Тема: Подорож до Франції.
Мета: вчити учнів з повагою до традицій та звичаїв народу Франції;
✔ розширити знання про історію та культуру Франції;
✔ виховувати та підтримувати мотивацію учнів до оволодіння іноземними мовами;
✔ розвивати усне мовлення школярів;
✔ формувати лінгвокраїнознавчу компетенцію учнів
Обладнання:
Хід заходу
І. Оголошення теми і мети виховного заходу
Ведуча: Добрий день, шановні гості! Дуже рада бачити вас на цьому заході. Як ви вже знаєте в нас почався Тиждень початкових класів. Тому сьогодні я та мої помічники познайомимо вас з однією країною. Але для того щоб дізнатись, що це за країна пропоную послухати мову цієї країни.
(Вмикається аудіокнига “Маленький принц” французькою мовою)
Отож сьогодні мова піде про Францію.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Ведуча: Думаю багато з вас знає щось про Францію. В нас є журналіст. Підніміть руку і чекайте поки він до вас підійде. Тоді зможете дати йому інтерв'ю. (Учень-журналіст ходить по залу і збирає відомості)
Ведуча: Ну, що ж дещо ви таки знаєте. Але пропоную познайомитись ближче.
ІІІ. Основна частина
Учень 1: Франція – європейська країна, проте дуже вирізняється від своїх сусідів. Вона багатокольорова: це трикольоровий прапор, бравий "гальський півень", яскраві кольори карнавалів у Ніцці та Битви квітів, вишуканість смаків французької кухні, розмаїття барв і фантазій високої моди та найкращі у світі парфуми.
Учень 2: Французи цінують галантність у всьому, навіть коли мова йде про привітання. У Франції у кожного є можливість стати королем або королевою. Це можливо 6 січня, коли французи святкують свято королів.
Напевне чи не кожна людина хоче подорожувати до Франції! І сьогодні у вас є гарна можливість відвідати Францію!
Учень 3: Франція – держава на заході Європи, республіка, що межує на північному сході з Бельгією, Люксембургом і Німеччиною, на сході з Німеччиною, Швейцарією, південному-заході з Іспанією й Андоррою, на південному-сході з Італією та Монако. На півдні омивається Середземним морем, на заході – Атлантичним океаном.
Учень 1: У Франції представлені три різних типи рельєфу – високі гори, древнє плато і рівнини. Західні і північні райони Франції – рівнини і низькогір'я. В центрі і на сході – середньовисотні гори. На південному заході – Піренеї. На південному сході – Альпи.
Ведуча: Тепер погляньте на екран. За допомогою цих дій ми дізнаємось назву найвищої точки цих гір та її висоту.
(найвища вершина Франції – г. Монблан, 4809 м).
Поділіться, будь ласка, на чотири команди. Кожна команда отримує листочок. Там за допомогою ребусу зашифровані назви чотирьох найбільших річок.
(Учні розгаду.ють ребуси)
Великі ріки – Сена (найдовша річка країни, 1012 км), Рона, Луара, Рейн (вздовж кордону з Німеччиною).
Учень 2: Франція має площу 551 595 км² (без заморських територій). Її називають шестикутником завдяки своїй формі.
Франція поділяється на 18 регіонів, з них 13 – у Європі та 5 – заморські території Франції – Французька Гвіана, Гваделупа, Мартініка, Майотта та Реюньйон.
Ведуча: Загальна чисельність населення становить…, не все відразу. Зараз порахуємо. (58 млн чол.) Франція – однонаціональ-на держава, її населення становлять французи. Приблизно чверть корінного населення (4,5 млн.) – це іноземці (алжирці, португальці, італійці, іспанці, вірмени тощо), що народилися, виросли і заснували родини у Франції. Щороку приблизно 10 тис. осіб отримують французьке громадянство.
А зараз трошки про архітектурні пам’ятки, або чим славиться Франція.
Учень 3: Столиця Франції – Париж. Париж – місто багатонаціональне і багатокультурне, яскраве і живе. Тут є своя особлива атмосфера. Закохані парочки на пікніку в парках, елегантні мадам із собачками, запах свіжих круасанів, авангардні виставки і захід сонця над Сеною… це одне із міст, які потрібно смакувати повільно, не поспішаючи.
Ведуча: Ми з вами слухали працювали, а тепер час розім’ятись. тому піднімаємось і зараз порухаємося. (https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU)
Учень 4: Музе́й Лу́вр — один з найбільших музеїв світу, розташований на правому березі Сени. Лувр містить понад 380 000 експонатів, з яких лише 35 000 виставлені у восьми залах загальною площею більш ніж 60 000 м². Лувр демонструє скульптуру, твори мистецтва, картини, малюнки та археологічні знахідки. Це найбільш відвідуваний музей у світі, в середньому 15 000 відвідувачів в день, 65 відсотків з яких складають туристи. Лувр став об'єктом підвищеної уваги завдяки книзі американського письменника Дена Брауна «Код да Ві́нчі» і знятому в 2006 році однойменному фільмі на основі цієї книги. Музей заробив 2,5 млн доларів США, надавши право на знімання фільму в своїх галереях.
Учень 5: Тріумфальна арка — це монументальна структура, яка зазвичай виглядає як велика арка, встановлена як символ перемоги або торжества. Одна з найвідоміших тріумфальних арок - Паризька Тріумфальна арка в Парижі, Франція. Ця арка розташована на великому майдані Шанс-Елізе та була побудована в 19 столітті Наполеоном Бонапартом. Вона символізує перемогу Наполеона та французького народу.
Ведуча: Що ж є одним з символів Франції, висота якого близько 300 м (324м з новою антеною)?
Учень 6: Ейфелева вежа — це символ Парижа та один із найвизначніших архітектурних пам'ятників світу. Збудована для Всесвітньої виставки 1889 року, вежа отримала ім'я від інженера Гюстава Ейфеля, який керував її будівництвом. Знаходиться на березі річки Сена.
Її конструкція вражає своєю легкістю та витонченістю. Збудована зі зварених сталевих конструкцій, вежа має три рівні, включаючи панорамний оглядовий майданчик, що надає захоплюючий вид на Париж. Ейфелева вежа стала популярним туристичним об'єктом, привертаючи мільйони відвідувачів щорічно.
Учень 7: (Версальський палац) Королівська резиденція, побудована в передмісті французької столиці в другій половині XVII століття. Ця пам’ятка в числі перших з’явилася в списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Зали палацу в зразково-показовому стані. Оздоблення і меблі відповідає минулим епохам. Чи не менше замку, туристів цікавить великий парковий комплекс. На його території функціонують близько 1400 фонтанів.
Учень 8: Кольмар – найкрасивіше місто Ельзасу. Старі райони добре збереглися. При першому візиті здається, що опинився в декораціях де знімаються казки. Маленька Венеція і Рибальський квартал – найцікавіші частини міста. Мікроклімат Кольмара сприяє розвитку виноробства. Відкрито 5 музеїв, включаючи музей Унтерлінден. Практично на кожен місяць року припадає великий фестиваль.
Учень 9: Акведук Пон-дю-Гар. Найвищий зі збережених стародавніх акведуків. Його побудували римляни, близько 2 тисяч років тому. Триярусне арочне спорудження перетинає річку Гардона. Висота – 49 метрів, а довжина – 275 метрів. Міст використовувався, як складова частина водопроводу, і допомагав забезпечувати водою довколишній Нім. Коли необхідність у ньому відпала, акведук закинули.
Ведуча: Тепер про гроші. Раніше у Франції грошовими одиницями були франки. Тепер валютою є євро, так як Франція країна, що належить до Євросоюзу. Поділіться на чотири групи. в кожної групи буде свій конвертик і своя кількість грошей. Курс євро при купівлі в Приватбанку становить приблизно 41 гривню за 1 євро. Порахуйте скільки гривень ви одержите, якщо вирішите поміняти євро в банку.
І останнє з чим ми сьогодні познайомимось це національний одяг.
Кожна група отримає конверт. В ньому частинки пазлу. Складіть його і ви побачите, як виглядає французький національний одяг.
Основу французького жіночого вбрання становили наступні елементи, які були характерні для багатьох регіонів країни:
1.Спідниця. Як правило, широка з численними збірками. Її довжина доходила до середини гомілки.
2.Вільна кофта, з рукавами до зап'ястя, застібалася у ворота. Її носили поверх спідниці і перетягували на талії шнурками фартуха.
3.Хустку зазвичай зав'язували на грудях, а її кінці ховали під нагрудник фартуха.
4.Для костюма необхідний був корсаж, а також очіпок, який жінки носили вдома, а для виходу на вулицю поверх надягали капелюх або хустку.
Французькі чоловіки традиційно носили такий одяг:
1. Штани довжиною до колін, разом з ними надягали вовняні панчохи або гетри, які закріплювали під коліном спеціальної підв'язкою з блакитної або червоної вовни (до середини XIX століття в моду увійшли довгі вузькі штани);
2. Сорочку, зшиту з полотна, прямого крою з відкладним коміром та манжетами, на додаток до неї надягали шийну хустку;
3. Жилет зі світлої тканини з металевими ґудзиками, розташованими в два ряди; куртку довгу або коротку.
ІІІ. Підсумок виховного заняття
Ведуча: сьогодні ми почули і побачили багато чого, тому настав час перевірити наскільки ви уважні. Пропоную розгадати кросворд.
Закінчується наш захід. Ми не говоримо вам «прощавайте», ми говоримо «до побачення». Завжди треба любити рідну країну, а також намагатися пізнати різні країни світу, бо кожна країна унікальна зі своєю історією та традиціями.