Конспект уроку зв'язного мовлення у 3 класі "Текст-міркування"

Про матеріал
До Всесвітнього дня морозива на сніданок (2 лютого) Текст-міркування «Чи корисне морозиво?» Мета уроку: закріпити навички правильно будувати текст-міркування; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення, уміння логічно і послідовно викладати думки на папері; розвивати уміння сприймати інформацію різної модальності; створення сприятливої атмосфери на уроці; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу; збагатити знання про морозиво та його користь.
Перегляд файлу

Конспект уроку зв'язного мовлення у 3 класі

"Текст-міркування"

Вчитель: Позняк Тетяна Вікторівна - вчитель початкових класів Ліцею №144 ім. Г. Ващенка м. Києва

Тема: Текст-міркування «Чи корисне морозиво?»

Мета уроку: закріпити навички правильно будувати текст-міркування; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення, уміння логічно і послідовно викладати думки на папері; розвивати уміння сприймати інформацію різної модальності; створення сприятливої атмосфери на уроці; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу; збагатити знання про морозиво та його користь.

Обладнання: ілюстрації до теми, відео-фрагменти, індивідуальні картки з мотиваційними написами, роздатковий матеріал  «Текст», мікрофон.

ХІД УРОКУ

День бабака І. Організація класу. (1 хв)

  •                  Посміхніться один одному, подаруйте посмішку мені…Запам’ятайте, що ви відчули, коли ми посміхнулись один одному, і збережіть цей настрій до кінця уроку.

Традиційна щоденна установка на позитив «Хвилька позитиву» (зачитування учнями індивідуальних мотиваційних написів на картках, Додаток 1).

 

II. Актуалізація опорних знань учнів. (8 хв)

1) Відгадування ребусу (слово-відгадка – морозиво)

C:\Users\Pozniak\Downloads\IMG_20191022_103121.png

— Отож, сьогодні ми поговоримо про улюблений десерт малечі – морозиво. Чому саме сьогодні? Тому що саме 2 лютого у всьому світі відзначають День морозива на сніданок.

2) Розповідь вчителя. З історії морозива: від сніжно-фруктової суміші до вишуканого пломбіру…

— Чи знаєте ви, що перше морозиво не було схоже на сучасне? Його виготовляли зі снігу та фруктів. А морозиво на паличці придумав одинадцятирічний Френк Епперсон, забувши на вулиці свій лимонад з паличкою для помішування. Хочете дізнатись більше? Тоді скоріше поринайте у чотирихвилинну морозну мандрівку разом з роликом «Історія морозива: від давнини до сьогодення » 

3) Перегляд (вибірковий) та обговорення відеоролика  (https://www.youtube.com/watch?v=uoBjfnm4JJQ)

— Назвіть прародичів морозива. У якій країні першими навчилися готувати морозні десерти?  Хто познайомив Європу з морозивом? Яка країна стала Батьківщино. «Пломбіру»? Кому завдячуємо появі морозива «Ескімо»? Як з’явилося морозиво в Україні?

III. Оголошення теми і мети уроку. (2 хв)

1. Робота в парах: Прочитайте тему уроку. Що в темі уроку для вас нове? Визначте завдання уроку.

— На сьогоднішньому уроці ми будемо писати текст-міркування " Чи корисне морозиво?".

2. Вправа «Очікування». Інтерактивна технологія «Незакінчене речення».

— Продовжіть речення: «Від уроку я очікую...». В кінці уроку ваш смайлик (намальоване схематично веселе або сумне личко) розкаже чи виправдались очікування.

IV. Робота з мовним матеріалом. (4 хв)

  1. Мікрофон

 (Існує три типи текстів…

Текст-міркування  – це…

Чим відрізняється текст-міркування від тексту-опису? (Твердження, доведення, висновок)…

Текст складається з…)

 

2. Вправа «Влучність»

— Прочитайте заголовки творів, поміркуйте та вкажіть тип тексту, до якого б підійшов кожен з них. Поясніть свій вибір.

Розповідь

Опис

Міркування

 

Таке смачне морозиво, а чи таке корисне?!

Цікаві факти про морозиво

Чари смакових якостей морозива

 

 

 

 

 

V. Рухова хвилинка (тематична пісенька  «Смаколики») (1хв)

(https://www.youtube.com/watch?v=z7oqKzvXBDk)

 

VІ. Робота над текстом-міркування. (20 хв)

1. Хвилинка Квітика (творчий хлопчик, який полюбляє складати вірші, писати твори)

— Прочитайте Незнайків твір та назвіть його тип (роздатковий матеріал, Додаток 3). Визначте  твердження, доведення, висновок. Поділіть на абзаци.

Дехто каже, що морозиво – чудовий смаколик. Я вам доведу, що гіршого за морозиво нічого немає. Морозиво – джерело великої кількості калорій, від яких ти товстішаєш. Від порції холодної смакоти завжди болить горло. Воно буває лише солодким, тому псує зуби. Отож, я думаю, усі згодні, що морозиво – то найгірший десерт.

— Поміркуйте, чи справді морозиво приносить лише неприємності.

  •                     Доберіть аргументи, які допоможуть довести, що це не так. Скористайтесь алгоритмом наведення аргументів (Додаток 3).

  •                     Виступіть із запереченням, скориставшись засобами риторики. Уявіть себе диктором. Намагайтеся виразом обличчя, поставою, інтонацією переконати Незнайка в протилежному.

2. Завдання Квітика «Таке смачне, а чи таке корисне?!».

— Власні роздуми щодо користі морозива викладіть у своєму тексті-міркуванні «Чи корисне морозиво?».

3. Перевірка виконаної роботи.

— Перечитайте написане. Поміркуйте, чи не пропущене щось важливе, чи не додано чогось зайвого. Якщо бажаєте удосконалити свою роботу, допишіть потрібне.

Слухання 2-3 міркувань, внесення корективів.

4. Перегляд відеоролика (3 хв)

  •            У смакових якостях морозива, напевно, не сумнівається ніхто. Та чи впевнені всі, що морозиво корисне? Воно здатне не тільки підняти настрій, а ще й позитивно впливає на шлунок та підвищує імунітет!

Демонстрація відеоролику «Міфи про морозиво»

(https://youtu.be/E177OpIRwdQ).

 

VІI. Підсумок уроку та оголошення домашнього завдання. (5 хв)

—Чим корисне морозиво? Які міфи про морозиво існують, які з них спростували фахівці?

Чи виправдалися ваші очікування (намалювати смайлик з відповідною емоцією)?

 

  •            Морозиво — звичний, але усіма обожнюваний літній смаколик. Гадаєте, що все знаєте про нього? Тоді як щодо морозива з часником, португальського морозива для собак та золотого десерту за 1000 доларів? Здивувало?..
  •            Тоді пропоную на перерві ознайомитися з добіркою цікавих фактів про морозиво. Найдопитливіших чекає презентація у класному осередку  «Мої відкриття», інформація буде доступною протягом тижня…Перегляд презентації «Світ морозної смакоти: найцікавіші факти про морозиво!» (Додаток 4).

Вдома спробуйте себе у ролі кондитерів. Приготуйте разом з батьками домашнє морозиво та поділіться власним рецептом цього десерту. Який обов’язково доповнить одну з сторінок нашої книги « Смачні рецепти вихідного дня: морозиво - 15 смачних рецептів від 3-В» (Додаток 5)

 (демонстрація титульної сторінки колективної книги). За зразком створіть власну сторінку книжечки. Напишіть правильно та красиво.

  •    Щиро вдячна вам за активну роботу на уроці. 

 

docx
Додано
27 листопада
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку