Розроблений конспект виховного заняття проведений в 4 класі
Виховна година
Тема. «Усі професії важливі»
Мета: розширювати знання учнів про професії, виховати повагу до людей різних професій, шанобливе ставлення до праці, розвити почуття відповідальності
Обдаднання: ТЗН, презентація, плакат з кросфордом, скринька з різними предметами, плакат «наш клас у майбутньому»
Тривалість: 30-35 хв
Вік : учні 4-го класу
Хід заняття
I. Організаційна частина
1. Привітання
- Доброго дня, учні!
Виховне заняття сьогодні з вами буду проводити я. Мене звати Юліана Василівна. Я постараюсь щоб наше заняття було цікавим і сподобалось вам, а ви постарайтесь бути уважними і чемними. Домовились?
-Ну, тоді давайте розпочинати!
II. Основна частина
1. Оголошення теми
- А щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього заняття потрібно розв’язати кросворд, відгадавши 8 цікавих загадок.
- Готові?
1. Він з комп’ютером на ТИ,
Розумніших не знайти,
Віртуальний творить міст
Диво-майстер… (ПРОГРАМІСТ)
2. Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. (ПЕРУКАР)
3. Судно, скарб, людей, печери…
В мулі залишки галери…
Відшукає все це враз
Під водою... (ВОДОЛАЗ.)
4. У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози. (ШОФЕР)
5. Всім відомо, що давно
Люди винайшли кіно,
Слід вам знати, що тепер,
Головний там… (РЕЖИСЕР.)
6. Він закони добре знає,
Помилку відраз впізнає,
Будь-який важливий лист
Враз напише вам… (ЮРИСТ.)
7. Шторм його не налякає,
Адже він штурвал тримає.
Через море й океан
Водить судно…( КАПІТАН.)
8. Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(ШВЕЯ)
- Молодці! Ви правильно відгадали всі загадки. Яке слово заховалося в виділених клітинках нашого кросворда? (професія). Отже, сьогодні наша
з вами мова піде про захоплюючий світ професій і тема нашого заняття звучить : « Всі професії важливі»
2. Розповідь вчителя про професії.
- Погляньте один на одного. Хто ви є? (школярі, учні, діти, українці)
- А яка є ваша професія? ( школяр)
-Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки? (вчитись, не пропускати уроки)
Одна людина не в змозі впоратися з тим усім, що їй необхідно зробити для того, щоб жити. Праця буває різною за її призначенням. Ми можемо працювати для себе і на користь іншим людям. Зараз ви маленькі і можете виконувати роботу в основному по самообслуговуванню, але коли ви виростете, ви підете працювати на користь іншим людям. Щоб робота була до душі, щоб працювалось з задоволенням, треба обрати правильну професію. Тому з давніх часів виникло розподілення праці і з'явився різноманітний світ професій.
- Що таке професія?
Слово «професія» походить від латинського «profiteer», що переводиться, як «об’являти своєю справою», «говорити публічно».
Але все це попереду. А сьогодні ми можемо з вами лише мріяти і дізнаватись, які ж бувають професії, їх важливість і значення. Тож сьогодні я запрошую вас у подорож у світ професій від А до Я.
3. Актуалізація опорних знань
3.1 Бліц- вікторина « Наскільки добре я знаю професії»
-Давайте проведемо невеличку бліц- вікторину ( бліц – означає швидко) « Наскільки добре я знаю професії» і заодно повторимо та закріпимо ваші знання.
A) Пояснення правил вікторини
- Я задаватиму питання, а ваше завдання якнайшвидше дати правильну відповідь. Я викликатиму тих учнів, які піднімуть руку.
Б) Проведення вікторини
1. Ця людина знає все про хвороби тварин. (Ветеринар.)
2. Він захищає людину навіть тоді, коли вона винна.( Адвокат.)
3. Одяг в мене дуже гарний,
Бо пошив його… (Дизайнер)
4. Доктор з ниткою і голкою
Як зветься? Згадай
І швидше відповідь давай. (Хірург.)
5. Мужній і відважний чоловік, який охороняє ліс і його мешканців. (Лісник.)
6. Ця людина стежить за дотриманням порядку на вулицях і в
громадських місцях. (Міліціонер.)
7. Наче лялька, зовні виглядає,
Гарні речі завжди одягає.
І на подіум виходить кожен день,
Ну звичайно – це… (Модель)
8. Хто зробить нам смачні котлети, супи, борщі, пюре й омлети? ( Кухар.)
9. На пожежі — як в бою! Не боїться він вогню! (Пожежник.)
9.Хто ниву добре виорати може і з поля хліб привезти допоможе? (Тракторист.)
11. Про новини з усіх міст
Пише знову… (Журналіст)
12. А хто малюків всіх навчає писати, лічити, співати, ліпити й читати? (Учитель.)
13. Зараз, учні, питання таке:
Скажіть, як називають
Робітника, що під землею
Нам вугілля видобуває. (Шахтар.)
В) Підведення підсумків вікторини
- Молодці, учні! Впорались із завданням.
4.Вивчення нового матеріалу
Ви добре знаєте професії. Але наш світ постійно змінюється, змінюємось і ми. Деякі професії зникають, наприклад:
1 Людина-будильник. Професія людини-будильника існувала у Великобританії. Зазвичай це був хлопчик або, навпаки, літня жінка, які стукали у вікна заводських робітників, щоб ті не запізнилися на роботу. Зникла професія в 20-ті роки минулого століття, коли з'явилися механічні будильники.
2 Розвізник льоду. До того як з’явилися холодильники, люди зберігали продукти в шафах з льодом. Для них потрібен був лід, тому і виникла ця професія. Лід вирізали із замерзлих озер та річок і кілька разів на тиждень розвозили по домівках.
3 Людина ліхтарик. До появи електричних ліхтарів великі міста висвітлювали газовими ліхтарями, але потрібно було їх запалювати і цим займалась спеціальна людина.
-Як ви думаєте, по скільки ліхтарів ця людина запалювали за 1 годину? (200 -300).
А є професії, які з’вилися нещодавно:
1 Фахівець з утилізації непотрібної інформації. Зі збільшенням обсягів інформації, які зберігається на комп'ютерах, актуальним є завдання швидкого і надійного видалення непотрібних масивів даних .
2 Менеджер з продажу. Вже кілька років вакансії «продажників» залишаються найпоширенішими на сайтах пошуку роботи. Ця спеціальність популярна. Але не кожен може стати першокласним менеджером з продажу. Щоб досягти успіху в цій справі, знадобиться неабияка сміливість, чарівність і здатність переконати кого завгодно в чому завгодно.
Чим ж займається менеджер з продажу? Він може сидіти в фейсбуці або вконтакті, грати в онлайн-ігри, в контр-страйк або сапера. Однак, якщо поставити запитання про те, що робить успішний менеджер з продажу, відповідь буде дещо іншою.
Успішний менеджер з продажу займається трьома речами:
▼ Вчиться правильно аналізувати (як в грі Сапер);
▼ Розвиває навички у налагодженні стосунків (як у Facebook);
▼ Рухається та швидко діє (як у грі CounterStrike).
5. Фізкультхвилинка
- А зараз, щоб трошки відпочити давайте проведемо фізкультхвилинку. Станьте будь ласка, рівненько біля парт.
- Уважно подивились на дошку. Будемо намагися повторювати рухи.
- Ми трохи відпочили. Сідайте на свої місця. Продовжуємо заняття.
6. Гра « Скринька професій»
А) Пояснення правил гри
- А зараз я пропоную вам погратись у гру « Скринька професій». У цій скриньці є різні інструменти, які використовують фахівці різних професій. Пропоную дістати з скриньки різні предмети та вгадати до якої професії вони відносяться і розповісти про застосування цих предметів
- Я буду викликати тільки тих учнів, які чемно підіймають руку.
Б) Проведення гри
В) Підведення підсумків гри
7. Колаж « Наш клас у майбутньому»
Кожен учень прикріплює на ватман із заголовком «Наш клас у майбутньому» назву професії, яку хотів би обрати.
А) Пояснення
- Кожен з вас має написати на листочку своє прізвище та ім’я та професію яку хотів би обрати. І приклеїти на ватман « Наш клас у майбутньому»
III Заключна частина
1) Питання для перевірки
2) Підведення підсумків занятт
-Ось і підійшло до завершення наше заняття. Всі ви старанно попрацювали, були чемними і слухняними.
-Я сподіваюсь що наше заняття вам сподобалось,
-До побачення!
1