Про матеріал
Тема. Простір толерантності або вчимося жити поруч
Мета. Ознайомити учнів із поняттям «толерантність»; формувати ціннісні відношення дитини до самого себе та до інших людей; формувати уявлення про різновиди толерантності, готовності розуміти, приймати, спілкуватися з іншими людьми, взаємодіяти з ними на основі співпорозуміння, доброзичливості; виховувати співчутливість, чуйність.
Обладнання: мультимедійна дошка, полотно для прапору, кольоровий папір, фарби, аркуші паперу для тестів,
Місце проведення – кабінет ГПД
Хід заняття
І. Організація учнів
- 1.Вступна бесіда
- ¾Послухайте такі рядочки. «Любов починається з любові, якщо я хочу, щоб мене любили я починаю любити першим»
- ¾Як ви розумієте ці рядочки?
- ¾Який ще є вислів на цю тему? (стався до інших так, як хочеш щоб ставилися до тебе).
- 2.Тест «Чи різні ми?»
- ¾Отже, перед вами п'ять фігур: коло, квадрат, трикутник, зигзаг, прямокутник.
- -Подивіться на них уважно і виберіть для себе ту фігуру, яка вам найбільше подобається, намалюйте її у себе на листочках. Не страшно, якщо фігури вийдуть не зовсім такими, як у мене, адже ми всі різні, і малюнки наші теж можуть бути не схожі.
- ¾А тепер підніміть руку ті, хто вибрав коло - доброзичливі і товариські, чутливі і довірливі;
- ¾Хто вибрав квадрат - організовані, наполегливі і тверді в рішеннях, працьовиті;
- ¾Хто вибрав трикутник - лідери, нетерплячі і схильні до ризику;
- ¾Хто вибрав зиг-заг - творчі натури, мрійливі й безпосередні, мінливі в настрої та поведінці;
- ¾Хто вибрав прямокутник - невпевнені в собі, у своєму виборі, поки ще не визначилися у житті.
- ¾От бачите, які ми всі різні і всі живемо на одній планеті.. і тому всім нам треба вміти жити разом, як ви гадаєте, що необхідно робити для того щоб мирно жити разом, спілкуватися?
- ¾(бути терплячим, розуміючим, добрим)
- ¾А чи чули ви колись що потрібно бути толерантним?
- ¾Сьогодні і темою нашого уроку буде толерантність. Наша тема звучить так: Простір толерантності, або вчимося жити поруч. Мисьогодні дізнаємося багато цікавого, поговоримо про різні види толерантності,
- 3.Перегляд відео «Толерантність як основа сучасного світу»
- ¾Багато людей говорять про толерантність, що ж це таке. Багато видатних людей давали трактування цьому поняттю. Давайте переглянемо відео в якому розповідається про толерантність і спробуємо запам'ятати і пояснити ці визначення.
ІІ. Основна частина
- 1.Асоціативний кущ
- ¾Отже ви так багато почули, давайте ж зазначимо на пелюстках нашої квіточки. Що ж таке толерантність для вас?
- ¾Дітям пропонується слово «толерантність» , вони повинні підібрати до нього слова (творити добро, бути милосердним, пробачати, співпрацювати, сприймати іншого таким як він, співчувати, поважати права іншого)
- 2.Гра «Якщо ….то»
- ¾Давайте зараз ми подивимося наскільки ви толерантні люди, пограємось в гру, я кажу ситуацію а ви маєте продовжити наприклад: Якщо мені доведеться спілкуватися з людиною у візку, то я …ставитимуся до неї як до рівної собі особистості. Тепер ваша черга.
- ¾Якщо мені нагрубили в автобусі то я….
- ¾Якщо мені наступили на ногу то я…
- ¾Якщо я випадково штовхнув людину
- ¾Якщо учень неспокійно сидить на уроці, то я…
- ¾Якщо мені зробили зауваження мої однолітки в неурочний час то я…
- ¾Тось у класі постійно намагається робити іншим зауваження, то я
- 3.Вправа "Як допомогти хлопчику"
- ¾Дитячі ігри" (на ігровий майданчик до дітей, що граютьсям'ячем під'їхав хлопчик в інвалідному візку зі своїм м'ячем).
- ¾Обговорюємо з дітьми побачене на картинці. Як можна допомогти всім у даній ситуації. Завдання: підібрати спільні ігри, в які змогли б гратися усі діти разом ( різноманітні словесні ігри, ігри з м'ячем - "Влучи в ціль", "Штандер" тощо).
- 4.Виготовлення полота чуйності та доброти під назвою «Тепло наших долонь»
- ¾(На дошці закріплено полотно на якому написано «Тепло наших долонь».)
- ¾Покладіть праву долоньку на своє серце. Про що воно вам говорить? Давайте подаруємо наше любляче серце тим, хто цього потребує!
- ¾Для цього кожен з вас отримав ось так серце на ньому він напише своє побажання усім таким діткам, свої пропозиції та побажання до них.
- ¾Потім усі серця із побажаннями наклеюються на відбитки ваших долоньок.
- ¾Отже всі пишуть перший кладе відбиток рути інший готується, хтось миє руки а всі інші пишуть побажання
- ¾У нас вийшов чудовий прапор чуйності вашого класу. Він залишиться вам на згадку про цей чудовий день.
ІІІ. Підсумок
- 1.Перегляд мультфільму
- ¾Ми з вами зробили ось такий чудовий прапор. А зараз давайте подивимося до яких наслідків може призвести впертість та небажання поступитися.
- 2.Висновок
- ¾Наше заняття закінчується. Подаруйте посмішку один одному і не забувайте дарувати тим, хто її особливо потребує. А завершити заняття я хочу такими віршованими рядками:
Кажімо більше ніжних слів
Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів,
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь гірку загоїть рану
(Чи перший біль, чи то останній, -
Коли б то знали наперед).
Кажімо більше ніжних слів,
Комусь всміхаймось ненароком,
То не життя людське жорстоке,
Жорстокі в нас слова черстві...
Кажімо більше ніжних слів!
Всім дякую за увагу.