигнанцем через те ,що …
  8. Джульєтта приймає снодійне , щоб…
  9. Ромео дізнається про смерть Джульєтти від ….
  10. В  аптекаря Ромео купує…
  11. Прокинувшись у склепі від снодійного, Джульєтта побачила…
  12. Героїня вирішує …

ІІ.  Оголошення теми. Мотивація.

Йоганн Вольфганг Гете: “Найоригінальніші письменники нового часу оригінальні не тому, що вони підносять нам щось нове, а тому, що вони вміють говорити про речі так, ніби це ніколи не було сказано раніше.” Про музикантів говорять, що всі вони мають у своєму творчому арсеналі п`ять ліній нотного стану та сім нот, але далеко не всі є Моцартами та Бетховенами. Секрет полягає в тому, що тільки геній знає, як і в якому порядку, з якою метою поєднати ці “ноти”, щоб вони перетворилися на шедевр. Вдалим є і сценічний варіант вирішення сюжету “Ромео і Джульєтти”, оскільки глядач є співпричетним до розвитку дії і співпереживає усьому, що відбувається в п`єсі.

ІІІ.  Основна частина уроку.

  1. Робота зі схемою «Історія створення п’єси».

    «Ромео і Джульєтта»

1995 рік

Легенда про Пірама і Фієсту (Греція)

 

Італія ХІУст.                                                                 Англія ХУІст

Монтеккі  і Капулетті                                          балада  «Трагедія Дугласів»

Ланкастери і Йорки

1562 рік – Артур Брук, поема

 «Трагічна повість про Ромео і Джульєтту».

1567 рік – Уїльям Пойнтер

 – новела «Ромео і Джульєтта».

Живопис – Шмарінов

Музика – Берліоз – драматична симфонія

Гуно – опери

Прокоф’єв  – балет

  1. Евристична бесіда для розкриття основного конфлікту твору:

– Визначте коло дійових осіб твору.

“Дійові особи”

  1. Веронська влада.
  2. Веронська знать.

— Яка важлива інформація вже тут міститься? (Ворогуючі сім’ї)

  1. Ченці.

— Чому вони серед дійових осіб займають місце між дворянами і слугами?

(За доби Відродження релігія та ченці як її провідники втратили головну роль у суспільстві. Панівною стала світська влада. Ченці змішалися з іншими верствами населення. І Шекспір у дусі Ренесансу вирішує художнє створення образу слуг Господніх. (особливо брат Лоренцо)

  1. Слуги.
  2. Жінки.

— Чому серед дійових осіб жінки на останньому місці?

(Відображення особливостей часу: роль жінки мізерна.З нею ніхто не рахується. Пригадайте середньовічне ставлення церкви до жінки як до диявольського поріддя. Шекспір відкидає такий погляд на жінку і робить юну Джульєтту головною героїнею свого твору, виносить її ім’я у заголовок, ставить на один щабель з чоловіком. Але утеатрі ролі жінок ще до 1660 року виконували молоді актори. Першою актрисою була виконавиця ролі Дездемони у трагедії Шекспіра “Отелло”.)

  • Як ми вже відзначили раніше, сюжет трагедії Шекспіра “Ромео і Джульєтта” є запозиченням. Чи можна у такому разі відмовити Шекспіру в оригінальності? Що такого він зробив, що ні поема Артура Брука, ні новела Матео Банделло не відомі широкому колу читачів, а є предметом досліджень лише спеціалістів, у той час як трагедія Шекспіра “Ромео і Джульєтта” переживає віки?
  • Що, по-вашому, цікавило глядачів шекспірівських часів у раніше відомих сюжетах? (Саме принцип подачі сюжету, поєднання елементів. Глядача цікавило, як саме цей автор вирішує давно відомі сюжети, які новації для цього використовує.)
  1. Подальше читання трагедії в ролях.
  2. Фронтальна бесіда за змістом твору
  • Яке ваше враження від першої змальованої сутички між Монтеккі і Капулетті? Чи можна виправдати ворожнечу?
  • Чи помітили ви, що жителі Верони втомилися від довготривалої ворожнечі між знатними сім’ями? У чиїх репліках звучить невдоволення?
  • Чи схвалюєте ви дії князя? Які заходи застосували б ви на місці Ескала, князя Веронського, аби запобігти бійкам, смерті?
  • Чи згодні ви з тим, що Капулетті й Монтеккі –  “ зрадники і вбивці ”?
  • Хто з героїв вразив вас своєю агресивністю?
  • Яким видався вам натакому сюжетному тлі Ромео зі своїм очікуванням кохання?
  • Що переконало вас у тому, що саме Ромео буде одним із головних героїв?
  • Чи намагаються Монтеккі зрозуміти свого сина?
  • Як вирішили влаштувати долю своєї дочки Капулетті?
  • Чому брат Лоренцо погодився повінчати Ромео і Джульєтту?
  • Чому монаху не вдається реалізувати власний план і врятувати молоде подружжя?
  • Похожее изображениеЯку роль у розвитку фінальних подій  трагедії відіграють образи Паріса, Балтазара, аптекаря?
  • Який вирок ворогуючим родинам виніс Веронський князь?
  • Чи можна вважати “ Ромео і Джульєтту ” “ оптимістичною ” трагедією?
  1. Графічне відтворення сюжету трагедії

Похожее изображение“Основні конфлікти трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”.

І конфлікт:  Монтеккі  —-    Капулетті === Ворожнеча/Забобони

ІІ конфлікт:   Діти з їхнім коханням ==== Батьки з їхньою ворожнечею/забобонами

  • Як ви гадаєте, який із них основний? Який пов`язаний з фіналом твору і жанром трагедії? 
  1. Створення «інформаційного грона».

             Screenshot_7 

  1. Характеристика персонажів

Шекспір зображує своїх улюблених героїв у динаміці. Вони проходять шлях від юності до зрілості за кілька днів.

  • Характеристика Джульєтти.
  • Якою ви уявляєте Джульєтту?
  •  Чи закохана Джульєтта на початку твору?
  • Як вона реагує на слова матері стосовно Паріса?
  • Чому вона така безтурботна і така слухняна до рішення батьків? (Не закохана, їй байдуже.)
  • Чи змінюється героїня після зустрічі з Ромео? Чому?
  • Чому Ромео та Джульєтта вирішили так швидко повінчатися? Що ними керує?(Любов-пристрасть, яка примушує діяти (творити).
  • Як змінюються герої після зустрічі?
  • Що змушує Ромео втекти? Як це сприймає Джульєтта? (Мужньо. Вона одне ціле з чоловіком.)
  • Коли ще виявляється сила волі Джульєтти? (Сон у склепі.
  • В який момент найбільше виявляється рішучість Джульєтти? Чому?
  • Характеристика образу Ромео.
    • Яким бачимо Ромео на початку твору?
    • Коли ми вперше зустрічаємося з Ромео? В якому він настрої? Чому?
    • Як ставляться до Ромео друзі? Батьки? Вороги? (Ромео благородний, відданий друг, з повагою ставить до старших.)
    • Коли і де Ромео зустрічається з Джульєттою? Що він робить після балу? (Він не сумує, а починає діяти.)
    • Чи закоханий Ромео у Розалінду? Чи можна назвати це коханням?
    • З якою метою він йде на маскарад?
    • Чи змінюються погляди героя на кохання протягом твору?

 Шекспір зображує своїх улюблених героїв у динаміці. Вони проходять шлях від юності до зрілості за кілька днів.

  • Заповніть таблицю.

Джульєтта

До знайомства з Ромео

Після знайомства з Ромео

не закохана

закохана

молоденька дівчина

енергійна

наївна

мудра

безтурботна

активна жінка

Ромео

До зустрічі з Джульєттою

Після знайомства з Джульєттою

мрійник

мужній

меланхолік

відданий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

ж

 

 

 

 

 

4

 

у

 

 

 

 

 

К

5

л

 

 

 

 

 

а

П

ь

 

8

 

 

3

п

а

є

 7

Ш

 

2

М

у

р

т

М

е

1

В

о

л

і

т

а

к

Р

е

н

е

с

а

н

с

о

р

т

т

 

 

т

п

м

о

е

т

 

 

у

і

е

н

к

і

 

 

я

р

о

а

к

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

ІУ.  Рефлексія

  1. Питання кросворду: (Ур.1)

1. Ім’я одного з  головних героїв трагедії

2. Назва міста, в якому відбуваються події трагедії.

3 і 4. Прізвища ворогуючих родин.

5. Родич князя, за якого хотіли віддати заміж головну героїню.

6. Ім’я головної героїні трагедії.

7. Назва міста, в якому переховувався головний герой трагедії.

8. Автор трагедії

 

Лабораторна робота в парах (за картками) (Ур.2):

  1. Доведіть , що Ромео і Джульєтта» В.Шекспіра – трагедія.
  2. Новаторство В.Шекспіра.
  3. Знайдіть і визначте роль випадковостей у трагедії.
  4. Ідеї Відродження у трагедії. Брат Лоренцо – носій цих ідей.
  5. Знайдіть афоризми у трагедії В.Шекспіра.
  6. За змістом трагедії доведіть думку, що лише в активних діях виявляється людина.
  7. Поясніть на прикладі трагедії афоризм А.Сент-Екзюпері «Найголовнішого очима не побачиш».

У.  Домашнє завдання

  • підготувати висловлювання щодо свого ставлення до проблеми кохання;
  • вибрати з твору вислови, що найбільш до вподоби.

                                                                                       Прізвище імя________________

  1. Шекспір – представник країни____________
  2. Він народився у місті___________________________
  3. Ким був батько майбутнього письменника?____________________________________
  4. Де навчався Шекспір?_________________________________
  5. Скільки дітей було у письменника?_________________
  6. Куди поїхав Шекспір з рідного міста?________________________
  7. Чим займався у театральній трупі?___________________________________________
  8. Чим прославився Вільям Шекспір?___________________________________________
  9. Який театр заснував Шекспір?____________________
  10. Що стало з його театром?________________________
  11. Найвідоміші твори Шекспіра – це____________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Наталия Подкуйко Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чикун Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лимешко Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Тиліщак Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
30799
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку