Урок – подорож «З Україною в серці»
Поки ми летимо в літаку ви маєте дати якомога більше відповідей на запитання про Україну:
-
Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
-
Як називається найбільша річка України? (Дніпро)
-
Назвіть моря України. (Чорне море, Азовське море)
-
Назвіть найкращого співочого птаха України. (Соловейко)
-
Зимові свята в Україні. (Різдво, Водохреща, Василя)
-
Що являє собою герб України? (Тризуб)
-
Які кольори державного прапора України? (Жовтий і блакитний)
-
Область, в якій ми проживаємо. (Черкаська)
-
Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
-
Яка мова в Україні є державною? (Українська)
-
Кого в родині називають берегинею? (Матусю)
-
З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
-
Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
-
Фізкультхвилинка
-
Ми крокуєм, ми крокуєм
-
Україною мандруєм.
-
Ось побачили Карпати,
-
Як вершини нам дістати?
-
Заглядаємо в озерця,
-
Не торкнутися нам денця.
-
Далі ми йдемо поважно,
-
Сіли й слухаєм уважно.
-
Ми так довго мандрували, час нам перепочити в українській гостинній оселі, де ми познайомимося з побутом українців, його звичаями та традиціями. І для початку ви маєте відгадати загадки.
-
Красивий, щедрий рідний край
-
І мова наша солов’їна.
-
Люби, шануй, оберігай
-
Усе, що зветься … (Україна)
-
Довгі ноги, довгий ніс,
-
По болоті ходить скрізь. (Лелека)
-
Маю крила, та не птах,
-
На семи стою вітрах.
-
То ж мене і кличе всяк
-
Не інакше, як …(Вітряк)
-
Живим зерном народжений,
-
Живу я на землі.
-
Щодня рум’яним сонечком
-
Я сходжу на столі. (Хліб)
-
Де у полі квітне гречка,
-
Стоїть хатка невеличка.
-
Ти зустрінеш там родину,
-
Що працює без упину. (Вулик)
-
Цього діда мусиш знати,
-
Він стоїть десь під стіною.
-
Кожен день твою кімнату
-
Підмітає бородою. (Віник)
-
Ця будівля є повсюди,
-
В ній живуть хороші люди.
-
Він складається з цеглинок.
-
Називається… (будинок)
-
Робота в групах (5-6 дітей в кожній групі)
-
Подивіться, будь ласка, народні символи нашої неньки-України, які зображені на малюнках, і за певний проміжок часу назвіть якомога більше. (Зображення народних символів розміщено на дошці)
-
Гра «Українці-патріоти»
-
Поки ми будемо їхати до Києва, пропоную виконати завдання, в якому потрібно з’єднати частини прислів’я. (Робота в парах)
Земля там найкраща,
|
там і рай.
|
Де рідний край –
|
на своєму корені росте.
|
Кожна травичка
|
і в жмені мила.
|
Рідна земля
|
як своя сторона.
|
Людина без вітчизни,
|
де вродився ти!
|
Нема в світі кращої,
|
як соловей без пісні.
|
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Діти, прошу вас подумати і доповнити речення:
-
Батьківщина – це …
-
Думаю, що мій рідний край у майбутньому буде… .
-
Як би я вибирав місце для життя, то … .
-
Для того, щоб мій край став кращим, потрібно… .
-
Хоч ми іще малі, але для процвітання нашого краю ми можемо… .
-
В нашій подорожі мені сподобалося … .