Конспект відкритого заняття "Подорож планетою журналістики"

Про матеріал
Розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей в процесі мовленнєвої діяльності, діалогічного мовлення, вміння будувати діалоги з використанням графічних схем, вміння спілкуватися в парі, в групі, колективі; навички правильної звуковимови;виховування культури спілкування, поваги один до одного, бажання допомагати у скрутних ситуаціях.
Перегляд файлу

ЗАКЛАД  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ № 434




КОНСПЕКТ
ВІДКРИТОГО ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
для дітей старшої групи
в рамках річного завдання
з розвитку комунікативно-мовленнєвих здібностей
на тему:

 

 

http://dopo.sstu.ru/upload/iblock/80f/zhurnalist_27928437.jpg










Підготувала:
вихователь
старшої групи № 3 «Ялинка»
Омельяненко Ганна Сергіївна



 

 


КИЇВ
2018

Програмовий зміст: продовжувати розвивати комунікативно-мовленнєві здібності дітей в процесі мовленнєвої діяльності, розвивати діалогічне мовлення, закріпити вміння будувати діалоги з використанням графічних схем, закріплювати вміння спілкуватися в парі, в групі, колективі; закріплювати навички правильної звуковимови; розвивати зорову пам'ять, слухову пам'ять, спостережливість навички співробітництва; виховувати культуру спілкування, повагу один до одного, бажання допомагати у скрутних ситуаціях.

Матеріал та обладнання до заняття: дитяча кінокамера, фотоапарат, мікрофони, кепки з символами, картки із зображенням різних предметів та явищ, ватман для створення газети, конструктор лего, ширма, фігурки комах та птахів, виконаних у формі ори гамі, карта України.

Попередня робота: бесіда про професії журналіста, сценариста, репортера, ведучого телеканалу, диктора; міні театралізації, читання книжок, виготовлення оригамі-фігурок із паперу.

Хід заняття:

Вихователь:
Діти, подивіться, сьогодні ми потрапили в країну журналістики. Чарівним помахом палички ви перетворюєтесь на журналістів, а я – на головного редактора. Ми вирушимо у своє перше відрядження із надважливим завданням. Давайте одягнемо атрибути та бейджі. Перш, ніж вирушати, згадаємо хто такі журналісти і що таке інтерв’ю, у кого можна взяти інтерв’ю.  Проведемо мовленнєву гру.

                                                Гра-пятихвилинка
«Гостре око», «Шифрувальники», «Скажи слово навпаки»

Роздається телефонний дзвінок.
Редактор: Тільки що зателефонував телеканал «Ялинка» і повідомив надважливу новину – до Києва завітали поважні гості, і ми маємо першими взяти у них інтерв’ю. Від цього залежить чи вийде номер нашої газети саме сьогодні. Діти, готові? (Так) Для допомоги потрібні репортери, кореспонденти та оператори. Тягніть чарівні білетики (білети ділять дітей на професійні категорії). Ви повинні бути уважними, дружними, кмітливими та дуже спостережливими. Слухайте уважно, за телефонограмою нам треба створити такі проекти:
 

  • Професійна країна
  • Журнальний світ
  • Прогноз погоди
  • Міні-театр оригамі

                  Відкриті та закриті запитання. Діалоги

Ну, що ж, шановні, прошу приступити до створення першого проекту телепередачі «Професійна країна». Прошу вас  зайняти місце в нашому прес-центрі і приготуватися до розмови із гостями. Відеоператор, займіть місце біля камери. Асистент, прошу вас відкрити ефір. Асистент: 1 хвилина до ефіру, 3 секунди, 2 , 1 – ефір (за тематичними картками із символами діти беруть інтерв’ю у гостей щодо напрямку їх роботи)

Редактор: Молодці! З цим завданням ви впорались.

                                             Робота в групах      

Шановні журналісти та репортери, прошу вас, приступити до створення наступного проекту «Журнальний світ», у якому ми маємо висвітлити ключові історії від наших гостей. Я пропоную вам підійти до столиків та об’єднатись  у команди. Подивіться, на кожному столику лежить два розвороти журналів, кожен з яких має свій колір. Команда оранжевих і команда зелених. Кожній команді потрібно скласти свою історію про гостей, використовуючи різноманітні картки, а потім описати її, вживаючи слова «Я думаю», «Я вважаю», «Тому що», «Отже це». Редактор: Молодці! Ви добре впорались і з цим завданням.

                                                    Фізхвилинка
                             А зараз у нас музична пауза «Козачок»
 

                             Мовні хвилинки фенологічних спостережень

Редактор:  Відпочили? Настав час, виконати завдання для створення третього проекту - телепередачі «Прогноз погоди». Прогноз погоди ми зробимо у вигляді інтерв’ю. Я буду ставити вам запитання, а ви – відповідатимете на них. А чи знаєте ви, яка пора року зараз? А яка була пора року перед нею? Зима яка? Сніжинки які? Як можна відпочивати взимку? А зараз ми з вами подивимося, який прогноз погоди нам спрогнозують наші метеорологи. І самі навчимося складати прогнози погоди. (Демонстрація карток із символами. Демонстрація схем. Діти складають розповіді за схемами)
 

За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в групі Ялинка, очікується такий прогноз погоди: сильний вітер від піднятих рук,  хмарне небо від глибоких знань, температура «гарячих» сердець, опади у вигляді великої кількості посмішок. Нашим учням і присутнім гостям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди. Хай вам щастить! Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
Слово має черговий синоптик.
 

                          На фоні мелодії «Прогноз погоди»

Синоптик: 
А насправді сьогодні, у вівторок, на території міста Києва спостерігається така погода: похмуро / ясно –; температура повітря –; вітер –; опади –

Редактор:
Шановні журналісти, як ви думаєте, чи сприятиме нам сьогодні погода, щоб ми здійснили свій останній театральний проект без перешкод? (Так)

Отже, день сьогодні видався сонячний і теплий, можна сміливо братися за справу та активно працювати.
                                           Камера. Мотор

Редактор: А зараз нам залишилось створити останній проект – театр оригамі за відомою віршованою казкою Ганни Чубач «Жук малий та волохатий»
 

                                       Підсумок. Рефлексія

Добігає до кінця наша Казкова подорож.
Діти, якщо вам сподобалось подорожувати, підійдіть до мене.
Якщо вам було цікаво – візьміть у руки сонечко. Якщо вам було весело – то візьміть сніжинку, хай кружляє. Якщо ви почули щось нове – візьміть дерева або квіти, хай розквітнуть. А якщо вам було важко – хай поллється дощик з хмарки, напоїть землю, виростуть нові дерева, кущі, гарні квіти!
Погляньте, який гарний вийшов пейзаж! Це тому, що ви добре працювали.

Настав час повертатися додому.
 

                                                Висновки
Кожна дитина - маленький дослідник, який самостійно здобуває знання, має змогу порівнювати, шукати і знаходити істину під час спілкування зі своїми однолітками та з дорослими.

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку