Конспект заняття
з екологічного виховання
на тему « Збережи природу чистою і квітучою»
Пугач Наталія Олександрівна
(середня група № 3)
Збережи природу чистою і квітучою.
Програмовий зміст: формувати елементарні уявлення дітей про планету Земля як спільний дім; довести до свідомості дітей, що наша планета може хворіти через негативний вплив людини на природу. Ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища, підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; познайомити дітей з поняттям « сортування», вчити сортувати в залежності від матеріалу. Розвивати мовлення, вміння робити висновки, передбачувати наслідки поганого поводження з природою. Виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення бачити її чистою і квітучою, оберігати, любити і поважати все живе.
Словникова робота: пропілен, поліетилен, екологи, сортувати.
Матеріал: привітання, загадка, відео « Земля чиста і забруднена», дид.гра « Сортуй сміття», екологічний знак, емблеми «екологічний патруль», дид.гра « Що корисного я можу зробити природі».
Хід
Діти заходять до групи , промовляють віршоване привітання:
У садочку новий день,
Всім говорим « Добрий день!»
Добрий день – тобі й мені,
Всім ми скажем на землі.
Я всміхаюсь сонечку,
Я всміхаюсь квіточці,
Друзям усміхаюся,
Щиро обіймаюся.
Планета голуба
Улюблена, рідна
Вона твоя, вона моя
А називається …..(Земля)
(на екрані телевізора з’являється планета Земля)
(звучить сигнал тривоги)
(аудіозапис голосу Землі, яка просить допомоги)
« Я, планета Земля! Нещодавно я була молодою і красивою, укритою зеленими лісами, квітучими лугами. Повітря було чистим і прозорим, співали пташки.
Та люди почали рубати ліси, забруднювати водойми, повітря. На моїй поверхні з’явилося багато сміття, річки почали висихати.
Я погано почуваюся. Допоможіть мені! Ось вам моє посилання, що зі мною відбувається, які наслідки людської діяльності». (включаю відео Земля чиста і забруднена і читаю вірш ).
Я, відкрию вам секрет деякі звичайні речі, якими ви користуєтесь щодня можуть бути для природи дуже небезпечними. Отже, ви дізнаєтесь що саме шкодить природі, яке сміття буває небезпечним.
( під музику виходять діти в костюмах)
Чайний пакетик
Привіт! Я- чайний пакетик
і ось вам мій секрет:
Не паперовий я, як хтось гадає,
Адже папір в воді розкисає!
Скажу вам щиро,
Я зроблений із пропілену.
Чай раджу пити розсипний
Екологічний і смачний.
Вих. Після використання чайні пакетики викидають. Чайна заварка може швидко перегнити і стати добривом, а от упаковка – ні. Тому на жаль, від них зростають смітники.
Батарейка
Привіт! Я – батарейка, і свій секрет скажу:
Я можу шкодити деревам і траві,
Воді й усім тваринам, і всій живій природі.
Тому батарейки на вулиці не викидайте,
Краще їх здавайте.
Вих. Батарейки забруднюють навколишнє середовище. Більшість батарейок потрапляють у звичайні смітники. Розкладаючись, вони отруюють грунт і підземні струмочки, а отже, й усе живе на землі. Тому їх треба здавати.
Пластикові трубочки
Ми – пластикові трубочки, і ось наш секрет:
Ми дуже небезпечні для нашої планети.
Нас не переробляють, зі сміттям викидають,
Тварини і рослини від нас, на жаль страждають.
Пластикова пляшка
Привіт! Я – пластикова пляшка,
Хоч я легка, зручна, й не б’юсь,
Та все ж майбутнього боюся.
Таких, як я, мільйони в світі,
Й дорога всім одна – у сміття.
Поліетиленовий пакет
Я – поліетиленовий пакет
Дізнайтесь і мій секрет.
Можу я жити на планеті так довго….
Ви не повірите – тисячу років,
Викидати мене на вулиці не годиться,
Це отруює землю, і звіра, і птицю.
Вих. Поліетилен і пластик – найшкідливіше сміття, яке лежить в грунті багато років і не розкладається, і забруднює навколишнє середовище.( діти знімають костюми).
Увага!
В усьому світі є спеціальні контейнери і вони різного кольору. Кожен колір пояснює з якого матеріалу кидати сміттєві відходи.(прикріплюю контейнери різного кольору).
Ось, контейнер жовтого кольору , в ного викидають сміття з пластику.
Зеленого кольору – скло.
Коричневий колір – викидаємо небезпечне сміття батарейки.
Залишився ще один контейнер сірого кольору. Можливо хтось знає, яке сміття в нього треба викидати? (органічне сміття)
Діти, я думаю що ви запам’ятали як сортувати сміття і зберегти нашу природу чистою. Давайте з вами трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка.
Ну, що любі діти, нам слід попрацювати природу з біди виручати. До речі, коли я йшла до садка то побачила забруднений дитячий майданчик. От туди ми і вирушимо. Ми з вами будемо екологічним патрулем, екологи - це люди які допомагають рятувати природу від біди і ми з вами будемо це робити. Кожному з вас я роздам емблеми, тому що ми з вами одна команда. А щоб веселіше нам було йти скажемо наш девіз:
Ми – патруль екологічний, Нумо разом всі малята,
Дружний і до праці звичний. Нашу землю рятувати.
Ось ми з вами і прийшли до майданчика. Подивіться скільки тут сміття, давайте все очистимо і діти з радістю будуть на ньому гратися. Піднявши сміття віднесіть і викиньте у відповідний контейнер.
Дид. Гра « Посортуй сміття».
Які ви молодці, так гарно прибрали майданчик. Я пропоную вам поставити на майданчику знак, який забороняє тут смітити.
Запам’ятайте!
Щоб нам добре жилося на планеті, необхідно дбати про навколишнє середовище, про рідну природу і вона нам віддячить добром.
Діти, ви хоч і маленькі жителі нашої планети, але ви теж можете принести користь Землі.
Так, насправді вона весела, то ж давайте її залишимо такою назавжди. Давайте скажемо яку користь ви будете приносити Землі.
Дид. Гра « Що корисне я можу зробити для планети ».
Читання вірша про красу природи під музику.