Конспект
виховної години
на тему
„ Моя Батьківщина — Україна "
Виховна години на тему:
„ Моя Батьківщина — Україна ”
Мета:
поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю;
розширити зміст поняття громадянин України;
розвивати мовлення учнів, пізнавальні інтереси, творчі здібності, вміння декламувати вірші;
виховувати патріотичні почуття ;
формувати життєві, соціальні компетентності;
Обладнання:
картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся і калина; український рушник з хлібом-сіллю.
Девіз:
Виростай,дитино,й пам'ятай:
Батьківщина, то найкращий край!
І Організація класу.
II Повідомлення теми і завдань
Проблемна ситуація
-Діти, знайдіть серед геометричних фігур квадрати і прочитайте слово.
(Україна)
Отже , тема :
„ Моя Батьківщина — Україна ”
Девіз:
Виростай,дитино,й пам'ятай:
Батьківщина, то найкращий край.
III Робота по темі
1. Розповідь легенди ,, Наша земля ”
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього запропонував їм чорну землю.
«Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство.
2. Вправа « Асоціативний кущ »
Вчитель:
-Діти, а що для вас Батьківщина?
Діти:
- Для мене – це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.
- Це школа, вулиця, на якій я живу.
- Це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.
3. Вправа “ Павутинка ”
Вчитель:
- Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною.
Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?
Батьківщина Вітчизна рідний край
країна
4. Вправа “ Асоціативний кущ “
-Які слова та фрази спадають на думку , коли ви чуєте слово „Україна”.
5. Декламування вірша учнями.
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна.
6. Пісня ,,Україна- це ти .”
7. Прослухування казки про державні символи України.
8. Бесіда вчителя про державні символи України.
9. Відгадування загадок про народні символи України.
Кущ,оспіваний в українських піснях,символ дівочої вроди.
(Калина )
Дерево - національний символ України,
оспіване у народних піснях,віршах.
Воно освячується в церкві перед Паскою
і зберігається у домівках як оберіг від злих сил.
(Верба )
Національний символ України.
Матері його дарують своїм дітям на щастя, на долю,
виряджаючи у далеку дорогу.
(Рушник )
Чим прикрашають голову українські дівчата?
(Вінок)
Національний символ України. Його дарують,
ним обмінюються на Великоднє свято.
(Писанка)
10. Виконання пісні ,, Ой, є в лісі калина “ в супроводі танцю.
11. Літературна композиція “Українські діти.”
(Хлопчик і дівчинка в українських костюмах.)
Мама:
- Хто ти, хлопчику маленький?
Українець:
Син я України - неньки!
Українцем я зовуся ,
тою назвою горджуся!
Мама:
- А по чім тебе пізнаю?
Українець:
По вкраїнському звичаю.
В мене вдача щира й сміла,
І відвага й духу й тіла,
І душа моя здорова,
Українська в мене мова.
Мама:
-Хто ти дівчинко маленька?
Українка:
Доня України - неньки.
Українкою зовуся –
Й тою назвою горджуся!
Ой, вдягнуся у неділю
У вишивану сорочку,
У червону спідничку
І в коралі на шнурочку –
Заплету я свої коси
І візьму віночок з рути,
Ще й васильком заквітчаюсь,
Чи від мене кращій бути?
Мама:
-Що ти справжня українка,
Зможеш нас переконати,
Якщо український танець,
Спробуєш затанцювати.
Українка:
-І ми,діти,теж до танцю.
12. Фізхвилинка” Україно, ми твоя надія ”
13.Вправа“Мікрофон”
-Які риси притаманні українському народу ?
Українці- кожен знає-
Добрі, працьовиті,
Що родились ми в цім краї,
Пишаємося, діти !
Всі гостинні, дуже мудрі,
Сміливі, відважні-
Ось які вкраїнські люди,
Вам це кожен скаже !
А вкраїнські наші діти -
Наче пишні в лузі квіти ,
Ясноокі та вродливі,
Дуже чемні та кмітливі !
14. Зерна народної мудрості
Робота з прислів’ями.
- Cкладіть прислів’я і поясніть
Та земля мила, своя сторона.
Людина без Вітчизни, де мати народила.
Кожному мила як соловей без пісні.
“Роз' єднай”
НЕМАБЕЗКОРЕННЯРОСЛИНИ,
АНАС,ЛЮДЕЙ,БЕЗБАТЬКІВЩИНИ.
15. Український народний танок.
16. Відео-казка “Рідна земля”
17. Інсценізація
«Яка стежка найкраща ?»
Вчитель:
- Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:
– Да магазину, - там є цукерки.
– Ні, до школи, - там є діти.
– Ні, до річки, - там можна купатись.
– Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
– Ні, у поле, - там простір широкий.
Але тут увійшла мама.
Діти запитують її: (хором)-«Яка стежка найкраща?»
Вчитель:
Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мама:
- Додому, діти! До рідного дому!
18. Творча робота
Горобчики тут побували.
Дзьобиками літери поскидали.
Потрібні букви в ряд складеш –
Вірш про Україну ти знайдеш.
Х*Ч М*Л*Й Я , НЕ*ЕЛ* КИЙ,
З*Т* Д*Б*Е *Н*Ю,
Щ* К*АЙ Р*Д*ИЙ – УК*А*Н*,
Я Ї* К*Х*Ю.
(Хоч малий я, невеликий,
Зате добре знаю,
Що край рідний – Україна,
Я її кохаю.)
19. Молитва про Україну.
20.”Зігрівання “Батьківщини теплом сердець.
21. Вправа “Мікрофон”
(побажання для рідної Вітчизни)
IY Підсумок роботи
1. Гра “Закінчи речення”
- Наша Батьківщина – це.... (Україна)
- Столицю України.... (Київ)
- Найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )
- Державні символи України -.....
- День незалежності ми святкуємо...
2. Робота в парах.
-Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любимо весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
3. Слухання пісні “Моя країна”
4.Калиновий чай з короваєм.