18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект виховної години "Зелені друзі"

Про матеріал
Зелені друзі Тема: Догляд за кімнатними рослинами. Мета: ознайомити учнів з назвами кімнатних рослин; формувати небайдужість до живої природи.
Перегляд файлу

Зелені друзі

Тема: Догляд за кімнатними рослинами.

Мета:  ознайомити учнів з назвами кімнатних рослин;

формувати небайдужість до живої природи.

Обладнання та посібники:

вазони з кімнатними квітами; таблиця « Догляд за

кімнатними рослинами» ; шматочки поролону; відерця з водою ; дерев’яні  палички; лійки, «Пісні квітів» (дитячими голосами ) – використовую комп’ютер, пульверизатор, клаптик тканини для протирання горщиків.

Хід уроку

I Організація класу.

Класовод навчає дітей виконувати ритмівку з імітацією названих дій:

Ми – берізки і кленці. В нас тоненькі стовбурці.

(Встати)

Ми в стрункiстаєм рядки виправляєм гілочки

(Руки перед собою)

Ледь зіп’явшись з кірінців, дістаємо промінці

(Руки вгору)

Ми стискаєм їх вогонь в зелені своїх долонь

(Стискання кулачків)

Хилять свіжі вітерці вліво-вправо стовбурці

(Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд нахиля вперед-назад

(Вправи для шиї)

ІІ Мотивація навчально-трудової діяльності

Увага учнів зосереджується на кімнатних рослинах

Ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них, але не знаємо, чи квіти нас чують, чи подобаються їм наші пісні?

  Учитель пропонує дітям заспівати чи продекламувати віршик про квіти або ж зробити цікаве повідомлення про квіти як живі істоти.

Пояснює:

  • Якщо дуже-дуже прислухатись, то можна почути ,як рослинки співають. Нумо, прислухаймось усі разом,заплющивши очі.

Непомітно вмикає комп’ютер в класі звучить ,, Пісня квітів ‘’:

Виростаєм на віконці,

Зацвітаємо на сонці,

Від водиці зеленієм

першокласникам радієм

 Ви нас, діти, доглядайте

 І  водою помивайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

Любі учні ! Час не гайте –

 наше листя протирайте

В школі вашій для нас, квітів,

 найщиріші друзі-діти.

III. Формування нових знань.

-         Що люблять кімнатні рослини ,про що вони просять нас ? – запитує .

 Вислухавши відповідь учнів, він звертає увагу дітей на таблицю ,,Догляд за кімнатними рослинами ’’; повідомляє назви рослин, зображених тут. На пропозицію класовода діти з’ясовують, чи є такі квіти у класі, піднімають вазони і називають кімнати рослини. Учитель заохочує до розповіді  про інші квіти, які діти знають. Потім розповідає, що рослини - це живі істоти, які живляються, дихають, ростуть; їм для життя необхідні світло, тепло, волога, повітря, поживні речовини  з грунту; пояснює, як і для чого розміщують рослини ближче до світла, як треба робити сухе і вологе обтирання листя від пилу, протирати горщики, поливати і обприскувати рослини, розпушувати землю, показує, як виконується кожна операція, використовуючи при цьому і таблицю.

IV Планування трудових дій

Спосіб организації практичних дій учнів залежить від кількості вазонів з рослинами. Якщо кімнатних квітів  достатньо,  обирається індивідуально-групова форма трудової діяльності (кожен одержує вазон, але з шматочком поролону для протирання листя, дерев`яною паличкою для розпушування землі лійкою для поливання , пульверизатором для обприскування листя, клаптиком тканини для протирання горщиків діти користуються по черзі. Це передбачає спілкування між членами групи). Якщо ж у класі є тільки один вазон на трьох-чотірьох учнів, то обов`язки між членами групи чітко розмежовуються; кожен виконує конкретну операцію.

V. Підготовка робочих місць.

Учні розміщують на робочих місцях навчальне обладнання у наперед  визначеному порядку; перед собою-вазон, ліворуч-відерце з водою, лійка, пульверизатор, праворуч - шматочки поролону, дерев`яні палички, клаптики тканини.

VI. Практична робота.

Учні самостійно, керуючись малюнками таблиці «Догляд за кімнатними рослинами», виконують трудові дії.

VII. Підсумок уроку.

Перевіряється чистота і порядок на робочих місцях,  звертається увага на зовнішню привабливість вазонів і рослин у них.

Политі вазони з рослинами діти виставляють на підвіконня. Тут слід подбати про естетику. На одному з підвіконь створюється композиція з лікарських кімнатних рослин, на другому - з декоративних кімнатних квітів, а на третьому - з овочевих рослин; петрушки, кропу, огірків, помідорів, цибулі на перо тощо. (Коли таких рослин у класі немає, то слід заздалегідь дати завдання виростити їх удома, за допомогою дорослих, а потім принести й поставити на підвіконня).

 Класовод вмикає комп’ютер, і ще раз звучить ,,прохання” рослин, звернені до першокласників.

   VII. Завдання додому:

- Ви навчилися розуміти ,,бажання” квітів та інших  кімнатних рослин. Прислухайтесь і здогадайтесь, про що просять вас рослини у коридорах школи, вдома. Виконайте їхні прохання.

Квітам сумно, коли їх мало, а тому посадіть нові.

Квіткам тісно у маленьких вазонах, тому пересадіть їх у більші.

Квітам подобаються гарні вазони, тому  прикрасьте їх.

Квіти хочуть пити - поливайте їх.

Квітам важко дихати – протирайте листочки, розпушуйте землю.

-Принесіть насіння кропу, щавлю, петрушки, цибулі і, по можливості, розсаду огірків, помідорів

Якщо дозволяє час, раджу провести з учнями гру «Кімнатні рослини»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку