18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Виховний захід «Ми маємо права, але маємо і обов’язки»

Про матеріал
познайомити учнів зі змістом основних статтей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.
Перегляд файлу

«Ми маємо права,   але маємо і обов’язки »

Мета: познайомити учнів зі змістом основних статтей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.
                                       Хід заходу
 Країн на світі є чимало —
 Великі, дружні і малі.
 Ми ж вирушаємо у Право —
 Країну мрій людей всіх на Землі.
 
 Хоч не знайдеш її на карті.
 Вона порадник добрий у житті.
 Дає знання громадянина
 Заради спільної мети:
 Щоб розквітала ненька Україна —
 Велика, рідна, мила Батьківщина.

 

«Український танок»


Ведучий. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав  би допомогти їй у вирішенні спорів.
 Тривалий час діяв неписаний закон „ Хто сильний, той і правий”. Але коли виникли перші  держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.
Ведуча. З тих пір минуло багато століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди  піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи  яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси  й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.
Ведучий. У 1948 році держави підписали Загальну декларацію прав людини – документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії  й багато іншого.
 
         Учитель. Загальна декларація прав людини – важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.
 
 1-ий учень.                  Найбільше я хочу,
                                       Щоб мир був на світі,
                                       Як небо – у зорях,
                                       А сад наш – у цвіті.
        
2-ий учень.                  Найбільше я хочу,
                                      Щоб сонце щоранку
                                      Зі мною віталось,
                                      Присівши на ганку.
        
3-ий учень.                  Найбільше я хочу,
                                      Щоб рідна матуся
                                      Всміхнулась мені,
                                      Коли я усміхнуся.
 
4-ий учень.                  Серденько дитяче хай смутку не знає
                                      Про це вам школярик малий нагадає.
                                      Ми вмієм сміятись, ми вмієм дружити,
                                      Ми хочемо в ласці і ніжності жити.
 
  Учитель . Саме тому 1989 року було прийнято  окремий документ під назвою „Конвенція про права дитини”. Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав  кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові  піклуватися про своїх  маленьких громадян. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ти знайдеш 40 прав, які  має дитина

Познайомтеся з основними вашими правами і запам’ятайте їх.
 

1.  Конвенція – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.


2 Знайте ж, що усі  ви – рівні,
Від народження в правах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синій птах…


3. Знайте ж, змалечку, всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать!


4. Треба діткам всього світу
Не сваритись,а дружить,
І по правилах хороших,
По закону треба жить.
 

Учитель. 28 червня 1996 року назавжди увійде в історію нашої держави. Ця урочиста дата стала днем народження Конституції України, молодої незалежної держави. Нарешті здійснилася багатовікова мрія українців – ми стали вільним народом, здобули право самостійно обирати своє майбутнє.
 Конституція надає дітям рівні права незалежно від їхнього походження,
не допускає ніякого насильства над людиною та її експлуатації. Держава бере на себе утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, заохочує і підтримує благодійницьку діяльність.
 
ПРАВА  ДИТИНИ ЗГІДНО З КОНСТИТУЦІЄЮ

Виходять діти з малюнками і назвою права
1. Всі діти рівні у правах.
2. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.
3. Право на навчання.
4. Право на медичне обслуговування.
5. Право на відпочинок.
6. Право на інформацію.
7. Право висловлювати власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).
8 Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.
9. Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.
10. Дитина не повинна бути жертвою насильства та війни.
11. Право на якісне харчування.
12. Право на ім’я.
13. Право на спілкування.
     

Виконують пісню «Я маю право» з відеопрезентацією.   

 

Хочеш Людиною справжньою стати,
Наші закони навчись поважати.
Навчись їх виконувать завжди і всюди,
Тоді і тебе поважатимуть люди!
 

Проводиться гра «Знавці прав»
Повторили всі права,
Тож тепер почнеться гра.
Якщо право є в законі,
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо ж його нема,
В класі буде тишина.


1. Кожна дитина має право на життя.
2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.
3. Діти, які сумлінно виконують домашню роботу, мають право на любов і піклування своїх батьків.
4. Дитина може говорити те, що думає.
5. Діти мають право на навчання в школі.
6. Всі діти мають право говорити образливі слова.
7. Дитиною вважають людину до 21 року.
8. Особлива турбота надається дітям-сиротам.
9. Діти мають право на отримання інформації.
10. Дитина може бігати по школі.
 

До вашої уваги пропоную сценкі.

 
Сценка 1
Зайчик
Раз, два, три, чотири, п’ять
Вийшов зайчик погулять!
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка, є люстерко (показує)
 

Лисиця
Йди сюди, малюк вухастий!
Мусиш все мені віддати!
Дай скакалку! Дай цукерку!
Тай на що тобі люстерко?
Це мені воно згодиться,
Я ж красунечка Лисичка!
 

Ведмідь
Конвенції, Лисице,
Ти звичайно не читала
Є такий закон на світі,
Це – серйозна дуже справа.
Ображать не маєш права
Слабших себе і малих!
Тож віддай все малюкові,
Бо такий закон для всіх!
Ти, зайчисько, пам’ятай
Про права все добре знай,
Про дитинство, про щасливе
Ти не забувай.


Сценка 2.
Ч.Ш. А чого це вуха
Раптом більші стали,
Дивним чорним пухом
Геть позаростали?


В.Це щоб краще чути
Любу мою внучку!
Ти підходь- но ближче,
Дай бабусі ручку!


Ч.Ш. Чом це руки ваші
Стали волохаті?


В. Це щоб було м’якіше
Діток обіймати.


Ч.Ш.  Чом такими злими
Стали ваші очі?


В. Щоб угледіть ними
Пустощі дівочі


Ч.Ш. А зубів страшенних
Повна-повна паща!


В. Це щоб зміг,нарешті,
З’їсти тебе краще! 


Ч.Ш. Хоч не вмієш, злий вовчисько,
Ти книжок читать
Та Конвенцію дитячу
Треба гарно знати
Там написано,що діти
Мають право жити,
Тож і я тепер себе зможу захистити.


 

Ведучий. - Гей, привіт, а ти хто?
     Я, листоноша Пєчкін, приніс телеграми вам від казкових героїв. Ви   повинні відгадати назву казки і сказати , які права були порушені.

    1. "Рятуйте! Нас матуся залишила самих в хатинці, а вовк хоче нас зїсти!"
/ «Вовк і семеро козенят»/ Право на життя


    2. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені    холодно, я хочу додому."
    /Кай із "Снігової королеви" Г.Х. Андерсена/Право на свободу та вільне    пересування.


    3. "Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку
   / Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш.Перро/ Право на відпочинок.


     4.  «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза   рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».
    -З якої казки цей лист? («Коза-дереза».) Право на приватну власність
  
1. Ми право маєм дихати повітрям,
Спостерігати за хвостом комет,
І милуватись піснею веселки,
І зустрічати з вирію лелек.


2. Ми маєм право працювати досхочу,
Виконувати справу по душі.
А чи зірки ловити в сяйвах ночі,
чи слухати від місяця казки.


3. І маєм право жайворонка чути,
І бачити у небі журавлів.
Тому завжди пишатися я буду,
Що маю право жить на цій землі.


4. Ми маєм право – вірить і любить.
 Можемо самі ми вибирати друзів,
І підставляти їм плече своє,
Збиратись за столом в тісному крузі,


5. На дружбу, спілкування право маєм.
Ми маєм право всі ходити в школу.
І здобувати там скарби-знання.
Мабуть, за право жити – в нас нічого
У світі найдорожчого немає


Гра «Ти котись веселий м’ячик»
Гру розпочинаємо лічилкою:
«Ти котись веселий м'ячик,
Швидше, швидше по руках.
У кого лишився м'ячик,
Той розказує права»

Вчитель зачитує запитання, а дитина з м’ячем відповідає.

 КАЗКОВІ ЗАВДАННЯ
1. Які права порушено?
1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну, постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
4. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
5. Чи порушив закон  Буратiно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
6. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
 

 

 

 

 

 

7. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
8. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
9. Казка "Гуси лебеді". Який злочин вони учинили?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство.

  

 Учитель Але права нерозривно пов'язані з обов'язками. А що таке обов'язок? Обов'язок, це те, що ви повинні робити діти, щоб бути корисними собі та оточуючим. Пам’ятайте, права надаються нам, а обов’язки виконуються!

Пропоную взяти участь у грі «Мої обов’язки в родині та школі».  (Виставляються 2 фліпчарта. Один має назву «Обов’язки в родині», а другий – «Обов’язки в школі». Виходять 2 команди  по 10 дітей. На кожному фліпчарті по 10 смужок на яких надруковані різні обов’язки дітей. Завдання: кожна команда залишає тільки ті смужки , які відповідають назві фліпчарта.)

1, 2, 3 гру розпочні!

 

Перевірим роботу команд. Якщо згодні, то говорим «так», а коли помилка – говорим «ні».

 

 Обов’язки в школі

старанно вчитися

дотримуватися розпорядку школи

виконувати шкільні доручення

берегти шкільне майно

вчасно виконувати домашні завдання

Обов’язки в родині

поважати і слухатися батьків

піклуватися про членів своєї родини

допомагати старшим по господарству

доглядати за молодшими членами родини

підтримувати чистоту і порядок робочого місця та у своїй кімнаті

 

Підсумок.

Учитель. Сьогодні кожен із вас  ознайомився із основними документами, в яких іде мова про права й обов’язки дітей. Але ваше завдання не лише знати, але й виконувати всі свої обов’язки, вміло і шановливо використовувати свої права. І тоді у нашій державі завжди пануватиме мир, справедливість і добробут.
І щире слово людям говори.
Не зневажай, зла не бажай нікому,
Ділись останнім і добро твори.
Будь справедливим, чесним будь в усьому.
У світлім серці є любов свята.
А в мудрості, запам’ятай, будь ласка,
І криється та істина свята:
-  Людина починається з добра!                                                                  

 

Закінчилось наше свято,

Бачу усмішок багато.

Пам'ятайте ж любі діти

В злагоді потрібно жити

А обов'язки й права –

Це усьому голова.

 

docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку