Конспект відкритого уроку з алгебри у 7 класі на тему "Многочлен. Подібні члени многочлена"

Про матеріал

Мета:

навчальна: сформувати поняття многочлена, подібних членів многочлена; сформувати вміння зводити подібні члени многочлена;

• розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів; формувати вміння аналізувати ситуацію;

виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, спостережливість, працьовитість, уважність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: О.С.Істер. Алгебра, 2105, яблунька, яблучка-смайлики, алгебраїчна ромашка, кубик-екзаменатор, роздатковий матеріал для гри «Лото» (завдання та фрукти, на яких записані правильні відповіді), кошик.

Перегляд файлу

Тема уроку. Многочлен. Подібні члени многочлена

Мета:

навчальна: сформувати поняття многочлена, подібних членів многочлена; сформувати вміння зводити подібні члени многочлена;

• розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів; формувати вміння аналізувати ситуацію;

виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, спостережливість, працьовитість, уважність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність: О.С.Істер. Алгебра, 2105, яблунька, яблучка-смайлики, алгебраїчна ромашка, кубик-екзаменатор, роздатковий матеріал для гри «Лото» (завдання та фрукти, на яких записані правильні відповіді), кошик.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Добрий день! Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, чути ваші правильні відповіді. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звісно, це    математика.

Від початку навчального року ми з вами подорожуємо містами нової для вас країни Алгебри.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з вами з новою темою «Многочлен. Подібні члени многочлена»

Дана тема розрахована на кілька уроків, тому на першому уроці ми сформулюємо поняття многочлена, подібних членів многочлена а також навчимося  зводити подібні члени многочлена.

А зараз я хочу розказати вам легенду про Сократа – давньогрецького філософа, мудреця.

Одного дня Сократ, оточений учнями, піднімався до храму. Назустріч йому спускався булочник з різною здобою “Ось ти гордишся своїми учнями, Сократ, - посміхнувся булочник до мудреця, - та варто мені лише легенько поманити їх своїми булочками, як вони покинуть тебе і підуть услід за мною”. Мудрець же відповів йому: “Так, але ти звеш їх вниз, в теплу смачну  долину, а я веду їх вгору, до непереборних, чистих вершин”.

Що мав на увазі Сократ?

Ось і ми з вами сьогодні повинні піднятися на сходинку вгору, “долаючи” завдання, які будуть розглянуті на сьогоднішньому уроці.

Тема нашого уроку «Многочлен. Подібні члени многочлена». Запишіть число і тему в зошиті.

Хочу сказати вам, що многочлени – це фундамент, на якому покоїться велична будівля алгебри.  Дії з многочленами знаходять широке вживання при розв’язанні  різного роду вправ, як в 7 класі, так і в старших класах. Багато учених працювали над цією темою. У 1799 р. німецький вчений Гаусс довів основну теорему алгебри многочленів з комплексними коефіцієнтами, в кінці XVIII ст французький математик Безу довів основну теорему многочленів з дійсними коефіцієнтами.

Девізом нашого уроку  будуть слова того ж таки давньогрецького філософа, мудреця Сократа.

Те, що я встиг пізнати, - чудово.
Сподіваюся, таке ж чудове те,
Що мені ще доведеться пізнати.

 

ІІ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ

Який у вас настрій? Виберіть відповідне яблуко-смайлик і повісьте на нашу яблуньку. Адже яблука з давніх-давен  вважалися символом пізнання.

 

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Перш ніж приступити до роботи нам з вами потрібно повторити властивості степеня з натуральним показником

  • Гра «Кубик – екзаменатор»

На кожній грані записана перша частина властивості степеня з натуральним показником. Викликаний учень підкидає кубик і коментує, що випало йому на верхній грані кубика, називає другу частину формули.

 

  •       А ще я  запропонувала  вам  намалювати  „алгебраїчні  ромашки”  (на дошці  намальована  „алгебраїчна  ромашка”)  і,  користуючись  різними  властивостями  степеня,  на  пелюстках  цих  „ромашок”  написати  приклади,  які  б  дорівнювали  виразу  в  середині.  Покажіть  свої  „ромашки”!  Давайте  разом  заповнимо  пелюстки  моєї  „алгебраїчної  ромашки”.

  (Учні  пропонують  свої  варіанти  прикладів,  учитель  вписує  їх  у  пелюстки  „алгебраїчної  ромашки”,  корегує  приклади  і  правильність    математичного  мовлення  учнів,  якщо  це  потрібно. Учні приклеюють свої ромашки навколо ромашки вчителя)

 

  •       Отже,  теорію  ми повторили  чудово.  Подивимось  як  ви  впорались  із  практичною  частиною  домашнього  завдання. 

Перевірка домашнього завдання

  • Гра «Неуважний учень»

На слайді презентації розв’язані завдання з помилками

Правильне розв'язання

№159 (1ст)

  1. 20а·(-0,5b)= - 10аb;
  1. 5 ·2с= -2 b4с;
  1. а b2··2b7= - а4b9.

№165

  1. (2р)3=8р3
  2. (7m5)3=343 m15
  3. (-3а3b2)3= - 27а9b6
  4. (-0,1а7b2)3= - 0,001а21b6
  5. = р18
  6. = m3n12

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ

  • Інтерактивна вправа: «Мікрофон»
  • Що таке одночлен?
  • Чи є вирази одночленами: 3х2;  у+5;  2; 6а – 6х;  25а3bс; 4а3+5bа+7с5 ?
  •  Чи всі одночлени записані в стандартному вигляді?
  • Що ми називаємо коефіцієнтом одночлена? Знайти коефіцієнт та степінь  одночлена  5a3b2c.

 

  • Графічний тренінг

Розпочинаючи урок,  я повинна бути впевнена, що ви бадьорі і сповнені сил, пропоную вам виконати таке завдання. Якщо даний вираз є одночленом, то ви ставити в зошиті «˄», а якщо не є одночленом , то «˅»

  1. 3ab2
  2. 7m2+8
  3. p2q3
  4. 5
  5. 90-cd
  6. 8a

(Правильний запис )

На що схожі ваші записи? (На кардіограму).

Отже, ваша кардіограма гарна і вказує на те, що ваші сердечка б’ються в ритмі з моїм і ми готові підкорювати нові вершини.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

  1. Означення многочлена
  2. Означення подібних доданків многочлена
  3. Означення многочлена стандартного вигляду
  4. Означення степеня многочлена стандартного вигляду.

 

   VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

№188 (усно)

№189 (усно по черзі)

№190 (самостійно)

№192 (1,3 –  з поясненням біля дошки;  2,4 – самостійно)

 

  • Відпочинок на уроці (Відпочинокце зміна дії)

Математичні цікавинки

Чи знаєте ви, що…

  • З 1995-го року у місті Тайбей на Тайвані мешканцям дозволили видаляти цифру «чотири» у ліфтах. Вся справа у тому, що вона звучить аналогічно до слова «смерть». Тож у багатьох будинках немає… четвертого поверху!
  • Шарль Перо, автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»
  • Наполеон Бонапарт писав математичні роботи і один геометричний факт називається «Задача Наполеона»
  • Сума всіх цифр в рулеті – число диявола – 666.
  • Англійська королева, прочитавши книгу Льюїса Керрола «Аліса в Країні Чудес», так зацікавилась нею, що наказала принести їй всі книжки цього письменника, але була розчарована, тому що в інших книгах були математичні формули?

 

  • Самостійна робота. Гра «Лото»

Наповнення кошика здоров'я  Вітамінами

Як постукає зима

Холодом, морозом

Овочі і фрукти ми вживаємо,

Вітамінами запасаємось.

Діти, зараз я вам пропоную розв'язати самостійно завдання. Потім кожен з вас знайде відповідь, яку він отримав на фруктах і наповнить наш кошик здоров’я вітамінами.

Завдання: Зведіть подібні члени многочлена

Додатково

 №194 (усно)

№196 – (1рядок – з поясненням біля дошки; 2 рядок - самостійно)

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати §7, розв’язати №197, №213 (на повторення) за підручником О.С.Істера. Алгебра, 7 клас, 2015.

 

VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа «Закінчи речення»
         Давайте спробуємо закінчити речення:
Сьогодні на уроці:
"Я навчився…"
"Я дізнався…"
"Мені вдалося…"
"Мені було важко…"
"Тепер я зможу…"

Ось і підійшов до завершення наш урок. Та чи покращив він ваші знання? Оцініть їх відповідно до смайлика на яблуці.

- зрозумів, але потрібна допомога;

- зрозумів все;

- зрозумів і можу надати допомогу товаришам.

Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити словами:

Бажаю всім,
щоб щастя додавалося,
горе віднімалося,
щоб достаток множився,
а любов ділилася.

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 7. Многочлен
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку