конспект уроку Звук [и]. Буква "И" ( 1 клас)

Про матеріал
Конспект уроку на тему :Звук [и]. Буква и до підручника . Українська мова. Буквар : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х частинах) : Ч. 1 / О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська. — Київ : Літера ЛТД, 2018. — 112 с.
Перегляд файлу

Тема. Звук [и]. Буква и

Мета: Ознайомити з буквою и, її звуковим значенням; вдосконалювати навички звуко-складового аналізу слів; ознайомити учнів із багатозначністю слова; формувати поняття однина – множина, без уживання термінів; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу.

Обладнання: абетка, буква и, фішки, предметні малюнки, стіна слів

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.

Гра «Найдовша лінія».

Проведення: об’єднання дітей у групи по 5-6 осіб. Протягом трьох хвилин вони мають викласти найдовшу лінію з Лего.

ІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань.

1. Гра «Знайди місце буквам».

  • Поки ми гралися, хтось вийняв із кишенькової азбуки всі вивчені букви та змішав їх з іншими буквами. Чи може хтось із вас допомогти знайти й поставити букви на місця?

 

 

  • Тож які букви ми вивчили? Які звуки вони позначають? Наведіть приклади слів з цими буквами в різних позиціях.

2. Робота над словом і реченням.

  1. Розглядання предметного малюнка (Сова).

ROZETKA | Гумовий штамп Art Impression Маленька сова (F4124). Цена, купить  Гумовий штамп Art Impression Маленька сова (F4124) в Киеве, Харькове,  Днепре, Одессе, Запорожье, Львове. Гумовий штамп Art Impression Маленька  сова (F4124):

  1. Звуковий аналіз слова (Діти вимовляють ланцюжок звуків, визначають голосні звуки).                                                                                             
  2. Складання схеми слова, буквене позначення вивчених звуків. [– о  | – а ] 
  3.  Складання речення з цим словом. Запис схеми речення в зошитах.

Міні-підсумок.

Отже, Голосні звуки – це звуки, що творяться за допомогою голосу.

 

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

  •  Де живе сова?
  • Хто ще мешкає в лісі?
  • Що росте в лісі?

Під хвоєю ховаються

Чи листям накриваються,

Шапки не знімають,

Дощику чекають. (Гриби)

  • Назвіть голосні звуки в слові гриби.

2. Артикуляція звука [и], віднесення його до голосних, позначення фішкою.

3. Ознайомлення з буквою и.

Звук [и] на письмі позначається буквою и.

4.Аналіз друкованої літери и. Визначення її серед інших літер

 

 

 

Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

 

  1. Друкування букви и в зошитах.

Омоніми (без уживання терміну).

На дошці малюнок грибів «лисичок» і тварин «лисичок».

  • Діти, хто знає, як називаються ці гриби? (Лисички) Чому їх так назвали?
  • Як називаються тварини, яких ви бачите поруч? (Лисички)
  • Які схожі слова слова ви знаєте? (Коса, мишка, ключ, джерело…)

Білі лисички: опис, фото, їстівні чи ні, де ростуть Обои на монитор | Животные | лиса, Лисы, Лисята, детеныши

 

Міні-підсумок.

Отже, слова можуть звучати однаково, але мати різне значення.

 

ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з Букварем, с. 34.

  1. Робота над поняттям «один – багато», на основі предметних малюнків у Букварі.

 

Висновок: Діти доходять висновку, що коли предметів багато, то в кінці слова стоїть звук [и]: гриб – гриби, риба – риби, нитка – нитки, сорока – сороки. Вставляють пропущені букви у схеми слів.

  1. Гра «Один – багато».

Учитель називає один предмет, а учні  – багато.

  1. Диференційована робота.

1 в. Діти вправляються у читанні буквосполучень.

2 в. Діти читають лічилку.

Перевірка завдань. Слухають усі.

  1. У яких рядках вірша ви почули звук [и]?
  • Хто такі МИ у вірші?

2. Робота в зошитах, с. 32.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

«Рюкзак»

-Символічні рюкзачки наповніть своїми враженнями за урок, побажаннями.

Пов’язане зображення                Я навчив (-лася)вся …

                 Я запам’ятав (-ла) …

                 Мені дуже сподобалось ….

                 Я хочу подякувати ….  

 

 

 

Список використаної літератури:

1. Українська мова. Буквар : підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х частинах) : Ч. 1 / О. Л. Іщенко, С. П. Логачевська. — Київ : Літера ЛТД, 2018. — 112 с.

2.Іщенко О. Л. Методичні рекомендації до проведення уроків письма до підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» /О.Л. Іщенко С. П. Логачевська С. П. – Київ : Літера ЛТД, 2018. – 112 с.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
5592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку