Мета:
• навчальна: сформувати поняття многочлена, подібних членів многочлена; сформувати вміння зводити подібні члени многочлена;
• розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів; формувати вміння аналізувати ситуацію;
• виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, спостережливість, працьовитість, уважність.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: О.С.Істер. Алгебра, 2105, яблунька, яблучка-смайлики, алгебраїчна ромашка, кубик-екзаменатор, роздатковий матеріал для гри «Лото» (завдання та фрукти, на яких записані правильні відповіді), кошик.
Тема уроку. Многочлен. Подібні члени многочлена
Мета:
• навчальна: сформувати поняття многочлена, подібних членів многочлена; сформувати вміння зводити подібні члени многочлена;
• розвивальна: розвивати творчі здібності, кмітливість учнів; формувати вміння аналізувати ситуацію;
• виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, спостережливість, працьовитість, уважність.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність: О.С.Істер. Алгебра, 2105, яблунька, яблучка-смайлики, алгебраїчна ромашка, кубик-екзаменатор, роздатковий матеріал для гри «Лото» (завдання та фрукти, на яких записані правильні відповіді), кошик.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Добрий день! Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, чути ваші правильні відповіді. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звісно, це – математика.
Від початку навчального року ми з вами подорожуємо містами нової для вас країни Алгебри.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з вами з новою темою «Многочлен. Подібні члени многочлена»
Дана тема розрахована на кілька уроків, тому на першому уроці ми сформулюємо поняття многочлена, подібних членів многочлена а також навчимося зводити подібні члени многочлена.
А зараз я хочу розказати вам легенду про Сократа – давньогрецького філософа, мудреця.
Одного дня Сократ, оточений учнями, піднімався до храму. Назустріч йому спускався булочник з різною здобою “Ось ти гордишся своїми учнями, Сократ, - посміхнувся булочник до мудреця, - та варто мені лише легенько поманити їх своїми булочками, як вони покинуть тебе і підуть услід за мною”. Мудрець же відповів йому: “Так, але ти звеш їх вниз, в теплу смачну долину, а я веду їх вгору, до непереборних, чистих вершин”.
Що мав на увазі Сократ?
Ось і ми з вами сьогодні повинні піднятися на сходинку вгору, “долаючи” завдання, які будуть розглянуті на сьогоднішньому уроці.
Тема нашого уроку «Многочлен. Подібні члени многочлена». Запишіть число і тему в зошиті.
Хочу сказати вам, що многочлени – це фундамент, на якому покоїться велична будівля алгебри. Дії з многочленами знаходять широке вживання при розв’язанні різного роду вправ, як в 7 класі, так і в старших класах. Багато учених працювали над цією темою. У 1799 р. німецький вчений Гаусс довів основну теорему алгебри многочленів з комплексними коефіцієнтами, в кінці XVIII ст французький математик Безу довів основну теорему многочленів з дійсними коефіцієнтами.
Девізом нашого уроку будуть слова того ж таки давньогрецького філософа, мудреця Сократа.
Те, що я встиг пізнати, - чудово.
Сподіваюся, таке ж чудове те,
Що мені ще доведеться пізнати.
ІІ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ
Який у вас настрій? Виберіть відповідне яблуко-смайлик і повісьте на нашу яблуньку. Адже яблука з давніх-давен вважалися символом пізнання.
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Перш ніж приступити до роботи нам з вами потрібно повторити властивості степеня з натуральним показником
На кожній грані записана перша частина властивості степеня з натуральним показником. Викликаний учень підкидає кубик і коментує, що випало йому на верхній грані кубика, називає другу частину формули.
(Учні пропонують свої варіанти прикладів, учитель вписує їх у пелюстки „алгебраїчної ромашки”, корегує приклади і правильність математичного мовлення учнів, якщо це потрібно. Учні приклеюють свої ромашки навколо ромашки вчителя)
Перевірка домашнього завдання
На слайді презентації розв’язані завдання з помилками
Правильне розв'язання
№159 (1ст)
№165
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розпочинаючи урок, я повинна бути впевнена, що ви бадьорі і сповнені сил, пропоную вам виконати таке завдання. Якщо даний вираз є одночленом, то ви ставити в зошиті «˄», а якщо не є одночленом , то «˅»
(Правильний запис )
На що схожі ваші записи? (На кардіограму).
Отже, ваша кардіограма гарна і вказує на те, що ваші сердечка б’ються в ритмі з моїм і ми готові підкорювати нові вершини.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
VІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
№188 (усно)
№189 (усно по черзі)
№190 (самостійно)
№192 (1,3 – з поясненням біля дошки; 2,4 – самостійно)
Математичні цікавинки
Чи знаєте ви, що…
Наповнення кошика здоров'я Вітамінами
Як постукає зима
Холодом, морозом
Овочі і фрукти ми вживаємо,
Вітамінами запасаємось.
Діти, зараз я вам пропоную розв'язати самостійно завдання. Потім кожен з вас знайде відповідь, яку він отримав на фруктах і наповнить наш кошик здоров’я вітамінами.
Завдання: Зведіть подібні члени многочлена
Додатково
№194 (усно)
№196 – (1рядок – з поясненням біля дошки; 2 рядок - самостійно)
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати §7, розв’язати №197, №213 (на повторення) за підручником О.С.Істера. Алгебра, 7 клас, 2015.
VІІІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДСУМКИ УРОКУ
Вправа «Закінчи речення»
Давайте спробуємо закінчити речення:
Сьогодні на уроці:
"Я навчився…"
"Я дізнався…"
"Мені вдалося…"
"Мені було важко…"
"Тепер я зможу…"
Ось і підійшов до завершення наш урок. Та чи покращив він ваші знання? Оцініть їх відповідно до смайлика на яблуці.
- зрозумів, але потрібна допомога;
- зрозумів все;
- зрозумів і можу надати допомогу товаришам.
Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити словами:
Бажаю всім,
щоб щастя додавалося,
горе віднімалося,
щоб достаток множився,
а любов ділилася.