Конспект відкритого уроку музичного мистецтва на тему: "Планета музики"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку музичного мистецтва. Діти здійснили уявну подорож на Планету Музики. На казковому зорельоті, отримавши квитки та прочитавши правила польоту, діти відправились до Планети Музики. На шляху пролітали різноманітні сузір`я, де на них чекали цікаві завдання та нові відкриття. Прибувши до місця призначення, школярі привіталися з Музикою, а вона в свою чергу познайомила всіх зі своїм другом та найкращим помічником Ритмом. Не обійшлося і без перешкод, на зворотньому шляху загрожувало зіткнення з лихою кометою. Але дітвора швидко виконала завдання і успішно повернулася до рідного міста, школи та класу.
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку музичного мистецтва на тему:

"Планета музики"

 

Мета: (формувати компетентності):

  • ключові:
  • уміння вчитися (уміння зосереджено слухати вчителя, переключатися з одного виду діяльності на інший);
  • загальнокультурна (формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності, дотримуватись норм культури мовлення);
  • соціальна (співпрацювати з однокласниками та вчителем);
  • громадянська (усвідомлювати свою приналежність до певного соціально – культурного середовища);
  • інформаційно – комунікативна (оперувати інформацією, отриманою на уроці)
  • предметні:
  • відтворювати навички вокально – хорового співу в поспівках та піснях;
  • відтворювати практичне інтонування, ритмічні рухи;
  • закріпити поняття почуттів і думки;
  • закріпити знання нотної грамоти;
  • розвивати музичний слух, голос, пам’ять, уяву, мислення;
  • розвивати в школярів художньо – образне мислення, творчі здібності, співацькі навички, здатність відчувати характер музики і розуміти її образний зміст;
  • викликати у дітей інтерес до музичного мистецтва, виховувати культуру слухача і виконавця;
  • формування світоглядної позиції.
  • корекційні завдання:
  • корекція дикційно-співацького апарату та фонематичного слуху;
  • корекція правильної постави під час співу;
  • корекційний розвиток моторних функцій та дихання;
  • розвиток мовленнєвого апарату;
  • корекційний розвиток творчої особистості.

Тип уроку: Комбінований, урок заглиблення в тему.

Наочні посібники:  Квитки, картки, роздатковий матеріал.

Обладнання: Музичні інструменти, акустична система, ТЗН,

Хід уроку:

Організаційний момент

Звучить музика

Учні заходять до класу

Вчитель:   

Урок музики у нас,

Запросив усіх у клас,

Привітаймось дружно всі:

- До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

 

 Учні сідають.

Вчитель: Діти, давайте розпочне урок з нашого музичного вітання.

 

Музичне вітання «Добрий день. Рідна школа!»

 

Повідомлення теми й мети уроку

Вчитель:

Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок, а чарівний, казковий. Я пропоную нам здійснити політ на казковому зорельоті на – Планету Королеви музики. Хочете помандрувати? Тож тримайте свій квиток. І разом прочитаємо, що ж там написано.

Вчитель роздає квитки на Планету музики

(діти вголос читають на квитку, як поводитись в ракеті)

Квиток на Планету Барвистої Музики

Якщо візьмешся за справу –

То виконуй все на славу.

Завдання роби сумлінно.

Щоб одержати “ відмінно ”

Слухай музику, співай.

Весело танцюй та грай.

Сперечайся, говори,

Фантазуй і мрій, твори.

Навчайся - старанно,

Пиши – бездоганно,

Співай чисто, красно

І дуже виразно!

Вчитель: (музика)

                  Екіпаж цієї дивної ракети готовий? (Готовий!)

                  Відлітаємо до чарівної Планети? (ТАК)

                  Увага! Ключ на старт! Даємо відлік часу:

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0  Пуск! Поїхали!

Вчитель:   Гарно всілись і давайте повторимо правила співу:

  • стеж за співацькою поставою:
  • сядь або стань рівно, руки поклади на коліна або опусти.
  • стеж за диханням:
  • вдих спокійний, але швидкий, видих - довгий, плавний.
  • уважно слідкуй за вказівками вчителя.
  • слухай звучання свого голосу та хору.

Вчитель:  Ось ми з вами пролітаємо повз сузір’я “Поспівки”, з чого спів починаємо? З розспівок, виконуй їх старанно й точно, вони допоможуть нам підготувати та добре розігріти наш мовленнєвий апарат та голосові зв’язки.

Виконання поспівок: «Диби диби» та «Пташині чистомовки»

 Вчитель:  Ну що ж, продовжуємо нашу подорож. Ми наближаємося до наступної станції -  це  Чумацький шлях! Складається він із зірок, а шлях до Планети Музики складається із дивних значків. За допомогою цих значків пишеться музика. Хто скаже, про що йде мова?

 

Учень 1: Ці чарівнії значки, як малесенькі жучки,

 

 Розповзлися дуже звично сторінками книг музичних.

 Ноти можуть так багато й будуть нам допомагати

 Добре знатися з науки, як писать музичні звуки.

Учень 2: Треба, щоб всі добре знали: ноти – крихітні овали.

 

  Зробимо овал ми сміло зафарбованим чи білим,

  А до нього просто домалюєм штиль чи хвостик:

  А у шпиля є каприз: то він вгору йде, то вниз.

Вчитель: Молодці, то ж давайе разом скажемо, як називаються ці значки. (повним реченням) А де ж мешкають ноти ?

 

Учень 3:   Є за горами крутими, за потоками стрімкими,

    У чарівній стороні, у музичній царині,

    За лісами, за курганом

    Диво-замок

    П’ять лінійок – нотний дім

    Сім сестриць живуть у нім

Учень 4:   Добру музику всі знають

    І танцюють і співають

    Ключик їх охороняє

    Вчить пісні допомагає

    Добре всім в будинку тім

    Нотним станом зветься він

Вчитель:   Щоб про них все краще знати

     Треба пісню заспівати.

Жартівлива пісня  “Сім сестриць - сім чарівниць”

Учень 1:  Добрий ранок! Здрастуй, Сонце! –

  Старша відчиня віконце

  І до справи. Знав будь-хто:

  Гарна гоплодиня До

Учень 2:  Ремесло, що друга мала, -

 Трави відбирати вдало:

 Хмель, любисток та чебрець...

 Ре їх знала молодець.

Учень 3:  Між ялинок у ліси

 Йшла на пошуки краси

 Нота третя із семи.

 Ліс вітавсь: “Здрастуй, Мі.”

Учень 4:  Фантастична та чарівна,

 Ніби польова царівна,

 Коли трави ніч зшива,

 Там гуляла нота Фа. 

Учень 5:  “Соль” писала замість “сіль”,

   Бо не знала літер всіх:

   Ще граматики пароль

  Не розкрила п’ята Соль.

Учень 6: Ляльку колихала шоста:

  Бракувало ноті зросту,

  Щоб іти в ліси й поля

  Ось і бавилася Ля. 

 

 

Учень 7:  Сірий день барвистим вмить

   Вміла ця сестра зробить,

   Бо найкращі фарби всі –

   У найменшої, у Сі.

Разом:   Дружно пісню заспівали

Привітайте нас усі

               До, сі, ля, соль, фа, мі, ре, 

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі

Вчитель: Молодці, чудова пісня! А тепер разом зі мною покажемо як розташовані наші чарівні значки нотки? Приготували свої долоньки і повторюємо.

Під долонькою нота ДО. Здрастуй, нота ДО!

Під мізинцем нота РЕ. Здрастуй, нота РЕ!

На мізинці нота Мі. Здрастуй, нота МІ!

А у віконці нота ФА. Здрастуй, нота ФА!

Другий пальчик-це в нас СОЛЬ. Здрастуй, нота СОЛЬ!

В другому віконці ЛЯ. Здрастуй, нота ЛЯ!

Третій пальчик - нотка СІ. Здрастуй, нота СІ!

І у віконці нота ДО. Здрастуй, нота ДО!

Вчитель: Запам’ятали? Молодці! Ой до нас наближається хмара космічного пилу. Потрібно сховатися. Зніміть окуляри, закрийте оченята, ручки випростайте, як крила літака і разом допоможемо нашому кораблю вийти з  космічної бурі. (на звуках рррр, жжжж, уууу, імнують політ )

ФізХвилинка = Логоритміка з інструментами

 

 

Ми сьогодні не малята,

А малесенькі звірята,

У лісочку проживаємо,

До пеньочка завітаємо!

 

Прибігли перші зайчики,

Зайчики-пострибайчики,

Скік-скік-скік!

Скік-скік-скік!

А за зайчиками – лисичка,

Рудохвоста сестричка  (імітація рухів лисички)

 

Біля озера лелека, (ходьба з високим підніманням ніг)

Видно нам його здалека!

Ходить по воді лелека

Бачить жабку він здалека.

 (імітація ходи ведмедя, ходьба на зовнішній стороні стопи)

Ведмежата в ліс пішли,

Ведмежата мед знайшли,

Дружно в лапки набирали –

Смачно медом ласували

(артикуляційні вправи – облизування губ, верхніх нижніх зубів 5-6 разів).

 

Вчитель: Добре розім’ялися і ось ми  прибули на Планету Музики. А хто ж нас тут зустрічає?

Світ музичний повсякчас

Звуками чарує нас

Є короткі як краплини

І такі, що довго линуть

Є у музиці вони

Будь якої довжини

Керувати ними звик

Цей – музичний чарівник (РИТМ)

 

Вчитель: Планета Музики вирішила познайомити нас зі своїм найкращим другом та помічником. Хто це діти? Ось для вас завдання, коли ви його правильно виконаєте, дізнаєтесь ім’я. 

Складають пазл

Вчитель: Правильно – це РИТМ. То хто ж такий ритм, давайте познайомимося з ним. (Картки)

Вчитель: Ось ми і познайомилися з ритмом, і зараз ми з вами виконаємо музично-ритмічну вправу «Гра з тарілочками»

Під муз супровід вправа «Гра з тарілочками»

 

Вчитель: Ну що ж, настав час повертатися нам додому, на нашу планету. Нам потрібно назвати точні координати, щоб космічний корабель привіз нас додому. Як називаєтся наша планета? А країна, в якій ми мешкаємо? А місто наше? Молодці! Подивіться, на нас летить комета. Ми мусимо виконати її завдання для того, щоб спокійно повернулися на планету Земля. Вона приготувала для нас загадки, в яких зашифровані назви нот, як добре, що ми з вами їх вже знаємо. То ж давайте відгадувати хутчіше.

 

Загадки комети (назви нот)

Вчитель: Ми справились із завданням і комета пролетів не пошкодивши наш корабель. Час завершувати нашу мандрівку. Але перед тим ми маємо подякувати Королеві Музики за цікаву подорож. Тож давайте з вами заспіваємо пісню для неї.

Пісня

Вчитель: Ну а тепер всідаймося зручніше до нашої уявної ракети і вирушаймо в дорогу до нашого рідного дому.

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0  Пуск! Поїхали!

 «Мікрофон»

Вчитель:

Що ми навчилися?

Який слід залишився у вашій душі після уроку?

Що сподобалося?

Що найбільше запам’яталося?

Вчитель

Ось ми знову у рідному класі. Дякую вам за цікаву подорож. Наш урок закінчено.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галушкова Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
2052
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку