Конспект уроку зарубіжної літератури для 9 класу "О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто"

Про матеріал

Мета уроку: допомогти учням усвідомити значення висвітлених автором моральних проблем; показати майстерність автора у змалюванні образів, побудові повісті; розвивати навички характеризування образів, критичного осмислення прочитаного, висловлювання й аргументування власних думок; виховувати прагнення до доброчесного життя.

Перегляд файлу

Урок №

Тема. О. де Бальзак «Гобсек». Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція та стиль твору

Мета: допомогти учням усвідомити значення висвітлених автором моральних проблем; показати майстерність автора у змалюванні образів, побудові повісті; розвивати навички характеризування образів, критичного осмислення прочитаного, висловлювання й аргументування власних думок; виховувати прагнення до доброчесного життя.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання

На окремих аркушах кожен пише 1 позитивну та 1 негативну рису характеру гобсека. Надписи кріплять по обидва боки від ілюстрації

  1. Робота з цитатним матеріалом «+ та – Гобсека»
  2. Висновки.
  3. Вікторина «Уважний читач»

Вікторина-конкурс «Кращий знавець повісті»

1.Титул де Гранльє-матері… (віконтеса)

2.Ім’я дочки де Гранльє.. (Камілла)

3.Паризький адвокат, друг родини Гранльє…(Дервіль)

4.Ім’я юного графа де Ресто..( Ернест)

5.Вулиця, а якій проживає Фанні Мальво…(Монмартр)

6.Причина всіх марень Гобсека…(Золото)

           7.Скільки років прожив Гобсек? (89)

IІI. Мотивація навчальної діяльності

Інтерактивний прийом «Запитай сам себе» (Прорангувати життєві цінності)

У ч и т е л ь. Людство постійно визначає для себе справжні й уявні цінності, епоха й народ вносить у ці визначення свої корективи. Але вражає те, що людина прагне пройти шлях пізнання самостійно, сама встановлює ієрархію цінностей і обирає їх для себе, незва-жаючи на світовий досвід. Бальзак у своєму творі не аналізує причин виникнення скупості, маніакальної потреби накопичувати багатство заради багатства, зради, згубних пристрастей, але показує, до чого це призводить. Сьогодні на уроці ми спробуємо зазирнути до творчої лабораторії письменника, щоб зрозуміти, як йому вдалося так майстерно розкрити образи героїв, їх психологію й навести позитивні моральні приклади.

IV. Оголошення теми й мети уроку

V. Формування вмінь та навичок

 

1. Робота з картинами.

-          Чим відрізняються жінки, зображені на обох картинах? (Витончене вбрання аристократок і вбоге вбрання селянок, рід занять).

2. Робота в групах

Заповнення  таблиці «Зіставлення образів Фанні Мальво й Анастазі де Ресто»

Фанні Мальво

 

Основні характеристики образу

Анастазі де Ресто

 

Походження

 

 

Соціальне положення

 

 

Місце проживання

 

 

Сімейний статус

 

 

Портрет

 

 

Ставлення до чоловіків

 

 

Розклад дня

 

 

Ставлення до грошей

 

 

Справи життя

 

 

Фанні Мальво

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/%D0%9A%D0%B8%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0.jpg

Основні характеристики образу

Анастазі де Ресто

BalzacGobseck01.jpg

Мабуть, донька фермера

Походження

Можливо, із заможної родини

Швачка

Соціальне положення

Графиня, аристократка

Незаміжня на початку твору, а потім — дружина адвоката

Сімейний статус

Заміжня. Дружина багатого землевласника, графа

Молода дівчина, граціозна голівка, свіже личко, привітний вигляд, каштанове волосся, блакитні, чисті, як кришталь, очі

Портрет

Прекрасна жінка з чорним волоссям, що вибивалося густими кучерями з-під косинки; ніжна шкіра, очі її блищали

Мила, ніжна, наївна, щира, охайна, віруюча, працелюбна, мрійлива

Риси вдачі

Жадібна до грошей, цинічна, хитра, непорядна

Стала гарною дружиною

Справи життя

Розорила своїх дітей. Хоча потім спокутувала цей гріх: присвятила себе дітям, дала їм чудове виховання й освіту

3. Аналітичне коментування схеми

4. Розподільний диктант

       Розподілити пропоновані якості, відповідно до того, кому вони належать

Краса, позбавлена гармонії, людяна, доброзичлива, зневага, егоїзм, гордість, розкіш, безлад, скромність, відвертість, гідність, порядність, працелюбство, доброзичливість, жадібність до грошей, цинічна, хитра, непорядна, інтригантка

  1. Колективне обговорення висновків

               На перший погляд, все просто: Анастазі де Ресто – гріховна жінка, а Фанні Мальво – ідеал. Але в Бальзака все набагато складніше. Фанні поступово відходить на другий план, а історія Анастазі продовжується, захопивши читача. Що ж в Анастазі незвичайного?

-          Чи здатна Анастазі на рішучі вчинки? (Так, здатна заради кохання на злочин. Її можна засуджувати і нею можна захоплюватися).

-          Які її дії, коли граф помер?

-          Як склалося її життя після смерті чоловіка?

-          Як ставиться світ до Анастазі де Ресто на початку і в кінці розповіді Дервіля?

-          Як оцінює свою героїню Бальзак? (Автор змальовує героїню по-різному. Це складний жіночий образ)

 

  Учитель. Анастазі де Ресто – красива, розумна жінка – стала інтриганткою, спалила цінні папери, залишила дітей без спадку.  До послуг Гобсека звернулася заради розваг. Вона погана дочка, дружина, мати,  бо здатна на злочин перед людьми і перед совістю. Героїня Бальзака на якийсь час у своєму житті забула, що «без вічних життєвих цінностей - відданості, почуття обов’язку, милосердя – щастя людини стає ілюзією». Образ Анастазі де Ресто викликає в нас суперечливі почуття, тому що автор змальовує її в різних іпостасях.

 

  1. Інтерактивна вправа «Оберіть позицію».

Як ви оцінюєте вчинки Анастазі де Ресто: це егоїстична, пропаща жінка, яка заслуговує тільки на осуд, чи це жінка, яка стала жертвою пристрастей, і її можна виправдати? Які почуття викликає образ графині: співчуття чи осуду?

 

           На прикладі образу Анастазі де Ресто Бальзак відображав жіночу драму тогочасного суспільства, де є місце лише грошам, золоту, а не почуттям.

         Чи можна карати графиню, адже вона щиро закохалася у Максима де Трая? Та за коханням не побачила як зрадила дітей.

      Але в повісті є образи, які протистоять руйнівному впливові матеріального ідеалу? Схарактеризуйте цей моральний ідеал на прикладі образу Фанні Мальво. Отже, Дервіль із дружиною Фанні втілюють ідеал письменника, ідеал моральний, який все ж суперечить життєвим реаліям часу Бальзака.

7. Створення і заповнення  таблиці «Персонажі повісті О. де Бальзака Гобсек»

позитивні

суперечливі

негативні

нейтральні

віконтеса де Гранльє

Гобсек

Максим де Трай

Каміла

адвокат Дервіль

Анастазі

 

Ернест де Ресто

Фанні Мальво

 

 

граф де Ресто

7. Провокаційно-дискусійні» (проблемні) твердження

Чи може людина протистояти владі грошей?     

1. Які риси Гобсека сучасні?

2. Чого не зрозумів Гобсек?

3. Ставлення до грошей –чи це є проблемою і нашого часу?.

VII. Домашнє завдання:

На вибір

     1.  Запишіть свої спостереження: “ Що я побачив у “  куточку серця ” Гобсека, Анастазі де Ресто, Фанні Мальво ?”

    2.  Написати iнтерв’ю з одним iз персонажiв повісті  “ Гобсек”.                                                                      

    3. Написати листа до одного з персонажiв повiстi “Гобсек’.

VIII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

 Цей урок допоміг мені усвідомити…

 Я вважаю, що образи, створені Бальзаком…

 Мені запам’яталося…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Ирен-Стикс\Зарубіжна література\Література ХІХ ст\Бальзак\index_pic.jpeg

ГОБСЕК


 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Басюк Людмила Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Янковська Алла Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ткаченко Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Демочко Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Василюк Лілія Володимирівна
    цікавий конспект, дякую!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
28551
Оцінка розробки
4.8 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку