Конспект відкритого уроку за темою: «Біологічний марафон» для учнів 8 класу

Про матеріал
Конспект відкритого уроку за темою "Біологічний марафон" (включені теми: Травлення», «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення»; )
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого уроку

за темою: «Біологічний марафон»

для учнів 8 класу

виконала: вчитель біології

Юрко В.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: узагальнення і систематизація знань учнів з тем: «Травлення», «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення»; розвивати вміння виділяти головне, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, самостійну пізнавальну активність, критичне мислення, уміння аналізувати та порівнювати; формувати висновки, виховувати впевненість у перевагах здорового способу життя, здійснювати гігієнічне виховання.

Обладнання: ІКТ, роздатковий матеріал, презентація, магніти для дошки.

Тип уроку: узагальнення та корегування знань учнів.

Хід уроку:

І. Організація класу

                                                                             Є у світі тисячі наук,
                                                                            Таємних та цікавих
                                                                            Однією із них є біологія
                                                                             І всі про це ми знаємо
                                                                            Давайте всі справи відкладемо
                                                                            Про біологію розмову поведемо.


- Доброго дня діти та шановні гості. Рада зустрічі з вами.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Діти, ми з вами на протязі цього півріччя почали ознайомлюватися, вивчати та досліджувати наш з вами організм. Але сьогодні хочу акцентувати вашу увагу на таких процесах організму, як: «Дихання», «Транспорт речовин» та «Виділення». Ми перевіримо ваші знання на міцність, і з’ясуємо рівень навчальних досягнень. Наш урок сьогодні проходитиме у вигляді біологічного марафону та буде складатися з трьох зупинок. За виконані завдання та правильні відповіді ви отримуватимете «клітину». Підсумками цих клітин у кінці уроку ми зможемо визначити команду, яка переможе у нашому марафоні.

      Найголовніше, ви маєте бути уважними, не перебивати один одного та працювати колективно!

Всі зупинки будуть складатися з ІІІ блоків завдань:

І блок – тестова частина (за кожне запитання отримаєте 1 клітину, для кожної групи одне запитання, якщо не знаєте правильної відповіді то питання переходить до наступної команди)

ІІ блок – «цікаве завдання» (за правильну відповідь - 2 клітини)

ІІІ блок – захворювання та профілактика хвороб (характеристика хвороби, причини та профілактика, за правильну відповідь - 2 клітини, відповідати в 3 блоці кожного разу має різний доповідач)

ІІІ. Узагальнення знань і вмінь

-         Згодні? Тоді ми можемо починати. І для початку ви повинні представити свої команди, яку ж назву для неї обрали.

І команда - 

ІІ команда –

ІІІ команда –

-         Дуже добре, розпочинаємо першу зупинку під назвою «Дихання».

1 блок – тестова частина. Але вам потрібно вже самому дати відповіді на запитання. Для кожної команди по 1 запитанню, якщо команда не знає відповіді, питання переходить до іншої команди.

  1. Дихальна система поділяється на …(дихальні шляхи, легені)
  2. Які органи ми відносимо до дихальних шляхів…(носова порожнина, глотка, гортань, трахея, бронхи)
  3. Функції дихальної системи …(повітроносна, видільна, газообмін, захисна, звукоутворювальна, чуттєва, терморегуляторна)

2 блок - Цікаве завдання «Шифрувальник»

Із поданого переліку складів зібрати слова, чия команда справиться швидше і збере ці слова, отримає 2 клітини.

ХА     ЛЕ     ГА    ННЯ     ХИ     ЗО     ГЕ      ДИ     ОБ    БРОН НІ     МІН 

Відповіді: дихання, легені, бронхи та газообмін.

3 блок – захворювання та профілактика дихальної системи. Обрати хворобу, назвати симптоми хвороби, причини та профілактику.

 

  1. Пневмонія                                                      3. Бронхіальна астма
  2. Бронхіт                                                           

-         Які ж ви молодці, переходимо до другої запинки «Транспорт речовин»

(Де ми з вами вивчали про кров, імунітет та  імунну систему, знайомилися зі складом крові, будовою серця та різновидами судин нашого організму)

1 блок – тестова частина. Дати відповіді на запитання:

  1. Склад крові людського організму? (плазма, форменні елементи крові)
  2. До форменних елементів крові належать? (еритроцити, лейкоцити, тромбоцити)
  3. Що входить до складу плазми? (90% води, білки, жири, солі, сечова кислота)

2 блок – Цікаве завдання: «Встановити відповідність»

Перед вами є групи тварин та їх ознаки кровоносної системи. Вам потрібно встановити їх відповідність. Хто перший виконає завдання той отримає 2 клітини.

  1. Риби                                 ● трикамерне (2,3)
  2. Амфібії                            ● одне коло кровообігу (1)
  3. Рептилії                           ● два кола кровообігу (2,3,4,5)
  4. Птахи                               ● серце чотирикамерне (4,5)
  5. Савці                                ● серце двокамерне (1)

-         Які ви розумники. Працюємо далі.

Наступний блок 3 – обрати захворювання серцево-судинних хвороб, назвати причини, симптоми та профілактику захворювання.

  1.  Інфаркт міокарда                                  3. Гіпертонічна хвороба серця
  2. Інсульт                                                    

-         Наша остання на сьогодні зупинка № 3 – «Видільна система»

І вже традиційно :

1 блок – тестова частина

  1. Структурна одиниця нирок?
    а) нефрон
    б) клітина
    в) молекула
  2. Парний орган бобоподібної форми, розміщений біля задньої стінки черевної порожнини?
    а) нирки
    б) печінка
    в) легені
  3. Укажіть кількість вторинної сечі, що утворюється в людському організмі?
    а) 750 мл
    б) 1.5 л
    в) 1 л

Блок 2 – цікаве завдання. Вам потрібно охарактеризувати будову та функції сечовивідної системи (знайти відповідність між термінами у збору головоломки)

  1. Нирки
  2. Сечоводи
  3. Сечовий міхур
  4. Сечівник

Хто перший  виконає завдання отримає 2 клітини.

Блок 3 – захворювання та профілактика сечовивідної системи. Обрати хвороби, назвати симптоми, причини та профілактику захворювань.

  1. Цистит
  2. Уретрит
  3. Сечокам’яна хвороба

-         Дуже добре, ось ми і справились із основним блоком завдань які ми вже знаємо, але ж скажіть будь ласка, який орган ми ще можемо віднести до видільної системи? Які органи ми загалом можемо віднести до органів виділення? (шлунково-кишковий тракт, легені, нирки та ШКІРА)

-         Так. Вірно. Сьогодні ми в вами більш детальніше ознайомимося з її будовою та функціями.

-         Давайте розглянемо малюнок з чого складається наша шкіра.

Перший зовнішній шар, який ми з вами можемо побачити, називається епідерміс. Він утворений багатошаровим плоским епітелієм. Верхні пласти цього шару утворені мертвими, зроговілими клітинами. Вони захищають шкіру від пошкоджень та мікроорганізмів у середину тіла. У епідермісі виокремлюють два прошарки: роговий і ростковий. Серед клітин росткового шару є пігментні клітини – меланоцити, що утворюють меланін. Вони надають колір нашій шкірі. Ці темно-коричневі пігменти зумовлюють забарвлення волосся, шкіри, райдужної оболонки ока. Також меланіни виконують функцію захисту від УФ-випромінювань. Вони поглинають енергію цих променів спрямовують її на синтез речовин і теплоутворення.

Другий шар шкіри – ДЕРМА (сама шкіра). Також має два прошарки: сосочковий (утворює виступи) і сітчастий (містить еластичні та колагенові волокна). У дермі розташована більшість структур шкіри: нервові закінчення й рецептори, кровоносні та лімфатичні судини, сальні й потові залози, волосяні сумки й м’язи волосин.

Найглибший шар шкіри – ГІПОДЕРМА (підшкірна жирова клітковина). Складається із сполучної тканини та великої кількості жирових клітин.

Отже, шкіра складається із епідермісу, дерми та гіподерми.

-         Як ви вважаєте, які функції може виконувати шкіра людини? (захисна, видільна, секреторна, тероморегуляторна, депо крові, дихальна, синтезуюча, рецепторна, запаслива і амортизувальна).

І вашим останнім завданням на сьогодні буде співставити функції шкіри та їх характеристики. Наприклад: захисна, видільна. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 клітину. Право відповіді дається кожній команді по черзі.    

 

IV. Підведення підсумків. Обрання команду переможця. Вручення грамот.
V. Домашнє завдання.  Опрацювати (§ 26).

 

 

        

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
6 лютого
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку