Тема. В сонячній Зімбабве
Знайомство з Хоботовичами (за твором Святослава Чернія)
Мета:
формування предметних компетентностей:
вчити дітей слухати співбесідника, формувати позицію дослідника, розвивати навички правильного виразного читання. Показати дітям значення сім’ї у житті людини. Виховувати в дітей любов до рідного краю, до навколишнього середовища;
формування ключових компетентностей:
вміння вчитися - організовувати своє робоче місце;
загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури;
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадської – знати свої обов’язки в сім’ї;
здорв’язбережувальної – вміти правильно та зручно сидіти за партою, дбайливо ставитись до здоров’я.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Обладнання: виставка книг, ілюстрацій, картки, дитячі малюнки.
ХІД УРОКУ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1.Організаційний момент
Доброго ранку, доброго дня!
Ми всім бажаєм здоров’я й добра.
Вправа "Спіймай настрій"
— Відтворіть дії, які зараз почуєте.
Усміхніться, "зніміть" посмішку зі свого обличчя та "киньте" її своєму сусідові. "Спіймайте" усмішку, "прикрасьте" нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі ще будь-яку добру емоцію, "подаруйте" її своєму товаришеві.
— А зараз сіли всі рівненько, спинки вирівняли і починаємо наш урок.
2. Вправа «Синоптики»
Повідомлення учнів про зміни в природі та погоду.
2. Вправи на вдосконалення читацьких навичок
1) Фонетичні вправи :
- подуй на кульбабку
- пий чай із блюдця
- задуй свічку
2) Вправа на розвиток уважності.
Гра «Знайди пеньок».
У таблиці записано однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям упродовж кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок».
рік мишка носити
рік миска носити
ріг мишка носити
рік мишка косити
3) Скоромовка .
Для синків-молодців
Мати напекла млинців.
І хвалили молодці
Ті млинці на молоці.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Актуалізація навчальної діяльності учнів
1) Робота з загадкою.
— Послухайте та відгадайте загадку.
Він сурмить, та не сурмач
Всіма визнаний силач
Стоячи він бачить сон
Здогадалися? Це
2) Вправа "Асоціативний кущ".
— Підберіть якнайбільше слів, які виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово "Африка".
Африка
2.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку
Гра «Я почну, а ти закінч»
- Де на вашу думку, людина почуває себе найщасливішою?
- А зараз ми пограємо у гру «Я почну, а ти закінчи».
Де чий дім?
Пташки живуть у…
Звірі у…
Риби у…
Бджоли у …
Мурахи у …
Книги у …
Зайчики у…
Мишки у …
Слони у …
Вправа «Передбачення»
А тепер спробуємо передбачити про кого ми будемо читати на сьогоднішньому уроці ?
Так, ми познайомимось із родиною африканських слонів, які живуть в Зімбабве. Допоможе нам в цьому оповідання за твором сучасного українського письменника Святослава Чернія «Знайомство з Хоботовичами».
3. Ознайомлення з автором твору
Святослав Черній - народився у Тернополі, зараз мешкає у Кракові.
Магістр Політичних Наук Ягеллонського Університету. Вірить, що все що трапляється в житті - досвід, який рано чи пізно буде потрібен для інших ситуацій чи цілей. Вчиться раціональності. У вільний час комерційно фотографує, займається скелелазанням та гірським трекінгом.
4. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1)Читання оповідання дітьми мовчки.
2)Словникова робота.
- Доберіть синонім до слова фотосафарі.
- Знайдіть у тексті синонім до слава репортаж.
3) Робота картою.
- Покажіть на карті Україну, гори Карпати.
- Знайдіть на карті Африку, країну Зімбабве.
4)Аналіз змісту твору.
- Де живе сім’я слонів ?
- Як Хоботовичі проводять вихідні?
- Який улюблений телеканал Муті ?
- Яка ідея виникла у тата Аліма ?
5) Фізкультхвилинка.
Добре те,що сонце світить!( Руки вгору.)
Добре те, що вітер віє! ( Хитаються.)
Добре те ,що цей ось ліс ( Присідають.)
Разом з нами ріс і ріс.( Виростають.)
Добре те ,що в нашій річці ( Піднімаються вгору.)
Синя не брудна водиця.( Плавають.)
І мене матуся рідна ( Крокують.)
Зустрічає після школи.( Стрибають.)
6) Вибіркове читання.
- Знайдіть у тексті речення, у яких розповідається про родину Хоботовичів.
- Прочитайте про життя Стефка у Карпатах.
- Прочитайте діалог Муті та Занти ?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1.Закріплення навчального матеріалу
Вправа «Дослідники»
Поміркуйте і розкажіть про життя слонів.
2.Хвилинка-цікавинка
А ви знали, що слони теж бувають лівшами і правшами? А що вони одні з найрозумніших тварин на планеті? Ні? Ось вам ще цікавий факт.
Слони сплять всього 2-3 години на добу. Для гарного фізичного і емоційного стану людині потрібно в середньому 8 годин сну. Коли ти спиш менше, і міркувати стає важче, погіршується самопочуття. Слони так довго спати не можуть - тому що дуже хочуть їсти
3. Підсумок уроку
Метод “Мікрофон”
— Оповідання якого автора ми сьогодні з вами опрацьовували?
— Яка головна думка твору?
- Яку цікаву для себе інформацію ви запам’ятали ?
4. Домашнє завдання
- Підготуватися до виразного читання оповідання за твором Святослава Чернія «Знайомство з Хоботовичами» та намалювати малюнок за його змістом.