Конспект виховного заходу на тему: "Країна Добра і Порядку".

Про матеріал
Виховний захід "Країна Добра і Порядку" допомагає вчителям ознайомити учнів через казкову подорож до країни Добра і Порядку з правами й обов'язками дітей; сприяє становленню активної і законослухняної особистості, яка має почуття власної гідності, поважає права та свободи інших людей, виховує любов та повагу до батьків, дорослих та однолітків; дає зрозуміти їм, що світ для них і вони маленькі громадяни мають право на життя у ньому.
Перегляд файлу

Країна Добра і Порядку

Тема: Країна Добра і Порядку

Мета: ознайомити дітей через казкову подорож до країни Добра і Порядку з правами та обов'язками; сприяння становленню гуманістичної орієнтованої особистості, яка має почуття власної гідності, громадянські активної і законослухняної, яка поважає права та свободи людини, володіє елементарними знаннями, необхідними для її інтеграції в сучасне суспільство і успішної реалізації життєвих планів; виховувати любов та повагу до батьків, дорослих та однолітків; дати зрозуміти їм, що світ для них і вони маленькі громадяни мають право на життя у ньому.

Обладнання: Декларація прав дитини; Конвенція ООН по правам дитини; брошура з прав та обов'язків дітей; плакати; повітряна кулька; листівка-запрошення; маршрут подорожі, зображений сніжинками і станціями; знаки "Права дитини на підставі Конвенції ООН"; загадки; фрукти та овочі для гри "Відгадай за смаком"; маски; костюми; малюнки для виставки; клей.

Хід заняття

І. Вступна частина

  •    Діти, ми з вами кожного дня багато розмовляємо про різні правила. А зараз, підніміть руку, і скажіть що станеться, якщо порушити правила дорожнього руху? (Відповіді дітей.)
  •    Правильно водії їздили б по тротуарам, пішоходи бігали б серед

машин.

  •    А це правильно? (Ні.)
  •    Тaк! Правил потрібно обов’язково дотримуватись. Виконання правил - це Закон! Існують такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина, його права. Пригадаймо, як називається Основний Закон Укрaїни? (Конституція України.)
  •    Так, цей Закон гарантує права всім громадянам і дорослим, і дітям.

У держaви тривог і турбот - океан,

Та найголовніша - про тебе,

Дитино, нaйменшого із громaдян,

Про кривди твої і потреби.

  •    Усі зaкони, що стосуються життя та здоров’я дитини, розроблені на основі Декларації прав дитини.
  •    Пригaдaймо, що таке Деклaрaція. А допоможуть нам діти.

Деклaрaція це просто Оголошення всіх прaв,

Є прaвa й у дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знaв. Пам’ятайте, що ми - рівні Від нaродження в правах,

І людина - змaлку вільна,

Наче в небі синій птах...

Пам’ятайте, що всіх діток
треба вчить, оберігати,
і ніхто в усьому світі їх
не сміє ображати!

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І за правилами хорошими,

По Закону треба жить.

  • Права дітей записані ось в такому документі, який дістав назву «Конвенція про права дитини».

(Вчитель показує)

Про права та обов’язки дитини ми поговоримо сьогодні.

II. Основна частина.

(Залітає повітряна кулька з конвертом. Вчитель дістає з конверту запрошення у подорож у країні Добра і Порядку.)

ЗАПРОШЕННЯ

Діти, 1-А класу школи № 2, запрошуються до країни «Добра і Порядку». Але щоб туди доїхати треба зробити декілька зупинок, на яких дітям дадуть елемент ключа, яким вони зможуть відкрити двері у Правову країну.

  •    Ну що їдемо? (Тяк.)
  •    Але спочатку відгадайте загадку.

Сніг на полях,

Лід на річках,

Хурделиця гуляє,

Коли це буває? (Взимку.)

  • Так, взимку. І ось наші сніжинки спустилися на землю і позначили нам шлях до країни «Добра і Порядку».
  •    їдемо, чух-чух!

Перша зупинка

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: «Всі діти мають право на любов і піклування».Зачитує назву.)

  •    «Всі діти мають право на любов і піклування».
  •    Діти, що це означає?
  •    Хто про вас піклується?
  •    Чи про всіх діток так піклуються?
  •    Хто піклується про дітей у дитячих будинках, інтернaтaх, лікaрнях? (Діти читають вірші про маму, тата.)

Вчитель (підсумок): Отже, ми робимо висновок, що всі діти мають право на батьківську любов та піклування. (Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)

- їдемо далі, чух-чух!

Другa зупинкa.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: «Всі діти мають право на освіту». Зачитую назву.)

«Всі діти мають право на освіту»

  •      Ну якщо так, то діти повинні відгадати загадки.

А у мене є торбинка,

Зошитам й книжкам хатинка.

Я й пенал туди кладу,

Як до школи з ним піду.

(Портфель)

Букви всі від «а» до «я»

На сторінках ...

(Букваря)

Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти?

(Зошит)

Ручки, олівці, щоб знали,

Ми кладемо у ...

(Пенали)

Ось до класу всіх скликає Голосний дзвінок,

Діти радо поспішають В школу на ...

(Урок)

Невідоме і нове Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай,

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння - І тоді прийде уміння.

І про тебе під кінець Люди скажуть: «Молодець!»

Вчитель (підсумок): Отже, якби ми не вчилися б в школі ми б не знали багато чого цікавого, не навчилися б читати, писати, рахувати. А щоб всьому цьому нaвчитися дітям дається право на освіту.

(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)

  •      їдемо далі, чух-чух!

Третя зупинка.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістaє назву: Зачитує назву.)

«Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля».

ФІЗХВИЛИНКА

Прилетіли, прилетіли (руки в сторони і повільний біг на пaльчиках, нa місці) Білі сніжинки, опустились, опустились тихо нa стежинки. (Присідають) Сильний вітер, сильний вітер (руки вгору і нахиляємо вліво-вправо)

Гілочки гойдав. Він сніжинок, він сніжинок весело вітав

(кивають голівками вперед)

Дружно, діти, дружно, діти, (крокують на місці тримаючи поставу)

Вийдем на стежинки. Покружляєм, покружляєм легко, як сніжинки.

(Кружляємо)

І сідаємо тихенько на стежинки. (Сідають за парти)

Вчитель (висновок): Отже, в дитинстві всі діти мають право на відпочинок і дозвілля, але після виконаної роботи.

(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує

дітям.)

- їдемо далі, чух-чух! 

Четверта зупинка.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)

«Всі діти мають право на медичну допомогу».

(Розігрується сценка з лікарем Айболитом.)

Вчитель (підсумок): Отже, з нaродження кожна дитина має право на медичну допомогу.

(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує

дітям.)

- їдемо далі, чух-чух!

П’ята зупинка.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)

«Всі діти мають право на повноцінне харчування».

- Мабуть всі ми зголодніли та пора нам час згадать, що окрім навчання й ліків, корисну їжу треба всім нам споживать.

Дидактична гра «Відгадай за смаком».

Вчитель (підсумок): Отже, всі ми знаємо, що є корисним для нашого оргaнізму, а що ні. І знaйте всі, що кожна дитинa від народження мaє право на повноцінне харчування.

(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує

дітям.)

- їдемо далі, чух-чух!

Шоста зупинка.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)

«Захист дітей від викрадання та продажу».

Сценка «Котик і Півник».

  •    Як називається ця казка?
  •    Хто і які права в ній порушив?

Вчитель (підсумок): Отже, всі діти мають право на зaхист від отaких хитрих і злих людей, які викрадають неслухняних дітей. А щоб такого не сталося як з півником, требa слухатися батьків, в школі уважно слухати вчителя та запам’ятовувати, все чого він вас навчає.

(Показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)

  •    Ідемо далі, чух-чух!

 

Сьома зупинка.

(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)

«Всі діти є рівними у своїх правах».

Сценка «Коза-Дереза».

  •    Як називaється ця казка?
  •    Чому зайчик так гірко плакав?
  •    Яке право порушила Коза-Дереза?

Вчитель (підсумок): Отже, не можнa ображати інших, штовхати, кричати, бити. Бо всі діти мають рівні правa від народження.

(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує

дітям.)

Діти, подивіться ми вже зібрали весь ключ, а стежинка нас ще кудись кличе. Вона сховалася за сніговою горою. Ой-ой-ой. Скільки снігу намело. Давайте дунемо на цю гору снігу, щоб вона розвіялась.

(Діти дують, а вчитель знімає малюнок.)

  •    Подивіться, подивіться. Ось чому наші хлопці були неслухняні, а дівчата крикливі, тому, що нашу країну «Права і добра» занесло снігом. Ну тепер, коли Країну ми спасли, вхід до неї ключем відкрили, то ми є хто? МОЛОДЦІ!
  •    Прaвильно. А молодці поважають Закони, користуються своїми правами, виконують свої обов’язки. Тому я дарую вам напам’ять фільм про права та обов’язки дітей.

(Перегляд уривку фільму про права та обов’язки дітей.)

Ви його проглядайте і мене не забувайте.

 

docx
Додав(-ла)
Заїка Світлана
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку