Конспект відкритого уроку з природознавства в 4 класі
Перевір свої досягнення : Що ти знаєш про природу океанів ?
Мета : продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею, формувати уявлення про океани Землі; розвивати пізнавальний інтерес; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, узгоджено працювати в групах; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю і величчю природи; формувати природознавчі компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.
Тип уроку: перевірка засвоєних знань , урок -подорож
Обладнання : підручник, карта півкуль, цеглинки Lego , сигнальні картки , ватман,роз даткові картки , проектор, глобус , карта маршруту, куточок природи, маркери, скринька.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Емоційна хвилинка
Продзвенів дзвінок,
Розпочався наш урок.
сідаємо тихо всі за парти
Будемо гарно працювати,
Щоб почути у кінці,
Усі ви, діти, - молодці!
Девіз нашого уроку: «Все на Землі має одну колиску, ім’я якій – природа.»
2. Фенологічні спостереження .
- Діти на , якій планеті ми живемо?
В її мальовничому куточку, який має назву Україна. Зараз у природі панує мальовнича красуня зима . Розпочався її перший місяць – грудень . Дні стали коротшими, а ночі довшими. Повітря холоднішає, сонечко світить все менше, переважають похмурі дні.
. З дерев вже опало листя і вони перебувають у так званому стані сну. Багато перелітних птахів залишили територію України, зимуючі збираються зграями , шукаючи їжі. Деякі тварини готуються поринути у зимову сплячку, інші запаслися їжею, а деяких потрібно взимку підгодовувати.
Давайте послухаємо нашого чергового синоптика, який розповість на про погоду,яка була сьогодні в ранці.
Черговий синоптик
Сьогодні 18 грудня . Температура повітря о 7 годині ранку ________с, становила___________ градусів. Вітер легенький. Вранці був туман. Опадів не передбачається
3. Перевірка домашнього завдання
- Що ви бачите на карті? (Материки та океани)
- Що таке материк? (Материк – це величезна ділянка суші, оточена з усіх боків водою.)
- Скільки материків на Землі? (6)
Назвіть і покажіть їх .
Погляньте на карту, якого кольору більше? А чому?
І І І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та уроку
- Впізнай материк за силуетом на уявній карті півкуль.
Діти називають материк за контуром, учитель приклеює його на карту.
Діти, уважно подивіться на глобус.
Якого кольору тут більше? Так, бо більшу територію Землі займає вода – близько 71% земної поверхні.
Повідомлення теми і завдань уроку.
– І ось сьогодні на уроці ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі «Навколо світу за 40 хвилин» .
Ми з вами відправимось у плавання Світовим океаном. Поринемо у світ пригод і науки. Згадаємо , що ми вивчали про природу Світового океану .
Діти , а скажіть яку частину поверхні землі займає світовий океан?
Що входить до світового океану?
Яким кольором на карті позначають?
Сьогодні у нас буде можливість випробувати себе та свої знання.
Але ж ми всі знаємо , що в подорож потрібно брати карту, ось і у нас , як у справжніх моряків є карта подорожі.
Карта подорожі
ПОРТ « В добру путь нам діти»
Зупинка «Математична глибина »
Зупинка « Найбільша башта»
Зупинка «Фізкультхвилинка»
Зупинка «Острів знань »
Зупинка «Знайка»
Зупинка ««Заглянь у трюм»
Щоб усе в нас вдалось ми повинні бути на уроці такими:
Активними, позитивними, ввічливими, бути почутими, творчими.
Ви з цим згодні? Тож підніміть праву руку до гори.
VI. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
ІV. Контроль, коригування і закріплення знань
Ось ми непомітно доплили до нашої першої зупинки
( розташуйте ці океани у порядку зростання від найбільшого до найменшого)
Тихий океан 11 022 м
Атлантичний океан 8 742 м
Індійський океан 7 729 м
Північний Льодовитий океан 5 527 м
Ось ми непомітно доплили до нової зупинки
«Гра з цеглинками дупло» ( діти працюють у групах один записує назви морських тварин , інші будують вежу з цеглинок , потім зачитують )
Ось нам прийшов час трішки відпочити і про це нам повідомляє наша наступна зупинка.
«Дешифрувальник» (виконують завдання в групах під шум хвиль)
Повинні знайти зашифровані назви різних мешканців океанів .
Т |
Ф |
І |
С |
А |
Й |
Р |
А |
Д |
П |
С |
Ї |
М |
С |
Ц |
К |
Ю |
А |
С |
К |
Я |
Б |
Т |
Р |
І |
С |
К |
А |
П |
К |
У |
Р |
Л |
М |
Ч |
Е |
Р |
Е |
П |
А |
Х |
А |
К |
У |
Л |
А |
А |
О |
Е |
О |
П |
В |
О |
С |
Ь |
М |
И |
Н |
І |
Г |
Р |
Т |
О |
К |
Н |
Р |
Р |
Ж |
В |
Ю |
С |
А |
Р |
Д |
И |
Н |
А |
О |
К |
О |
І |
Ж |
О |
М |
Е |
Д |
У |
З |
А |
І |
Я |
Т |
О |
Ф |
У |
Д |
В |
І |
Т |
Є |
Л |
Л |
О |
С |
О |
С |
Ь |
Х |
С |
Я |
Н |
И |
М |
У |
Х |
О |
С |
Е |
Л |
Е |
Д |
Е |
Ц |
Ь |
Ю |
Ч |
Ь |
Л |
( черепаха, крокодил, медуза, восьминіг, скат , акула, тюлені, моржі, сайра, лосось, тріска, сардина, оселедець, окунь.)
Ось ми непомітно доплили до нашої першої зупинки
Гра «Істинні чи хибні твердження». (Робота з сигнальними картками)
Молодці, справились із завданням,вирушаймо далі .
Осмислення знань учнів.
Під час нашої подорожі у трюмі корабля виявлено незвичайну скриньку. Давайте поглянемо, що у ній заховано
(Діти зачитують завдання підготовлені завчасно , виймаючи із скриньки , інші відгадують ).
1-й
Найбільший океан на Землі. Розташований між материками Євразією, Австралією, Північною і Південною Америкою, Антарктидою. Морські межі має
з Північним Льодовитим, Індійським, Атлантичним океанами.
(Тихий океан)
2-гий
Другий за розміром океан після Тихого океану. Площа 91,6 млн км2. Має сильно порізану берегову лінію з вираженим розчленовуванням на регіональні
акваторії: моря і затоки. (Атлантичний океан)
3-тій
Третій за розміром океан Землі, що покриває близько 20 % її водної поверхні. На півночі обмежений Азією, на заході — Аравійським півостровом і Африкою, на сході — Індокитаєм, Зондськими островами і Австралією, на півдні — Південним океаном. (Індійський океан)
4-тий
Найменший за площею океан Землі, розташований між Євразією і Північною Америкою. (Північний Льодовитий океан)
5 –тий
Вперше відкрив його португалець Фернан Магелан
у 1520 році і дав йому таку назву.
6 –тий Назву отримав від імені титана Атласу (Атланта)
у грецькій міфології або від легендарного острова Атлантида. (Атлантичний океан)
Зупинка 7. «Океани і небезпека»
Так океани дуже цікаві, різноманітні своєю природою , але ж вони у небезпеці. ( повторити з дітьми
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Гра « Біла ворона»
Гра «Виправ помилки» У парах діти виконують
Ззнайди і виправ 9 помилок , яких припустився козак Петро.
Молодці.
Ось і добігла до кінця наша подорож. Ми успішно справились із завданнями, що були на уроці і повернулися до рідних берегів
Учитель
Збіг урок наш,як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Час вже підсумки нам підбити,
Що ми встигли зрозуміти.
-- Яке завдання було найлегшим?
Оцінювання
VІ. Домашнє завдання