Урок "Охайність і особиста гігієна."

Про матеріал
Для поглиблення знань учнів з правил особистої гігієни. Використання набутих знань на уроці в повсякденному житті
Перегляд файлу

Урок  з я досліджую світ 2 клас

Підготувала

Михайлишин Г.В.

вчитель початкових класів

Курівецької ЗОШ I- IIст.

ім. М.Бенцаля

 

Тема. Охайність і  особиста гігієна.

Мета: поглибити знання учнів про правила особистої гігієни та формувати її навички. Вчити використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов. Розвивати бажання більше дізнатись про себе. Виховувати охайність, акуратність.

Обладнання: підручники, ілюстрації, плакат-карта річки Охайність із островами Вухо, Ніс, Око, Шкіра, Волосся, Ніготь, макет корабля, предмети індивідуального користування,  таблиця  «Особиста гігієна», малюнки до загадок, мікрофон, набори лего «Шість цеглинок».

План уроку

  1. Ранкова зустріч
  2. Ігрова  ситуація « Дві дівчинки»
  3. Довідкове бюро.
  4. Казка.
  5. Гра „Відгадай”.
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Робота з підручником.
  8. Гра „Подорож по річці Охайність”.

 

І.Ранкова зустріч.

1)Вітання

Діти, веселі, гарні, чепурні

У мандри вирушаємо сьогодні

В країну, що буваєте щодня,

І мовлю щиро вам: „Доброго дня!”

2)Вправа «Покажи свій настрій»

Учні показують свій настрій мімікою і жестами.

3) Обмін інформацією . Гра «Рухливі цеглинки»

Любим ми пограти і порахувати: 1,2,3,4,5.

- У кого жовта  цеглинка крок уперед.

- Яка у вас виникає асоціація зі словом рушничок?

Любим ми пограти і порахувати: 1,2,3,4,5.

- У кого червона  цеглинка крок уперед.

- Яка у вас виникає асоціація зі словом мило?

Любим ми пограти і порахувати: 1,2,3,4,5.

- У кого зелена цеглинка крок уперед.

- Яка у вас виникає асоціація зі словом зубна щітка?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1)Ігрова  ситуація « Дві дівчинки»

Дітям показують дві картинки діток ( одна - в чистому одязі, друга – в брудному. За бажанням діти обирають собі картинку і ситуація розігрується.)

Ситуація «По дорозі до школи».

  • Доброго дня !
  • Привіт!
  • Ти куди йдеш?
  • До школи.
  • Як до школи? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула переодягнутися?
  • Ні. У цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого переодягатися – це так набридає.
  • Ти, напевно, не дружиш з Гігієною?
  • Ні. А хто це така?
  • Приходь до нашого класу, і я тебе з нею познайомлю.
  • Добре, дякую.

2)Довідкове бюро (Слайд 3-5)

У міфах стародавньої Греції згадується Гігія – богиня здоров’я. Від її імені походить слово гігієна. Так називається наука про здоров’я, його збереження та зміцнення. Гігієна вивчає, що для людини є корисним, а що приносить шкоду. Гігієна дає відповідь на питання: „Як бути здоровим?”.

  •  Щоб бути здоровим, потрібно знати і виконувати правила гігієни тіла, одягу, житла, харчування.
  • Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистими і охайними.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Подивіться на таблицю.
  • Хто з дітей не знає про гігієну тіла. Чому?
  • А навіщо вам це знати?

 

Створення  асоціативного  куща.

  • З чим у вас асоціюється слово гігієна?

ІV. Актуалізація опорних знань. (Слайд 6-8)

  1. Слухання аудіо запису казки.
  •  Послухайте казку і поміркуєте: „Чому людині потрібно бути чистою і охайною?”

 

    В одному царстві, в одному пре царстві жила велика дружня родина: 32 брати Зубики, принцеса Фейс, дядько Шлунок, пан Язик. Жили вони дружно, в злагоді. Ранок починали з прибирання своєї оселі, вимітали сміття, мили, протирали слухові труби.

Та одного разу із-за океану приїхав заморський купець на ім’я Мікроб. Із собою він привіз велику підводу цукерок. Ці цукерки були гарні, смачні, аж дух

захоплювало. Хто їх скуштує, то вже не може відмовитись від них. А через деякий час на цих людей нападала лінь. Бо цукерки були зачаровані злою відьмою. І почалася в царстві велика біда. Брати Зубики розлінилися, перестали чистити свою домівку. Принцеса Фейс стала нечепурою. Пан Язик заріс мохом. А дядько Шлунок все крехтів: „Ох-ох, мучить мене біль. Рятуйте!” Йому в тон прокричали від болю Зубики: „Рятуйте від чорного карієсу, від заморського пана Мікроба”.

Почула це добра Фея на ім’я Вода. Покликала на допомогу свою сестру Щітку, синочка Мило. І закипіла робота. Фея з синочком вимивала бруд, Щітка вимітала чорний карієс, аж поки не вигнала заморського пана Мікроба.

З тих пір у цьому царстві ніколи не лунає „Ох” і „Ах”, бо там оселилась Фея з синочками, її сестра, і уся дружня родина. І я там була. І все це бачила. І собі на замітку взяла. І вам розповіла.

V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.

  1. Гра-подорож по річці Охайність. (Слайд10)

- Діти, королева Гігієна запросила нас до себе в гості. Сьогодні ми помандруємо по річці Охайність і побуваємо на кожному з островів, які входять до володінь королеви Гігієни. Тільки, щоб туди потрапити ми повинні розгадати загадки. Предмети-відгадки відшукайте на партах і продемонструйте усім.

 

  • Гладеньке, запашненьке, (Слайд 11)

Миє чистенько.

Треба, щоб у кожного було,

Що, малята?...

 

  • Зуби є, рота немає. (Слайд 12)

 

  • Я невтомна трудівниця, мені вірять люди. (Слайд 13)
    Хто зі мною поведеться — той здоровий буде.
    Буде часто усміхатись
    білими зубами.
    Мене знає вся малеча,
    і бабусі й мами.
    Чистоту тримаю в домі,
    справу знаю чітко.
    Вам ім’я моє знайоме, бо зубна я...

 

  • Лежу в кишені і чекаю(Слайд 14)

Рев, бруднуль і плаксія.

Витру їм потоки сліз,

Не забуду і про ніс.

 

  • Є у кожного в будинку. (Слайд 15)

Є широке, є в крапинку.

Після ванни, після душу

Вас обійме і просушить.

 

  • а) Хвилинка-розминка ( імітаційні вправи) (Слайд 17)

https://www.youtube.com/watch?v=Nx2gNffBRso

- Уявіть себе на кораблі, який пливе по річці Охайності і гойдається на хвилях:

  • погойдування вперед-назад;
  • ноги на ширині плечей, руки в сторони;
  • потягування за руками вліво-вправо;
  • присідання.
  • б) Зупинка «Острів шкіра». (Слайд 18)

- Шкіра –зовнішній покрив тіла людини. Вона захищає організм від пошкоджень, мікробів. Шкіра повинна бути завжди чистою.

  • Приймайте ванну раз на тиждень;
  • щодня приймай душ;
  • витирайся власним рушником;
  •  для обличчя, ніг, тіла потрібно мати окремі рушники.

 

  • в) Зупинка «Острів волосся» (Слайд 19)

Подивіться, яке гарне волосся у жителів острова! Адже вони за ним добре доглядають. Зачіски у хлопчиків і дівчаток повинні бути зручними й охайними.

  • Мий волосся в міру забруднення;
  • розчісуй власним гребінцем;
  • роби зручну зачіску.

 

  • г) Зупинка «Острів Очі» (Слайд 20)

- Люди навчилися перемагати різні хвороби. Лікарі вміють змінити хворе серце штучним, а око нічим не можна замінити. Воно має складнішу будову, ніж сучасний комп’ютер.

Природа попіклувалася про те, щоб наші очі були захищені від небезпек. Брови їх захищають від поту, що стікає по лобі, повіки – від пилу, коли ми кліпаємо. Але ніщо не допоможе очам, якщо ви почнете терти їх брудними руками, гратися перед обличчям гострими предметами, годинами не відходити від екрана телевізора чи комп’ютера.

Причинами втрати зору можуть бути недостатня освітленість, читання в автомобілі або лежачи. Краще читати за столом, обладнаним настільною лампою.

Вважають, що учні молодших класів можуть дивитися телевізор , працювати за комп’ютером не більше 15-20 хвилин протягом дня.

Щоб очі не перевтомлювалися і не хворіли, для них потрібен відпочинок.

  • Королева Гігієна пропонує гімнастику для очей (Слайд 21)

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

 

  • д) Зупинка «Острів Вуха». (Слайд 22)

 

- У жителів острова дуже гарний слух. Вони дбають про вуха: щодня миють їх  теплою водою з милом; чистять; захищають вуха в холодну пору головними уборами. Островітяни знають, що вуха дуже чутливі. Вони бояться сильного шуму, надголосної музики, галасу. Не варто знущатися над власними вухами, слухаючи гучну музику в навушниках.

 

  • е) Зупинка «Острів Нігті» (Слайд23)

- Нігті захищають пальці від ударів, пошкоджень. Але, якщо за ними не доглядати, вони можуть стати місцем скупчення страшних мікробів.

Давайте ознайомимося із законами жителів острова Нігті.

  • Ніколи не гризи нігті. Це некрасиво і небезпечно – можна захворіти;
  • нігті підстригати на руках раз на тиждень, а на ногах – двічі на місяць;
  • мити нігті щіточкою з милом, щоб вимити бруд під нігтями.

 

  • є) Зупинка «Острів Ніс». (Слайд 24)

- А що це так гарно пахне? Ну, звичайно, обід, який готують на честь   приїзду гостей. Тобто нас із вами. А як ми про це здогадалися? Завдяки носам. Якої б форми не був ніс – рівненький чи кирпатенький, - неодмінно скаже правду про різні запахи. Так буде завжди, якщо ваші носики дружитимуть з носовичками.

 До речі, перепусткою на острів Ніс є носовичок. Продемонструйте свої носовички.

Ніс зігріває холодне повітря взимку. Очищає забруднене повітря від пилу, тому внутрішня поверхня має бути чистою. Користуйтесь для цього теплою водичкою.

Якщо у носі утворилися тверді шкірочки, не роздряпуйте їх, а скористайтесь ватним джгутиком і кремом.

 

Музична руханка «Вверх і вниз» (Слайд 25)

 https://www.youtube.com/watch?v=pcLMi59Pqhw

 

V. Рефлексія. (Слайд 26-27)

 

1. Робота на картках.

Позначити, які засоби гігієни є особистими, а які призначені для індивідуального користування.

 

2.Робота в групах.

  • Отже, наша подорож завершується і зараз ми побачимо, що ви зрозуміли.
  • Назвіть правила догляду за: 

( діти  діляться на дві групи. Кожна група має три картинки і називають правила догляду).

VІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

  - Сьогодні королева Гігієна дякує особисто за роботу таким учням.....

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
3718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку