Конспект виховної години "Мати - берегиня роду людського"

Про матеріал
ТЕМА: «Мати - берегиня роду людського» МЕТА:конкретизувати уявлення школярів про найвищі людські доброчесності (любов, чуйність, відданість, вдячність тощо); розвивати мовлення, уяву учнів, вміння працювати в групі; виховувати почуття любові до матері , відповідальність за свої вчинки, бажання любити, шанувати та берегти своїх батьків.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: «Мати - берегиня  роду людського»

МЕТА:конкретизувати уявлення школярів про найвищі людські доброчесності (любов, чуйність, відданість, вдячність  тощо);  розвивати мовлення, уяву учнів, вміння працювати в групі; виховувати почуття любові до матері , відповідальність за свої вчинки, бажання любити, шанувати  та берегти своїх  батьків.

 

                                  ХІД ВИХОВНОЇ ГОДИНИ

 

І. Організація класу до заняття.

Учень:              Мама - перше слово вимовлено мною!
                          Мама - перша подруга моя!
                          Мамо, все святе пов’язане з тобою,
                          Мамо, лиш у тебе вірю я!

Учениця:                                   Уклін тобі, тобі пошана,
                                                   В цей день святковий, люба ненько,
                                                   За ті важкі години ранні,
                                                   За золоте твоє серденько,
                                                   Що все віддало в любім зриві,
                                                   Щоб тільки ми були щасливі.

  • Мама - найдорожча людина в цілому світі. Кожне її слово, мудрі поради і доб-

рі діла – це книга життя, з якою ви вирушаєте в дорогу . Скільки безсонних но-

чей провела вона над вашими ліжками, коли ви були маленькими! Скільки сил віддала вона, коли ви підростали! Подумайте, як багато зробила для вас ваша мати!

  • На сьогоднішнє заняття ви принесли з собою фотографії ваших матусь. Подивіться на них, уявіть, що ваша мама поруч, ніжно дивиться на вас, пестить рукою ваше волосся. Навіть коли вас немає поруч, у матусиних думках ви завжди разом. Ось і зараз вони тут, дивляться на вас та слухають, як ви працюєте.

Тому давайте сьогодні ми з вами :

                                 Працюватимемо  творчо.

                                 Думатимемо швидко.

                                 Запамятаємо багато.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

      Оголошення теми та мети виховної години.

  • Сьогодні ми з вами будемо вести мову про одвічну тему всього людства: про любов до найдорожчої , найріднішої  людини – матері. Материнська любов дає наснагу й силу, впевненість і захищеність, вона надихає й окрилює. Дитина, сповнена любові, і сама учиться любити навколишній світ.

Прийом «Мікрофон».

  • А зараз, дивлячись на фотографії своїх мам, скажіть їм найніжніші та найтепліші слова про них. А наш чарівний мікрофон донесе їх  до ваших матусь.

ІІІ.  Робота над темою виховної години.

  1. Вступне слово вчителя.
  • День Матері припадає на другу неділю травня,  коли матінка – природа вбирає свою землю весняними квітами і виряджає у дорогу життя, праці і радості.Травень – місяць Пречистої Діви Марії, що благословляє у хресну путь Сина, який став спасителем людства. До матері Божої звертаються християни, що  просять заступництва і допомоги.  Де живе твоя мати – там твій рід, родина, твоє коріння. Тож віддамо нашим ненькам свою шану і любов, щирість і щедрість своєї душі.

 

  1. Робота в парах  з прислівями.
  • Кожна пара отримує розсипане прислівя. Ваше завдання: розташувати слова  так, щоб утворилось   прислівя, пояснити   їх  значення:
  • Все купиш, лише тата й маму – ні.
  • Мати одною рукою б’є, а другою гладить.
  • Любов матері і на відстані гріє.
  • У дитини заболить пальчик, а в матері серце.
  • Без матері і сонце не гріє.
  • Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.
  • На сонці тепло, а біля матері добре.
  • У кого є ненька, у того й голівонька гладенька.
  • Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько.
  1. Читання з передбаченням.
    СИНИ
    Дві жінки брали з криниці воду. До них підійшла третя. Старенький дідусь сів на камінець біля криниці перепочити. Одна жінка й каже іншим:
    - Мій синок такий спритний і сильний. Ніхто його не подужає.
    - А мій співає, як соловейко. Ні в кого нема такого чудового голосу, - каже друга.
    А третя мовчить.
    - Чого ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її жінки.
    - Що казати? Нічого особливого в ньому немає.
    Ось набрали жінки повні відра води й пішли. І старенький дідусь за ними. Ідуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає з відер вода. Ломить спину.
    Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову перекидається, колесом ходить. Милуються ним жінки. Другий соловейком заливається, пісню виспівує. Заслухалися жінки. А третій підбіг до матері, взяв у неї важкі відра й поніс додому.
    Питають жінки у дідуся:
    - Що скажете, дідусю? Як Вам наші сини?         
  • Що відповів дідусь жінкам, як ви думаєте?(Відповіді дітей)
  • А ось, як закінчила  це оповідання О. Осєєва:
    - А де ж вони, - питає старенький. – Я лише одного сина бачу.
    (О. Осєєва)
  • Чому дідусь так відповів?
  • Як ви розумієте слова дідуся?
  • Хто з синів виконує свій обов’язок перед матерями?
  • У чому повинна виражатися любов до мами, тата?
    4. Робота в групах над оповіданнями В.О.Сухомлинського.
  • Видатний український педагог В. Сухомлинський написав багато оповідань, у яких містяться поради й настанови дітям любити, шанувати й берегти своїх батьків.

Бути добрими дітьми для своїх батьків означає приносити в родину тільки мир і спокій, радість і щастя. Не приносьте батькам тривоги,  горя, прикрості, ганьби! Турбота про мир і спокій в родині, про радість і щастя батьків повинна стати головним бажанням вашого життя. Якщо в родині горе, нещастя, неприємність, то ваша відповідальність за благополуччя сім’ї зростає в сто раз.      (За В. Сухомлинським)

  • А зараз прочитайте в групах отримані оповідання, дайте відповіді на запитання.

1 група: «Сьома дочка».

  • Яка дочка, на вашу думку, справді любить свою матір? Поясніть, чому?
  • В чому проявляється наша любов до батьків?
  • Що б ви порадили іншим дочкам  цієї  жінки?

2 група:«Хто кого веде додому?»

  • Хто з хлопчиків більш самостійний і чому?
  • У чому проявляється ваша самостійність?
  • Хто з хлопців кращий син і чому?
  • Що б ви сказали Василькові?

3 група: «Сива волосинка»

  • Чому у мами посивіли коси?
  • Чого не потрібно робити, щоб не засмучувати маму?
  • Охарактеризуйте хлопчика Михайлика. Який він син?
  • Що означають останні слова хлопця?

4 група: «Чому мама так хвалить?»

  • Який борщ зварила Люда?
  • Як ви вважаєте, чому мама нахвалювала борщ?
  • За що хвалить вас ваша мама?

 5.Творча робота в групах. Поетична хвилинка.

- А зараз давайте спробуємо скласти вірш для своєї мами, вставляючи потрібні слова в рядки:

…………………………..маленька

…………………………..донечка,

…………………………..ненька

…………………………..сонечко.

  • Ці віршики подаруйте вдома матусям.

ІУ. Підсумок виховної години.

  • Всі ви молодці. Дуже гарно ми попрацювали. Давайте  узагальнимо  все, про що говорили сьогодні на виховній годині.
  • Що ж означає по-справжньому любити своїх батьків? (Відповіді учнів)

Заклинаю:
Бережіть всі маму,
Діти світу, маму бережіть!
І коли згрубіє  ваша мова,
Їй здобудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани - від дітей.

 

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку