Конспект відкритого уроку з природознавства в 4 класі Перевір свої досягнення : Що ти знаєш про природу океанів ?

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з природознавства в 4 класі Перевір свої досягнення : Що ти знаєш про природу океанів ?
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку з природознавства  в 4 класі

Перевір свої досягнення : Що ти знаєш про природу океанів ?

Мета : продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею, формувати уявлення про океани Землі; розвивати пізнавальний інтерес; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, узгоджено працювати в групах; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю і величчю природи; формувати природознавчі компетенції учнів шляхом системи інтегрованих завдань з математики, навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності; розвивати ціннісне орієнтацію  до вивчення нового. Виховувати соціально активну особистість.

Тип уроку: перевірка засвоєних знань , урок -подорож

Обладнання : підручник, карта півкуль, цеглинки Lego   , сигнальні картки ,  ватман,роз даткові картки , проектор, глобус , карта маршруту, куточок природи, маркери, скринька.

  Хід уроку

І. Організація класу

    1. Емоційна хвилинка

     Продзвенів дзвінок,

    Розпочався наш урок.

    сідаємо тихо всі за парти

    Будемо гарно працювати,

    Щоб почути у кінці,

    Усі ви, діти, - молодці!

Девіз нашого уроку: «Все на Землі має одну колиску, ім’я якій – природа.»

2. Фенологічні спостереження .

- Діти на , якій планеті ми живемо?

  В її мальовничому куточку, який має назву Україна. Зараз у природі панує мальовнича красуня зима . Розпочався її перший  місяць – грудень . Дні стали коротшими, а ночі довшими. Повітря холоднішає, сонечко світить все менше, переважають похмурі дні.

. З дерев вже опало листя і вони перебувають у так званому стані сну. Багато перелітних птахів залишили територію України, зимуючі збираються зграями , шукаючи їжі. Деякі тварини готуються поринути  у зимову сплячку, інші запаслися їжею, а деяких потрібно взимку підгодовувати.

Давайте послухаємо нашого чергового синоптика, який розповість на про погоду,яка була  сьогодні в ранці.

Черговий синоптик

Сьогодні 18 грудня . Температура повітря о 7 годині ранку   ________с, становила___________ градусів. Вітер легенький. Вранці був туман. Опадів не передбачається

3. Перевірка домашнього завдання

- Що ви бачите на  карті? (Материки та океани)

- Що таке материк? (Материк – це величезна ділянка суші, оточена з усіх боків водою.)

- Скільки материків на Землі? (6)

Назвіть і покажіть їх .

  • Скільки океанів на землі ?
  • Назвіть і покажіть їх .
  • Яким кольором позначають водойми?

Погляньте на карту, якого кольору більше? А чому?

І І І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми  та уроку

  • Діти, погляньте на це зображення і скажіть, що воно нагадує? (Карту півкуль)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чого на ній не вистачає? (Материків та  океанів)
  • Гра «Впізнай мене».

- Впізнай материк за силуетом на уявній карті півкуль.

Діти називають материк за контуром, учитель приклеює його на карту.

 

Діти, уважно подивіться на глобус.

  • Що таке глобус?

Якого кольору тут більше? Так, бо більшу територію Землі займає вода – близько 71% земної поверхні.

Повідомлення теми і завдань уроку.

 

 І ось сьогодні на уроці ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі «Навколо світу за 40 хвилин» .

  Ми  з вами   відправимось у плавання Світовим океаном.  Поринемо  у світ пригод і науки. Згадаємо , що ми вивчали про природу Світового океану .

Діти , а скажіть яку частину поверхні землі займає світовий океан?

Що входить до світового океану?

Яким кольором на карті позначають?

Сьогодні у нас буде можливість випробувати себе та свої знання.

Але ж ми всі знаємо , що в подорож потрібно брати карту, ось і у нас , як у справжніх моряків є карта подорожі.

 Карта подорожі

ПОРТ « В добру путь нам діти»

Зупинка «Математична глибина »

Зупинка « Найбільша башта»

Зупинка «Фізкультхвилинка»

Зупинка «Острів знань »

Зупинка «Знайка»

 

Зупинка ««Заглянь у трюм»

 

Щоб усе в нас вдалось ми повинні бути на уроці такими:

Активними, позитивними, ввічливими, бути почутими, творчими.

Ви з цим згодні? Тож підніміть  праву руку до гори.

VI. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

  • Отже, розпочинаємо нашу подорож. Зручно вмощуємося у каютах корабля, знімаємось з якоря і в путь!   ( Звук корабля)

ІV.  Контроль, коригування і закріплення знань

Ось ми непомітно доплили до нашої першої зупинки

  1. Зупинка «Математична глибина»

( розташуйте ці океани у порядку зростання від найбільшого до найменшого)

 

Тихий океан  11 022 м 

Атлантичний океан 8 742 м 

Індійський океан 7  729 м 

Північний Льодовитий океан 5  527 м 

 Ось ми непомітно доплили до нової зупинки

  1. Зупинка « Найбільша башта»

«Гра з цеглинками дупло» ( діти працюють у групах  один записує назви морських тварин , інші будують вежу з цеглинок , потім зачитують )

Ось нам прийшов час трішки відпочити і про це нам повідомляє наша наступна зупинка.

  1. Зупинка «Фізкультхвилинка»
  2. Зупинка «Острів знань»

«Дешифрувальник»   (виконують завдання в групах  під шум хвиль)

Повинні знайти зашифровані назви різних  мешканців  океанів  .

 

Т

Ф

І

С

А

Й

Р

А

Д

П

С

Ї

М

С

Ц

К

Ю

А

С

К

Я

Б

Т

Р

І

С

К

А

П

К

У

Р

Л

М

Ч

Е

Р

Е

П

А

Х

А

К

У

Л

А

А

О

Е

О

П

В

О

С

Ь

М

И

Н

І

Г

Р

Т

О

К

Н

Р

Р

Ж

В

Ю

С

А

Р

Д

И

Н

А

О

К

О

І

Ж

О

М

Е

Д

У

З

А

І

Я

Т

О

Ф

У

Д

В

І

Т

Є

Л

Л

О

С

О

С

Ь

Х

С

Я

Н

И

М

У

Х

О

С

Е

Л

Е

Д

Е

Ц

Ь

Ю

Ч

Ь

Л

( черепаха, крокодил, медуза, восьминіг, скат , акула, тюлені, моржі, сайра,  лосось, тріска, сардина, оселедець, окунь.)

Ось ми непомітно доплили до нашої першої зупинки

  1. Зупинка  «Знайка»

Гра «Істинні чи хибні твердження». (Робота з сигнальними картками)

  • Індійський  океан – найхолодніший ? (ні)
  • Тихий океан – найсолоніший океан ? (ні)
  • Білі ведмеді живуть в Індійському океані ? ( ні)
  • У товщі води
    Північного Льодовитого океану живуть мікроорганізми? (так)
  • Індійський океан  має найбагатший органічний світ? ( так)
  • Атлантичний океан найменший у світі ? (ні)
  • Тихий океан дослідив - Фернан Магелан? (так)

Молодці, справились із завданням,вирушаймо далі .

  1. Зупинка  «Заглянь у трюм»

Осмислення знань учнів.

Під час нашої подорожі  у трюмі корабля виявлено незвичайну скриньку. Давайте поглянемо, що у ній заховано

(Діти зачитують завдання підготовлені  завчасно , виймаючи із скриньки , інші відгадують ).

1-й
Найбільший океан на Землі. Розташований між материками Євразією, Австралією, Північною і Південною Америкою, Антарктидою. Морські межі має
з Північним Льодовитим, Індійським, Атлантичним океанами.

(Тихий океан)
2-гий
Другий за розміром океан після Тихого океану. Площа 91,6 млн км2. Має сильно порізану берегову лінію з вираженим розчленовуванням на регіональні
акваторії: моря і затоки. (Атлантичний океан)
 

3-тій
Третій за розміром океан Землі, що покриває близько 20 % її водної поверхні. На півночі обмежений Азією, на заході — Аравійським півостровом і Африкою, на сході — Індокитаєм, Зондськими островами і Австралією, на півдні — Південним океаном. (Індійський  океан)
4-тий
Найменший за площею океан Землі, розташований між Євразією і Північною Америкою. (Північний Льодовитий океан)

5 –тий

Вперше відкрив його  португалець Фернан Магелан

 у 1520 році  і дав йому таку назву.

 

6 –тий Назву отримав від імені титана Атласу (Атланта)
у грецькій міфології або від легендарного острова Атлантида. (Атлантичний океан)
Зупинка 7. «Океани і небезпека»

Так океани дуже цікаві, різноманітні своєю природою , але ж вони у небезпеці. ( повторити з дітьми

  • Так океани дуже цікаві,різноманітні своєю природою , але ж вони у небезпеці і в цьому  винне людство . ( перегляд відео)

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Гра « Біла ворона»

Гра «Виправ помилки» У парах діти виконують

Ззнайди і виправ 9 помилок , яких припустився козак Петро.

 

C:\Users\uzer\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20181216_155256.jpg

Молодці.

Ось і добігла до кінця наша подорож. Ми успішно справились із завданнями, що були на уроці і повернулися до рідних берегів

Учитель

          Збіг урок наш,як коротка мить.

          Дуже швидко час біжить.

          Час вже підсумки нам підбити,

           Що ми встигли зрозуміти.

  • - Чи було цікаво?
  • - Що нового ви дізнались?

-- Яке завдання було найлегшим?

Оцінювання

VІ.   Домашнє завдання

  • Творче завдання: намалювати малюнок на тему «Світовий океан в небезпеці – захистимо його».

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку