Конспект відкритого заняття гуртка «Етюд» Тема: Малювання природних явищ. Сніг

Про матеріал
Розробка заняття гуртка образотворчого мистецтва на тему: "Малювання природних явищ. Сніг". На основі репродукції картин М. Глущенко «Перший сніг», «Останній сніг», презентація, відео П. Чайковський «Пори року» вихованці за допомогою нестандартної техніки малювання вчаться малювати сніжну погоду, сніг.
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття гуртка «Етюд»

Тема: Малювання природних явищ. Сніг

Мета: поглибити знання учнів про виражальні засоби живопису; дати визначення поняття про теплу, холодну гаму кольорів; навчити поетапно виконувати зимовий пейзаж; розвивати навички малювання технікою аерографії; асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію; виховувати естетичний смак, ціннісне ставлення до природи.

Місце проведення: навчальна аудиторія

Обладнання: альбоми, фарби, пензлики, зубні щітки, поетапне виготовлення малюнку, репродукції картин М. Глущенко «Перший сніг», «Останній сніг», презентація, відео П. Чайковський «Пори року»

Література:

1. Урок образотворчого мистецтва. Малювання композиції «Сніг іде» [Електронний ресурс]: конспект уроку. – Режим доступу: metodportal.net/node/23905. – Дата звернення: 21.01.2019

2. Про сніг [Електронний ресурс]: легенда/Портал «Proridne.org». – Режим доступу: proridne.org/Українські%20народні%20легенди/Про%20сніг.html. – Дата звернення 21.01.2019

3. 20 спонтанних технік малювання для дітей [Електронний ресурс]:техніка набризку/ Освітній портал «Педпреса.ua». – Режим доступу: https://pedpresa.ua/148093-20-spontannyh-tehnik-malyuvannya. – Дата звернення 21.01.2019

Хід роботи

І. Організаційний момент

Добрий день, діти. Пропоную вам привітатися за давньою туніською традицією, яка означає «Я думаю про тебе, я говорю про тебе, я поважаю тебе». Спочатку треба піднести праву руку до чола, потім до губ, після чого до серця.

ІІ. Повідомлення теми, мотивація діяльності

- Послухайте легенду Подніпров’я «Про сніг»

-Про яке явище йде мова?

-Чому квіти не хотіли поділитися своїми кольорами?

- Завдяки чому, за легендою, сніг білий?

Отже, сьогодні ми малюватимемо таке природнє явище як сніг.

Зима-чарівниця може за одну ніч перетворити голу чорну землю на білу, блискучу, пухку, фантастичну казку. Вам теж слід звернутися до своєї фантазії і уяви.

ІІІ. Основна частина

1) Бесіда

Зима нам приносить не лише хуртовини й морози, а й гарні, погожі дні. Сніг виблискує різними кольорами, неначе коштовне каміння. Митці за допомогою засобів виразності передають красу природи. Художники роблять це фарбами.

-Який, на вашу думку, колір вважають головним взимку?

- До яких кольорів вони відносяться, теплих чи холодних?

- Які кольори ми називаємо теплими?

- Які кольори холодними?

2) Короткі відомості про художника

А зараз пропоную розглянути картини відомого художника та познайомитися з ним.

Микола Глущенко – український художник, його звуть українським Джеймсом Бондом. Цікаво чому?

Він 20 років прожив у Європі, де працював шпигуном радянської розвідки, під псевдонімом Ярема. Париж та Берлінська академія мистецтв, сформували його стиль та смак.

Ми з вами знайомимося з такими картинами художника як «Перший сніг» та «Останній сніг»

- Погляньте на них. Чим відрізняються ці картини?

- Чи змінюється настрій та ідея картини, в залежності від часу опадів снігу?

-Які кольори переважають?

- Які поєднання барв у зимовому пейзажі подобаються вам найбільше? Чому?

- Придивіться уважно до снігу, якого він кольору?

- Чи завжди сніг білий? А чи змінюється колір снігу вранці, ввечері, під час морозу, у відлигу?

3) Практична робота

А тепер давайте пофантазуємо та створимо малюнок снігу. Які фарби ви б змішали, щоб передати гру відтінків снігу. Поміркуйте, у який час ви б хотіли зобразити сніг.

4) Поетапне виконання малюнка вчителем

Малювати можна не лише фарбами та олівцями. Таку цікаву композицію легко створити за допомогою зубної щітки. Ця техніка називається набризк, або аерографія.

1. Відмічаємо на аркуші уявну лінію – горизонт.

2. Щоб малюнок був привабливим, цю лінію малюємо хвилястою, подібною до кучугур снігу.

3. Дві прямі лінії допоможуть намалювати дерева.

4. Малюючи пейзаж, враховуйте закони перспективи. Предмети ті, що далі – менші, ті, що ближче – більші.

5. Не забудьте показати тінь, яка падає від дерев, кущів, залежно від того, де розміщене сонечко. Що далі від дерева, то тінь тонша.

6. Малюємо сніг за допомогою техніки аерографії. На суху щітку  наносимо фарбу, беремо паличку і проводимо по щітці у напрямку від себе.

Для того, щоб ви відчули особливий холодний, морозний та водночас казковий образ зимової природи, супроводити нашу роботу буде музика П. І. Чайковського «Пори року. Зима».

IV. Заключна частина

1) Виставка робіт

Давайте створимо у класі зимовий настрій, чарівну атмосферу за допомогою наших малюнків і зробимо виставку робіт.

2) Рефлексія

-Чи сподобалося вам малювати у новій техніці?

-Яку вона має назву?

- Що ви відчували малюючи пейзаж?

- Поміркуйте, як ще можна застосовувати дану техніку та спробуйте, поекспериментуйте вдома.

Я бажаю усім вам:

Розвивайте свій талант!

Вирізайте і малюйте,

Вишивайте і ліпіть,

Знаменитістю своєю

Світ широкий звеселіть!

На цьому наше заняття завершено, до нових зустрічей!

docx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
1669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку