Конспект уроку зв'язного мовлення у 3 класі
"Текст-міркування"
Вчитель: Позняк Тетяна Вікторівна - вчитель початкових класів Ліцею №144 ім. Г. Ващенка м. Києва
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. (1 хв)
Традиційна щоденна установка на позитив «Хвилька позитиву» (зачитування учнями індивідуальних мотиваційних написів на картках, Додаток 1).
II. Актуалізація опорних знань учнів. (8 хв)
1) Відгадування ребусу (слово-відгадка – морозиво)
— Отож, сьогодні ми поговоримо про улюблений десерт малечі – морозиво. Чому саме сьогодні? Тому що саме 2 лютого у всьому світі відзначають День морозива на сніданок.
2) Розповідь вчителя. З історії морозива: від сніжно-фруктової суміші до вишуканого пломбіру…
— Чи знаєте ви, що перше морозиво не було схоже на сучасне? Його виготовляли зі снігу та фруктів. А морозиво на паличці придумав одинадцятирічний Френк Епперсон, забувши на вулиці свій лимонад з паличкою для помішування. Хочете дізнатись більше? Тоді скоріше поринайте у чотирихвилинну морозну мандрівку разом з роликом «Історія морозива: від давнини до сьогодення »
3) Перегляд (вибірковий) та обговорення відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=uoBjfnm4JJQ)
— Назвіть прародичів морозива. У якій країні першими навчилися готувати морозні десерти? Хто познайомив Європу з морозивом? Яка країна стала Батьківщино. «Пломбіру»? Кому завдячуємо появі морозива «Ескімо»? Як з’явилося морозиво в Україні?
III. Оголошення теми і мети уроку. (2 хв)
1. Робота в парах: Прочитайте тему уроку. Що в темі уроку для вас нове? Визначте завдання уроку.
— На сьогоднішньому уроці ми будемо писати текст-міркування " Чи корисне морозиво?".
2. Вправа «Очікування». Інтерактивна технологія «Незакінчене речення».
— Продовжіть речення: «Від уроку я очікую...». В кінці уроку ваш смайлик (намальоване схематично веселе або сумне личко) розкаже чи виправдались очікування.
IV. Робота з мовним матеріалом. (4 хв)
(Існує три типи текстів…
Текст-міркування – це…
Чим відрізняється текст-міркування від тексту-опису? (Твердження, доведення, висновок)…
Текст складається з…)
2. Вправа «Влучність»
— Прочитайте заголовки творів, поміркуйте та вкажіть тип тексту, до якого б підійшов кожен з них. Поясніть свій вибір.
Розповідь |
Опис |
Міркування |
Таке смачне морозиво, а чи таке корисне?! |
Цікаві факти про морозиво |
Чари смакових якостей морозива |
V. Рухова хвилинка (тематична пісенька «Смаколики») (1хв)
(https://www.youtube.com/watch?v=z7oqKzvXBDk)
VІ. Робота над текстом-міркування. (20 хв)
1. Хвилинка Квітика (творчий хлопчик, який полюбляє складати вірші, писати твори)
— Прочитайте Незнайків твір та назвіть його тип (роздатковий матеріал, Додаток 3). Визначте твердження, доведення, висновок. Поділіть на абзаци.
Дехто каже, що морозиво – чудовий смаколик. Я вам доведу, що гіршого за морозиво нічого немає. Морозиво – джерело великої кількості калорій, від яких ти товстішаєш. Від порції холодної смакоти завжди болить горло. Воно буває лише солодким, тому псує зуби. Отож, я думаю, усі згодні, що морозиво – то найгірший десерт.
— Поміркуйте, чи справді морозиво приносить лише неприємності.
2. Завдання Квітика «Таке смачне, а чи таке корисне?!».
— Власні роздуми щодо користі морозива викладіть у своєму тексті-міркуванні «Чи корисне морозиво?».
3. Перевірка виконаної роботи.
— Перечитайте написане. Поміркуйте, чи не пропущене щось важливе, чи не додано чогось зайвого. Якщо бажаєте удосконалити свою роботу, допишіть потрібне.
Слухання 2-3 міркувань, внесення корективів.
4. Перегляд відеоролика (3 хв)
Демонстрація відеоролику «Міфи про морозиво»
(https://youtu.be/E177OpIRwdQ).
VІI. Підсумок уроку та оголошення домашнього завдання. (5 хв)
—Чим корисне морозиво? Які міфи про морозиво існують, які з них спростували фахівці?
Чи виправдалися ваші очікування (намалювати смайлик з відповідною емоцією)?