Виховна година на тему "Всі професії важливі" 4 клас

Про матеріал

Виховна година на тему "Всі професії важливі" 4 клас

Розроблений конспект виховного заняття проведений в 4 класі

Перегляд файлу

 

 

Виховна година

Тема.  «Усі професії важливі»

Мета:  розширювати знання учнів про професії,  виховати  повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвити почуття відповідальності

Обдаднання: ТЗН,  презентація, плакат з кросфордом,  скринька з різними предметами, плакат «наш клас у майбутньому»

Тривалість: 30-35 хв

Вік : учні 4-го класу

Хід заняття

I. Організаційна частина

1.      Привітання

- Доброго дня, учні!

Виховне заняття сьогодні з вами буду проводити я. Мене звати Юліана Василівна. Я постараюсь щоб наше заняття було цікавим і сподобалось вам, а ви постарайтесь бути уважними і чемними. Домовились?

-Ну, тоді давайте розпочинати!

II.  Основна  частина

1.  Оголошення  теми

- А щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього заняття потрібно розв’язати кросворд, відгадавши 8 цікавих загадок.

Готові?

1. Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… (ПРОГРАМІСТ)

 

 

2. Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. (ПЕРУКАР)

3. Судно, скарб, людей, печери…
В мулі залишки галери…
Відшукає все це враз
Під водою... (ВОДОЛАЗ.)

4. У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози. (ШОФЕР)

5. Всім відомо, що давно
Люди винайшли кіно,
Слід вам знати, що тепер,
Головний там… (РЕЖИСЕР.)

6. Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… (ЮРИСТ.)

7. Шторм його не налякає,
Адже він штурвал тримає.
Через море й океан
Водить судно…( КАПІТАН.)

8. Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(ШВЕЯ)

 

- Молодці! Ви правильно відгадали всі загадки. Яке слово заховалося в виділених клітинках нашого кросворда? (професія). Отже, сьогодні наша

з вами мова піде про захоплюючий світ професій і тема нашого заняття звучить : « Всі професії важливі»

 

  2. Розповідь вчителя про професії.

- Погляньте один на одного. Хто ви є? (школярі, учні, діти, українці)

- А яка є ваша професія? ( школяр)

-Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обовязки? (вчитись, не             пропускати уроки)

Одна людина не в змозі впоратися з тим усім, що їй необхідно зробити для того, щоб жити. Праця буває різною за її призначенням. Ми можемо працювати для себе і на користь іншим людям. Зараз ви маленькі і можете виконувати роботу в основному по самообслуговуванню, але коли ви виростете, ви підете працювати на користь іншим людям. Щоб робота була до душі, щоб працювалось з задоволенням, треба обрати правильну професію. Тому з давніх часів виникло розподілення праці і з'явився різноманітний світ професій.

- Що таке професія?

Слово «професія» походить від латинського «profiteer», що переводиться, як «об’являти своєю справою», «говорити публічно».

Але все це попереду. А сьогодні ми можемо з вами лише мріяти і дізнаватись, які ж бувають професії, їх важливість і значення. Тож сьогодні я запрошую вас у подорож у світ професій від А до Я.

 

 

     3. Актуалізація  опорних   знань

 

    3.1  Бліц- вікторина  « Наскільки добре я знаю професії»

 

-Давайте проведемо невеличку бліц- вікторину ( бліц – означає швидко) « Наскільки добре я знаю професії»  і заодно повторимо та закріпимо ваші знання.

 

A) Пояснення правил вікторини

 

- Я задаватиму питання, а ваше завдання якнайшвидше дати правильну відповідь. Я викликатиму тих учнів, які піднімуть руку.

Б) Проведення вікторини

1. Ця людина знає все про хвороби тварин. (Ветеринар.)

2. Він захищає людину навіть тоді, коли вона винна.( Адвокат.)

3. Одяг в мене дуже гарний,
Бо пошив його… (Дизайнер)

 

4. Доктор з ниткою і голкою

Як зветься? Згадай

І швидше відповідь давай. (Хірург.)

5. Мужній і відважний чоловік, який охороняє ліс і його мешканців. (Лісник.)

6. Ця людина стежить за дотриманням порядку на вулицях і в

громадських місцях. (Міліціонер.)

 

7. Наче лялька, зовні виглядає,
Гарні речі завжди одягає.
І на подіум виходить кожен день,
Ну звичайно – це… (Модель)

 

8. Хто зробить нам смачні котлети, супи, борщі, пюре й омлети?         ( Кухар.)

 

9. На пожежі — як в бою! Не боїться він вогню! (Пожежник.)

9.Хто ниву добре виорати може і з поля хліб привезти допоможе? (Тракторист.)

11. Про новини з усіх міст
Пише знову… (Журналіст)

12. А хто малюків всіх навчає писати, лічити, співати, ліпити й читати? (Учитель.)

13. Зараз, учні, питання таке:

Скажіть, як називають

Робітника, що під землею

Нам вугілля видобуває. (Шахтар.)

 

В) Підведення підсумків вікторини

- Молодці, учні! Впорались із завданням.

 

4.Вивчення нового матеріалу

Ви добре знаєте професії. Але наш світ постійно змінюється, змінюємось і ми. Деякі професії зникають, наприклад:

1  Людина-будильник. Професія людини-будильника існувала у Великобританії. Зазвичай це був хлопчик або, навпаки, літня жінка, які стукали у вікна заводських робітників, щоб ті не запізнилися на роботу. Зникла професія в 20-ті роки минулого століття, коли з'явилися механічні будильники.

2 Розвізник  льоду. До того як зявилися холодильники, люди зберігали продукти в шафах з льодом. Для них потрібен був лід, тому і виникла ця професія. Лід вирізали із замерзлих озер та річок і кілька разів на тиждень розвозили по домівках.

3 Людина ліхтарик. До появи електричних ліхтарів великі міста висвітлювали газовими ліхтарями, але потрібно було їх запалювати і цим займалась спеціальна людина.

-Як ви думаєте,  по скільки ліхтарів ця людина запалювали за 1 годину? (200 -300).

А є професії, які звилися нещодавно:

1 Фахівець з утилізації непотрібної інформації. Зі збільшенням обсягів інформації, які зберігається на комп'ютерах, актуальним є завдання швидкого і надійного видалення непотрібних масивів даних .

2 Менеджер з продажу. Вже кілька років вакансії «продажників» залишаються найпоширенішими на сайтах пошуку роботи. Ця спеціальність популярна. Але не кожен може стати першокласним менеджером з продажу. Щоб досягти успіху в цій справі, знадобиться неабияка сміливість, чарівність і здатність переконати кого завгодно в чому завгодно.

Чим  ж займається менеджер з продажу? Він може сидіти в фейсбуці або вконтакті, грати в онлайн-ігри, в контр-страйк або сапера. Однак, якщо поставити запитання про те, що робить успішний менеджер з продажу, відповідь буде дещо іншою.

Успішний менеджер з продажу займається трьома речами:

 Вчиться правильно аналізувати (як в грі Сапер);
 Розвиває навички у налагодженні стосунків (як у Facebook);
 Рухається та швидко діє (як у грі CounterStrike).

 

3 Молекулярний дієтолог спеціаліст по створенню індивідуального раціону з урахуванням молекулярного складу харчових продуктів і особливостей організму кожного клієнта. Потрібен тим, кому небайдужий їх зовнішній вигляд і здоров'я. Буде займитися складаннямм програм харчування, з допомогою яких процес стабілізації ваги проходитиме значно швидше, ніж зараз.

 

-Окрім цього є професії надзвичайно рідкісні, наприклад, реставратор картин. Пропоную подивитися відео.

 

5. Фізкультхвилинка

-  А зараз, щоб трошки відпочити давайте проведемо фізкультхвилинку. Станьте будь ласка, рівненько біля парт.

- Уважно подивились на дошку.  Будемо намагися повторювати рухи.

- Ми трохи відпочили. Сідайте на свої місця. Продовжуємо заняття.

 

6. Гра  « Скринька  професій»

А) Пояснення правил гри

- А зараз я пропоную вам погратись у гру « Скринька професій».  У цій скриньці є різні інструменти, які використовують фахівці різних професій.  Пропоную дістати з скриньки різні предмети та вгадати до якої професії вони відносяться і розповісти про застосування цих предметів

- Я буду викликати тільки тих учнів, які чемно підіймають руку.

Б) Проведення гри

  •       Учитель - крейда, ручка
  •       Листоноша - лист, газета,
  •       Лікар - таблетки, шприц
  •       Кухар - ложка, спеції
  •       Музикант - нотний зошит
  •       Швачка - нитки, ножиці, тканина

В) Підведення підсумків гри

 

 

7. Колаж  « Наш клас у майбутньому»

Кожен учень прикріплює на ватман із заголовком «Наш клас у майбутньому» назву професії, яку хотів би обрати.

 

А) Пояснення

- Кожен з вас має написати на листочку своє прізвище та імя та професію яку хотів би обрати.  І приклеїти на ватман « Наш клас у майбутньому»

 

III Заключна  частина

1) Питання для перевірки

  •          Про які нові професії ви дізналися?
  •          Про які професії ще хотіли б дізнатися?
  •          Що вам найбільше сподобалось на нашому виховному занятті?
  •          Назвіть професії, що будуть популярними у майбутньому.
  •          Назвіть рідкісні професії, які ви знаєте.
  •          Назвіть професії, які перестали бути актуальними.
  •          А які популярні професії ви знаєте?

2) Підведення підсумків занятт

-Ось і підійшло до завершення наше заняття. Всі ви старанно попрацювали, були чемними і слухняними.

-Я сподіваюсь що наше заняття вам сподобалось,

-До побачення!

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
23 березня 2021
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку