Конспект виховної години "Кожен із нас - унікальний"

Про матеріал
Метою заняття є допомогти дітям розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення, виховувати толерантне ставлення до інших людей
Перегляд файлу

Тема заняття. Кожен із нас - унікальний

Мета: допомогти учням розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення й самовдосконалення, уміння спілкуватися в колективі; виховувати толерантне ставлення до інших людей

Місце проведення: актова зала

Клас: 5-А

Обладнання: магнітна дошка, мультимедійна презентація, мультфільм, творчі роботи учнів

 

Хід заняття

Слайди

І Організаційний етап

  1. Оголошення теми
  • Добрий день! Сьогодні ми проведемо годину спілкування «Кожен із нас - унікальний». Ми будемо вчитися більше любити і поважати себе, і в той же час з повагою ставитися до інших.
  1. Повторення правил роботи 
  2. Озвучення очікуваних результатів

ІІ. Вправа «Знайомство»

  1. Бесіда
  • Кого ви найбільше любите?
  • Чи можете полюбити сторонню людину?
  • Чи можете поставитися до неї з розумінням?
  1. Слово вчителя
  • Доволі складно відразу полюбити того, кого ви не досить добре знаєте. Спробуємо це виправити. Почнемо з найпростішого: з імені. Кожен з вас має ім’я, а ми знаємо, що ім'я відіграє величезне значення в житті людини. Але яке? Ім'я - це своєрідна відповідь на питання "який я?" і,  головне, "хто я?".

У давнину вважалося, що ім'я визначає долю. До 17 століття на Русі справжнє ім'я дитини до певного віку ховалося його батьками. Звертаючись до дітей, використовували ласкаві імена. Робилося це з метою спроби обману злих духів. Якщо людина змінює ім'я, вона змінює і свою долю. Також відомо, що кожне ім'я має своє значення, що визначає характер людини

  •  Ви теж готувалися до сьогоднішнього спілкування і отримали випереджувальне завдання дізнатися щось цікаве про своє ім’я. презентуйте результати своєї роботи.
  1. Презентація імені

(Діти презентують походження свого імені та його значення)

  1. Обговорення
  • Як ви сприймаєте своє ім’я?
  1. Асоціативна вправа «Ім’я»
  2. Висновки:

- Отже, кожен має своє ім’я, яке в поєднанні з вашою особистістю дає нам унікальну людину. Значить, кожен з вас унікальний.

ІІІ. Інформаційно-мотиваційне повідомлення «Унікальність»

  1. Мозковий штурм
  • Що ж таке унікальність? Як ви розумієте це поняття? (асоціативний кущ на дошці)
  1. Ознайомлення з визначенням «Унікальний»

УНІКА́ЛЬНИЙ, - (в перекладі з лат. «унікум», позначає щось єдине в своєму роді, виключне). Надзвичайний у якомусь відношенні; рідкісний, винятковий.

       3    Висновки: Люди цінують найбільше те, чого не можна замінити, що існує в              одному екземплярі. А якщо кожен з нас незамінний, то, значить, - особливий.  Завжди в житті пам’ятайте слова відомого українського поета В. Симоненка:

 Бо ти на Землі – Людина.

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні..

ІV. Перегляд мультфільму  «Маленька каструлька Анатолія»

  1. Обговорення
  • Чому оточуючі не сприймали Анатолія?
  • Що відчував Анатолій?
  • Яке почуття у вас виникли до Анатолія?
  • Хто допоміг Анатолію?
  1. Висновки:
  • У кожного з нас є своя «каструлька»: зріст, вага, очі, волосся, родимки на тілі. Немає двох абсолютно однакових людей. Навіть близнята мають відмінності. Не треба очікувати, що всі повинні бути такими, як ви.

V. Руханка

1. Об’єднання в групи

  • «дівчата- хлопці»
  • «2007-2008»
  • «колір очей»
  • «штани - сукня»
  • «вболівальники футболу – байдужі до футболу»

2.Висновки: усі діти унікальні, але є дещо, що обов’язково їх об’єднує.

 

VІ. Робота з вадами

  1. Бесіда.
  • Ідеальних людей не буває: хтось вживає слова-паразити, хтось не вітається, хтось забуває почистити зуби, хтось перебиває співрозмовника, хтось постійно запізнюється… це все людські вади. Людей без недоліків не буває. У вас є кумири, але й вони мають свої вади, яких хотіли б позбутися.
  1. Мозковий штурм

– Які вади знаєте ви?

  • На які групи їх можна поділити?
  1. Хвилинка самозанурення
  • Які вади є у вас, яких би ви хотіли позбутися?
  1. Обговорення

- Як ми повинні ставитися до вад інших людей?

  1. Висновки: є вади , яких можна позбутися, але є вади, яких позбутися неможливо. Це фізичні вади: сліпота, німота, кульгавість, заїкання.. людина в цьому не винна. Тому важливо терпляче ставитися до вад інших людей, яких вони не можуть позбутися. Такі люди також унікальні й цінні для нашого суспільства.

VІІ. Підсумковий етап

  1. Обговорення історії про купюру

Один відомий психолог почав свій семінар з психології, піднявши вгору 500-грвневу купюру. У залі було близько 200 чоловік. Психолог запитав, хто хоче отримати гроші. Всі, як один, підняли руки.

  • Перш ніж один з вас отримає цю купюру, я дещо зроблю.

       Психолог зім’яв купюру й запитав, чи хоче хтось ще отримати її. І знову всі підняли руки. Тоді він кинув купюру на підлогу і потоптав її черевиком. Купюра стала пом’ята і брудна, і психолог запитав:

  • Кому з вас вона потрібна в такому вигляді?

       Усі знову підняли руки.

  •             Дорогі друзі, - сказав психолог, - щойно ви отримали цінний наочний урок. Незважаючи на все, що я зробив з цією купюрою, ви всі хотіли її отримати, адже вона не втратила своєї цінності. Вона все ще купюра номіналом 500 гривень.

У нашому житті часто трапляються ситуації, які приносять нам розчарування, прикрість, ми, немовби та купюра, змінюємося під впливом обставин, але ви ніколи не втратите своєї цінності. Нехай кожен із вас запам’ятає: брудний або чистий, пом’ятий чи відпрасований, ти завжди будеш безцінним для тих, хто тебе любить

  1. Відкритий мікрофон
  • У чому моя унікальність?
  1. Висновки
  • Кожен з нас – особливий
  • Ідеальних людей не буває
  • Важливо терпляче ставитися до інших людей
  • Поважати людей із фізичними вадами
  1. Слово вчителя. Закінчити нашу годину спілкування хочемо словами відомої громадської діячки, яка дуже любила людей і з повагою ставилася до кожного:

 «Люди в усьому світі можуть мати різний вигляд, належати до різних віросповідань, мати різну освіту і перебувати на різних щаблях соціальної драбини, але усі вони однакові. Усі вони — люди, яких треба любити»

 Мати Тереза

 

 

Слайд 1

 

 

 

Слайд 2

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 4

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 6

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 9

 

 

 

Слайд 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 12

 

 

 

 

Використана література:

  1. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (Основна і старша школа). – К.: «Алатон», 2016 – 376с.

 

Інтернет-джерела:

  1. https://www.google.com /sum.in.ua/
  2. http://altarta.com/

 

docx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
1805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку