Конспект відкритого уроку - подорожі на тему "Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3,4".

Про матеріал
Конспект уроку сплановано як відкритий урок - подорож з героєм мультфільму "Капітошка". Містить велику кількість різних математичних завдань, пов'язаних із матеріалами уроків читання, ЯДС.
Перегляд файлу

Урок-подорож з математики у 1 класі ( за підручником С.О. Скворцова).

Тема:  Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4.

Мета: Закріплювати розуміння поняття задачі, вміння розв’язувати їх; застосовувати до обчислень вивчені прийоми додавання і віднімання чисел 0, 1, 2, 3, 4, у тому числі до обчислень виразів на дві дії; закріплювати знання складу чисел; формувати вміння встановлювати відношення різницевого порівняння чисел.

Розвивати  обчислювальні  навички, логічне мислення, творчі здібності, увагу, пам’ять, самостійність.  

Виховувати  охайність,  старанність,  працьовитість, дружелюбність.

Тип уроку: Повторення і закріплення вивченого матеріалу, урок-подорож з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: презентація у програмі MS Power Point (слайди), предметні та сюжетні малюнки, шість цеглинок, запис музичного супроводу для  фізкультхвилинки.

 

                                        Хід уроку:

 

I. Організація дітей до уроку:

-Діти, у нас сьогодні урок незвичайний. До нашої класної оселі завітали гості. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість,сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям.  Тож поверніться і привітайте їх.

Всі: Ми вам раді, добрі люди,  

     І вітаєм щиро вас,

     Та запрошуєм ласкаво

      На урок у 1 клас!

-Подаруйте посмішку нашим гостям. Поверніться , подаруйте посмішку мені. І з позитивними емоціями сядуть спершу дівчатка(наша краса),  а за ними хлопчики( наша сила).

Перегляньте все на парті:

Є підручник, зошит, картки,

Є пенал, лінійка,олівці…

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.

- Нехай сьогоднішній день буде успішним і щедрим на добрі вчинки, мудрі думки, цікаві відкриття.

-Діти, я сьогодні прийшла на урок з чудовим настроєм і почуваюся дуже щасливою. Отже,  мені цікаво дізнатися, який у вас настрій. Але спочатку відгадайте загадку, яка пора року поспішає до нас:

Гостя нова завітала –
Холод-сніг увесь прогнала
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
(Весна)

- Дзвінкоголоса, яскрава пора року Весна уже в дорозі. Незабаром земля вкриється першими квітами. Давайте і ми прикрасимо нашу “Галявину настрою” квітами і розкажіть нам про те, з яким настроєм ви прийшли на сьогоднішній урок математики.

-У мене настрій веселий!

- У мене настрій сонячний!

-У мене настрій веселковий!

-У мене настрій лагідний!

-А я радісна і щаслива!

-У мене настрій бадьорий!

-А мені хочеться співати і всім посмішки дарувати!

-Діти, квіти, якими ви прикрасили нашу галявину,(підсніжники, проліски, сон-трава, морозник,горицвіт, цикломен, шафран) з’являються першими навесні, тобто первоцвіти. Цих квітів залишилось дуже мало, і їх занесено до “Червоної книги України”. Тому ми повинні оберігати ці рослини.

-Я дуже задоволена, що у всіх вас веселий настрій, адже це успіх в будь-якій роботі.

II.Повідомлення теми та мети уроку:

-Діти з початку цього тижня, тема якого “Весна”, ми з вами спостерігаємо, які зміни вже відбуваються з приходом цієї пори року. І одна з таких змін — це те, що сніжинки поступово перетворюються на крапельки води. І герой, з яким ми проведемо сьогоднішній урок математики має до цього не аби-яке відношення. Його братики та сестрички живуть всюди: в річках і в ставках, у морях і океанах, на хмаринках і в криничках. Здогадались про кого йде мова?(Звучить пісенька Капітошки). А ось і він сам.(Вішаю малюнок Капітошки).

-Діти, а хто такий Капітошка?

-Наш Капітошка народився із чистого джерельця і за допомогою цифр потрапив у цифровий струмочок, де дізнався, що йому надійшов лист із дуже важливим повідомленням. Але вітер жартівник відніс конверт далеко-далеко до Підсумкового океану. Тож він просить у нас допомоги: знайти лист. Допоможемо, діти ?

-Відправляючись у пошуки листа разом з Капітошкою, ми пригадаємо та закріпимо додавання та віднімання чисел 0,1, 2, 3, 4. Продовжимо вчитися розв’язувати задачі, обчислювати вирази на дві дії, пригадаємо склад чисел, розвиватимемо свої математичні здібності.

III. Повторення раніше вивченого:

-Ну що ж, вирушаємо на пошуки. І першою на нашому шляху зустрілася...Що це ? Відгадайте загадку?  Зимою спить, а влітку біжить. (Річка) (СЛАЙД)

- І перед нами “Річка усна”. Щоб її подолати, потрібно дати відповіді на запитання. Тож працюємо дружно, активно.

1.Мозковий штурм.

-Назвемо числа першого десятка.

-В зворотньому порядку.

-Назвіть парні числа.

-Назвіть непарні числа.

-Назвіть сусідів чисел 4, 7, 9.

-Яке число передує числу 2,5,8?

-Яке число стоїть після числа 1, 3, 6.

-Які арифметичні дії ви знаєте?

-Що означає додати, відняти?

-Як називаються числа при додаванні, відніманні?

-Як знайти невідомий доданок?

-Яку арифметичну дію слід виконати, щоб число 3 збільшити на 4?

- Яку арифметичну дію слід виконати, щоб число7 зменшити на2?

-Як дізнатися, на скільки одне число більше, чи менше за інше?

- На скільки 9 більше за 4?

- На скільки 4 менше від 7?

- Діти, ви молодці! Справившись із завданням, ми успішно переправились на інший берег річки.

2.Усний рахунок.

а)-А на березі росте зелена, запашна травичка, так і хочеться побігати босоніж. Але що ж це за явище, що змочило нам ніжки? Відгадайте.

Вранці намисто заблищало,
Всю траву воно заткало.
А пішли шукать їх вдень,
І ніяк їх не знайдем.
(Роса) (СЛАЙД)

-Крапельки вранішньої роси ненароком змили деякі числа у наших виразах. Давайте ми їх спробуємо знайти.

 


4 +      = 9                        +  4 = 7                           5 +       = 10                           3 +        = 8-Молодці, діти. І з цим завданням ви впорались.

 б)-А що це за явище спустилось понад річкою та заховало все навколо?

На світанку, як товстий жупан,
На землі лежить густий… (туман).(СЛАЙД)

-Діти, густий туман заховав деякі числа. Відновіть склад чисел 6 і 8.

-Молодці!

3.Каліграфічна хвилинка.

-Кожна людина починає свій новий день із чистої джерельної водички. І ось на нашому шляху  з’явилося “Джерельце чистоти”,яке пропонує нам провести каліграфічну хвилинку.(СЛАЙД)

-Виявляється, ми ще не все знаємо про нашого героя Капітошку. Ваше завдання: визначте у розповіді числа , та позначте їх на письмі каліграфічно та красиво відповідними цифрами. Тобто створимо “Цифровий струмочок”.

Я .один (1) із багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі чотири (4) океани, три (3) десятки морів. Всього сім (7) десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є два (2) моря: Чорне і Азовське. Тіло людини складають вісім (8) десятків відсотків  води. Близько шести (6) літрів води за один (1) день може випити сім'я із чотирьох (4) чоловік.

1 4 3 7 2 8 6 1 4

-А тепер звірте свої цифрові струмочки з струмочком Капітошки.(СЛАЙД)

-Молодці, розумнички!

IV. Повторення і закріплення раніше вивченого матеріалу:

1. “Хмаринки суми і різниці”

-Продовжуємо нашу подорож. Аж ось подув прохолодний вітерець, на небі з’явилися хмарки і пішов теплий, весняний дощ. Краплинки впали на ваші парти. Але це не просто краплинки, вони з прикладами, які ви повинні обчислити і повернути хмаринкам. Розв’язок записують у зошити.(Ланцюжком виходять до дошки і називають вирази різними способами).

 

                      

 

2.Робота з підручником.(ст.86, завд.6).

Вправа “Ланцюжок”

-Діти, хмаринки дуже задоволені вашими відповідями, але вони хотять перевірити, чи так добре ви вмієте розв’язувати вирази, що містять дві арифметичні дії.

Відкрийте підручники на сторінці 86, завдання 6.

-Діти, ми будемо обчислювати не всі вирази, а тільки ті, що містять дію і додавання , і віднімання.

- Скільки таких виразів?(3)

6 + 4 — 2 = 8

8 + 2 — 4 =6

7 — 3 + 2 = 6

-Записуємо вирази в зошити і коментуємо розв’язання.

 -Діти, “Хмаринки суми і різниці” задоволені вашою роботою, попливли далі по небу.                                                                                                                                                    

 3.Хвилинка відпочинку для рук “Дощик накрапає..”

-Дітки, за час роботи в зошитах ваші пальчики , напевно, втомились? Давайте   зробимо для них відпочинок.(СЛАЙД)

4. “Грайлива Веселка”.Робота в групах з лего.

-Тільки весняний дощик прошумів, як
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок?
(Веселка)   (СЛАЙД)                                                                                                                                                                                           

-Дітки, скажіть, а скільки кольорів має веселка? Які, назвіть.

-Дітки, “Грайлива Веселка”пропонує вам попрацювати з конструктором лего в групах і скласти улюблену цифру.

 

3. “Задачне море”. Робота в зошиті з друкованою основою(ст.17 з.2).

-А ми продовжуємо подорож. І на нашому шляху розкинулось безкрає... Відгадайте, що це?

Влітку, всі до нього їдуть,
Засмагати і купатись.
На піску і на просторі
Відпочити на... ( Морі) .Так, перед нами “Задачне море”.(СЛАЙД)

-Щоб здолати високі морські хвилі, допоможемо Капітошці розв’язати  задачу.
-Давайте пригадаємо, які складові має задача?

-Як ви бачите, діти у нашому морі плавають рибки. А рибкою люблять поласувати, як ви гадаєте хто?

- А ми зараз дізнаємось, прочитавши та доповнивши умову задачі.

-Чого не вистачає у нашій задачі?

-Про кого розповідається в задачі?

-Скільки рибок з’їв Мурчик?

-Скільки рибок з’їв Барсик?

-Про що запитується в задачі?

-Чи можемо дізнатися на скільки більше рибок з’їв Мурчик, ніж Барсик?

(Запис задачі у зошит).

3.Фізкультхвилинка.(СЛАЙД)

-Дітки, ви мабуть уже втомились, бо дорога дуже далека, та й роботи зроблено чимало? Капітошка пропонує відпочити, провести фізкультхвилинку,  вдихнути свіжого повітря.

4.”Геометричний портрет”.(СЛАЙД)

-Діти, поки ви відпочивали, Капітошка приготував вам подарунок, свій портрет. Але отримаєте його тільки тоді, коли працюючи з другом, визначите кількість геометричних фігур на його портреті. Виберіть собі напарника і приступайте до роботи. (Перевірка результатів).

5. ”Підсумковий океан”.(СЛАЙД)

-Діти, а ось і розкинувся перед нами безкінечним синім килимом безкрайній океан. Нарешті ми дістались до “Підсумкового океану”. А ось і лист, загублений Капітошкою, відкриймо його. Що тут? А тут у конверті зашифровані слова. Прочитати ми їх зможемо, якщо відгадаємо загадки­ цікавинки:

 

4 хмаринки по небу пливли,

Веселі розмови між собою вели.

А назустріч їм — ще 3.

Скільки хмаринок, полічи?(7)

 

10 чайок над морем літали,

Дружно крилами махали.

6 на берег приземлилось.

Скільки чайок залишилось?(4)

 

В океані 5 китів

Плавало, гуляло.

Ще один до них приплив.

Скільки разом стало?(6)

 

Сидів хлопчик біля річки.

І піймав аж три плотвички.

Кошенятко одну вкрало.

Скільки рибки в хлопця стало?(2)

 

7(Без)     4(води)      6(немає)      2(життя)

-Прочитаємо речення,що утворилося.

-Без води немає життя.

-Вода – важливий елемент життя. Без неї не було б людей, тварин, рослин.

При цьому особливу цінність має чиста питна вода. Цінуйте воду — вона для нас дуже важлива. Бережіть воду, яка тече з водопровідного крана, хлюпочеться у річках і джерелах.

V. Підсумок уроку:

1.“Криничка мудрості”.

-У вас на партах є великі та малі краплинки . Якщо вам урок сподобався, і ви вважаєте,що ви добре на ньому попрацювали, то візьміть велику краплинку. Якщо ви уроком не задоволені, і ви вважаєте,що вам не вдалось себе проявити на ньому, то візьміть меншу краплинку.

-А тепер давайте всі ваші краплинки запустимо у нашу “Криничку мудрості” та наповнимо її “краплинками знань” та, сподіваюсь, гарним настроєм. І стане від цього водичка в нашій криничці живильна та цілюща.

-Дітки, на цьому наша подорож закінчується, ми допомогли Капітошці знайти лист, і при цьому самі добре попрацювали. Ви великі молодці. Я вами дуже задоволена, Капітошка теж. І дарує вам на згадку свій портрет. (СЛАЙД)

-Урок закінчено, можете відпочивати.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку