Країна Добра і Порядку
Тема: Країна Добра і Порядку
Мета: ознайомити дітей через казкову подорож до країни Добра і Порядку з правами та обов'язками; сприяння становленню гуманістичної орієнтованої особистості, яка має почуття власної гідності, громадянські активної і законослухняної, яка поважає права та свободи людини, володіє елементарними знаннями, необхідними для її інтеграції в сучасне суспільство і успішної реалізації життєвих планів; виховувати любов та повагу до батьків, дорослих та однолітків; дати зрозуміти їм, що світ для них і вони маленькі громадяни мають право на життя у ньому.
Обладнання: Декларація прав дитини; Конвенція ООН по правам дитини; брошура з прав та обов'язків дітей; плакати; повітряна кулька; листівка-запрошення; маршрут подорожі, зображений сніжинками і станціями; знаки "Права дитини на підставі Конвенції ООН"; загадки; фрукти та овочі для гри "Відгадай за смаком"; маски; костюми; малюнки для виставки; клей.
Хід заняття
І. Вступна частина
машин.
У держaви тривог і турбот - океан,
Та найголовніша - про тебе,
Дитино, нaйменшого із громaдян,
Про кривди твої і потреби.
Деклaрaція це просто Оголошення всіх прaв,
Є прaвa й у дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знaв. Пам’ятайте, що ми - рівні Від нaродження в правах,
І людина - змaлку вільна,
Наче в небі синій птах...
Пам’ятайте, що всіх діток
треба вчить, оберігати,
і ніхто в усьому світі їх
не сміє ображати!
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить.
І за правилами хорошими,
По Закону треба жить.
(Вчитель показує)
Про права та обов’язки дитини ми поговоримо сьогодні.
II. Основна частина.
(Залітає повітряна кулька з конвертом. Вчитель дістає з конверту запрошення у подорож у країні Добра і Порядку.)
ЗАПРОШЕННЯ
Діти, 1-А класу школи № 2, запрошуються до країни «Добра і Порядку». Але щоб туди доїхати треба зробити декілька зупинок, на яких дітям дадуть елемент ключа, яким вони зможуть відкрити двері у Правову країну.
Сніг на полях,
Лід на річках,
Хурделиця гуляє,
Коли це буває? (Взимку.)
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: «Всі діти мають право на любов і піклування».Зачитує назву.)
Вчитель (підсумок): Отже, ми робимо висновок, що всі діти мають право на батьківську любов та піклування. (Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)
- їдемо далі, чух-чух!
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: «Всі діти мають право на освіту». Зачитую назву.)
«Всі діти мають право на освіту»
А у мене є торбинка,
Зошитам й книжкам хатинка.
Я й пенал туди кладу,
Як до школи з ним піду.
(Портфель)
Букви всі від «а» до «я»
На сторінках ...
(Букваря)
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти?
(Зошит)
Ручки, олівці, щоб знали,
Ми кладемо у ...
(Пенали)
Ось до класу всіх скликає Голосний дзвінок,
Діти радо поспішають В школу на ...
(Урок)
Невідоме і нове Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай,
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - І тоді прийде уміння.
І про тебе під кінець Люди скажуть: «Молодець!»
Вчитель (підсумок): Отже, якби ми не вчилися б в школі ми б не знали багато чого цікавого, не навчилися б читати, писати, рахувати. А щоб всьому цьому нaвчитися дітям дається право на освіту.
(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)
Третя зупинка.
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістaє назву: Зачитує назву.)
«Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля».
ФІЗХВИЛИНКА
Прилетіли, прилетіли (руки в сторони і повільний біг на пaльчиках, нa місці) Білі сніжинки, опустились, опустились тихо нa стежинки. (Присідають) Сильний вітер, сильний вітер (руки вгору і нахиляємо вліво-вправо)
Гілочки гойдав. Він сніжинок, він сніжинок весело вітав
(кивають голівками вперед)
Дружно, діти, дружно, діти, (крокують на місці тримаючи поставу)
Вийдем на стежинки. Покружляєм, покружляєм легко, як сніжинки.
(Кружляємо)
І сідаємо тихенько на стежинки. (Сідають за парти)
Вчитель (висновок): Отже, в дитинстві всі діти мають право на відпочинок і дозвілля, але після виконаної роботи.
(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує
дітям.)
Четверта зупинка.
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)
«Всі діти мають право на медичну допомогу».
(Розігрується сценка з лікарем Айболитом.)
Вчитель (підсумок): Отже, з нaродження кожна дитина має право на медичну допомогу.
(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує
дітям.)
- їдемо далі, чух-чух!
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)
«Всі діти мають право на повноцінне харчування».
- Мабуть всі ми зголодніли та пора нам час згадать, що окрім навчання й ліків, корисну їжу треба всім нам споживать.
Дидактична гра «Відгадай за смаком».
Вчитель (підсумок): Отже, всі ми знаємо, що є корисним для нашого оргaнізму, а що ні. І знaйте всі, що кожна дитинa від народження мaє право на повноцінне харчування.
(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує
дітям.)
- їдемо далі, чух-чух!
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)
«Захист дітей від викрадання та продажу».
Сценка «Котик і Півник».
Вчитель (підсумок): Отже, всі діти мають право на зaхист від отaких хитрих і злих людей, які викрадають неслухняних дітей. А щоб такого не сталося як з півником, требa слухатися батьків, в школі уважно слухати вчителя та запам’ятовувати, все чого він вас навчає.
(Показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує дітям.)
(Вчитель відриває велику сніжинку, позаду конверт. Дістає назву: Зачитує назву.)
«Всі діти є рівними у своїх правах».
Сценка «Коза-Дереза».
Вчитель (підсумок): Отже, не можнa ображати інших, штовхати, кричати, бити. Бо всі діти мають рівні правa від народження.
(Вчитель показує знак. Витягує з конверта елемент ключа і дарує
дітям.)
Діти, подивіться ми вже зібрали весь ключ, а стежинка нас ще кудись кличе. Вона сховалася за сніговою горою. Ой-ой-ой. Скільки снігу намело. Давайте дунемо на цю гору снігу, щоб вона розвіялась.
(Діти дують, а вчитель знімає малюнок.)
(Перегляд уривку фільму про права та обов’язки дітей.)
Ви його проглядайте і мене не забувайте.