Конспект з математики з теми

Про матеріал
Мета:  сформувати поняття прямокутника та квадрата, сформувати вміння знаходити периметр прямокутника та квадрата при розв’язуванні задач;  розвивати пам'ять, увагу, мислення;  виховувати старанність, активність, вміння працювати в парах, почуття патріотизму, розвивати інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок № ___                                                                         Дата ______________

Клас ______

Тема. Прямокутник, квадрат та їх периметри

Мета:  

  •     сформувати поняття прямокутника та квадрата, сформувати вміння знаходити периметр прямокутника та квадрата при розв’язуванні задач;
    •     розвивати пам'ять, увагу, мислення;
    •     виховувати  старанність, активність, вміння працювати в парах, почуття патріотизму, розвивати інтерес до математики.

 Тип уроку: засвоєння знань, умінь.

 Обладнання та наочність: ноутбук, презентація, роздатковий  матеріал,  картки .                                                   

Хід уроку

І. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку

Сподіваюсь, що ви прийшли на урок з гарним настроєм, будете активно працювати та продемонструєте свої знання  не лише мені та однокласникам, а і гостям, які завітали до нас.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен із вас вже постарався -

До уроку приготувався.

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

1) Усно. Доповнити речення:

1. Многокутник, який має найменшу кількість сторін, називають …

2. Трикутники класифікують за … та  за …

3. Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають …

4. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають …

5. Якщо один із кутів трикутника тупий, то його називають …

6. Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони …

7. Рівнобедрений  трикутник – це трикутник, у якого дві сторони …

8. Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони …

2) Гра «Знайди мене» (встановити види  моделей трикутників)

3) № 345 Знайти помилку: Р = 14 + 14 + 17 = 45 (см)

(Р = 14 + 17 + 17 = 48 (см))

Запитання: 1. Що називають периметром трикутника?

                    2. Який вид трикутника за сторонами?

№ 348 ( Відповідь: 76 см)

4) Індивідуальні завдання на картках для «слабих» учнів.

ІІІ. Засвоєння нових знань

  1. Що таке прямокутник. Позначення прямокутника.
  2. Сусідні та протилежні сторони прямокутника.
  3. Периметр прямокутника.
  4. Що таке квадрат?
  5. Периметр квадрата.
  6. Де зустрічаються прямокутники у житті?

IV. Засвоєння нових вмінь

Виконання усних вправ:

1. Скільки прямокутників та квадратів зображено на малюнку?

 

 

 

 

2. Боксерський ринг має форму квадрата, сторона якого дорівнює 7 м. Ринг огороджено потрійним канатом. Скільки метрів канату потрібно, щоб огородити ринг?

3. Периметр квадрата 40 см. Знайти довжину сторони квадрата.

 Виконання письмових вправ:

1) Робота в парах.

Учні отримують фігури прямокутників та квадратів. Потрібно знайти периметри даних фігур.

Фізкультхвилинка

Що ж,  прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу  на фізхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз — підняли руки вгору,
Два — схилились всі додолу.

Руки — в боки! Скік-скік-скоки!

Нахилились. Повернулись,
Один одному всміхнулись.
Покрутились вправо-вліво —
Щоб нічого не боліло.

Руки ззаду покладемо, коло головою обведемо,

Дружно всі присядемо і за парти сядемо!


2)  № 368, №370.

Додаткове завдання: № 372

3) Виконання тестових завдань самостійно.

V. Підсумок уроку

1. Якою була тема сьогоднішнього уроку?

2. Чи цікаво вам було сьогодні?

Гра « Вірю – не вірю»

1. Прямокутник – чотирикутник, у якого всі кути тупі.( ні)

2. Сторони прямокутника, які мають спільну вершину  називають сусідніми.

2. Формула для обчислення периметра прямокутника P = 2a + 2b.

3. Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.

4. Формула для обчислення периметра квадрата  P = 3a

Ось і завершився наш урок. Не зважаючи на хвилювання, ви всі сьогодні гарно працювали, були активні, молодці! Оцінювання учнів

Тож, чи сподобалася вам урок?

Мені також було приємно з вами працювати. Тому бажаю всім, щоб щастя додавалось, горе - віднімалось, щоб достаток множився, а любов ділилася.

VI. Домашнє завдання

Опрацювати §2, п 15;

 № 366,  № 369,  № 373*.

        Творче завдання

Створити презентацію з теми «Прямокутники та квадрати навколо нас»

 

Відділ освіти Охтирської міської ради

Охтирська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 11

Охтирської міської ради Сумської області

 

 

 

 

 

Конспект уроку математики з теми

«Прямокутник, квадрат

та їх периметри»

 5 клас

 

 

 

 

                                                                                              Підготувала:

                                                                                           вчитель математики, спеціаліст II категорії

                                                                                               Роскошна О. Г.

 

 

 

 

 

м. Охтирка

2018

 

Тема. Прямокутник, квадрат та їх периметри

Перевірка домашнього завдання.

1) Доповнити речення:

1. Многокутник, який має найменшу кількість сторін, називають …

2. Трикутники класифікують за … та  за …

3. Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають …

4. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають …

5. Якщо один із кутів трикутника тупий, то його називають …

6. Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони …

7. Рівнобедрений  трикутник – це трикутник, у якого дві сторони …

8. Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони …

2) № 345 Знайти помилку: Р = 14 + 14 + 17 = 45 (см)                 №348 ( Відповідь: 76 см)

Запитання: 1. Що називають периметром трикутника?

                    2. Який вид трикутника за сторонами?

Виконання усних вправ:

1. Скільки прямокутників та квадратів зображено на малюнку?

 

 

 

 

2. Боксерський ринг має форму квадрата, сторона якого дорівнює 7 м. Ринг огороджено потрійним канатом. Скільки метрів канату потрібно, щоб огородити ринг?

3. Периметр квадрата 40 см. Знайти довжину сторони квадрата.

Виконання письмових вправ:  № 368, №370, № 372*

Виконання тестових завдань самостійно.

V. Підсумок уроку

1. Якою була тема сьогоднішнього уроку?

2. Чи цікаво вам було сьогодні?

Гра « Вірю – не вірю». Дайте відповідь так чи ні?

1. Прямокутник – чотирикутник, у якого всі кути тупі.

2. Сторони прямокутника, які мають спільну вершину  називають сусідніми.

2. Формула для обчислення периметра прямокутника P = 2a + 2b.

3. Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.

4. Формула для обчислення периметра квадрата  P = 3a

VI. Домашнє завдання

Опрацювати §2, п 15; № 366,  № 369,  № 373*.

 Творче завдання.  Створити презентацію з теми «Прямокутники та квадрати навколо нас»

1 варіант Доповнити речення:                          Прізвище Ім’я  ______________________________________

1. Многокутник, який має найменшу кількість сторін, називають______________________________________

2. Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають ______________________________________________

3. Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

4. Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

5. Сумою довжин сторін трикутника називають ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

2 варіант Доповнити речення:                          Прізвище Ім’я  ______________________________________

1. Трикутники класифікують за  ____________________  та за ________________________________________

2. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають_________________________________________

3. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають_________________________________________

4. Рівнобедрений  трикутник – це трикутник, у якого дві сторони _____________________________________

5. Сумою довжин сторін трикутника називають ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

1 варіант Доповнити речення:                          Прізвище Ім’я  ______________________________________

1. Многокутник, який має найменшу кількість сторін, називають______________________________________

2. Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають ______________________________________________

3. Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

4. Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

5. Сумою довжин сторін трикутника називають ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

2 варіант Доповнити речення:                          Прізвище Ім’я  ______________________________________

1. Трикутники класифікують за  ____________________  та за ________________________________________

2. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають_________________________________________

3. Якщо один із кутів трикутника прямий, то його називають_________________________________________

4. Рівнобедрений  трикутник – це трикутник, у якого дві сторони _____________________________________

5. Сумою довжин сторін трикутника називають ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

1 варіант Доповнити речення:                          Прізвище Ім’я  ______________________________________

1. Многокутник, який має найменшу кількість сторін, називають______________________________________

2. Якщо всі кути трикутника гострі, то його називають ______________________________________________

3. Різносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

4. Рівносторонній трикутник – це трикутник, у якого всі сторони _____________________________________

5. Сумою довжин сторін трикутника називають ____________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

 

1 варіант                                  Прізвище Ім’я ______________________________________________

1. Периметр прямокутника обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 12 см і 18 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 16 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону прямокутника збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 6 см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 5 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

 _______________________________________________________________________________________________________

 

2 варіант                                  Прізвище Ім’я _______________________________________________

1. Периметр квадрата обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 14 см і 16 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 20 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону квадрата збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 12см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 7 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

_______________________________________________________________________________________________________

 

1 варіант                                  Прізвище Ім’я _______________________________________________

1. Периметр прямокутника обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 12 см і 18 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 16 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону прямокутника збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 6 см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 5 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

 _______________________________________________________________________________________________________

 

1 варіант                                  Прізвище Ім’я ______________________________________________

1. Периметр прямокутника обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 12 см і 18 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 16 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону прямокутника збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 6 см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 5 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

 _______________________________________________________________________________________________________

 

2 варіант                                  Прізвище Ім’я _______________________________________________

1. Периметр квадрата обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 14 см і 16 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 20 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону квадрата збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 12см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 7 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

_______________________________________________________________________________________________________

2 варіант                                  Прізвище Ім’я ________________________________________________________

1. Периметр квадрата обчислюється за формулою

А

Б

В

Г

 P = 2а + 2b

P = 4a

P = a + b + c

P = a + b

 2. Знайти периметр прямокутника із сторонами 14 см і 16 см.

А

Б

В

Г

30 см

40 см

50 см

60 см

 3. Периметр квадрата 20 см. Знайти довжину сторони квадрата.

А

Б

В

Г

3 см

4 см

5 см

6 см

4. Сторону квадрата збільшили на 3 см. Як зміниться периметр?

А

Б

В

Г

Не зміниться

Збільшиться на 3 см

Зменшиться на 3см

Збільшиться на 12см

5. Периметр прямокутника 24 см. Одна сторона дорівнює 7 см. Знайти сусідню сторону.

А

Б

В

Г

5 см

6 см

7 см

8 см

 

docx
Додано
24 травня 2019
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку