Конспект уроку "Жанр пейзаж. Порівняння графічного, живописного і декоративного пейзажів. Створення ескізу графічного пейзажу у форматі східного віяла"

Про матеріал
Конспект уроку "Жанр пейзаж. Порівняння графічного, живописного і декоративного пейзажів. Створення ескізу графічного пейзажу у форматі східного віяла". Розробка створена до "Світ природи у мистецтві". Містить опис усіх етапів уроку. Буде корисною для вчителів образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

Опорний заклад «Зарічненський ліцей №1»

Зарічненської селищної ради Вараського району

Рівненської області

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ

з образотворчого мистецтва в 6 класі

 

Жанр пейзаж.

Порівняння графічного, живописного і декоративного пейзажів.

Створення ескізу графічного пейзажу у форматі східного віяла

 

Урок "Повітряна перспектива. Настрій" | Конспект. Образотворче мистецтво

 

 

Розробник

спеціаліст вищої категорії,

«старший вчитель»

образотворчого мистецтва

та мистецтва

Дробко Ірина Володимирівна

 

 

-2024-

ТЕМА УРОКУ. Жанр пейзаж. Порівняння графічного, живописного і декоративного пейзажів. Створення ескізу графічного пейзажу у форматі східного віяла.

МЕТА:

навчальна: знайомство з поняттям «пейзаж», закріплення знання про графіку та графічні техніки, природні форми, знаходження кольорових рішень, розуміння мистецьких творів;

розвивальна: розвивати фантазію, творчу уяву, навички малювання пейзажу, вміння аналізувати твори образотворчого мистецтва, характерні особливості композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення, окомір, почуття композиції;

виховна: виховувати почуття краси та гармонії; формувати здатність сприйняття художнього образу.  

Розвиток ключових компетентностей (уміння вчитися впродовж життя): самооцінювання досягнень і помилок; організувати своє робоче місце, готовність відшукувати нові шляхи художньо­ творчого розвитку; ініціативність: прагнення до творчої самореалізації; відповідальність за особистий результат; розуміння значущості мистецтва для суспільного розвитку.

Розвиток міжпредметних компетентностей: розвивати відчуття простору, спостережливість, зорову пам’ять, образне мислення й уяву; міжпредметної естетичної компетентності: вміння давати естетичну оцінку та висловлювати ставлення до творів мистецтва.

ДИДАКТИЧНІ ЗАДАЧІ УРОКУ :

  1. Розширити знання учнів про пейзаж та графічні техніки.
  2. Ознайомити учнів з творчістю .
  3. Розвивати навички сприйняття і розуміння творів мистецтва.
  4. Виховувати творчу активність, інтерес до мистецтва акуратність в роботі.

        

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ :

 

Після уроку здобувачі освіти зможуть :

-       створювати творчі роботи та використовувати їх на практиці;

-       давати самооцінку своїм роботам;

-       виконувати замальовки пейзажу графічними матеріалами;

-       поділитися здобутими знаннями з ближніми.

 

МЕТОДИ: розповідь, інструктаж, пояснення; демонстрація зразків, навчальні вправи (філворди), ігрові вправи (друдли).                                                                                    

 

ТИП УРОКУ: засвоєння та формування  нових знань, умінь та навичок.             

 

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер,  мультимедіа, демонстраційні зразки, роздатковий матеріал, сигнальні картки.

 

МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ:  дошка, папір, графічні матеріали, степлер.

                                                                                                                                                       

ЗОРОВИЙ РЯД: тематична презентація,  демонстраційні зразки пейзажів, віяла (велике декоративне та маленькі, які застосовують в побуті).

 

СТРУКТУРА УРОКУ :

  1. Організаційний етап (1 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу (2 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)
  4. Очікування від уроку (2 хв.)
  5. Засвоєння нового матеріалу. Навчально-пізнавальна робота (6 хв).
  6. Фізкультхвилинка (2 хв).
  7. Послідовність виконання роботи. Алгоритм. (2 хв)
  8. Інструктаж (1 хв.)
  9. Практична робота (10 хв)
  10. Демонстрація робіт. Оцінювання (5 хв.)
  11. Узагальнення та систематизація знань (3 хв.)
  12. Рефлексія (2 хв.)
  13. Самостійне дослідження. Медіапошук (2 хв.)

    

Хід  уроку

І. Організаційний етап (1 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу (2 хв.)

-       Ми продовжуємо з вами знайомитися з жанрами образотворчого мистецтва.

-       Давайте пригадаємо, що таке жанр в образотворчому мистецтві?

-       З якими жанрами ви вже знайомі? Підказки бачимо на екрані…

-       На минулому уроці ми з вами вже розпочали знайомитися з жанром пейзаж і виконали практичну роботу «Лісовий струмок».

-       Учні, роботи яких залишились не оцінені, поставте собі бал від 1 до 12 відповідно до критеріїв оцінювання, підпишіть роботи та покладіть їх на край парти, коли ви будете працювати самостійно я їх зберу, оціню вашу об’єктивність та рівень виконання практичного завдання і після уроку виставлю оцінки в електронний журнал.

-       Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про пейзаж… Гра «Продовж речення»

     Пейзаж – це …

     Як з французької мови перекладається слово пейзаж….

     Які об’єкти може зображувати художник пишучи пейзаж….

     Чи можна зображувати в пейзажі людей та тварин…

     Пейзажі бувають таких видів…

-       Отже, пейзаж – це жанр в образотворчому мистецтві, у якому об'єктом зображення є природа, і щоб його написати, потрібно бути спостережливим і мати неабияку уяву, перед тим як перейти до нової теми уроку, давайте потренуємо свою уяву та попрацюємо з друдлами, які ви так любите.

-       Перед вами зображення, яке я створила за одну секунду, що побачила ваша уява? Стараємось не повторювати відповіді. Пам’ятаємо, що неправильних відповідей немає. Відповідаємо швидко, ланцюжком. Маю до 20  назв даного друдла.

-       Молодці, ви маєте гарно розвинену уяву, на наступний урок вас чекатиме новий друдл.

-       Мені особисто цей друдл також нагадує гори…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)

-       Скажіть, будь ласка, чи можемо ми за пейзажем впізнати країну, якій він належить?

-       А за технікою виконання, які бувають пейзаж

-       Тема нашого уроку - «Пейзаж. Порівняння графічного, живописного і декоративного пейзажів. Створення ескізу графічного пейзажу у форматі східного віяла».

-       Ми ознайомимося з пейзажем східних країн. З’ясуємо, які пейзажі ми відносимо до живописних, які до графічних, які до декоративних. Розберемось, що таке віяло, яке його призначення було і є в наш час. Виготовимо та декоруємо графічним пейзажем східне віяло.

IV. Очікування від уроку (2 хв.)

- Діти, у вас на партах лежать жовті кружечки, напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

V. Засвоєння нового матеріалу. Навчально-пізнавальна робота (6 хв)

-       Гімном природи вважають пейзажі – графічні, живописні, декоративні.

-       Визначте, який із краєвидів графічний, який — живописний, а який — декоративний?

-       Порівняйте лінії горизонту. На якій картині вона висока, а на якій — низька?

-       Який із пейзажів належить нашій країні?

-       Якій країні належить пейзаж під №1 та №3? Чому ви та к думаєте?

-       Східні народи здавна високо цінували естетичну цінність природи, яку вважали втіленням світобудови. Як самостійний жанр, пейзаж виник у Китаї ще ст., згодом поширився в Японії, Кореї та країнах Європи.

-       У  якому столітті живемо ми з вами? Порахуйте скільки часу пейзаж існує в мистецтві як самостійний жанр? Скільки це буде років?

-       Японія  – це маленька, унікальна країна, що розташувалася на гористих островах. 

-       Не багато хто знає чому Японію називають «країною Сонця, що сходить», крім того, що це найбільш східна держава і вони перші на землі зустрічають Сонце, так і сама назва країни японською, а також її національний прапор символізують Сонце.

-       До складу Японії входить майже сім тисяч островів, але чотири найбільші з них займають 97% від загальної площі. Дві третини території Японії вкрито лісом. Ліси тут, до речі, взагалі не вирубують. Щороку Японія переживає близько 1500 землетрусів. Більшість із них, на щастя, дуже слабкі. Японській мові ми зобов'язані такими словами, як «тайфун» і «цунамі».

-       Розповідаючи вам про Японію, я хочу познайомити вас із Кацусіка Хокусай (1760-1849). Це один із найобдарованіших японських художників, ілюстраторів і граверів. У  спадщині митця є серія гравюр «36 видів Фудзі», яку К. Хокусай створював десять років, він оспівував улюблену японцями гору, що стала символом цього народу. Незважаючи на невелику висоту, Фудзі (3,5 км) – найкрасивіший діючий вулкан на всьому світі: кратер у вигляді квітки лотоса має ідеальні форми. У наші дні вулкан не спить, а «дрімає»: останнє виверження відбулося близько трьох століть тому.

-       Не можемо уявити ми східний пейзаж і без цвіту сакури. Сакура - це декоративна рослина, близький родич нашої вишні. Це дерево не плодоносить, його вирощують заради цвітіння.

-       Діти, а український пейзаж може бути з гірською місцевістю?

-       Можливо хто знає, яку назву має найвища гора Карпат? (Говерла 2,6 км)

-       І згадуючи сьогодні про країну сонця ми ще познайомимося з одним із символів японської культури – віялом.

-       Що ж таке віяло? З’явилися перші віяла на початку 18 століття та з тих пір не втрачають своєї актуальності

-       Японське віяло - це не лише оригінальне мистецтво Японії, аксесуар та вкрай необхідний у спекотну погоду засіб, щоб охолодити обличчя, шию та плечі. Залежно від виду в різні часи воно могло виконувати різноманітні функції: у танцювальних та театральних виставах за допомогою віяла передавали настрій, емоції та змушували глядачів завмирати від захвату; у світському житті, коли віяло було не тільки ознакою cоціального статусу, але й допомагало сховатись від небажаних поглядів; у сільському господарстві для того, щоб розвіювати при посадці зернові культури; у бойовому мистецтві: військові начальники використовували віяла, щоб віддавати накази; самураї та інші воїни використовували віяло як смертоносну зброю.

-       Цю цікаву річ запозичили і європейці, виключно як елемент декору та жіночий аксесуар.

-       Як ви вже зрозуміли, ми сьогодні з вами будемо писати графічний пейзаж і використаємо його як декор для східного віяла.

VІ. Фізкультхвилинка  «Повітряна тривога» (2 хв).

VІІ. Послідовність виконання роботи. Алгоритм (2 хв.)

  1. Беремо аркуш паперу в горизонтальному положенні.
  2. Компонуємо зображення (пейзаж) олівцем на аркуші (гори, сосни, сакуру, птахи…..).
  3. Обираємо графічні матеріали з якими будемо працювати (олівці, лайнери, фломастери….).
  4. Закриваємо кольором зображені об’єкти.
  5. Складаємо аркуш паперу «гармонькою» шириною 1 см.
  6. Скріплюємо нижню частину степлером.

Мистецькі поради

  Пам’ятайте про закони перспективи (лінійна, повітряна).

  Не забувайте про передній, середній і задній план.

  Для того, щоб гарно затушувати об’єкт, потрібно накладати штрихи щільно один до одного в одному напрямку, не залишаючи просвітів.

  Розтушування можна робити пальцем, але краще шматочком паперу

VІІ. Інструктаж (1 хв.)

-       Роботу розпочинайте лише з дозволу вчителя.

-       Використовуйте інструмент тільки за призначенням.

-       Користуйтеся прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

-       Тримайте своє робоче місце у належному порядку.

VІІІ. Практична робота (10 хв). Музичний супровід. Створення ситуації успіху.

-       Я вірю, що ви всі впораєтеся з завданням. У вас вийдуть гарні віяла, декоровані чудовими пейзажами. Адже ви всі творчі та креативні….Пам’ятайте лише, що у нас небагато часу...

ІХ. Демонстрація робіт. Оцінювання (5 хв.)

-       Хто впорався з завданням, прикріплює свою роботу на дошку, аналізує її, здійснює самоооцінювання.

-       Кому з учнів класу ви хотіли б подарувати своє віяло?

-       Хто справився із завданням і має вільний час, може попрацювати з філвордом, знайти та закреслити 6 прихованих слів на тему «Пейзаж», пояснити їх значення.

Х. Узагальнення та систематизація знань (3 хв.)

-  Отож, повертаємося до наших очікувань. У кожного з вас на партах є жовті кружечки на яких ви записали свої очікування від уроку. А зараз, якщо ваші очікування  виправдалися, то з іншого боку ви можете намалювати задоволений смайлик, а якщо не виправдалися, то намалюйте сумний смайлик.

- Підніміть свої смайлики.

ХІ. Рефлексія (2 хв.)

-       Оцінімо свою роботу за допомогою фразеологізмів піднімаючи червоний квадратик, якщо ви не погоджуєтесь та зелений, якщо це так.

  Інформацію зарубав на носі.

  Я сьогодні на уроці бив байдики.

  Працював так, що аж дим ішов.

  Узяв нові знання, як бика за роги.

  Час кинутий на вітер.

  Хочу поділитись знаннями, що аж руки сверблять.

ХІІ. Самостійне дослідження. Медіапошук (2 хв.)

-       Дослідіть, які нетрадиційні графічні техніки поширені у сучасному мистецтві.

 

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку