18.12.2023 Навч. грам. (читання) Урок 99
Тема: Звук [й], позначення його буквою й, Й (йот). Читання складів, слів і речень з буквою й.
Мета: Познайомити учнів з буквою «й» та її звуковим значенням, формувати навички читання, уважне ставлення до слова, збагачувати словниковий запас дітей;
розвивати пам'ять, мовлення, мислення;
виховувати любов до природи і бережне ставлення до неї.
Обладнання: малюнок рюкзачка, звукові фішки, малюнок хлопчика з чайкою, кубики лего, друкована буква «йот»
Хід уроку
І. Орг. класу
- Діти, перевірте, чи все у вас підготовлено на парті до уроку читання (букварик, ручка, зошит, кольорові олівці, фішки для позначення звуків)
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Відгадайте, який гість завітав до нас на урок.
- Відгадайте загадку:
А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка,
Ще й пенал туди кладу,
Як до школи я іду.
- Чарівний рюкзачок приніс на урок букви, які ми вже вивчили.
- Я показую букву, а ви мені її називаєте. (букви прикріплюю на магнітну дошку)
- Яку останню букву ми з вами вивчили? Які звуки може позначати буква «бе»? Як вони позначаються?
2. А зараз, я називаю вам букви, а ви мені їх показуєте на дошці. (викликаю учнів до дошки по черзі).
3. Робота з букварем.
- Вдома ви читали текст «Будемо боксерами». Чому це оповідання має таку назву?
(Читання оповідання учнями по черзі)
Індивідуальне завдання для слабших учнів: (обвести в тексті «Будемо боксерами» ручкою або олівцем букву «бе»
4. Тестування учнів за допомогою кубиків лего
- А зараз, перевіримо, чи уважно ви читали це оповідання. Я кажу вам твердження, якщо ви з ним погоджуєтеся, ви піднімаєте зелений кубик, якщо ні – червоний кубик.
Борис і Данило – брати?
У середу вони відвідали кінотеатр?
Тато купив квитки на бокс?
На ринзі був боксер Олександр Усик?
Брати сказали, що хочуть стати співаками?
5. Знайдіть друге речення в тексті. Скільки слів в цьому реченні? Давайте запишемо схему цього речення (нагадую: скільки слів, стільки і рисочок)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Прослухайте віршик. Про якого птаха йдеться в ньому мова? (чайка)
Над морем – сонце і блакить,
Ширяє чайка білокрила.
Ось хлопчик крикнув – і за мить
До нього чайка прилетіла.
Ось на плечі уже вона
Сидить, немов у себе вдома.
Напевно, чайка ця – ручна,
Давно із хлопчиком знайома.
ІV.Вивчення нового матеріалу
- Який звук ми чуємо всередині слова ЧАЙКА? (звук й) показую малюнок чайки. Вимовте цей звук. Як ви гадаєте це звук голосний чи приголосний? Глухий чи дзвінкий?А твердий чи мякий? Звук Й незвичайний, бо він завжди мякий.
Давайте складемо звукову схему слова ЧАЙКА на парті, за допомогою фішок.
- Скільки приголосних звуків, скільки голосних, скільки складів, на який склад падає наголос?
- А якою ж буквою він позначається на письмі?
- Чарівний рюкзачок приніс нам на урок букву «йот». Подивіться на неї уважно, на яку букву, що ми вивчали раніше, вона схожа?
Порівняння зображення великої та малої друкованої букви «йот»: в чому їх схожість, в чому відмінність?
- Складіть з кубиків лего на парті букву «йот».
- Роздивіться зображення букви йот в букварі.
VІ. Формування вмінь та навичок учнів
Читання схеми з буквою «йот»
Читання слів з буквою «йот», визначення місця букви «йот» в словах.
Виконання завдань на с. 103.
VІІ. Підсумок уроку
Вправа мікрофон
- Яку букву вивчили сьогодні на уроці?
- Який звук ми чуємо, коли вимовляємо її?
- Це звук який приголосний чи голосний, твердий чи м’який, дзвінкий чи глухий?
- Назвіть слова з буквою «йот»
Рефлексія
Якщо вам на уроці було все зрозуміло – піднійміть зелений кубик лего, якщо виникали складнощі – червоний кубик.
VІІІ. Д/з
Знайти на малюнку всі букви «йот» та розфарбувати їх будь-яким кольором.