Програмовий зміст : закріпити вміння вживати правильно граматичні форми , правильно будувати складнопідрядні речення , виділяти перший звук у слові та давати йому коротку характеристику, будувати речення за схемою ; складати числовий ряд у порядку зростання, викладати сусідні числа, порівнювати множини. Поглибити знання дітей про державу в якій проживають, державні символи та територію свого рідного краю , про моря , якими омивається Україна та їх жителів . Розвивати увагу , уміння працювати в команді . Виховувати почуття справжнього громадянина та повагу до навколишнього середовища .
Хід заняття:
( Діти заходять до групи і стають півколом)
Вихователь:
Добрийдень,мої малята
Які в вас гарні оченята:
Карі, сині та сіренькі,
Ви для мене всі любенькі!
-Подивіться , скільки гостей до нас завітало. Давайте з ними привітаємося.
Діти:
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
(Звучить шум моря)
-Що це за звуки, як вигадаєте? ( Це шум хвиль)
-Так, це шум моря. А ви знаєте, на морі відбуваються різні події, в морі живуть різні тварини, і можна знайти навіть скарб. Ось сьогодні я запрошую вас в мандрівку по морю. Ми маємо карту , на якій прапорцями позначені зупинки , де нас чекають різні завдання .Але для початку давайте подивимося , що ж це в мене в руках ? ( Карта України)
( Діти працюють з картою України)
– Як називається наша столиця ? ( Київ)
– Яка річка протікає через всю нашу державу ?( Дніпро)
_ Як називається місто в якому ми проживаємо ? ( Нікополь )
-Якими морями обмивається наша держава ? ( Чорним та Азовським морями)
(Діти отримують білети , на яких зображені морські жителі. Діти визначають перший звук у слові і дають коротку характеристику першому звуку .На дошці вішають картинку відповідно до звуку: голосний та приголосний звук. Проходять на корабель )
-Тож вирушаймо у подорож на острів за скарбами .
( Звучить музика , діти виконують танцювальні рухи )
Завдання 1.
Завдання 2.
-Малята , інше завдання , яке на нас чекає називається «Сусідні числа» . На столах лежать карти , вам потрібно викласти сусідні числа .
(Звучить спокійна музика , діти виконують завдання)
( В першому ряді зайве слово – акула . Тому , що всі слова починаються на приголосний , а слово акула на голосний )
( В другому ряді зайве слово барабан . Тому , що всі слова починаються на голосний , а слово барабан на приголосний )
– Діти , карта нам показує , що ми вже наближаємось до наших скарбів. І нам потрібно підійти до мольберту .
( Діти стають півколом , на дошці зображення забруднених річок )
– Діти , так сталося , що екологічна ситуація на Чорному морі дуже жахлива . Люди не цінують природу , не оберігають її. Тому вам я звертаюся до вас і прошу вас , щоб зараз кожен з вас дав обіцянку , що ви обіцяєте зробити , щоб покращити екологічний стан нашої держави .
( Діти отримують серця , підходять до мольберту і вішають серце на контур глобуса і дають обіцянки )
Від середовища, в якому ми живемо
Залежить все: здоров’я, і життя,
І наш добробут. Та ми все псуємо,
Яке людей чекає майбуття?
Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти,
І ліси посадіть на глухім пустирі.
І Земля вам подякує, буде радіти
Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі.
Людина не Бог, а частинка природи
І більше від неї не блага, а шкоди.
Нам треба довкілля своє відновити.
Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.
– Малята , я бачу , що ми виконали останнє завдання . І здається я бачу останню зупинку , де знаходиться наш скарб.
( В скрині лежать медалі , а також печиво в формі морської зірки . Діти отримують призи)
– Мої моряки чи сподобалась вам наша подорож.(Відповіді дітей). Тож нам час вирушати додому . Прошу вас на наш корабель .
(Діти стають в дві колони , звучить музика , діти повертаються до дитячого садка)
-Чи втомилися мої моряки, чи не зголодніли. Час вже нам відпочивати та пообідати.
– Ким ви сьогодні були?( Моряками)
-Куди ми подорожували? ( За скарбами )
– Чи сподобалась вам подорож?( Так , було дуже цікаво)
– На цьому наше заняття- подорож закінчилось. До побачення!До нових зустрічей!