Конспект уроку "Знайомство з Хоботовичами"

Про матеріал
Конспект уроку містить завдання та вправи, які допоможуть учителю провести урок.
Перегляд файлу

Тема. В сонячній Зімбабве

Знайомство з Хоботовичами (за твором Святослава Чернія)

Мета:

формування предметних компетентностей:

вчити дітей слухати співбесідника, формувати позицію дослідника, розвивати навички правильного виразного читання. Показати дітям значення сім’ї у житті людини. Виховувати в дітей  любов до  рідного краю,  до навколишнього середовища;

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися -    організовувати своє робоче місце;

загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури;

соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі; громадської – знати свої обов’язки в сім’ї;

здорв’язбережувальної – вміти правильно та зручно  сидіти за партою, дбайливо ставитись до здоров’я.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Обладнання: виставка книг, ілюстрацій, картки, дитячі малюнки.

                                                      ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організаційний момент

        Доброго ранку, доброго дня!

        Ми всім бажаєм здоров’я й добра.  

Вправа "Спіймай настрій"

— Відтворіть дії, які зараз почуєте.

Усміхніться, "зніміть" посмішку зі свого обличчя та "киньте" її своєму сусідові. "Спіймайте" усмішку, "прикрасьте" нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі ще будь-яку добру емоцію, "подаруйте" її своєму товаришеві.

— А зараз сіли всі рівненько, спинки вирівняли і починаємо наш урок.

2. Вправа «Синоптики»

Повідомлення учнів про зміни в природі та погоду.

2. Вправи на вдосконалення читацьких навичок

1) Фонетичні вправи :

- подуй на кульбабку

- пий чай із блюдця

- задуй свічку

2)  Вправа на розвиток уважності.

Гра «Знайди пеньок».

У таблиці записано однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється тільки однією літерою. Слова показують дітям упродовж кількох секунд. За цей час вони мають знайти і назвати це слово, тобто «пеньок».

рік               мишка              носити

рік               миска               носити

ріг               мишка              носити

рік               мишка              косити

3) Скоромовка .

Для синків-молодців 
Мати напекла млинців. 
І хвалили молодці 
Ті млинці на молоці.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Актуалізація навчальної діяльності учнів

 1) Робота з загадкою.

— Послухайте  та відгадайте загадку.

Він сурмить, та не сурмач

Всіма визнаний силач

Стоячи він бачить сон

Здогадалися? Це

2) Вправа "Асоціативний кущ".

— Підберіть якнайбільше слів, які виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово "Африка".

 

 

 Африка

 

 

2.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку

Гра «Я почну, а ти закінч»

- Де на вашу думку, людина почуває себе найщасливішою?

- А зараз ми пограємо у гру «Я почну, а ти закінчи».

Де чий дім?

Пташки живуть у…

Звірі у…

Риби у…

Бджоли у …

Мурахи у …

Книги у …

Зайчики у…

Мишки у …

Слони у …

Вправа «Передбачення»

А тепер спробуємо передбачити про кого ми будемо читати на сьогоднішньому уроці ?

Так, ми познайомимось із родиною африканських слонів, які живуть в Зімбабве. Допоможе нам в цьому оповідання за твором сучасного українського письменника Святослава Чернія «Знайомство з Хоботовичами».

3. Ознайомлення з автором твору

 Святослав Черній -  народився у Тернополі, зараз мешкає у Кракові.

Магістр Політичних Наук Ягеллонського Університету. Вірить, що все що трапляється в житті - досвід, який рано чи пізно буде потрібен для інших ситуацій чи цілей. Вчиться раціональності. У вільний час комерційно фотографує, займається скелелазанням та гірським трекінгом.

4. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 

 1)Читання оповідання дітьми мовчки.

 2)Словникова робота.

- Доберіть синонім до слова фотосафарі.

- Знайдіть у тексті синонім до слава репортаж.

3) Робота картою.

- Покажіть на карті Україну, гори Карпати.

- Знайдіть на карті Африку, країну Зімбабве.

4)Аналіз змісту твору.

    -  Де живе сім’я слонів ?

     - Як Хоботовичі проводять вихідні?

    - Який улюблений телеканал Муті ?

    - Яка ідея виникла у тата Аліма ?

5) Фізкультхвилинка.

Добре те,що сонце світить!( Руки вгору.)

Добре те, що вітер віє! ( Хитаються.)

Добре те ,що цей ось ліс ( Присідають.)

Разом з нами ріс і ріс.( Виростають.)

Добре те ,що в нашій річці ( Піднімаються вгору.)

Синя не брудна водиця.( Плавають.)

І мене матуся рідна  ( Крокують.)

Зустрічає після школи.( Стрибають.)

6)  Вибіркове читання.

- Знайдіть у тексті речення, у яких розповідається про родину Хоботовичів.

- Прочитайте  про життя Стефка у Карпатах.

- Прочитайте діалог Муті та Занти ?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Закріплення  навчального матеріалу

   Вправа «Дослідники»

Поміркуйте і розкажіть про життя слонів.

2.Хвилинка-цікавинка

А ви знали, що слони теж бувають лівшами і правшами? А що вони одні з найрозумніших тварин на планеті? Ні? Ось вам ще цікавий факт.

Слони сплять всього 2-3 години на добу. Для гарного фізичного і емоційного стану людині потрібно в середньому 8 годин сну. Коли ти спиш менше, і міркувати стає важче, погіршується самопочуття. Слони так довго спати не можуть - тому що дуже хочуть їсти

3. Підсумок уроку

    Метод “Мікрофон”

— Оповідання якого автора ми сьогодні з вами опрацьовували?

— Яка головна думка  твору?

-         Яку цікаву для себе інформацію ви запам’ятали ?

4. Домашнє завдання

-        Підготуватися до виразного читання оповідання за твором Святослава Чернія «Знайомство з Хоботовичами» та намалювати малюнок за його змістом.

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку