Тема. Звук [и]. Буква и
Мета: Ознайомити з буквою и, її звуковим значенням; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; ознайомити учнів із багатозначністю слова; формувати поняття однина – множина, без уживання термінів; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу.
Обладнання: абетка, буква и, фішки, предметні малюнки, стіна слів
Хід уроку
І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.
Гра «Найдовша лінія».
Проведення: об’єднання дітей у групи по 5-6 осіб. Протягом трьох хвилин вони мають викласти найдовшу лінію з Лего.
ІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.
1. Гра «Знайди місце буквам».
2. Робота над словом і реченням.
Міні-підсумок.
Отже, Голосні звуки – це звуки, що творяться за допомогою голосу.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Вступна бесіда.
Під хвоєю ховаються
Чи листям накриваються,
Шапки не знімають,
Дощику чекають. (Гриби)
2. Артикуляція звука [и], віднесення його до голосних, позначення фішкою.
3. Ознайомлення з буквою и.
Звук [и] на письмі позначається буквою и.
4.Аналіз друкованої літери и. Визначення її серед інших літер
Фізкультхвилинка.
https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A
Омоніми (без уживання терміну).
На дошці малюнок грибів «лисичок» і тварин «лисичок».
Міні-підсумок.
Отже, слова можуть звучати однаково, але мати різне значення.
ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з Букварем, с. 34.
Висновок: Діти доходять висновку, що коли предметів багато, то в кінці слова стоїть звук [и]: гриб – гриби, риба – риби, нитка – нитки, сорока – сороки. Вставляють пропущені букви у схеми слів.
Учитель називає один предмет, а учні – багато.
1 в. Діти вправляються у читанні буквосполучень.
2 в. Діти читають лічилку.
Перевірка завдань. Слухають усі.
2. Робота в зошитах, с. 32.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
«Рюкзак»
-Символічні рюкзачки наповніть своїми враженнями за урок, побажаннями.
Я навчив (-лася)вся …
Я запам’ятав (-ла) …
Мені дуже сподобалось ….
Я хочу подякувати ….
Список використаної літератури:
1. Українська мова. Буквар : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х частинах) : Ч. 1 / О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська. — Київ : Літера ЛТД, 2018. — 112 с.
2.Іщенко О. Л. Методичні рекомендації до проведення уроків письма до підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» /О.Л. Іщенко С. П. Логачевська С. П. – Київ : Літера ЛТД, 2018. – 112 с.